Tilasin tänään yli 8000 euron kalusteet ja koneet keittiöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuhlaajatyttö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo koppero voi olla ihan avoin olohuoneeseen vaikka... tai sen lisänä voi olla joku ihana ruokailutila. Naurattaa, kun teitä aina naurattaa omat suppeat mielikuvanne :D

Ööh...mitä sitten? Me ollaan rakentamassa ja usko pois että olen vuosien aikana nähnyt niin montaa pohjaa ettet uskokaan. Silti 14 neliön keittiö varsinkin tuollaisissa neliöissä on koppi. Ei se olohuoneen koko isonna sitä keittiötä :D:D

[QUOTE="aapee";25883580]

Tuollainen laatikkosilityslauta minulla oli aikoinaan yhdessä kodissa ja se oli epäkäytännöllisyyden huippu. En ymmärrä, miksi sellaisia yleensäkään on vielä markkinoilla.[/QUOTE]

millainen tämä on? :)

[QUOTE="vieras";25883651]Ööh...mitä sitten? Me ollaan rakentamassa ja usko pois että olen vuosien aikana nähnyt niin montaa pohjaa ettet uskokaan. Silti 14 neliön keittiö varsinkin tuollaisissa neliöissä on koppi. Ei se olohuoneen koko isonna sitä keittiötä :D:D[/QUOTE]

Avokeittiö on koppi? No joo, hieno ja pitkä kokemus sulla, onnea siitä.

[QUOTE="vieras";25883667]millainen tämä on? :)[/QUOTE]

Silityslauta on kiinteästi kiinni laatikossa, jossa se on taitettuna piilossa. Käytettäessä vedetään auki.

Vai kysyitkö asiaa edes tosissasi?

[QUOTE="vieras";25883667]millainen tämä on? :)[/QUOTE]

Typeryyden huipentuma. Tai mä en vaan ymmärrä sitä. Ehkä se toimii jollain joka silittää nenäliinan joskus kerran talossa asumisen aikana.
Se on silityslauta joka on tarkoitus taitella takaisin kaapiston ylälaatikkoon. Nitkuu, natkuu ja natisee.

[QUOTE="vieras";25883690]Kolahtiko tämä nyt erityisesti sinuun vai mikä on ongelmasi? Kyllä, _minusta_ 14 neliön avokeittiökin on koppi, varsinkin kun tilaa on noin paljon muuten talossa.[/QUOTE]

Ei, mutta huvittaa tämä kummallinen vastaustyyli. Että hekoheko, hahahaha, me tehdäänkin parempi, minä tiedänkin paremmin.

Saisko kysyä, mistä olette kivitasoa ottamassa? Ja paljonko teille metreissä sitä kivitasoa tulee?

En muista, mutta kivi oli musta premium, 30mm paksua, graniittia.
Tasoa tulee kaiken kaikkiaan n. 3,2m. Työtilaa tulee muuallekin mutta täyspuuna. Ehkä. Katsotaan.

Muoks. ja en muista koska se oli siihen tarjoukseen ympättynä enkä katsonut valmistajaa.

[QUOTE="vieras";25883690]Kolahtiko tämä nyt erityisesti sinuun vai mikä on ongelmasi? Kyllä, _minusta_ 14 neliön avokeittiökin on koppi, varsinkin kun tilaa on noin paljon muuten talossa.[/QUOTE]

Tuo on niin suhteellista ja sen näkee vasta kohteessa. Jos esimerkiksi ruokailutila on ryhmitelty avokeittiön ulkopuolelle niin tilaa tulee jo huimasti lisää. Avokeittiö ei periaatteessa ole keittiö vaan ehkä pikemminkin esim. olohuoneen jatke jolloin se toimii yhteisenä tilana jonkin muun huoneen kanssa.
Eli sanoisin että kalusteet keittiössä on sijoiteltu noin 14 neliön alalle..;)

En muista, mutta kivi oli musta premium, 30mm paksua, graniittia.
Tasoa tulee kaiken kaikkiaan n. 3,2m. Työtilaa tulee muuallekin mutta täyspuuna. Ehkä. Katsotaan.

Muoks. ja en muista koska se oli siihen tarjoukseen ympättynä enkä katsonut valmistajaa.

Ok, meille tulisi noin 7 metriä, joten luovun suosiolla kivitasosta haaveilusta tässä kohtaa. Oikeastaan olisin halunnut ihan eniten komposiittitasoa. :D

Ok, meille tulisi noin 7 metriä, joten luovun suosiolla kivitasosta haaveilusta tässä kohtaa. Oikeastaan olisin halunnut ihan eniten komposiittitasoa. :D

Meillä on pieni keittiö, joten saan kivitason mitä halusinkin mutta en toista haavetta, koska tilaa ei ole. Pitää tinkiä.

Minkä mallinen keittiö teillä on sitten? Kun oma haaveeni oli pelkkä i:n "muotoinen" ja sitten saareke.

Ei, mutta huvittaa tämä kummallinen vastaustyyli. Että hekoheko, hahahaha, me tehdäänkin parempi, minä tiedänkin paremmin.

Onko sulla menkat vai miksi vanne noin kiristää?? Minä en ole maininnut sanallakaan meidän keittiöstä ;) Sen sijaan se olit sinä joka hekottelit mun suppeille mielikuville johon mainitsin että on tullut satoja pohjia katsottua viime vuosien aikana. Hitto mitä rivien välistä lukemista taas kerran :D Sen mä voin kyllä sanoa että nyt on 12 neliön "avokeittiö" ja on tuo kyllä onneton koppero, onneksi pääsee eroon :P

[QUOTE="vieras";25883781]Onko sulla menkat vai miksi vanne noin kiristää?? Minä en ole maininnut sanallakaan meidän keittiöstä ;) Sen sijaan se olit sinä joka hekottelit mun suppeille mielikuville johon mainitsin että on tullut satoja pohjia katsottua viime vuosien aikana. Hitto mitä rivien välistä lukemista taas kerran :D Sen mä voin kyllä sanoa että nyt on 12 neliön "avokeittiö" ja on tuo kyllä onneton koppero, onneksi pääsee eroon :P[/QUOTE]

No kun sun mielikuva on suppea. _ Mun mielestä _

[QUOTE="vieras";25883794]No niin tässäpä se nähtiin että otit henkilökohtaisena hyökkäyksenä kun mainitsin tuon erään keittiön kopperoksi.[/QUOTE]

Minä pidän meidän keittiöstä, vaikka siihen ei yksi malli käykään :)
Pidän koko kodista, mutta en pidä tavastasi vastata muille. Sorry.

Meillä tuli keittiö ja koneet maksamaan reilu 16000€. Ovet, päädyt ja valolistat koivua, työtasot 40mm koivua, koneet Saksassa valmistettuja Siemensejä. Alakaapit vetolaatikoin, ei kaappeja ja pyörillä oleva saareke. Silgraniitti? allas. Muutto kohta, vielä en osaa sanoa laadusta ja käytettävyydestä.

No kun sun mielikuva on suppea. _ Mun mielestä _

Niin, minä en sinun mielipiteitäsi kohtaan hyökännytkään niin kuin sinä minun. Enpä ole ennen kuullutkaan että mielipide on suppea jos keittiö on liian pieni omaan makuun mutta kaikkea sitä kuulee :D Sinusta huokuu kyllä kauas se että vain ja ainoastaan sinun mielipiteet on ainoita oikeita, muut ei tiedä mistään mitään.

[QUOTE="aapee";25883697]Silityslauta on kiinteästi kiinni laatikossa, jossa se on taitettuna piilossa. Käytettäessä vedetään auki.

Vai kysyitkö asiaa edes tosissasi?[/QUOTE]

kysyin. miksi en olisi kysynyt? ei ole meillä tuollaista niin vaikea tietääkään..mutta kuulostaa ehdottoman kätevältä meille! :) meillä kun silitetään ehkä kerran vuodessa jos sitäkään...

Meillä on pieni keittiö, joten saan kivitason mitä halusinkin mutta en toista haavetta, koska tilaa ei ole. Pitää tinkiä.

Minkä mallinen keittiö teillä on sitten? Kun oma haaveeni oli pelkkä i:n "muotoinen" ja sitten saareke.

Meillä on ällän mallinen. Keittiön pinta-ala noin 20 neliötä, on yhteydessä olohuoneeseen. Tilanjakajana olohuoneen ja keittiön välillä toimii Kermansaven luonnonvalkoinen takka-leivinuuni-puuhella -systeemi. Tuo systeemi on oikeastaan syy siihen, miksi meille tuli ällän mallinen keittiö. Keittiöön kun pitää mahtua 10-12 hengen ruokapöytä. :D

Meillä on ällän mallinen. Keittiön pinta-ala noin 20 neliötä, on yhteydessä olohuoneeseen. Tilanjakajana olohuoneen ja keittiön välillä toimii Kermansaven luonnonvalkoinen takka-leivinuuni-puuhella -systeemi. Tuo systeemi on oikeastaan syy siihen, miksi meille tuli ällän mallinen keittiö. Keittiöön kun pitää mahtua 10-12 hengen ruokapöytä. :D

Puuh, teillä on tilaa ainakin sitten, tai paljon asukkaita :D

Jostain syystä tykkään keittiöstä, jossa kaikki on siinä yhdellä seinällä ja sitten työtaso on erikseen ja siinä ei mitään. Mutta tasoa ei meille saa, siis saarekketta ilman yhden kantavan seinän purkamista... kröhöm.

Puuh, teillä on tilaa ainakin sitten, tai paljon asukkaita :D

Jostain syystä tykkään keittiöstä, jossa kaikki on siinä yhdellä seinällä ja sitten työtaso on erikseen ja siinä ei mitään. Mutta tasoa ei meille saa, siis saarekketta ilman yhden kantavan seinän purkamista... kröhöm.

Joo, yleensä se menee niin, että jostain pitää luopua, mun kohdalla se luopuminen kohdistuu tuohon komposiittitasoon. Sun ehkä parempi jättää se kantava seinä paikoilleen. :D Ja jokainen tietty suunnittelee keittiön oman perheensä tarpeiden ja toiveiden mukaan. Meille oli itse asiassa piirretty tuollainen sinun kuvaamasi unelmakeittiö (eli iin mallinen saarekkeella), mutta se ei ole toimiva meidän perheessämme, jossa työskentelytasoa ja säilytystilaa tarvitaan paljon.

Ja vaikka keittiömme onkin tuon 20 neliötä, niin ei meidän kotimme huoneistoala kuitenkaan ole kuin 132 neliötä, eli mistään kartanosta ei tässä ole kyse. Tosin 2,8 metrin huonekorkeus kyllä avartaa mukavasti taloa. Mitä tuohon ruokapöytään tulee, niin perheessämme on viisi jäsentä, mutta kyläilijöitä on sen verran usein, että tuollainen vähän isompi pöytä on tarpeen.

Yhteistyössä