Tilasin mun ihka ensimmäisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "-S-"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"-S-"

Vieras
Kuukupin eilisen ketjun innoittamana :) Ny ei malttais odottaa et se tulee ja pääsee testaileen!
Kertokaahan, onko vaikeaa oppia käyttämään sitä?Mulla kun tuppaa järki lähtemään jos kaikki ei heti onnistu niinku pitäs :D

Ei ole vaikeaa, mutta muista MALTTI kun otat sitä ekoja kertoja pois.

Ite sain ekalla kerralla jonkinlaisen paniikin sitä pois ottaessa kun ei meinannut lähteä. Revin sitten ihan täysillä sen vaan ulos ja voin kertoa että SATTUI! :D Ota siis ihan rauhassa, se ei voi jäädä jumiin :)

Voi ensin tuntua vähän hankalalta, mutta sen käyttö on oikeesti tosi helppoa. Vähän kuin pillolinssien kanssa, kun siihen tottuu, ei voi tajuta miten se muka oli vaikeaa.... (Tosin, luulen että se merkki ja malli mikä mulla ensimmäisenä oli silloin joskus kyllä vaikutti, oli nimittäin vähän turhan jäykkä)
Jos se tappi häiritsee vähääkään, lyhennä sitä ihan reippaasti. Itse leikkaan sen kokonaan pois, kun en tarvitse sitä mihinkään. Kuppi tulee parhaiten ulos kun työntää lantionpohjalihaksilla ja itse saan ainakin helposti sen sitten vedettyä pois ihan vaan sormilla pohjaan tarttumalla.

Nykyään olen vaan desinfioinut desinfiointiaineella, liekö eri materiaali kun erilaiset ohjeet eri kupeissa. Eiköhän tilaamasi mukana tule myös ohjeet, niin sen jälkeen helpompi miettiä miten tekee. (Jos keittäminen, niin voit tehdä sen myös mikrossa muovi/silikonikipossa, netistä jostain luin)

Ok, pitää tosiaan niistä ohjeista sitten katsoa sitä puhdistusta.
Mä todella toivon että kupista tulis mun kavei, ettei tarvis enää ikinä siteitä tai tamponeja! Kuinka voi olla näin innoissaan yhdestä kupista :D

Kuppi on ihan mahtava keksintö, ainakin minulle itselleni se on sopinut tosi hyvin. Ei tarvi raahata sidepakettia ja tampooneja pitkin kyliä laukku tursuten, vaan riittää kun on pieni huomaamaton pussukka laukussa. Alkuun voi vaatia vähän totuttelua, ja tosiaankin sitä antennia kantsii lyhentää jos yhtään tuntuu siltä. Ulos sen saa ihan sormilla ja lihaksia apuna käyttäen. Kun oppii käyttämään, niin ohi/ylivuotoja tulee tosi harvoin. Alkuun kantsii käyttää pikkuhousunsuojaa varmistuksena, ainakin yöaikaan. Kupin avulla menkkojen aikaan voi elää ihan normaalia elämää, toisin kuin siteiden ja tampoonien kanssa säätäessä. Kunhan vaan muistaa tyhjentää säännöllisesti ja pitää kupin puhtaana :) Siteen valintaan voin antaa sen vinkin, että ainakin lunette valmistaa kestositeitä. Niitä kun ostaa muutaman, niin pärjää oikein hyvin kupin kanssa tuon alkuvaiheen opettelun ja yöt. Hyvän valinnan olet tehnyt!

Yritin oppia kuppia käyttämään ennen lapsia, mutta en onnistunut, laittaminen ja pois ottaminen sattui aina.. Nyt oon aatellut josko kokeilis uudestaan, että onko synnytys vaikka auttanut asiaan...