Tilanpuute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön ja pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytön ja pojan äiti

Vieras
Pistäisitkö tilanpuutteen takia 8v pojan ja 4v tytön nukkumaan samaan huoneeseen kerrossänkyyn, niin että tyttö nukkuisi alapedillä ja poika yläpedillä. Lapset innostuivat asiasta mutta silti epäröin. Pitäisi kai vanhempien edelleen nukkua olohuoneessa perheen lemmikkien kanssa.

näin juuri meillä oli ja lisäksi 3 vuotias tuli kolmanneksi samaan huoneeseen aikanaan. Eli siis 8v,6v ja 3v. Kaksi vanhinta kerrossängyssä ja pienempi jatkettavassa sängyssä eri seinällä.
Nukkumista varten ne sängyt, leikit kuitenkin jakautuu pitkin kotia, ainaski meillä. Isompi sitten ikään kuin omisti sen huoneen.

Hö mitä ihmeellistä tuossa kerrossängyssä nyt on? Minä ja velipoika jaettiin huone monta monituista vuotta, kun isosiskoni jakoivat keskenään toisen huoneen. Ei aina lapsille ole omia huoneita.

Näin oli meilläkin ahtaassa asunnossa. Me vanhemmat nukuttiin epämukavasti kulmasohvalla, jota ei joka ilta jaksanut avata pediksi. Minä nukuin siinä lyhyemmässä osassa käppyrässä. Nyt arvostan kyllä leveää vuodettani ja lapsillakin jo oma koti ja hyvät vuoteet.

vaikka lasten lelut sitten olisi sitten osittain siellä missä kerrossänky olisi ja sitten siellä toisessakin makuuhuoneessa joka tulisi olemaan sitten yhdistetty leikkihuone + vanhempien makuuhuone, olisi vain niin mukavaa saada nukkua samassa kerroksessa missä lapset on. Nyt ollaan alakerrassa ja minä nukun jotenkin huonosti kun en tiedä mitä ylhäällä sitten tapahtuu, esim. oli kamalaa kun lapset olivat sairaina ja mä juoksin alakerrasta yläkertaan hoitamaan ja huolehtimaan, toin lääkettä ja ämpäriä yms. En sitten nukkunut alhaalla yhtään, vaan tein lattialle pedin nuorimman tytön viereen jotta olin heille enemmän läsnä kun he sairastelivat.

Yhteistyössä