Pian 4v valvottaa, apuja?!

Meillä kohta 4v tytöllä niin kovat pelot ettei pysty nukkumaan 2,5v siskonsa kanssa samassa huoneessa. Tilanne vaan pahentunut koko ajan ja nyt kolme tuntia huutanut että pelottaa ja itkee. Aiemmin oon ottanut viereen mutta tehtiin päätös ettei voi nukkua vieressä meidän unien takia, mutta ei näinkään voi jatkua! Joka kerta kin havahtaa unesta niin sama rumba.

Huomenna pohditaan mitä tehdään, otetaanko tytön sänky meidän huoneeseen mutta miten pikkusisko sitten reagoi, mitä jos hänkin keksii ettei halua nukkua omassa huoneessa?

Pää hajoaa...
 
Khimaira
Entä jos saa tulla viereen silloin kun herää kesken unien?

Voihan olla että ajan oloon rauhoittuu kun tietää että aina saa mennä vanhempien väliin jos pelottaa =)

Meillä vähän sama juttu, poika on nyt 6½ vuotta ja edelleen tulee satunnaisesti viereen. ON vaan täytynyt hyväksyä se että pieni lapsi tarvitsee läheisyyden ja sillä siisti.

Ja tiedän- on rasittavaa kun 133 senttinen rötkäle makaa vieressä ja vie kaiken tilan :whistle:
 
"hipsu"
Toiset lapset tarvii toisia enemmän läheisyyttä. Kyllä meillä saa tulla mun kainaloon nukkumaan jos yöllä herää.

Oon myös niin mukavuuden halunen, etten valvois yöllä lapsen kanssa turhaan, vaan otan kainaloon ja jatketaan unia.

Meillä pikkusisko ei koskaan halua/tule viereen. Erillaisia ovat.
 
"MiMeira"
Meillä tyttönukkui 3-4 v yksin, mutta tuossa 4v iässä alkoi tulla joka yö väliin, tuli joku pelkokausi. Nyt 5v nukkuu taas omassa huoneessa.

Yövalo, unimusiikki? Sänky takas teiän huoneeseen? Tuskin se poikaystäviään sinne enää nukkumaan tuo vaan muuttaa siinä vaiheessa omaan huoneeseen.....
 
No jos mun vajaa 5v tyttö tekis tuollaista niin siirtäisin sen sängyn takaisin meidän makkariin.Ja jos sen takia velikin sitte kinuaa meidän makkariin niin siirretään sitten sekin sänky. Ei se nyt NIIN vaarallista ole jos koko perhe nukkuu samassa huoneessa. Tuskin ne teininä enää sinne sitte kuitenkaan haluaa.
 
"vieras"
Mitä jos laittaisit itsellesi patjan lastenhuoneeseen ja nukkuisit muutaman yön siellä? Sun on helpompi muuttaa lastenhuoneesta pois, kun lapsen/lasten muuttaa sinne takaisin?
 
Hei mahtavaa kun olitte vastanneet tänne :)

Tyttö on saanut tulla viereen ja tulikin joka yö. Mutta ei ole toimiva ratkaisu kun nukutaan niin huonosti. Ainoa vaihtoehto on kai että siirretään sänky meidän huoneeseen, tiedän vaan että kuopus on tosi ihmeessään miksei hän pääse. Molemmat tytöt kun ei meidän huoneeseen mahdu.

Yövalot ja kaikki kikat on kokeiltu, mutta ei apua. Tytöllä on tosi vilkas mielikuvitus, itse olin ihan samanlainen pienenä ja siksi tuntuu karmealta yrittää nukuttaa omaan huoneeseen kun pelot oli itselläkin todella hurjat.

Vitsit mikä soppa, unet on kuitenkin taattava koko porukalle.
 

Yhteistyössä