Tilanne ravintolassa, mitä olisitte tehneet

• Viestiketjun aloittaja tuttu
  • Ensimmäinen viesti
näin se on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis eihän se sitä raakana tilannutkaan. Tarkoitti varmaan, että ei paisteta läpeensä kovaksi, vaan saa jäädä pehmeäksi ja kosteaksi sisältä.

No lähtökohta on se että possunpihvi ei ole koskaan läpeensä kova kuiva käpsä vaan oikein paistettu mehevä kypsä pihvi =) ja todellakin jos tilaa minkä tahansa medium+ niin se ei ole silloin kypsä vaan hieman raaka mutta ei kuitenkaan verinen ;) joten selkeä moka käynyt ja tarjoilijan olisi pitänyt sanoa että porsaanpihvi paistetaan aina kypsäksi saakka että sitä ei saa medium+:na että jos haluaa pihvin joka ei ole täysin kypsä on otettava nautaa =)

käytöstapoja, kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Oisin varmaan sanonu... Mitä se tarjoilija sanoi?
No ei mitään! Sitä mä ihmettelinkin, koska se olis voinut kauniisti asiasta huomauttaa.
Hei, ei kaikesta tarvii huomauttaa. Ärsyttäviä tollaset muiden vahtaajat ja oikaisijat. En olis sanonu mitään, olis osoittanu todella huonoja käytöstapoja ääneen omaa paremmuutta esitellä. Ja voihan aina olla, että kyseessä oli vitsi, jota et huumorintajuttomana hokannut.

heippa
mulle aivan sama mitä muut suuhunsa pistää ja miten käyttäytyy ja minkä verran asioihin on perehtynyt. Itselleni se olisi ollut vain informatiivinen tilanne, että ok, kamu ei ole iha kartalla kotitalousasioista ja jos saisin ruokakutsuja olisin varovainen mitä suuhuni laittaisin :)

Mä tiedän näitä juttuja ihan opiskelujeni takia enkä todellakaan naura ihmisille jotka eivät tiedä näitä juttuja. Sellainen on nimittäin moukkamaista. Mielummin ystävällisesti kerron kuinka asia oikiasti on.

mona
Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
mulle aivan sama mitä muut suuhunsa pistää ja miten käyttäytyy ja minkä verran asioihin on perehtynyt. Itselleni se olisi ollut vain informatiivinen tilanne, että ok, kamu ei ole iha kartalla kotitalousasioista ja jos saisin ruokakutsuja olisin varovainen mitä suuhuni laittaisin :)
heh, juurikin näin..

no höh
Kyllä mä oisin jotenkin letkeästi ojentanut kaveria, että kuules sä tilasit possua ja sitä ei parane raakana syödä. Kyllä tosta(kin) tilanteesta olisi jollain rennolla kommentilla selvitty kunnialla. Källit on paljon pienempiä, jos ne korjataan heti ja unohdetaan kuin että puidaan jälkikäteen ja punastellaan.

vieras
Kyllä mä ainakin ilmoitan että otan possuni hyvin kypsänä...on tullut nimittäin syötyä (tai siis yritykseksi on jäänyt) sellaista possuja joka on hyvinkin sitkeää tai siis ei oo täysin kypsää mun makuun.

ap
No niin, täällähän on tullut kaikenlaisia kommentteja poissa ollessa. Olen siis idiootti ja snobi... selvä. :LOL: Enkä olisi tänne saanut tätä asiaa tulla pohtimaan. Mielenkiintoista. Onneksi teidän aloitukset on aina niin helvetin tärkeitä, eikä yhtään jälkiviisaita tai typeriä.

Ja eräälle "oikealle" tarjoilijalle tässä ketjussa: Miksi on junttia sekoittaa spriteä punkkuun? Laittavathan jotkut sangriaankin spriteä. Espanjalaiset sekoittavat punkkuun cocista ja saksalaiset juovat kaljaa cociksella. Taidat olla itse vähän sivistymätön.

Mutta joo, sainpahan ainakin päivän piristyksen tästäkin ketjusta! Kiitos kaikille :D

Yhteistyössä