Tilanne ravintolassa, mitä olisitte tehneet

• Viestiketjun aloittaja tuttu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Mä olen tehnyt asiakkaalle possun mediumina kun asiakas halusi.
NO mut jos se asiakas olis sairastuu siitä possusta niin sun työpaikkas olis ollu vastuussa joten kannattaa todella tarkkaan miettiä et mitä toiveita menee toteuttaan.

vieras
Olisin hienotunteisesti jättänyt mainitsematta asiasta, koska en haluaisi nolata ketään ja latistaa tunnelmaa. Sehän oli ap:n kaverin moka, joten mitäs ap:n tarvitsee mitään hävetä. Isompi moka mielestäni olisi alkaa toista ojentamaan moisesta pikkujutusta. Tarjoilija naurakoon keittiössä, hänellä sentään oli tilannetajua ja käytöstapoja sen verran ettei alkanut asiakasta nolaamaan siinä kaikkien kuullen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO mut jos se asiakas olis sairastuu siitä possusta niin sun työpaikkas olis ollu vastuussa joten kannattaa todella tarkkaan miettiä et mitä toiveita menee toteuttaan.
näimpä.. mäkin aina kyllä selvennän asiakkaalle että kyse on possusta, jos tilaa tietyn annoksen mediumina / raakana.. joskus on joku silti halunnu meduna.

sitten kävi itelle kerran niin kun oltiin eräässä ravintolassa syömässä että tilattiin pippuripihvit ( naudasta ), toinen medium, toinen medium +.. saatiin sit pippurileikkeet (possusta).. onneks oli sit kypsiä kuitenkin, leike on niin kovin vaikee saada pysyyn mediumina / raakana, varsinkin jos valmistetaan rasvakeittimessä... sen koommin ei olla kyllä kyseisessä paikassa käyty syömässä... :snotty:

Junttiurpoilun vastakohta on tahallinen urpoilu jota joskus harrastan. :kieh:

Esimerkiksi mäkkärin autokaistalla kun se myyjä huhuilee sieltä tolpasta jotta mitäs sais olla niin saatan kysyä "onkos teillä hampurilaisia myytävänä?".
Tilauksen lopussa sanon että otan ruoat sitten mukaani.
Ja vihoviimeisenä kun myyjä toivottaa hyvää ruokahalua, sanon "kiitos samoin". Saatanpa vielä kytkintä nostaessani päristää huulilla matkien auton ääntä.

Seuraavaksi autossa kaikuu vaimon jäkätys kun se muka saa hävetä silmät päästään mun kanssa :LOL:

Naurajille tiedoksi, että niin possun voi nykyään hyvin syödä vaikka mediumina jos haluaa. Trikiinimatoa ei ole enää possunlihassa tavattu, siinä se syy miksei sitä aikaisemmin ole syöty raa-ahkona.
Näin tuumi haastattelussa kokki ja ravintoloitsija Per-Erik Silver...

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Esimerkiksi mäkkärin autokaistalla kun se myyjä huhuilee sieltä tolpasta jotta mitäs sais olla niin saatan kysyä "onkos teillä hampurilaisia myytävänä?".
Ja vihoviimeisenä kun myyjä toivottaa hyvää ruokahalua, sanon "kiitos samoin". Saatanpa vielä kytkintä nostaessani päristää huulilla matkien auton ääntä.

Seuraavaksi autossa kaikuu vaimon jäkätys kun se muka saa hävetä silmät päästään mun kanssa :LOL:
se on vaan surullista, että oikeesti on olemassa just näin urpoja ihmisiä, että possu mediumina

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

se on vaan surullista, että oikeesti on olemassa just näin urpoja ihmisiä, että possu mediumina
Voi kuinka vylgääriä! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Muhah. Jos tää on sun käsitys jostain suuresta urpoudesta, niin onnitteluni - aika vähään urpouteen oot joutunu törmäämään :D

nii
No itse olen ollut ravintolassa töissä ja voin kertoa että noille possu mediumina- jutuille nauretaan aina keittössä ihan hulluna :D Eli kiitos teille AASIAKKAILLE, jotka piristätte päivää ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
No itse olen ollut ravintolassa töissä ja voin kertoa että noille possu mediumina- jutuille nauretaan aina keittössä ihan hulluna :D Eli kiitos teille AASIAKKAILLE, jotka piristätte päivää ;)
Noinhan se kuuluukin tehdä. Olla ystävällinen asiakkaalle ja pitää mölyt mahassa siihen asti kun asiakas näkee/kuulee. Pätee kaikkeen asiakaspalveluun.

ulkkis
Mäkin olisin maininnut hyväntahtoisesti, siten ettei tyyppi olisi ottanut sitä pahasti. Varmaan hänkin haluaisi tietää mokastaan, ettei sitä viljele aina ravintolassa käydessään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näimpä.. mäkin aina kyllä selvennän asiakkaalle että kyse on possusta, jos tilaa tietyn annoksen mediumina / raakana.. joskus on joku silti halunnu meduna.

sitten kävi itelle kerran niin kun oltiin eräässä ravintolassa syömässä että tilattiin pippuripihvit ( naudasta ), toinen medium, toinen medium +.. saatiin sit pippurileikkeet (possusta).. onneks oli sit kypsiä kuitenkin, leike on niin kovin vaikee saada pysyyn mediumina / raakana, varsinkin jos valmistetaan rasvakeittimessä... sen koommin ei olla kyllä kyseisessä paikassa käyty syömässä... :snotty:
Ette maininneet tarjoilijalle?
Minä en olisi syönyt. Jos tilaa kunnon pihviä, niin siinä ei paljon leikkeleet maistu. :(
En muutenkaan välitä kauheasti possusta.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Miksi tässä ketjussa haukutaan prinsessoiksi tyyppejä, joiden mielestä tuo on jotenkin outoa heittää haluavansa porsaan mediumina??? Entäs mediumi broileri? yök!! Ihan syöjän terveys kyseessä. Mielestäni olisit voinut mainita tyypille, että kai se tajuaa, et possu syödään kypsänä!?
Tämä tuli itsellenikin mieleen. Että kysymys on tosiaan terveydellisistä syistä. Possun tai kanan syöminen raakana on jopa vaarallista, joten kyllä se kuuluu ihmisen yleissivistykseen tietää. Ilman mitään snobbailua.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Naurajille tiedoksi, että niin possun voi nykyään hyvin syödä vaikka mediumina jos haluaa. Trikiinimatoa ei ole enää possunlihassa tavattu, siinä se syy miksei sitä aikaisemmin ole syöty raa-ahkona.
Näin tuumi haastattelussa kokki ja ravintoloitsija Per-Erik Silver...
Per-Erikille tiedoksi...

Teurastamoilla todetaan vuosittain muutamasta kymmenestä jopa pariin sataan trikiinipositiivista sikaa.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet_ja_terveys/el__intaudit/trikinelloosi

Yhteistyössä