Tilanne päällä miehen kanssa, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En pysty nukkua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Huomaa että kovinkaan monella täällä ei ole kokemuksia rauhoittavista, tai sitten ne kokemukset on alkoholin ja rauhoittavan yhteisvaikutuksesta. Mä olen itsekkin joskus aikoinaan joutunut syömään pahaan paniikkihäiriöön rauhottavia, ja mulla oli pieni lapsi ja olin vielä yh. Se yksi rauhoittava ei todellakaan saa päätä niin sekaisin että vois edes verrata päihtyneenä olemiseen. Ja rauhoittava ei edes ole unilääke, ja vaikka on ottanut rauhoittavan, herää yöllä jos vaikka lapsi itkee tms. Eli aikamoista ylireagointia täällä nyt! Ja ihan naurettavaa alkaa ajaa toista sängystä pois sen takia ettei voi "nukkua samassa sängyssä jos on riidellyt". Toki tyhmää mieheltäkin käydä kurkun auki viiltelemisellä uhkailemaan (tuskimpa kuitenkaan sitä ihan tarkoitti) mutta pistää kai se v...tamaan jos yrittää nukkua ja akka vaan vieressä nalkuttaa.

Sikainstituutin "Järki ja ymmärrys" -palkinto menee tältä päivää tälle viestille.

Joo no rauhoittava ei kyllä saa kenenkään päätä niin sekaisin ettei vois samassa vuoteessa nukkua =)
Mulle määrättiin levottomiin jalkoihin rauhottavia, vaikka mulla oli pieni vauva ja kaksi muuta. Lääkäri nimenomaan sanoi vielä, kun kysyin et miten kun on vauva, ettei niillä semmoista vaikutusta ole, ettetkö pystyisi lasta hoitamaan tai ettet heräisi sen itkuihin yöllä.
Aikasta ylireagointia.
Ymmärrän kyllä et molempien hermot olleet riidan takia kireellä ja ehkäpä tämä yhteenotto johtui pohjalla muhivasta riidasta enemmän, kun mistään rauhottavasta.

Tämäpä on poikkeuksellinen päivä!
Tänään tulee jaettavaksi useampia "Jarki ja ymmärrys" -palkintoja:

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
lisäksi ap olisi voinut tosissaan ottaa lapsen toiselle puolelle nukkumaan, nukkunut itse välissä... mutat kun ongelman ydin tais olla se että ap ei "kyennyt" nukkua samassa sängyssä riidan takia... niin miehenhän sieltä oli pois lähdettävä... ;)

mä sain ainakin sen kuvan että Ap: oli käskenyt miehen veks sängystä aluks siitä syystä että oli silel suuttunut, sitten mies siihen ärähti että on juuri nukahtamassa ja ottanut rauhoittavan... (tässähän nyt voi olla tilanne että ei oikeasti oel ottanut mitään rauhoittavaa mutta on vain sanonut että sais nukkua siin sängyssä...)
sitten ap kilahtaa ja uhkailee poliisilla... kyllä kuka tahans amies ois siitä suuttunut.. enkä usko että uhkasi tosissaan viiltää kurkun auki, kunhan sanoi.. ois yhtähyvin voinut sanoa latasevansa turpaan tai vastaavaa...

oma mies tosissaan totesi että jos mä sitä koittaisin häätää sängystä niin se kantais mut niskapers otteella ulos rauhoittumaan että näin.. jokaisella on oikeus nukkua siellä oamssa sängyssä...

lisäksi ap olisi voinut tosissaan ottaa lapsen toiselle puolelle nukkumaan, nukkunut itse välissä... mutat kun ongelman ydin tais olla se että ap ei "kyennyt" nukkua samassa sängyssä riidan takia... niin miehenhän sieltä oli pois lähdettävä... ;)

No, nössö äijä, kun ei osaa pitää puoliansa ilman kuin jauhamalla kurkunviiltelystä. Oma vika, kun antaa muijan nalkuttaa. Ja muijan vika kun vetää herneet nokkaan ja nalkuttaa ja kirjottelee palstalle vielä riitelystänsä. Keskittyis vaan hoitaan hommat keskustelemalla kotonansa ihan kuin aikuiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Joo no rauhoittava ei kyllä saa kenenkään päätä niin sekaisin ettei vois samassa vuoteessa nukkua =)
Mulle määrättiin levottomiin jalkoihin rauhottavia, vaikka mulla oli pieni vauva ja kaksi muuta. Lääkäri nimenomaan sanoi vielä, kun kysyin et miten kun on vauva, ettei niillä semmoista vaikutusta ole, ettetkö pystyisi lasta hoitamaan tai ettet heräisi sen itkuihin yöllä.
Aikasta ylireagointia.
Ymmärrän kyllä et molempien hermot olleet riidan takia kireellä ja ehkäpä tämä yhteenotto johtui pohjalla muhivasta riidasta enemmän, kun mistään rauhottavasta.

Mistä lääkkeistä tässä jutussa oli kyse, kun tiedät ettei niillä pälli mene sekaisin? Mulla meni ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sika:

Meillä ainakaan ei ole sängyssä laitoja, eikä lasta voi näin ollen laittaa reunalle nukkumaan. Muuten hyvä pointti.

Minusta ap kuulostaa hieman neuroottiselta, ja ukkonsa hieman piiloaggressiiviselta (oliskos haluamattaan tossun alla tai jotain?)

siis kun ap han oli häätämässä sitä miestä sieltä sängystä joka tapauksessa pois, sitten vasta selvisi että mies oli ottanut rauhoittavia... tai siis mies SANOI ottaneensa... ja jos ei niitä kotona pitäisi olla niin kuinka todennäköistä se nyt sitten on että oikeasti oli ottanut...
jospa mies ajatteli että kun sanoo olevansa juuri nukahtamassa ja että on ottanut rauhoittavan niin molemmat voivat nukkua rauahssa.. siis että nainen ei jatka sitä riitelyä... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:

Meillä ainakaan ei ole sängyssä laitoja, eikä lasta voi näin ollen laittaa reunalle nukkumaan. Muuten hyvä pointti.

Minusta ap kuulostaa hieman neuroottiselta, ja ukkonsa hieman piiloaggressiiviselta (oliskos haluamattaan tossun alla tai jotain?)

joskus naiset vaan osaavat olla todella ärsyttäviä ja miehelle kertyy niitä agressioita juurikin siksi... 24/7 nalkutusta,komentelua ym. ja siitä suhteesta ei lähdetä helposti jos toista kuitenkin rakastaa... sitä ajattelee että ehkä tän kestää...
jotkut naiset ovat uskomattomia riitelyineen.. kun siitä miehen harmittomasta lauseesta,katseesta,eleestä tai vasstaavasta saadaan maailman sota aikaseks... (ja olen todella itse seurannut tälläsitä tilannetta...)

Alkuperäinen kirjoittaja En pysty nukkua:
Eka meillä oli mukava ilta, meillä oli vieraita ja seurusteltiin ja oltiin iloisia. Vieraiden lähdettyä illemmalla riitaannuttiin eräästä asiasta. Meidän 1vee meni nukkumaan ja mies sohvalle makaamaan. Kävin suihkussa ja menin sänkyyn jonne mieskin oli siirtynyt. Pyysin miestä menemään takaisin sohvalle sillä en pysty nukkua hänen vierellään jos olemme riidoissa, ja olin aika pahasti loukkaantunut miehelle (siitä riidasta). Hän iloitti ottaneensa rauhoittavia ja nukahtavansa ihan just, sanoin että sitä suuremmalla syyllä siirryt sohvalle (nukumme perhepedissä), mutta mies ei nähnyt mitään syytä miksi ei voisi nukkua sängyssä. Pyysin monasti häntä menemään sohvalle, sanoin että on vaarallista nukkua "päihtyneenä" pienen lapsen kanssa samassa sängyssä. Lopulta uhkasin soittaa poliisille jos ei siirry (olin vihainen ja peloissani). Mies nousi ja haukkui mut hulluksi ja vittumaiseksi ämmäksi ja sanoi lähtevänsä pois koska muutoin viiltää kurkkuni auki. Ja niin hän lähti.

olisit ite menny sinne sohvalle ja pentu omaan sänkyyn. kuulostat tosi v'ttumaiselta ämmältä. ei ihme jos miehelläs menee hermo

Ei kai se mies nyt ensimmäistä kertaa eläissään ottanut rauhoittavia? Mitenkäs niillä aikaisemmilla kerroilla, kun on ottanut, onko nukkunut joka kerta sohvalla vai välillä sängyssäkin?

Yleisesti ottaen ihmetyttää, että täällä vaikuttaa olevan naisia, joiden mielestä miehen automaattisesti kuuluu riidan jälkeen nukkua sohvalla ja naisen paikka on automaattisesti sängyssä (vaikka ei niitä lapsia eikä kukaan olisi pistänyt suuhunsa mitään päähän vaikuttavaa).

Uskomatonta...
Mies luomakunnan kruununa tietysti nukkuu sängyssä ja vähäinen vaimo ja surkea lapsi vaan pois, jos ahdistaa. Oikeasti hei haloo, jos äidillä on sellainen tunne, että isä voisi olla edes mahdollisesti rauhoittavien alaisena vaaraksi pienelle, niin kyllä yleisen kunnioituksen nimissä tuo mies voisi ihan mukisematta siirtyä. Lapsi kai kuitenkin on se tärkein ja sitä kautta se vanhempi, joka häntä imettää luonnollisesti nukkuu hänen kanssaan.

Tossa ei kyllä ap eikä ap:n mies ajatelleet yhtään lasta alkaessaan riitelemään tuolla lailla. Ja kyllä mulle tuli sellainen fiilis että ap käytti lasta tekosyynä saada heittää mies pois sängystä, eikä vaikuta ekalta tuollaiselta riidalta joten ehkä ap:n kannattaisi tosiaan miettiä nukkumisjärjestelyjä vastaisen varalle tai sitten suosiolla jättää mies joka uhkailee kurkun viiltämiseltä (minkä mä tekisin). Kuulostatte sekopäiseltä pariskunnalta jolla ei ole paljoakaan kunnioitusta toisiaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huomaa että kovinkaan monella täällä ei ole kokemuksia rauhoittavista, tai sitten ne kokemukset on alkoholin ja rauhoittavan yhteisvaikutuksesta. Mä olen itsekkin joskus aikoinaan joutunut syömään pahaan paniikkihäiriöön rauhottavia, ja mulla oli pieni lapsi ja olin vielä yh. Se yksi rauhoittava ei todellakaan saa päätä niin sekaisin että vois edes verrata päihtyneenä olemiseen. Ja rauhoittava ei edes ole unilääke, ja vaikka on ottanut rauhoittavan, herää yöllä jos vaikka lapsi itkee tms. Eli aikamoista ylireagointia täällä nyt! Ja ihan naurettavaa alkaa ajaa toista sängystä pois sen takia ettei voi "nukkua samassa sängyssä jos on riidellyt". Toki tyhmää mieheltäkin käydä kurkun auki viiltelemisellä uhkailemaan (tuskimpa kuitenkaan sitä ihan tarkoitti) mutta pistää kai se v...tamaan jos yrittää nukkua ja akka vaan vieressä nalkuttaa.

Se, miten sinä reagoit lääkkeisiin ei kerro sitä miten muut sietävät lääkkeitä. Se miten sinä olet paniikkihäiriölääkkeisiisi reagoinut, ei liity tähän juttuun mitenkään.

Mä en puhunut paniikkihäiriölääkkeistä, vaan nimenomaan rauhoittavista. ja ihan varmasti kukaan lääkäri ei kenellekkään kotiin määrää sellaisia rauhoittavia, millä pään saa sekaisin ilman alkoholia. Ja kerran ap:n mies on niitä ilmeisesti aiemminkin ottanut, niin varmaan tiedossa oli että ei niistä sekoa. Ja mä veikkaan että jokainen joka joskus on rauhoittavaa saanut, tietää ettei siitä mene pää sekaisin.

Eniten nauratti toi yksi mamma joka pistää miehen sohvalle jos on juonut yhden siis yhden oluen! Tai menee itse jos yhden siiderin on juonut hahaha. Sitä onkin todella päihtynyt sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus voi olla hyvä jättää riita kesken ja yrittää nukkua. Nukkavaa karhua ei pidä mennä kepillä sohimaan. Jos mies vielä sanoi ottaneensa rauhoittavia, niin pitäisi tajuta että miehellä oikeasti on nyt liian suuri kynnys selvitä riidasta tällä erää. Olin antanut miehen nukkua. Riidan ehtii selvittää aamullakin.
Samaa mieltä. Joskus riita voi olla niin pattitilanteessa, että sen jatkaminen ei johda yhtään mihinkään. Parempi silloin nukkua yön yli ja käsitellä ridan aiheena oleva asia vasta aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Tossa ei kyllä ap eikä ap:n mies ajatelleet yhtään lasta alkaessaan riitelemään tuolla lailla. Ja kyllä mulle tuli sellainen fiilis että ap käytti lasta tekosyynä saada heittää mies pois sängystä, eikä vaikuta ekalta tuollaiselta riidalta joten ehkä ap:n kannattaisi tosiaan miettiä nukkumisjärjestelyjä vastaisen varalle tai sitten suosiolla jättää mies joka uhkailee kurkun viiltämiseltä (minkä mä tekisin). Kuulostatte sekopäiseltä pariskunnalta jolla ei ole paljoakaan kunnioitusta toisiaan kohtaan.

Noniin, tätä peesaan. Muutenkin olisi mielenkiintoista tietää, mitä juhlien jälkeinen riita koski, kuka sanoi mitä.

Mä en puhunut paniikkihäiriölääkkeistä, vaan nimenomaan rauhoittavista. ja ihan varmasti kukaan lääkäri ei kenellekkään kotiin määrää sellaisia rauhoittavia, millä pään saa sekaisin ilman alkoholia. Ja kerran ap:n mies on niitä ilmeisesti aiemminkin ottanut, niin varmaan tiedossa oli että ei niistä sekoa. Ja mä veikkaan että jokainen joka joskus on rauhoittavaa saanut, tietää ettei siitä mene pää sekaisin.
Ei pidä paikkaansa. Mä hain muutama vuosi sitten lääkäriltä lääkkeet lentopelkooni. Onneksi kokeilin ennen matkaa kotona yhtä Opamoxia, sillä mä olin siitä lääkkeestä niin tiktaktuussentak, että jos olisin lentokoneessa sellaisen ottanut, työkaveri olisi joutunut perille päästyämme kantamaan mut koneesta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Gil:
Eniten nauratti toi yksi mamma joka pistää miehen sohvalle jos on juonut yhden siis yhden oluen! Tai menee itse jos yhden siiderin on juonut hahaha. Sitä onkin todella päihtynyt sen jälkeen.

"Saunasiideri" on koodi, jonka ihmiset usein sanovat juomisilleen. Se kato tekee siitä ryyppäämisestä heidän mielestä jotenkin paremmankuuloista pienen lapsen vanhemmalle. Jos jättäisi sen sauna-sanan pois, joku voi syyttää juopoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei pidä paikkaansa. Mä hain muutama vuosi sitten lääkäriltä lääkkeet lentopelkooni. Onneksi kokeilin ennen matkaa kotona yhtä Opamoxia, sillä mä olin siitä lääkkeestä niin tiktaktuussentak, että jos olisin lentokoneessa sellaisen ottanut, työkaveri olisi joutunut perille päästyämme kantamaan mut koneesta ulos.

Mä olen käyttänyt ja käytän nimen omaan Opamoxia eikä pää ole koskaan mennyt sekaisin siitä.

Mä olen käyttänyt ja käytän nimen omaan Opamoxia eikä pää ole koskaan mennyt sekaisin siitä.
Mulla meni. Nukuin 14 tuntia yhteen menoon enkä herännyt edes siihen, kun koira oli tökkinyt mua kuonollaan päästäkseen iltalenkille. Koiran onneksi kuopus oli kotona ja vei koirulin ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Kait sentään tajuatte, että molemmat ovat oikeassa. Hyvä esimerkki tässä kuitenkin. Aina kun kemikaaleilla aletaan etenkin psyykettä rukkailemaan, tulokset ovat aina erillaisia eri henkilöillä ja joskus aivan ennalta arvaamattomia.

Ekaa sivua enempää en lukenut, mutta monet tarttuvat nyt noihin lääkkeisiin. AP:n käytöksestä sen verran, että hänhän vaati miestä siirtymään sohvalle jo ennen kuin tiesi rauhoittavien otosta, koska oli loukkaantunut miehelle hänen riidan aikana sanomistaan asioista.

Yhteistyössä