Tilanne päällä miehen kanssa, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En pysty nukkua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No musta rauhoittavia napsineella ei ole MITÄÄN asiaa samaan sänkyyn 1-vuotiaan kanssa.

Pitäkää muakin sit hulluna, mutta olen sitä mieltä että ap teki ihan oikein käskiessään miehen pois.
Poliisilla uhkaaminen oli turhaa, mutta niin oli ukonkin puheet kurkun viiltämisestä.

Koko tarinan perusteella musta kuulostaa siltä, että ap:n mies on se jonka tarttis käydä lääkärin juttusilla :whistle:

Olen ihan tarkalleen samaa mieltä. En kyllä tajua kun täällä moni on sitä mieltä että ap:n olisi pitänyt antaa miehen nukkua samassa sängyssä lapsen kanssa päihtyneenä. Ei missään nimessä, kamalaa!!! :o :xmas: :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Herätkää mammat!!!:
Todellakin samaa mieltä! Meillä elämä helpoti todella paljon kun hankittiin vuodesohva lastenhuoneeseen. Molemmat saavat hengittää.

Onko se niin vaikeaa rakastaa toista vihaisena?

Meidän tempperamenteillä ja vuosia jatkuneella univajeella ON ollut tilanteita, joissa on helpompaa, että joskus nukutaan eri huoneissa. Myös viikonloput jaetaan niin, että toinen nukkuu työhuoneenssa pe-la ja toinen la-su. Näin molemmat saavat nukkua edes yhden yön viikossa.

Ihan älytöntä sanon minä. Ja lapsellista. Ei sitä riitaantuneena huvita toiseen viereen mennä, mutta samaan sänkyyn kyllä mennään.

Nyt en tajunnut? Pointtini oli, että olen yrittänyt saada riidan jälkeen miestä pois meidän makkarista joskus kun olen ollut niin vihainen, että olisi itse halunnut lähteä muualle yksi. Imettävältä se ei kuitenkaan ole onnistunut. Asiat on selvitetty ja meillä todettu, että sopu säilyy jos molemmat saavat nukkua edes joskus. Koska nuorimmainen herättelee edelleen kerran pari yössä niin nukutaan viikonloput eri huoneissa, jotta molemmat saavat täydet yöunet edes kerran viikossa.

Nyt en tajunnut? Pointtini oli, että olen yrittänyt saada riidan jälkeen miestä pois meidän makkarista joskus kun olen ollut niin vihainen, että olisi itse halunnut lähteä muualle yksi. Imettävältä se ei kuitenkaan ole onnistunut. Asiat on selvitetty ja meillä todettu, että sopu säilyy jos molemmat saavat nukkua edes joskus. Koska nuorimmainen herättelee edelleen kerran pari yössä niin nukutaan viikonloput eri huoneissa, jotta molemmat saavat täydet yöunet edes kerran viikossa.

Eipä kuulosta kovin hääviltä suhteelta :(

Rauhoittavat ei edelleenkään ole välttämättä sama kuin päihteet

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Mikä pakko sen lapsen on isän vieressä nukkua, voihan lapsen laittaa seinän vierelle nukkumaan, äiti keskelle ja isä toiselle reunalle niin ei tarvi pelätä että isä kierähtää lapsen päälle. Mä olen samaa mieltä siitä, että toisen sohvalle komentaminen riidan jälkeen on ala-arvoista. Enkä taatusti menisi jos joku mua käskisi.

Pakko vielä kommentoida tätä: miksi et????? En mäkään pysty riitaisena menemään toisen viereen nukkumaan, eikä sitä pitäisi olettaa. Jos lasta ei olisi niin äiti voisi painua ovesta ulos.

Olen ollut itse tilanteessa, jossa tekisi mieli lähteä ovet paukkuen mutten pysty ja mies vain makaa sängyssä. Sitä on kiljuttu, että "painu vittuunn täältä" ja toinen ei liikahda. Vallan käyttöä pahimillaan mieheltä koska imetettävän kanssa nukkuva ei vain voi lähteä. Kyse ei ole naisen vallankäytöstä vaan pakkotilanteesta. Mikä sinun ratkaisusi olisi ollut?

No, ensinnäkään en taatusti olisi mennyt jatkamaan riitaa sinne makuuhuoneeseen jossa se lapsikin yrittää nukkua. Ja jos mua olisi tossa määrin asia häirinnyt, ja lapsen olisi jostain käsittämättömästä syytä nukuttava just meidän välissä eikä toisella reunalla, niin olisin sitten laittanut itselleni pedin toisaalle ja napannut lapsen mukaan.

Samaa mieltä, mutta ap:n mukaan sohvalle ei mahdu ap + lapsi.

No sitten kolmannen kerran: LAPSI POIS VÄLISTÄ TOISELLE REUNALLE, EIKÖHÄN SE ÄITI HERÄÄ JOS RAUHOITTAVIA NAPANNUT ISI KIERI PÄÄLLE. Ja sitten äiti voi hengittää syvään ja rauhallisesti, jättää tappelut omaan arvoonsa ja koittaa nukkua.

Mä en pysty nukkumaan raivon vallassa toisen vieressä. Ihan turhaa.

Pitäsköhän sullakin kenties harkita niitä rauhoittavia, jos ihan raivon vallassa olet ja univaje jatkunut vuosia. Se se vasta vaarallista onkin.

Nii-in. Tosin en ennen lastakaan mennyt niinä harovina riitaisia kertoina miehen viereen vaan aina toinen jäi vapaaehtoisesti sohvalle nukkumaan. Toisen pakottaminen vihaisena viereen olisi ollut todella ilkeää.

En tiedä mikä ap:n tilanne oli, mutta meillä molemmat (myös minä) menin riidoissa liian pitkälle, vaikkei meillä tarvinnut pelätä toista. Mutta molemmat olivat asiattomia. En usko, että tilanne olisi rauhoittavilla selvinnyt. Kun tajusimme, että meillä ei aikuiset nuku koskaan täysiä öitä niin tilanne parani. Univaje muuttaa meidän molempien persoonaa ikävällä tavalla. Ärystyskynnys on todella paljon helpompi.

On tilanteita, joissa rauhoittavia varmasti tarvitaan ja ne ovat hyväksi, mutta silloin ei mennä lapsen viereen nukkumaan. Ja univajetta ei voi korvata lääkkeillä.

On tilanteita, joissa rauhoittavia varmasti tarvitaan ja ne ovat hyväksi, mutta silloin ei mennä lapsen viereen nukkumaan. Ja univajetta ei voi korvata lääkkeillä.

Kyllä voi. Kun on kärsinyt valtavasti univajeesta niin unilääke oli ensimmäinen ja auttava apu. Jos unettomuus jatkuu niin on syytä lähteä syytä selvittämään.

Välttämättä... rauhoittavien alaisena oleva ei sovi samaan sänkyyn missä on pieni lapsi!!!

Eikä se sitä aina ole ollutkaan. Kun yhteisiä vuosi on 15, niin siihen mahtuu kaikenlaista, josta on otettu opiksi. Arki kuitenkin sujuu, perhe-elämä on ihanaa, molemmat saavat nukkua ja helliä voi muutenkin kuin nukkumalla viikonloput samassa sängyssä. Olemmehan me samassa huoneessa koko perhe 5 yötä viikossa, jolloin nukahdan miehen kaikkuun kääriytyneenä.

Rauhoittavat eivät ole päihteitä kirjaimellisesti jos ne ovat lääkärin määräämiä ja niitä käytetään ohjeiden mukaan, mutta kyllä ne vaikuttavat rentouttavasti. Ei niitä muuten määrättäisi. Niiden kanssa EI nukuta vauvan kansa samasa sängyssä. Niin ei vain toimita.

Kyllä voi. Kun on kärsinyt valtavasti univajeesta niin unilääke oli ensimmäinen ja auttava apu. Jos unettomuus jatkuu niin on syytä lähteä syytä selvittämään.

Unettomuuden syy on lapset :D Joten syy on selvä ja unettomuus hoidettu! Siis tietty voidaan ja pitää ratkaista lääkkeillä jos kyse on nukahtamisvaikeuksista tai heräily-ei saa unta kierteestä.

No pikasen riita paisui isoksi, mutta niinhän siinä joskus käy. Tulee sanottua sellaista mitä ei tarkoita. Ja molemmat käyttäytyi huonosti ja molemmat sopii asian yhdessä.

Joo - mitä nyt pikkaisen uhattiin muijaa tappamisella...

eli siis jos mä vedän ataraxii tai panacodii, mä voin nukkuu lapsen vieressä, mut jos mä syön nukahtamislääkkeitä niin en voi, koska olen päihtynyt?

Piti tulla vielä aamulla katsomaan mitä täällä on tapahtunut.

En tiedä mitä on ataraxi, mutta panacodin kanssa en nukkuisi lapsen vieressä missään nimessä. Olen saanut kerran leikkausen jälkeen panacodin ja se kyllä väsytti aika lailla. Eli pointti vielä kerran, että EI MINKÄÄN lääkkeen, jolla rauhoittava vaikutus TAI PÄIHTEEN vaikutuksen alaisena vauvaa viereen nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Hullultahan sä kuulostatkin. Ei miestä voi omasta sängystään heittää, jos et hänen kanssaan voi nukkua, niin oisit mennyt itse sinne sohvalle. Miehellä on ihan sama oikeus nukkua omassa sängyssään kuin sullakin. :headwall:

Wau!
Mutta et taida ollakaan nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
No musta rauhoittavia napsineella ei ole MITÄÄN asiaa samaan sänkyyn 1-vuotiaan kanssa.

Pitäkää muakin sit hulluna, mutta olen sitä mieltä että ap teki ihan oikein käskiessään miehen pois.
Poliisilla uhkaaminen oli turhaa, mutta niin oli ukonkin puheet kurkun viiltämisestä.

Koko tarinan perusteella musta kuulostaa siltä, että ap:n mies on se jonka tarttis käydä lääkärin juttusilla :whistle:

Olen ihan tarkalleen samaa mieltä. En kyllä tajua kun täällä moni on sitä mieltä että ap:n olisi pitänyt antaa miehen nukkua samassa sängyssä lapsen kanssa päihtyneenä. Ei missään nimessä, kamalaa!!! :o :xmas: :(

Minä olen myös tätä mieltä. Lisäksi huomauttaisin, että EI ole normaalia puhua kurkun auki viiltämisestä.

"Lisäksi huomauttaisin, että EI ole normaalia puhua kurkun auki viiltämisestä."

Et taida osata nähdä kokonaisuuksia. Tuo tuskin on yhtään sen epänormaalimpaa, kuin aloittajan omat touhutkaan tilanteessa ja siihen joutumisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sika:

Et taida osata nähdä kokonaisuuksia. Tuo tuskin on yhtään sen epänormaalimpaa, kuin aloittajan omat touhutkaan tilanteessa ja siihen joutumisessa.

Kuule sika, jos se sun elämässäsi on normaalia kielenkäyttöä -OTAN OSAA.

Alkuperäinen kirjoittaja nöfnöf:

Minun elämästäni tässä lie kyse vain sinun kovin vajaassa ymmärryksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja herätkää mammat!!!:

Miksi?

No koska se nappailee rauhottavia ja poistuu paikalta siksi ettei viiltäisi vaimonsa kurkkua auki.

Ei todellakaan kuulosta normaalilta.

Vai poistuiko siksi, että menee vanhempiensa luokse / hotelliin saadakseen rauhan?

No ihan sama. Ei se silti ole normaalia puhua tollasia kurkunleikkausjuttuja.

Vai onko teistä :o ?

No EI TODELLAKAAN!!!! Mutta siinä onhan iso ero, että poistuuko paikalta siksi ,ettei jaksa kuunnella "hullua nalkuttavaa ämmää" (ei minun mielipide) vai siksi, että joutuu lähtemään ettei viilla eukkonsa kurkkua auki :o

On toki. Mutta mehän ei tiedetä kummastako syystä se nyt oikeasti lähti.
Jokatapauksessa ihan pimeetä on puhua tollasia, oli se akka sitten miten nalkuttaja tahansa.

PEESI. Ihan mt-ongelmilta kuulostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöfnöf:

Minun elämästäni tässä lie kyse vain sinun kovin vajaassa ymmärryksessa.

Voi, olet kovin yksinkertainen ja vihainen. Pidä huolta itsestäsi.

eli siis jos mä vedän ataraxii tai panacodii, mä voin nukkuu lapsen vieressä, mut jos mä syön nukahtamislääkkeitä niin en voi, koska olen päihtynyt?

Panacodia en ole kokeillut, ataraxia olen ottanut nokkosrokkoon ja siitä menin aivan sekaisin eikä minusta todellakaan ollut lasta hoitamaan. Rauhoittavista tuollaista vaikutusta ei ole tullut.

Huomaa että kovinkaan monella täällä ei ole kokemuksia rauhoittavista, tai sitten ne kokemukset on alkoholin ja rauhoittavan yhteisvaikutuksesta. Mä olen itsekkin joskus aikoinaan joutunut syömään pahaan paniikkihäiriöön rauhottavia, ja mulla oli pieni lapsi ja olin vielä yh. Se yksi rauhoittava ei todellakaan saa päätä niin sekaisin että vois edes verrata päihtyneenä olemiseen. Ja rauhoittava ei edes ole unilääke, ja vaikka on ottanut rauhoittavan, herää yöllä jos vaikka lapsi itkee tms. Eli aikamoista ylireagointia täällä nyt! Ja ihan naurettavaa alkaa ajaa toista sängystä pois sen takia ettei voi "nukkua samassa sängyssä jos on riidellyt". Toki tyhmää mieheltäkin käydä kurkun auki viiltelemisellä uhkailemaan (tuskimpa kuitenkaan sitä ihan tarkoitti) mutta pistää kai se v...tamaan jos yrittää nukkua ja akka vaan vieressä nalkuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Huomaa että kovinkaan monella täällä ei ole kokemuksia rauhoittavista, tai sitten ne kokemukset on alkoholin ja rauhoittavan yhteisvaikutuksesta. Mä olen itsekkin joskus aikoinaan joutunut syömään pahaan paniikkihäiriöön rauhottavia, ja mulla oli pieni lapsi ja olin vielä yh. Se yksi rauhoittava ei todellakaan saa päätä niin sekaisin että vois edes verrata päihtyneenä olemiseen. Ja rauhoittava ei edes ole unilääke, ja vaikka on ottanut rauhoittavan, herää yöllä jos vaikka lapsi itkee tms. Eli aikamoista ylireagointia täällä nyt! Ja ihan naurettavaa alkaa ajaa toista sängystä pois sen takia ettei voi "nukkua samassa sängyssä jos on riidellyt". Toki tyhmää mieheltäkin käydä kurkun auki viiltelemisellä uhkailemaan (tuskimpa kuitenkaan sitä ihan tarkoitti) mutta pistää kai se v...tamaan jos yrittää nukkua ja akka vaan vieressä nalkuttaa.

Se, miten sinä reagoit lääkkeisiin ei kerro sitä miten muut sietävät lääkkeitä. Se miten sinä olet paniikkihäiriölääkkeisiisi reagoinut, ei liity tähän juttuun mitenkään.

mä sain ainakin sen kuvan että Ap: oli käskenyt miehen veks sängystä aluks siitä syystä että oli silel suuttunut, sitten mies siihen ärähti että on juuri nukahtamassa ja ottanut rauhoittavan... (tässähän nyt voi olla tilanne että ei oikeasti oel ottanut mitään rauhoittavaa mutta on vain sanonut että sais nukkua siin sängyssä...)
sitten ap kilahtaa ja uhkailee poliisilla... kyllä kuka tahans amies ois siitä suuttunut.. enkä usko että uhkasi tosissaan viiltää kurkun auki, kunhan sanoi.. ois yhtähyvin voinut sanoa latasevansa turpaan tai vastaavaa...

oma mies tosissaan totesi että jos mä sitä koittaisin häätää sängystä niin se kantais mut niskapers otteella ulos rauhoittumaan että näin.. jokaisella on oikeus nukkua siellä oamssa sängyssä...

lisäksi ap olisi voinut tosissaan ottaa lapsen toiselle puolelle nukkumaan, nukkunut itse välissä... mutat kun ongelman ydin tais olla se että ap ei "kyennyt" nukkua samassa sängyssä riidan takia... niin miehenhän sieltä oli pois lähdettävä... ;)

Yhteistyössä