Tiina synnytti kolmoset 52-vuotiaana "Minulla oli oikeus tulla äidiksi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Olis kiva tietää tapauksesta tarkemmin. Näyttää niin hassulta, kun kaksi lasta ovat saman näköisiä ja kolmas on ihan ulkomaalaisen näköinen.

Mun mielestä siinä on selvästi kolmoset, joista kaksi on identtisiä. Eli on irronnut 2 munasolua, joista toinen on jakautunut.

Kuvan perusteellako sitten analysoit noinkin tarkasti? Identtiset on aika harvinaiset, ja tässä kun selvästi on hoitoja tehty, niin on erittäin todennäköistä, että kolmesta munasolusta ovat tulleet.
Toistan edellisen; ei-identtiset kaksoset voivat olla nuorena toistensa kuvajaisia. Koska ovat täsmälleen saman ikäisiä. Vasta hieman vanhempana alkaa eroja tulla.

Tietyt hedelmällisyyshoidot altistavat enemmän identtisyydelle.

Olen 25-vuotias kolmen lapsen äiti, munasoluja luovuttamassa parhaillani.

En näe syytä, miksi yli 50-vuotias ei voisi tulla äidiksi. Kukaan meistä ei voi ennustaa elämänsä mittaa ja sitä, onko täällä vielä kun kuopus on sen ja sen ikäinen tai esikoinen siinä ja siinä iässä. Voi nuorikin ihminen sairastua tai kuolla.

Minullakin on nuori äiti mutta hän ei ole elämässämme mukana. En koskaan laskisi sen varaan että elän tiettyyn ikään saakka ja saan lapset jossain tietyssä iässä ollakseni heille läsnä pidempään.. vaan niin pitkään kuin mahdollista.

Kummallista ikärasismia puolin ja toisin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että alle 20 vuotias jaksaa paremmin? Ei taatusti jaksa, se on vissi. Eihän alle 20 vuotias ole edes nähnyt elämästä juuri mitään, saati että osaisi pyörittää raskasta arkea. Hitsi kun täällä suhtaudutaan 50-kymppisiin kuin kalmoihin. Jotain rajaa niihin ennakkoluuloihin. 50 vuotias on normaali, terve, työssäkäyvä ihminen.

tässä minä olen samaa mieltä, 48v tietää elämästä paljon enemmän kuin 20v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen 25-vuotias kolmen lapsen äiti, munasoluja luovuttamassa parhaillani.

En näe syytä, miksi yli 50-vuotias ei voisi tulla äidiksi. Kukaan meistä ei voi ennustaa elämänsä mittaa ja sitä, onko täällä vielä kun kuopus on sen ja sen ikäinen tai esikoinen siinä ja siinä iässä. Voi nuorikin ihminen sairastua tai kuolla.

Minullakin on nuori äiti mutta hän ei ole elämässämme mukana. En koskaan laskisi sen varaan että elän tiettyyn ikään saakka ja saan lapset jossain tietyssä iässä ollakseni heille läsnä pidempään.. vaan niin pitkään kuin mahdollista.

Kummallista ikärasismia puolin ja toisin :(

onhan niitä poikkeuksiakin, kuten sinä! ^^

Olis kiva tietää tapauksesta tarkemmin. Näyttää niin hassulta, kun kaksi lasta ovat saman näköisiä ja kolmas on ihan ulkomaalaisen näköinen.

Tuskin tehty suomessa hedelmöityshoito. Jos tehty ulkomailla ulkomaisen miehen siittiöillä, niin yksi lapsi tullut isään ja identtiset äitiin.

En ymmärrä alkuunkaan argumenttia 'nuorikin äiti voi kuolla koska tahansa'! Fakta on että yli viisikymppinenkin voi mutta hän on myös fyysisesti heikompi ja heikkenee nopeammin kuin kaksi-kolmekymppinen. Viisikymppinen on varmasti erinomainen äiti, en epäile sitä millään tavalla. Mutta kymmenen vuoden kuluttua hän on jo kuusikymppinen kolmen kymmenvuotiaan äiti. Vaikka hän olisi miten nuorekas on hän myös vanha. Muisti ja lihaksisto esimerkiksi huononevat vauhdilla tuossa iässä, olit sitten terveyden perikuva tai et. Se ei ole millään tavalla verrattavissa siihen että nuorempi äiti SAATTAA sairastua tai kuolla. Niin voi käydä myös vanhemmalle äidille! Nuorempi äiti ei kuitenkaan saata olla vanhusiässä kymmenen vuoden kuluttua. Mitä tulee argumentointiin 'viisikymppinen on parempi kuin alkoholisti narkkari tai mielenterveyskuntoutuja' ymmärrän että alkoholisti tai narkkariäiti on paljon huonompi vaihtoehto kuin vanha äiti. Vakavista mielenterveysongelmistakaan kärsivä tuskin on hyvä äiti. Kuitenkin tunnen sekä naisen joka oli alkoholisti ja on nyt pienen pojan äiti, yksi parhaista tuntemistani, että naisen joka oli narkkari ja nyt kahden pienen tytön erinomainen äiti. Itse olen sairastanut masennusta muunmuassa narristi-isään ja narkkarisiskoon liittyvien ongelmien johdosta. Olen kuitenkin parantunut terapian avulla. Mietin kyllä onko minulla oikeutta hankkia lapsia taustojeni vuoksi. Terapeutin kanssa asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen että kyse ei ole menneisyydestäni vaan tulevaisuudesta. Nyt melkein kolmekymppisenä viisikuukautisen pojan äitinä pidän tärkeimpänä sitä että olen täällä huolehtimassa hänestä ja toivottavasti saan jonain päivänä pidellä sylissä lapsenlastani! Minulla on tulevaisuus hänen rinnallaan. Ongelmista ja sairauksista voi parantua. Vanhuudesta ei. Kuitenkin toivon onnea ja jaksamista kyseiselle äidille. Lapset ovat hienointa naisen elämässä!

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Minusta vähän liian vanhana sai koska lapset joutuvat luopumaan äidistään jo pari-kolmekymppisinä. Oma äitini on nyt 51 ja kahden lapsen isoäiti enkä osaisi kuvitella että jaksaisi täysipäiväisesti 3 vauvan kanssa..

olen kyllä ihan samaa mieltä! Mun äiti on kanssa samanikäinen eikä kyllä meinaa jaksaa edes viikkoa yhden uhmiksen kanssa, kun jouduin kesällä sairaalaan viikoksi mun vanhemmat oli tiukilla... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun mielestä hedelmöityshoidoissa pitää olla yläikäraja. Ja sitä pitää noudattaa. Elämä on sellaista, että kaikelle on aikansa ja kaikkea ei voi saada vaikka haluaisikin.

Jos luomuna onnistuu, niin siitä vaan, vaikka kuusikymppisenä. Mutta hoidoilla ei.

Mä peesaan tätä täysin

Näissä keskusteluissa monet kritisoivat lasten saamista jo hieman vanhemmalla iällä ja perustelevat mielipiteitään juuri sillä miten se on väärin näitä lapsia kohtaan. Totuus on kuitenkin että kai nämä lapset ovat tyytyväisiä kuitenkin siitä että ovat olemassa! Jos vanhemmat olisivat tehneet lapsensa aikaisemmin eivät nämä henkilöt olisi edes olemassa, vaan aivan toiset henkilöt.

Tässä ketjun aiheessa mennään omasta mielestänikin jo vähän rajoilla kun ilmeisesti kuitenkin ei enää luonnollisesi pystynyt saamaan lapsia. Pystyväthän lapset kuitenkin myöhemmin korjaamaan tilanteen, jos heidän elämänsä on kerta niin kauheaa sen takia että äiti oli jo 50-kymppinen heidät saadessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Minusta vähän liian vanhana sai koska lapset joutuvat luopumaan äidistään jo pari-kolmekymppisinä. Oma äitini on nyt 51 ja kahden lapsen isoäiti enkä osaisi kuvitella että jaksaisi täysipäiväisesti 3 vauvan kanssa..

Ja mistä sinä tiedät, että tuo nainen kuolee 72 vuotiaana? :D :D Voihan se kuolla vasta 92 vuotiaana, jolloin nuo lapset on jo 40 vuotiaita :D

Siinäkin tapauksessa olisi aika kamalaa joutua äitinsa omaishoitajaksi keskellä parasta nuoruuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fddf:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:

Ja mistä sinä tiedät, että tuo nainen kuolee 72 vuotiaana? :D :D Voihan se kuolla vasta 92 vuotiaana, jolloin nuo lapset on jo 40 vuotiaita :D

Siinäkin tapauksessa olisi aika kamalaa joutua äitinsa omaishoitajaksi keskellä parasta nuoruuttaan.

Eli kärjistäen olisiko tämän vuoksi parempi olla koskaan syntymättä? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rica:
Jos luomuna onnistuu, niin siitä vaan, vaikka kuusikymppisenä. Mutta hoidoilla ei.

Mita eroa silla onko kuusikymppisena saanut luomuna vai hoidoilla? Miten vaikuttaa aitina olemiseen? En ymmarra.

Niinpä.. Ja siitä luonnollisuudesta: miten se eroaa siitä tilanteesta, että ollaan lapsettomia 30-vuotiaana? Tai 40-vuotiaana? Eihän se luonnollista ole raskautuminen silloinkaan.

Itse en omien munasolujeni kanssa vetänyt rajaa mihinkään, eiköhän jokainen itse omalla kohdallaan mieti näitä asioita ennen hoitoihin lähtemistään.

En nosta hattua. :( Itse synnyin viisikymppisille vanhemmilleni, joista aika jättikin salakavalasti niin, että olin 22 kun molemmat jo kuolleita. Eivät koskaan nähneet lapsenlastaan, minulta puuttuu ns. luonnollinen tukiverkosto suvun suhteen.

Tästä kerroinkin lukeneeni KK- lehdestä viime vuonna. Siellä lisää tietoa ja haastattelu. Numeroa en enää muista.

Mistä sä tiedät että äiti kuolee ennen lapsia? Mistä ihmeestä sä tiedät minkäikäisenä hän kuolee?
Ja sitä paitsi mä menetin isäni 17-vuotiaana. Mikset kertonut sitä etukäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:

Tästä kerroinkin lukeneeni KK- lehdestä viime vuonna. Siellä lisää tietoa ja haastattelu. Numeroa en enää muista.

KK? Kirkko ja kaupunki?

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

KK? Kirkko ja kaupunki?
Ei vaan Kodin Kuvalehti

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

KK? Kirkko ja kaupunki?
Ei vaan Kodin Kuvalehti

ei taida löytyä sitä juttua netistä?

Mun mielestä hedelmöityshoidoissa pitää olla yläikäraja. Ja sitä pitää noudattaa. Elämä on sellaista, että kaikelle on aikansa ja kaikkea ei voi saada vaikka haluaisikin.

luomuna hyväksyt,hoidoilla ei...en oikein tajua ajatelutapaa.
vähän niinkun lesbot saa tehdä lapsia jos luomuna raskautuu,hoidoilla ei hyväksytä.

jokaisella on ikää katsomatta oikeus tulla raskaaksi ei ole laissa kielettyä eiköhän jokainen tiädä jaksaako enään hoitaa lapsia yli 50veenä.
jos on hyvässä kunnossa mikä ettei ikä on vain numeroita....

Yhteistyössä