Tiina synnytti kolmoset 52-vuotiaana "Minulla oli oikeus tulla äidiksi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Juu, en kyllä nosta hattua. Ei ole paljon mietitty mitään muuta kuin sitä, että minä haluan.
Ja rahallahan saa, vaikka lapsen 60-vuotiaana...

No enemmän noin voisi todeta kaikkien mielenterveyskuntoutujien ja yhteiskunnan elättinä olevista äideistä. :) Toihan oli varakas rahoitusalalla työskentelevä ihminen, yhteiskuntamme nettomaksajia ja tukipylväitä. Varmaan sitä tympäsee, kun ei saanut 16-vuotiaana lasta jollekin amiksen Peralle. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Jännä juttu - musta näyttää, että tolla yhellä ois eri isukki... Oisko haikara erehtyny tai sitt synnärillä sekoilleet???

voihan sillä olla... jos on vaikka laitettu kolme ERI isän siittiötä sille?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä luulin, että sai ihan luomuvauvat parisuhteeseen, mutta saikin ilmeisesti lapset hoidoilla ja sinkkuna.
Ja suhtautumiseni kyllä muuttuu, jos näin on :|

Tuosta luomuudestahan ei jutussa mainita. Ja identtisiltähän nuo kaksi minustakin näyttää, joten sitä ei taida saada aikaiseksi hoidoillakaan. ;)

Minusta vähän liian vanhana sai koska lapset joutuvat luopumaan äidistään jo pari-kolmekymppisinä. Oma äitini on nyt 51 ja kahden lapsen isoäiti enkä osaisi kuvitella että jaksaisi täysipäiväisesti 3 vauvan kanssa..

Mun mielestä tuo on kyllä jollakin tapaa väärin. Hedelmöityshoidoin jo luonnollisen hedelmällisen iän ohittaneelle kolme alkoin laittaminen on todella riskaabelia. Monikkoraskaus on aina riski, saatika sitten kun odottaja on itse jo mummuikäinen. Mun mielestä tuon ikäisenä ei enää pitäisi olla oikeutta tulla äidiksi (mun mielestä äidin oikeuksia sais rajata aika reippaasti myös mm. alkoholisteilta, mutta ei enempää siitä). Kyllä se raja pitäis vetää vaikka siihen viiteenkymppiin.

VOI toki olla, että äiti elää 120-vuotiaaksi ja saa olla vielä itse mummu ja vaikka isomummu mutta kyllä se todennäköisyys on, että hän ei elä sitä 80 vuotta enempää. Hänen lastensa lapsilla tuskin koskaan tulee olemaan mummua. Ja kuinka miltei 7-kymppinen jaksaa kolmen teinittären kanssa, oli sitten kuinka nuorekas tahansa?

Tää ei vaan mene mun makuni mukaan oikein. Valtaosalla naisista on kuitenkin mahdollisuus raskautua luonnollisesti n. 30 vuoden ajan. Siis karkeasti 15-45-vuotiaina. Jos ei sitä tuolloin tapahdu luonnollisesti, niin silloin ymmärrän yksinäistenkin naisten hedelmöityshoidot, mieluiten tietysti alle 40-vuotiaitten. Ei viisikymppisenä kuulu enää alkaa vauvaperhettä perustamaan.

Nykyaikana tuon äidin odotettu elinikä huitelee 90-vuoden tienoilla, joten kyllä siinä ehtii lapset aikuiseksi kasvattaa. Mikä tuossa on ollessa, kun kerran jaksaa, haluaa ja elämä on muuten mallillaan. Musta ainakin on hieno saavutus.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Minusta vähän liian vanhana sai koska lapset joutuvat luopumaan äidistään jo pari-kolmekymppisinä. Oma äitini on nyt 51 ja kahden lapsen isoäiti enkä osaisi kuvitella että jaksaisi täysipäiväisesti 3 vauvan kanssa..

Ja mistä sinä tiedät, että tuo nainen kuolee 72 vuotiaana? :D :D Voihan se kuolla vasta 92 vuotiaana, jolloin nuo lapset on jo 40 vuotiaita :D

Hatunnosto tosiaan. Tässä elämässä on nimenomaan ajateltava itseään ja äidillä on vielä kymmeniä vuosia elämistä edessä. Varmasti hyvä äiti. Harva tuossa iässä enää uskaltaa äidiksi.

Lapset eivät varmasti jää ilman rakkautta.

Ihmettelen negatiivisia vastauksia. Meinaatteko, että ei ajattele kun itseään, jos ei tee sitä mitä tahtoo?

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:

Ja mistä sinä tiedät, että tuo nainen kuolee 72 vuotiaana? :D :D Voihan se kuolla vasta 92 vuotiaana, jolloin nuo lapset on jo 40 vuotiaita :D

no voi mutta en tiedä kovinkaan montaa täysin toimintakuntoista 9-kymppistä, en montaa 8-kymppistäkään.. seitsemänkymppiset onneksi vielä usein pystyvät huolehtimaan itsestään ja toivon mukaan siis lapsistaankin

Mun mielestä hedelmöityshoidoissa pitää olla yläikäraja. Ja sitä pitää noudattaa. Elämä on sellaista, että kaikelle on aikansa ja kaikkea ei voi saada vaikka haluaisikin.

Jos luomuna onnistuu, niin siitä vaan, vaikka kuusikymppisenä. Mutta hoidoilla ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä luulin, että sai ihan luomuvauvat parisuhteeseen, mutta saikin ilmeisesti lapset hoidoilla ja sinkkuna.

Tuosta luomuudestahan ei jutussa mainita. Ja identtisiltähän nuo kaksi minustakin näyttää, joten sitä ei taida saada aikaiseksi hoidoillakaan. ;)

Onko kukaan miettinyt, miksi jenkeissä tulee näitä "aion synnyttää kaikki kahdeksan vauvaani"-juttuja. Kaupallisilla klinikoilla kun työnnetään just vähintään se kolme munasolua sisään, että saadaan raskautuvuusprosentit näyttäviksi vertailussa. Sitten tulee näitä "yllätys"kolmosia.
En usko, että identtiset. Monet ei identtiset näyttävät pieninä toistensa kuvajaisilta. Omassa tuttavapiirissä useita kaksosia, clomeilla ja myös luomuna...

Ja luomustiko, sallikaa minun nauraa! Ei ikinä!

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:

no voi mutta en tiedä kovinkaan montaa täysin toimintakuntoista 9-kymppistä, en montaa 8-kymppistäkään.. seitsemänkymppiset onneksi vielä usein pystyvät huolehtimaan itsestään ja toivon mukaan siis lapsistaankin

Mutta, kirjoitit, että lapset JOUTUVAT LUOPUMAAN ÄIDISTÄÄN, eikös se sillon tarkoita, että äiti menehtyy? Jos ei menehdy, niin eihän lapset silloin joudu siitä luopumaan. Ja minä tiedän kyllä aika montakin 80-jopa 90 kymppistä ihmistä jotka elävät täysin omaa elämää, korkeintaan kotihoitajat käy...

Onko kukaan miettinyt, miksi jenkeissä tulee näitä "aion synnyttää kaikki kahdeksan vauvaani"-juttuja. Kaupallisilla klinikoilla kun työnnetään just vähintään se kolme munasolua sisään, että saadaan raskautuvuusprosentit näyttäviksi vertailussa. Sitten tulee näitä "yllätys"kolmosia.

Kaupallisuus vs. eettisyys. Kaupallisuus johtaa...
Ja porukka ihastelee söpöjä seitos/kahdeksikkoja (terveysongelmista viis) sekä sisukasta naista joka vielä 68-vuotiaanakin on pirtsakka ja nuorekas kaksosvauvojen äiti :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En usko, että identtiset. Monet ei identtiset näyttävät pieninä toistensa kuvajaisilta. Omassa tuttavapiirissä useita kaksosia, clomeilla ja myös luomuna...

Ja luomustiko, sallikaa minun nauraa! Ei ikinä!

Tiedän kyllä viiskymppisenä luomusti synnyttäneitä. Esikoisista ei kyllä niissä ollut kyse vaan iltatähdestä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Olis kiva tietää tapauksesta tarkemmin. Näyttää niin hassulta, kun kaksi lasta ovat saman näköisiä ja kolmas on ihan ulkomaalaisen näköinen.

Mun mielestä siinä on selvästi kolmoset, joista kaksi on identtisiä. Eli on irronnut 2 munasolua, joista toinen on jakautunut.

Yhteistyössä