Tieteen Kuvalehden älykkyystesti

http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html

Tuossa testissä on yksi järjenvastainen juttu: mä en ole koskaan kuullu, että joku olisi saanu keskitasoisen tai alle keskitasoa olevan tuloksen. Voisko joku selittää, miten se on mahdollista???
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html

Tuossa testissä on yksi järjenvastainen juttu: mä en ole koskaan kuullu, että joku olisi saanu keskitasoisen tai alle keskitasoa olevan tuloksen. Voisko joku selittää, miten se on mahdollista???
Oisko vaikka se, että mitä tältäkin palstalla on ollut esillä niitä tuloksia, ovat keksittyjä ja mahdollisimman hyviä, että pääsisi jollakin pätemään......kummasti tälle palstalle asettuvat kaikki mensan jäsenet tms :D
 
Hehe, pakko oli testaa. Mä olen tunnetusti aika hölmö, mut sain silti 116 pistettä :whistle: Mut emmätiä, noistakin moni testasi vaan sitä onko kuullu murresanoja... Että mikä järki siinäki sitte. Mitä älykkyyttä se mittaa?
 
131 tuli tuolla testillä.Vissiin tämä väsymys hieman alentaa tulosta, kun ei jaksa keskittyä kunnolla.

Olisi kiva verrata johonkin muihinkin testeihin.

Jos joku tietää, mistä löytyy, niin vink vink, voisi vinkata :)

Muoks, miksi pitää tehdä älykkyystestejä väsyneenä? Koitin uudestaan ja 135 tuli, mutta eipä tämä olo mitenkään pirteä ole edelleenkään :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
131 tuli tuolla testillä.Vissiin tämä väsymys hieman alentaa tulosta, kun ei jaksa keskittyä kunnolla.

Olisi kiva verrata johonkin muihinkin testeihin.

Jos joku tietää, mistä löytyy, niin vink vink, voisi vinkata :)
http://www.mensa.fi/sivu.php/nettitesti
 
mäkään en tunne muute nketään joka olis vetänyt tuosta testistä alle keskitasoa olevan tuloksen, toisaalta, ehkä noita testejä tekevät enite nne ihmiset joille tietynlaiset asiat on pääsääntöisesti helppoja jolloin on syytä epäillä että noissakaan testeissä ei vedä ihan surkeita tuloksia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mäkään en tunne muute nketään joka olis vetänyt tuosta testistä alle keskitasoa olevan tuloksen, toisaalta, ehkä noita testejä tekevät enite nne ihmiset joille tietynlaiset asiat on pääsääntöisesti helppoja jolloin on syytä epäillä että noissakaan testeissä ei vedä ihan surkeita tuloksia
Oikeasti nuo testit antavat suuntaa, ja kyllä siinä testissä oikeasti saa huonoja tuloksia.Ei se ihan huijausta ole kuitenkaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mäkään en tunne muute nketään joka olis vetänyt tuosta testistä alle keskitasoa olevan tuloksen, toisaalta, ehkä noita testejä tekevät enite nne ihmiset joille tietynlaiset asiat on pääsääntöisesti helppoja jolloin on syytä epäillä että noissakaan testeissä ei vedä ihan surkeita tuloksia
Oikeasti nuo testit antavat suuntaa, ja kyllä siinä testissä oikeasti saa huonoja tuloksia.Ei se ihan huijausta ole kuitenkaan :)
no joo, mutta meneekö ihminen joka on aina kokenut ettei ole kovin hyvä missään, tekemään tollaista testiä? Ja jos lähtee, kertooko sen jälkeen kenellekään että on keskivertoa tyhmempi? Tuskin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mäkään en tunne muute nketään joka olis vetänyt tuosta testistä alle keskitasoa olevan tuloksen, toisaalta, ehkä noita testejä tekevät enite nne ihmiset joille tietynlaiset asiat on pääsääntöisesti helppoja jolloin on syytä epäillä että noissakaan testeissä ei vedä ihan surkeita tuloksia
Oikeasti nuo testit antavat suuntaa, ja kyllä siinä testissä oikeasti saa huonoja tuloksia.Ei se ihan huijausta ole kuitenkaan :)
no joo, mutta meneekö ihminen joka on aina kokenut ettei ole kovin hyvä missään, tekemään tollaista testiä? Ja jos lähtee, kertooko sen jälkeen kenellekään että on keskivertoa tyhmempi? Tuskin..
Jaa-a en tiedä, ehkä ei, riippuu varmasti paljon ihmisestä.

 
Tässä flunssaisen ja tokkuraisen GeeBeen tulos:

Nimi: GeeBee
Kokonaispistemäärä: 129
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Napsauta selaimen Tulosta-painiketta, jos haluat säästää testisi tuloksen.
/td>

Pistemääräsi oli korkeampi kuin 97 %:lla väestöstä keskimäärin.

Ei mahda noi ihan paikkaansa pitää.
 
Nimi: Tyhmä
Kokonaispistemäärä: 135
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Napsauta selaimen Tulosta-painiketta, jos haluat säästää testisi tuloksen.
/td>
Kyllä ainakin omalla kohdalla pitää paikkansa.

Jos sulla on piileviä kykyjä, joista et tiedä :)

Niin ja sillä, että todistaa tuon oman tuloksen oikeaksi, tarkoitin sitä, että ottaa printscr jutun...helppohan tuostakin on kopioida vaan tiedot ja vaihtaa tulos....

http://www.aijaa.com/v.php?i=3682581.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Nimi: Tyhmä
Kokonaispistemäärä: 135
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Napsauta selaimen Tulosta-painiketta, jos haluat säästää testisi tuloksen.
/td>
Kyllä ainakin omalla kohdalla pitää paikkansa.

Jos sulla on piileviä kykyjä, joista et tiedä :)
Ai pitää oikeasti?

Mä en ole koskaan tehny virallista testiä, mutta tällaisissa epävirallisissa oon aina saanu tuollaiset 125 - 139 riippuen mielentilasta ja vireystasosta. Oon aina ajatellu niiden olevan ihan huuhaata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
No kyllähän ne suuntaa antaa, tietysti. Minulla vaihtelevasti 140-155 on tullut tulokseksi, nyt vain 135, mutta väsyneenä kylläkin...

Ei kannata aliarvioida itseään :)
Oletko sä käyny testauttamassa itseäsi jossain virallisessakin testissä? Oletkos sellaisessa työssä, että voit hyödyntää älykkyyttäsi? =)
 
Oon käynyt jonkinlaisen psykiatrin testattavana joskus, oli todella laaja testi. Sain siitä tulokseksi 143.

Myöhemmin eräässä tilaisuudessa toisenlainen "virallinen" testi antoi tulokseksi 134.

Tieteen kuvalehden testi (osioista yksi meni penkin alle, kun keskimmäinen höpötti vieressä, se muistiosio) antoi 129.

Mensan testiä en ole tehnyt. Veikkaan että älykkyys on todella suhteellinen käsite ja testeistä on hyvin vähän hyötyä sen mittaamisessa.
 

Yhteistyössä