TIESITTEKO ETTÄ

"Anestesialääkärin laittamat, selkäydintasolla vaikuttavat epiduraali- ja spinaalipuudutukset voidaan myös yhdistää. Tällöin saadaan spinaalipuudutuksen nopea ja varma kivunlievitys ja kivunlievityksen tarpeen mahdollisesti pitkittyessä, lisäkipulääkitystä voidaan tarvittaessa laittaa epiduraalitilassa olevaan muoviletkuun."

JEEEEEEEEEEEEEEE!!! Nuo vaadin ensi kerralla!!!!!!

T. pelokas synnyttäjä
 
Jaa
Vai että oikeen vaadit.... kokeilepppa edes vähän jotain kestääkin, enen kuin meet mitään vaatimaan. Just joo... Kaikki kipu vaan äkkiä pois ja vauva maailmaan.... Voi voi...
 
Jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 22:33 Christina81 kirjoitti:
No olipa aika tyly kommentti.
Mukava kuulla että tollasiakin puudutuksia saa =) Jos näyttää kovin tuskalliseksi oma synnytys menevän niin voisinpa tollaista pyytääkin!
No on tuo vähän tyly, mutta tuo vaadin kohta vähä ärsytti ihan oikeesti... Siis ymmärrän että kaikki eivät mitenkään voi synnyttää luomusti, mutta tuo että nyt jo tietää vaativansa jotain ihan utopista kaiken tunnon pois vievää puudutusta tuntuu tosi hassuslta musta. Eli vaaditaan jotain jo enen kuin edes tietää tarviiko.... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 22:37 Jaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 22:33 Christina81 kirjoitti:
No olipa aika tyly kommentti.
Mukava kuulla että tollasiakin puudutuksia saa =) Jos näyttää kovin tuskalliseksi oma synnytys menevän niin voisinpa tollaista pyytääkin!
No on tuo vähän tyly, mutta tuo vaadin kohta vähä ärsytti ihan oikeesti... Siis ymmärrän että kaikki eivät mitenkään voi synnyttää luomusti, mutta tuo että nyt jo tietää vaativansa jotain ihan utopista kaiken tunnon pois vievää puudutusta tuntuu tosi hassuslta musta. Eli vaaditaan jotain jo enen kuin edes tietää tarviiko.... :/
Kuivakan oloinen tyyppi täällä vastailee. varmaa joku pätevä luomusynnyttäjä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Toinen jaa
Vaatikaa mitä vaaditte. ehkä kuitenkin munmielstä kananttasi olla vaatimatta yhtään mitään, enen kuin tilanne selviää. Ja te sektiota vaativat, kannattais miettiin ennen raskautta mitä vaatiii. Jos todella palkää synnytystä, niin miksi ehdoin tahdoin hankkiutuu tilaan, jossa vääjämätön lopputulos on synnytys....?
 
Hyvä Toinen jaa,
Luulisin, että sektiota vaativilla halu saada lapsi on suurempi kuin synnytyksen pelko. Ei kai ole niin, että jos ihminen pelkää kipua niin jääköön sitten vaikka ilman lapsia, kun kerran lääketieteellä on ratkaisu asiaan.
Sitä paitsi suurin osa synnyttäjistä on varmaan sen verran fiksuja, että ymmärtävät, etteivät etukäteen tehdyt suunnitelmat aina toteudu.
 
Ainahan sitä vaatia saa...
Mä olisin halunnut viimesessä synnytyksessä epiduraalin, mutta enpä kerennyt saamaan kun anestesialääkärillä oli jotain muuta silloin. Sitten kun tuli paikalle todettiin et ponnista ulos vaan!
Että ei sitä aina saa vaikka kuinka haluais...
Mäkin kun olin sairaalassa silloin kun synnytys käynnisty ja epiduraalista oli puhetta jo silloin kun supistukset alkoi. Että silleen!
 
Kyllä on tyhmää arvostella mitä toiset VAATII JA MITÄ ON VAATIMATTA!!! Kuulkaa eiköhän se ole aikas usein niin, että tuskimpa kukaan hirveää kipua mielellään nautiskelee muuta, kuin masokistit!!

Itse olen vääntänyt kaksi lasta luomuna maailmaan, koska olen ns. syöksysynnyttäjä enkä ole mitään kivunlievityksiä ehtinyt saada, vaikka niitä olen yrittänyt epätoivoisesti saaraalaan tullessani VAATIAKIN. ´

Nyt odotan kolmatta ja todellakin jos vain on mahdollista niin kaikki mahdolliset kivunlievitykset haluan/ VAADIN...jos vain ehdin saada. Kyllähän on ihanan "turvallista " tieto siitä, että on mahdollista ehkä lievittää sitä " tuskaa"/kipua tai sitten nautintoa...miten nyt kukakin haluaa sitä kutsua!!!

Että miettikäähän nyt hyvät siskot ennen kuin mitään alatte täällä arvostelemaan muita....(siis ne jotka ovat). :kieh:

Ja jokainen synnyttänyt kyllä varmasti tietää, että kyllä se synnytys etenee kyllä omalla painollaan ja jokainen on erillainen omansa ja jokainen kyllä siinä tilanteessa tietää mitä haluaa!!!!
 
no joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 09:41 Ninni Nuttunen kirjoitti:
Että miettikäähän nyt hyvät siskot ennen kuin mitään alatte täällä arvostelemaan muita....(siis ne jotka ovat). :kieh:
No joo, onko se sitten arvostelua jos sanoo, että ärsyttää tuo vaatiminen?

Muuten olen samaa mieltä, mutta muakin ärsyttää "vaadin sitä ja vaadin tätä". Muuallakin kuin synnytysjutuissa. Varmaan siitä nuo kuivat vastaukset (vai miksi niitä sanottiin...), ei siitä, että joku kivunlievityksen haluaa!
 
Mun 3.synnytys käynnistettiin ja olin suunnitellut kaikki puudutusten ottamiset valmiiks, niinkuin aikaisemminkin..pelkäsin, että otan epiduraalin väärään aikaan, niin ettei vaikutus kestäis ponnistusvaiheeseen asti. Kävipä niin, että synnytys lähti vauhtiin niin nopeasti, etten kerennyt saamaan MITÄÄN puudutuksia. Kokemus oli edellisiin verrattuna kamala, mutta jälkeenpäin ajteltuna, nyt tiedän, miltä synnytys oikeasti tuntuu.
 
Mulla on ainakin tavoitteena mahdollisiman vähillä lääkityksillä synnyttäminen. Esikoisen synnytin pelkän ilokaasun avulla. Huom! En yritä esittää mitään sankariäitiä, mutta mielestäni synnytyksen ei ole tarkoituskaan olla kivuton. Ainakaan lähtökohtana ei pitäisi olla periaate, että jo ennen h-hetkeä päättää "mä en aio yhtään kipua kärsiä ja vaadin kaikki mahdolliset lievitykset".


Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön...
 
Keisarin morsian har
ihmeen tiukassa tuntuu olevan asenne että synnytyksen aikana on kivuista kärsittävä naama irvessä vaikka nykylääketiede tarjoaa epiduraalit sun muut, mä mieluummin otan kyllä kunnon puudutukset kuin kidun tuskissa - ajattelin muuten että miksi käytetään sanaa "vaadin" kun kivunlievityksestä puhutaan - eikö synnyttäjälle ennemminkin pitäis sairaalassa tarjota tehokasta lievitystä ilman että niitä pitäis vaatimalla vaatia ? mä olen synnyttänyt tuhdissa epiduraalipuudutuksessa ja sellaisen "vaadin" seuraavallakin kerralla =)
 
pihtarit
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 22:40 Keisarin morsian har kirjoitti:
ihmeen tiukassa tuntuu olevan asenne että synnytyksen aikana on kivuista kärsittävä naama irvessä vaikka nykylääketiede tarjoaa epiduraalit sun muut, mä mieluummin otan kyllä kunnon puudutukset kuin kidun tuskissa - ajattelin muuten että miksi käytetään sanaa "vaadin" kun kivunlievityksestä puhutaan - eikö synnyttäjälle ennemminkin pitäis sairaalassa tarjota tehokasta lievitystä ilman että niitä pitäis vaatimalla vaatia ? mä olen synnyttänyt tuhdissa epiduraalipuudutuksessa ja sellaisen "vaadin" seuraavallakin kerralla =)
Se "vaatiminen" tulee siitä, että on kätilöitä/lääkäreitä, jotka TOSISSAAN pihtaavat puudutuksia. Ehkä he kannattavat luomusynnytyksiä tai ikääntyvät ovat itse synnyttäneet ilman lievityksiä, joten ei halua kivunlievitys ONNEA muillekaan. Joku siinä vain on, olen miettinyt, nimittäin mun kohdalla puudutuksia PIHDATTIIN, kirjaimellisesti.
 
Kätilö
:/ Tuota,tuota!
Miksi ihmeessä kätilö pihtaisi synnyttäjältä kivunlievitystä? Meillehän on paljon mukavampaa hoitaa synnyttäjää, joka hallitsee kipunsa. Meidän työhön kuuluu huolehtia tulevan lapsen terveydestä ja taata hänelle turvallinen syntymä. Samoin tehtävämme on huolehtia riittävä kivunLIEVITYS synnyttäjälle, mutta huomioitava kokonaisuus eli lapsen vointi ja synnytyksen eteneminen.

Puudutuksilla on tarkoitus lievittää kipua, ei suinkaan poistaa sitä. Hyvin etenevään synnytykseen kuuluu jonkinasteista kiputuntemusta, mutta hirveää kipua ei ole tarkoitus kenellekään suoda! Kuitenkin pitäisi sen verran synnyttäjällä olla tietämystä ja malttia, että odottaa synnytyksen pääsevän kunnolla vauhtiin ennenkuin vaatii esim. epiduraalipuudutusta. Liian aikasessa vaiheessa laitettu puudutus hidastaa synnytyksen etenemistä, joskus jopa pysäyttää synnytyksen kokonaan!

Luottakaa henkilökunnan tietämykseen! He haluavat teidän ja syntyvän lapsen parasta! Ja puudutuksen laittaa aina lääkäri.Kätilö kysyy gynekologilta luvat esim. epiduraali- tai spinaalipuudutukseen ja anestesialääkäri sen laittaa. Joskus on vain niin ikävästi, ettei lääkäri pääsekään puudutusta laittamaan ollessaan kiinni esim. leikkaussalissa.
 
pihtarit
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 12:34 Kätilö kirjoitti:
:/ Tuota,tuota!
Miksi ihmeessä kätilö pihtaisi synnyttäjältä kivunlievitystä? Meillehän on paljon mukavampaa hoitaa synnyttäjää, joka hallitsee kipunsa. Meidän työhön kuuluu huolehtia tulevan lapsen terveydestä ja taata hänelle turvallinen syntymä. Samoin tehtävämme on huolehtia riittävä kivunLIEVITYS synnyttäjälle, mutta huomioitava kokonaisuus eli lapsen vointi ja synnytyksen eteneminen.

Puudutuksilla on tarkoitus lievittää kipua, ei suinkaan poistaa sitä. Hyvin etenevään synnytykseen kuuluu jonkinasteista kiputuntemusta, mutta hirveää kipua ei ole tarkoitus kenellekään suoda! Kuitenkin pitäisi sen verran synnyttäjällä olla tietämystä ja malttia, että odottaa synnytyksen pääsevän kunnolla vauhtiin ennenkuin vaatii esim. epiduraalipuudutusta. Liian aikasessa vaiheessa laitettu puudutus hidastaa synnytyksen etenemistä, joskus jopa pysäyttää synnytyksen kokonaan!

Luottakaa henkilökunnan tietämykseen! He haluavat teidän ja syntyvän lapsen parasta! Ja puudutuksen laittaa aina lääkäri.Kätilö kysyy gynekologilta luvat esim. epiduraali- tai spinaalipuudutukseen ja anestesialääkäri sen laittaa. Joskus on vain niin ikävästi, ettei lääkäri pääsekään puudutusta laittamaan ollessaan kiinni esim. leikkaussalissa.
Mukava kuulla tällaistakin. Luulenpa vain, että teissäkin on paljon erilaisia..eri periaatteellisia..
 
Huh huh
Mitäpä se muille kuuluu miten joku OMAN synnytyksensä haluaa hoitaa!!?? Minä olen myös ensisynnyttäjä ja silti aion kyllä pyytää kaikki mahdolliset kivunlievitykset hyvissä ajoin. Miksi kärsiä kivusta jos on mahdollista olla kärsimättä??????? Ja tuskimpa kenenkään synnytys täysin kivuton on niin turha narista että mitä sitä etukäteen mitään pyytää kun ei tiedä mitä on tulossa.. Ihme jengiä! Eiköhän jokainen tiedä oman parhaansa.
 
bella80 harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 13:17 Toinen jaa kirjoitti:
Vaatikaa mitä vaaditte. ehkä kuitenkin munmielstä kananttasi olla vaatimatta yhtään mitään, enen kuin tilanne selviää. Ja te sektiota vaativat, kannattais miettiin ennen raskautta mitä vaatiii. Jos todella palkää synnytystä, niin miksi ehdoin tahdoin hankkiutuu tilaan, jossa vääjämätön lopputulos on synnytys....?
mistä näitä pässejä tänne satelee??
siis synnytyspelkoisten pitäisi jättää tulematta raskaaksi..itelläni on taustalla, erittäin pahaa seksuaalista väkivaltaa jossa ex mieheni käytti minua sadistisella tavalla hyväkseni raskausajan, ja hänen fantasiansa oli saada minut synnytämään ennenaikasesti jossa hän saa toimia kätilönä..piti vankina kotona viikoja,viiltelyjä..hakkaamista..raiskaamisia..sitomista..jne... kunnes poliisit saapuivat lopulta paikalle..ja tässä vain murto-osa..kun tarinani kerroin kätilölle hän järkyttyi niin että itki..joten mietippä ensin ennenku latelet...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 13:13 Huh huh kirjoitti:
Mitäpä se muille kuuluu miten joku OMAN synnytyksensä haluaa hoitaa!!?? Minä olen myös ensisynnyttäjä ja silti aion kyllä pyytää kaikki mahdolliset kivunlievitykset hyvissä ajoin. Miksi kärsiä kivusta jos on mahdollista olla kärsimättä??????? Ja tuskimpa kenenkään synnytys täysin kivuton on niin turha narista että mitä sitä etukäteen mitään pyytää kun ei tiedä mitä on tulossa.. Ihme jengiä! Eiköhän jokainen tiedä oman parhaansa.
Niin siis ihan oikeesti ei voi lähteä synnytmään, varsinkaan esikoista, asenteella, että kaikki kipu pois ja kaikki puudutteet heti, sillä ihan oikeesti ei voi tietää mitä on tulossa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 12:34 Kätilö kirjoitti:
:/ Tuota,tuota!
Miksi ihmeessä kätilö pihtaisi synnyttäjältä kivunlievitystä? Meillehän on paljon mukavampaa hoitaa synnyttäjää, joka hallitsee kipunsa. Meidän työhön kuuluu huolehtia tulevan lapsen terveydestä ja taata hänelle turvallinen syntymä. Samoin tehtävämme on huolehtia riittävä kivunLIEVITYS synnyttäjälle, mutta huomioitava kokonaisuus eli lapsen vointi ja synnytyksen eteneminen.

Puudutuksilla on tarkoitus lievittää kipua, ei suinkaan poistaa sitä. Hyvin etenevään synnytykseen kuuluu jonkinasteista kiputuntemusta, mutta hirveää kipua ei ole tarkoitus kenellekään suoda! Kuitenkin pitäisi sen verran synnyttäjällä olla tietämystä ja malttia, että odottaa synnytyksen pääsevän kunnolla vauhtiin ennenkuin vaatii esim. epiduraalipuudutusta. Liian aikasessa vaiheessa laitettu puudutus hidastaa synnytyksen etenemistä, joskus jopa pysäyttää synnytyksen kokonaan!

Luottakaa henkilökunnan tietämykseen! He haluavat teidän ja syntyvän lapsen parasta! Ja puudutuksen laittaa aina lääkäri.Kätilö kysyy gynekologilta luvat esim. epiduraali- tai spinaalipuudutukseen ja anestesialääkäri sen laittaa. Joskus on vain niin ikävästi, ettei lääkäri pääsekään puudutusta laittamaan ollessaan kiinni esim. leikkaussalissa.
Kyllä niitä on kuule sellaisiakin kätilöitä, jotka ihan ehdoin tahdoin pihtaavat kivunlievitystä. Sattuipa tälläinen edelliseen synnytykseeni ja kivut olivat JÄRKYTTÄVÄT sen kaksi tuntia, mitä puudutusta pystyin aneleen. Ei vaan viitsinyt alkaa järjestelemään puudutusta, sillä siinähän on oma hommansa, kuten sinäkin varmaan ammattilaisena tiedät. Helpommallahan se kätilö pääsee, kun lyö vaan ilokaasunaamaria käteen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 14:03 bella80 harmailee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 13:17 Toinen jaa kirjoitti:
Vaatikaa mitä vaaditte. ehkä kuitenkin munmielstä kananttasi olla vaatimatta yhtään mitään, enen kuin tilanne selviää. Ja te sektiota vaativat, kannattais miettiin ennen raskautta mitä vaatiii. Jos todella palkää synnytystä, niin miksi ehdoin tahdoin hankkiutuu tilaan, jossa vääjämätön lopputulos on synnytys....?
mistä näitä pässejä tänne satelee??
siis synnytyspelkoisten pitäisi jättää tulematta raskaaksi..itelläni on taustalla, erittäin pahaa seksuaalista väkivaltaa jossa ex mieheni käytti minua sadistisella tavalla hyväkseni raskausajan, ja hänen fantasiansa oli saada minut synnytämään ennenaikasesti jossa hän saa toimia kätilönä..piti vankina kotona viikoja,viiltelyjä..hakkaamista..raiskaamisia..sitomista..jne... kunnes poliisit saapuivat lopulta paikalle..ja tässä vain murto-osa..kun tarinani kerroin kätilölle hän järkyttyi niin että itki..joten mietippä ensin ennenku latelet...
Todella hurjia olet joutunut kokemaan. :hug: Toivottavasti saat apua tilanteseen ja toivut pikku hiljaa traumasti. itellä huomattavasti lievempi tarina takana.
Mutta siis tuskin tuo toinen jaa sentää ihan kaikilta tuon sektion kieltäisi... Luulen ainakin, ettei kukaan niin typerä voi olla... Tai no toivon ainakin... kaikissa tilanteissa on poikkeus. Ymmärrän varsin hyvin sinun tapauksesi ja syyn pelolle. Mutta teidän myös joitakin, itse asiassa kolme, äitiä, jotka vetosivat synnytys pelkoon, mutta todellinen syy oli että eivät halunneet revitellä paikkojaan. Niin ja he saivat sektion.
 

Yhteistyössä