Peesi :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Mammuttimarkkina::flower: hyvin kirjoitettu.
Näin meilläkin oli esikoisen kanssa, oonkohan mä tuhonnut sen tulevaisuuden, kun se ei ollut sylissä huutamassa 24/7 ?Alkuperäinen kirjoittaja Koliikkivauvan mamma:Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:ja mulla on ollut sairas vauva joka huusi noin 23 tuntia vuorokaudessa lähes puolentoista vuoden ajan. Kyllä siinä sai paheksuvaa kyyläystä osakseen kun kehtasi joskus käydä kaupassa ostamassa ruokaa tai uusia rintsikoita kun vanhat jäi isoiksi...Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Hei. Niillä vauvoilla voi olla koliikki. Ei siinä silloin sylit tai maito auta. Ja äidinkin on pakko päästä joskus ostoksille tai ihmisten ilmoille vaikka sitten vauvan kanssa jos ei muuten pääse.
Mulla on yksi koliikkivauva ollut ja voin sanoa että kaupoissa tuli käytyä HUUTAVAN vauvan kanssa usein.
Mä en missään nimessä kannata vauvojen huudattamista, mutta on tilanteita joissa se vauva vaan huutaa vaikka tekisi mitä
Peesi tähän. Itse sain tänään erittäin paheksuavia katseita osakseni kun koliikkivauvan kanssa menin ruokakauppaan. Lapsi huusi täyttä kurkkua mutta minkäs teet kun pakko minunkin on ruokaa saada eli kaupassa on käytävä. Tilanteita ja vauvoja on monenlaisia. En kannata huudattamista mutta joskus ne vain huutavat vaikka mitä tekisit :/
Samaa mieltä. Jos niin kauheasti vaivaa, niin voisi mennä sanomaan suoraan kyseiselle henkilölle. Muuten kirjoitus on ihan asiaa, jos ei lasketa mukaan näitä koliikkitapauksia jne. joiden itkuille ei voi yhtään mitään.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mua ottaa niin aivoon nämä "täydelliset mammat" jotka kyttää toisia kauppakeskuksissa ja sit keskustelupalstoilla jakavat "neuvoja" miten pitää toimia.Eikö teillä tosiaan ole minkäänlaista elämää???
sillon on isommat sisaret paimentaneet pienempiä. jo hyvin pienestä. on ollut tavallista että 4-5v on katsonut 1-2v perään.Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:Totta varmasti joka sana!
Mietin vain sitä, et kun ennen vanhaan perheessä oli lapsia 10-20 ja lehmät päälle, ja ei todellakaan joka inahdukseen kerenny äiti vastata, et miten sit sillä ikäpolvella ei oo niin paljon kuin meidän ikäluokalla?
Ihan siis vain pähkäilen, vaikka uskon toki ton sun kirjoituksen.
Kyllä vauvan itkuun pitää vastata.
toi on muuten ihan totta, noita laps raukkoja näkee jokaisessa kaupakeskuksessa, tyyliin on se äippäpakkauksen haalari ja toppamyssy päällä makuupussin sisällä ja sitte äiti ite on ihan vaan paidassa kun on niin kuuma, onko mikään ihme jos lasp itkee eikä asetu mitenkään kun paistuu elävältä.. mutta jos meet huomauttaa asiasta nii oot vaan kateellinen kyylä.. eli kyllä siihen itkuun on aina joku syy ja kaupoilla yleensä se on nälkä tai sietämätön kuumuus...Alkuperäinen kirjoittaja hei:Mä ainakin ahdistun aivan mielettömästi itse kun kuulen vauvan itkua esim. kaupassa tai missä vain!!!!!
Tulee aivan mieletön tarve mennä katsomaan mikä hätänä ja hyssyttää ja ottaa syliin!!!!!!!!!!!
Ja tuntuu todella käsittämättömältä jos näkee ettei äiti reagoi ollenkaan vauvan itkuun ja vielä pahemmalta jos äiti on ÄKÄINEN vauvalle!!!!
Olisiko kamalaa jos menisi paikalle ja kysyisi saanko hyssyttää saanko ottaa syliin tms. jospa äiti on niin väsy itse ettei jaksa tai ei pysty omalta masennukselta reagoimann ja huomioimaan mistä itku johtuu???
En todellakaan uskalla..tosin olen kysynyt tai sanonut, että vauvalla on varmaan kuuma, kun on niin lämpimissä varusteissa vaunussa sisätiloissa, aivan hikisenä ja tuskissaa vauva parkoja näkee usein.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:ja olen yh! ekaan 2v ei juuri apuja vauvan/lapsen hoidossa ollut,mutta en sltikään jättänyt yksin itkee,koska pystyy sitä a.yhdelläkin kädellä tekee ostoksia, b.tekee ostokset päiväunien aikaan c.hankkia rintarepun tai kantoliinan jolloin vauvan ei tarvitse itkeä ilman syliä ja äiti pystyy tekee ostokset!