sorry mut vauva ei voi itkeä niin paljon hän väsyy :x ehkä sä tarkoitit 23t viikossa??? :/Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Meilläkin esikoinen itki 23h/vrk. Ei todellakaan kiinnostanut ottaa vauvaa kaupassa syliin kun on kotona ollut sylissä sen 20h.Alkuperäinen kirjoittaja pulla:Ennenvanhaan niiden vauvojen inahduksiin vastas myös ne 10-20 sisarusta, ei yksin äiti.Ja lehmälle: vaikka se vauva itkee koliikkiaan, tarvii se silti syliin ottaa tjtn, eikä jättää huomiotta. Kuka normaali ihminen edes raaskii niin tehdä?
AIVAN!! Minulla myös oli koliikkivauva, olisin ollut todella tunteeton jos en olisi reagoinut vauvan itkuun millään lailla.Haloo, se on VAUVA, ei se teitä kiusatakseen itke! Jos ei 'kiinnosta' ottaa vauvaa kaupassa syliin, herää kysymys kiinnostaako muulloinkaan..Alkuperäinen kirjoittaja lisko:No on varmaan meillä jokaisella ollut tilanteita että on ollut pakko lähteä vaikka vauva on ollut huutomoodissa, mutta minä ainakin välillä kannan kainalossa sitä huutavaakin vauvaa tai paijailen tai yritän tuttia tai vaihtelen vauvan asentoa tai jotain muuta. Siis vaikka tiedän että ei se nyt sitä huutamista lopeta.Ei kai mikään vauva aina lopeta huutoa. Kyse onkin kai siitä että äiti reagoi siihen jotenkin, lopettaa vauva huudon tai ei.Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Hei. Niillä vauvoilla voi olla koliikki. Ei siinä silloin sylit tai maito auta. Ja äidinkin on pakko päästä joskus ostoksille tai ihmisten ilmoille vaikka sitten vauvan kanssa jos ei muuten pääse.
Mulla on yksi koliikkivauva ollut ja voin sanoa että kaupoissa tuli käytyä HUUTAVAN vauvan kanssa usein.
Kolliikinen, moniallerginen pylorustautia sairastava vauva huutaa todella vuorokauden ympäri. Nukkui hyvin lyhyitä...muutaman minuutin pätkiä/vrk. Lopun ajasta huutaa ja oksentaa ja huutaa pitkiä jaksoja sairaalassa tiputuksessakin kun mikään ei pysy sisällä. :'(Alkuperäinen kirjoittaja milanna:sorry mut vauva ei voi itkeä niin paljon hän väsyy :x ehkä sä tarkoitit 23t viikossa??? :/Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Meilläkin esikoinen itki 23h/vrk. Ei todellakaan kiinnostanut ottaa vauvaa kaupassa syliin kun on kotona ollut sylissä sen 20h.Alkuperäinen kirjoittaja pulla:Ennenvanhaan niiden vauvojen inahduksiin vastas myös ne 10-20 sisarusta, ei yksin äiti.Ja lehmälle: vaikka se vauva itkee koliikkiaan, tarvii se silti syliin ottaa tjtn, eikä jättää huomiotta. Kuka normaali ihminen edes raaskii niin tehdä?
Kuulostaapa kauheelta! Kestääkö toi sit kauan?Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Kolliikinen, moniallerginen pylorustautia sairastava vauva huutaa todella vuorokauden ympäri. Nukkui hyvin lyhyitä...muutaman minuutin pätkiä/vrk. Lopun ajasta huutaa ja oksentaa ja huutaa pitkiä jaksoja sairaalassa tiputuksessakin kun mikään ei pysy sisällä. :'(Alkuperäinen kirjoittaja milanna:sorry mut vauva ei voi itkeä niin paljon hän väsyy :x ehkä sä tarkoitit 23t viikossa??? :/Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Meilläkin esikoinen itki 23h/vrk. Ei todellakaan kiinnostanut ottaa vauvaa kaupassa syliin kun on kotona ollut sylissä sen 20h.Alkuperäinen kirjoittaja pulla:Ennenvanhaan niiden vauvojen inahduksiin vastas myös ne 10-20 sisarusta, ei yksin äiti.Ja lehmälle: vaikka se vauva itkee koliikkiaan, tarvii se silti syliin ottaa tjtn, eikä jättää huomiotta. Kuka normaali ihminen edes raaskii niin tehdä?
mun Esikoinen söi yölläkin maitoa ja kuopus ei ol mut jotku lapset sen tosiaan tarvitsee eikä ne lapsen nälkä tai mikään muu mene niin kuin kirjoissa kirjoitetaan!. Lisäksi viel toi 3 kk on liian pieni mihinkään unikouluihin!Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Juu niinpä!! Tämä kirjoitus oli joko täällä tai vauva-lehden palstalla noin 1-1,5 vuotta sitten. P.askaa lensi niskaani kun kauhistelin asiaa. En kuulemma tiennyt mitään millaista on olla sellaisen lapsen äiti joka syö yöllä parin tunnin välein.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:3 kk ikänen lapsi/vauva ei kaipaa unikouluja vaan tarvitsee vielä sitä maitoa yölläkin!! Nälkää ootte antanu lapsen kärsiä joka noin on tehnyt! Haloo!!!
Kyllä voi koska jotkut vauvat huutavat myös unissaan tai eivät pysty nukkumaan ja huutavat, nukahtavat neljäksi minuutiksi, huutavat lisää, nukkuvat kolme minuuttia, huutavat taas lisää, nukkuvat viisi minuuttia jne.Alkuperäinen kirjoittaja milanna:sorry mut vauva ei voi itkeä niin paljon hän väsyy :x ehkä sä tarkoitit 23t viikossa??? :/
voi ei sorry ,mä en tienyt,kun mun esikoinen oli myös kolikkivauva mut hän ei itkenyt niin paljon :hug: :hug: :hug:Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Kolliikinen, moniallerginen pylorustautia sairastava vauva huutaa todella vuorokauden ympäri. Nukkui hyvin lyhyitä...muutaman minuutin pätkiä/vrk. Lopun ajasta huutaa ja oksentaa ja huutaa pitkiä jaksoja sairaalassa tiputuksessakin kun mikään ei pysy sisällä. :'(Alkuperäinen kirjoittaja milanna:sorry mut vauva ei voi itkeä niin paljon hän väsyy :x ehkä sä tarkoitit 23t viikossa??? :/Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Meilläkin esikoinen itki 23h/vrk. Ei todellakaan kiinnostanut ottaa vauvaa kaupassa syliin kun on kotona ollut sylissä sen 20h.Alkuperäinen kirjoittaja pulla:Ennenvanhaan niiden vauvojen inahduksiin vastas myös ne 10-20 sisarusta, ei yksin äiti.Ja lehmälle: vaikka se vauva itkee koliikkiaan, tarvii se silti syliin ottaa tjtn, eikä jättää huomiotta. Kuka normaali ihminen edes raaskii niin tehdä?
Niin ja aina olen antanut läheisyyttä ja syöttänyt antanut maitoa tai muuta enkä ole kellosta kattonut aikaa et ois ollu kolme tuntia väliä tossa syömisessä. Miettikääpä itteänne. On nälkä mut en voi syödä vaikka on nälkä ku ei ol tunteja niin ja niin paljon hitto soikoon!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mun Esikoinen söi yölläkin maitoa ja kuopus ei ol mut jotku lapset sen tosiaan tarvitsee eikä ne lapsen nälkä tai mikään muu mene niin kuin kirjoissa kirjoitetaan!. Lisäksi viel toi 3 kk on liian pieni mihinkään unikouluihin!Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Juu niinpä!! Tämä kirjoitus oli joko täällä tai vauva-lehden palstalla noin 1-1,5 vuotta sitten. P.askaa lensi niskaani kun kauhistelin asiaa. En kuulemma tiennyt mitään millaista on olla sellaisen lapsen äiti joka syö yöllä parin tunnin välein.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:3 kk ikänen lapsi/vauva ei kaipaa unikouluja vaan tarvitsee vielä sitä maitoa yölläkin!! Nälkää ootte antanu lapsen kärsiä joka noin on tehnyt! Haloo!!!
Näin myös minun vauvani teki ennen kuin sopiva korvike löytyi. Mutta en minä pitänyt sitä huutavaa vauvaa vaunuissa vaan liinassa/käsivarsilla/sylissä. Huuto loppui mukavasti aina oksennukseen mutta yksin en koskaan lastani jättänyt.Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Kolliikinen, moniallerginen pylorustautia sairastava vauva huutaa todella vuorokauden ympäri. Nukkui hyvin lyhyitä...muutaman minuutin pätkiä/vrk. Lopun ajasta huutaa ja oksentaa ja huutaa pitkiä jaksoja sairaalassa tiputuksessakin kun mikään ei pysy sisällä. :'(Alkuperäinen kirjoittaja milanna:sorry mut vauva ei voi itkeä niin paljon hän väsyy :x ehkä sä tarkoitit 23t viikossa??? :/Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:Meilläkin esikoinen itki 23h/vrk. Ei todellakaan kiinnostanut ottaa vauvaa kaupassa syliin kun on kotona ollut sylissä sen 20h.Alkuperäinen kirjoittaja pulla:Ennenvanhaan niiden vauvojen inahduksiin vastas myös ne 10-20 sisarusta, ei yksin äiti.Ja lehmälle: vaikka se vauva itkee koliikkiaan, tarvii se silti syliin ottaa tjtn, eikä jättää huomiotta. Kuka normaali ihminen edes raaskii niin tehdä?
kaikkia vauvoja ei aina voi välttämättä ottaa syliin vaikka ne sattuisivatkin huutamaan, paitsi tietysti siinä tapauksessa että sattuu olemaan sadisti ja haluaa saada sen vauvan huutamaan lujempaa.Alkuperäinen kirjoittaja Allergisen äiti:Näin myös minun vauvani teki ennen kuin sopiva korvike löytyi. Mutta en minä pitänyt sitä huutavaa vauvaa vaunuissa vaan liinassa/käsivarsilla/sylissä. Huuto loppui mukavasti aina oksennukseen mutta yksin en koskaan lastani jättänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:kaikkia vauvoja ei aina voi välttämättä ottaa syliin vaikka ne sattuisivatkin huutamaan, paitsi tietysti siinä tapauksessa että sattuu olemaan sadisti ja haluaa saada sen vauvan huutamaan lujempaa.Alkuperäinen kirjoittaja Allergisen äiti:Näin myös minun vauvani teki ennen kuin sopiva korvike löytyi. Mutta en minä pitänyt sitä huutavaa vauvaa vaunuissa vaan liinassa/käsivarsilla/sylissä. Huuto loppui mukavasti aina oksennukseen mutta yksin en koskaan lastani jättänyt.
Mutta mun mielestä silloin, kun ei jonkun tilannetta tiedä sen tarkemmin, on ihan turha vetää kovinkaan pitkkälle meneviä johtopäätöksiä kenenkään vauvanhoidosta sillä perusteella että vauva on ehkä huutanut muutaman minuutin vaunuissa jossain kaupassa.
Pitääkö sairaan lapsen kanssa siis jäädä kotiin neljän seinän sisään jopa vuosiksi jos lapselle ei saa hoitajaa, mikä joissain tapauksissa muuten on hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta? Tai sairaiden ihmisten pysyä kotona ja jättää ostokset toisten hoidettaviksi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:h. Yleensä sairasta lasta ei mihkään ostoskeskuksiin raahata vaan jätetään kotiin toisen hoidettavaks.
Samaa mieltä kannssasi.No varmaan puolet kaksplussan mitäs nyt -paltstan kirjotukset on juuri tällaisia.Onhan se kiva jos on omat asiat niin hyvin että jaksaa kytätä muitten tekemisiä ja sitten täällä palstalla voivotella ja antaa neuvoja kuinka sen ja sen pitäisi tehdä tai ei saa tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Mua ottaa niin aivoon nämä "täydelliset mammat" jotka kyttää toisia kauppakeskuksissa ja sit keskustelupalstoilla jakavat "neuvoja" miten pitää toimia.Eikö teillä tosiaan ole minkäänlaista elämää???
Kirjotinkin että YLEENSÄ sairaan lapsen kanssa jäädään kotiin. Ja toiseks ei tässä yhteiskunnassa KUKAAN jää vuosiksi kotiin neljän seinän sisälle,,kyllä joku hoitaja löytyy edes joskus. Ja TUSKIN niillä äideillä keillä on todella sairas lapsi on tarvetta kulkea tuntitolkulla päivittäin kattomassa uusimpia trendejä..näillä ihmisillä on arvomaailma kohillaan kuule.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitääkö sairaan lapsen kanssa siis jäädä kotiin neljän seinän sisään jopa vuosiksi jos lapselle ei saa hoitajaa, mikä joissain tapauksissa muuten on hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta? Tai sairaiden ihmisten pysyä kotona ja jättää ostokset toisten hoidettaviksi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:h. Yleensä sairasta lasta ei mihkään ostoskeskuksiin raahata vaan jätetään kotiin toisen hoidettavaks.
Sellainen vauva jolla on jokin perussairaus, voi usein varsin hyvin lähteä mukaan kauppaan ja lääkäritkin kehoittavat pitkäaikaissairaiden lasten perheitä elämään niin normaalia elämää kuin mahdollista. Mikä tarkoittaa että jos kyseessä on sairas vauva joka huutaa ympäri vuorokauden, se vauva lähtee mukaan kauppaan ja huutaa sitten siellä. Eikä siihen tarvita yhtäkään kaikentietävää palstamammaa räkyttämään siitä onko sen lapsen paikka kotona, sairaalassa vai kaupassa tai onko sen vauvan huutaminen mistä johtuvaa tai mitä sille pitäisi tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kirjotinkin että YLEENSÄ sairaan lapsen kanssa jäädään kotiin. Ja toiseks ei tässä yhteiskunnassa KUKAAN jää vuosiksi kotiin neljän seinän sisälle,,kyllä joku hoitaja löytyy edes joskus. Ja TUSKIN niillä äideillä keillä on todella sairas lapsi on tarvetta kulkea tuntitolkulla päivittäin kattomassa uusimpia trendejä..näillä ihmisillä on arvomaailma kohillaan kuule.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitääkö sairaan lapsen kanssa siis jäädä kotiin neljän seinän sisään jopa vuosiksi jos lapselle ei saa hoitajaa, mikä joissain tapauksissa muuten on hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta? Tai sairaiden ihmisten pysyä kotona ja jättää ostokset toisten hoidettaviksi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:h. Yleensä sairasta lasta ei mihkään ostoskeskuksiin raahata vaan jätetään kotiin toisen hoidettavaks.
Sellainen vauva jolla on jokin perussairaus, voi usein varsin hyvin lähteä mukaan kauppaan ja lääkäritkin kehoittavat pitkäaikaissairaiden lasten perheitä elämään niin normaalia elämää kuin mahdollista. Mikä tarkoittaa että jos kyseessä on sairas vauva joka huutaa ympäri vuorokauden, se vauva lähtee mukaan kauppaan ja huutaa sitten siellä. Eikä siihen tarvita yhtäkään kaikentietävää palstamammaa räkyttämään siitä onko sen lapsen paikka kotona, sairaalassa vai kaupassa tai onko sen vauvan huutaminen mistä johtuvaa tai mitä sille pitäisi tehdä.
Eikä sen toteamiseen tarvita yhtäkään paskantärkeetä tietämätöntä viisastelijaa(todennäkösesti lapsetonta) ,sen tietää tyhmempikin.
Äläkä sano mulle etten tiedä mistä puhun,olen lähes koko ikäni liikkunut NORMAALISTI kehityvammaisen kanssa keräten sääliviä,kummaksuvia ja jopa vihasia katseita!!!
jos sillä pysyy järjissään että raahaa kiljuvan lapsen kauppaan ja ite kylmänä shoppailee niin siitä vaan.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti68:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kirjotinkin että YLEENSÄ sairaan lapsen kanssa jäädään kotiin. Ja toiseks ei tässä yhteiskunnassa KUKAAN jää vuosiksi kotiin neljän seinän sisälle,,kyllä joku hoitaja löytyy edes joskus. Ja TUSKIN niillä äideillä keillä on todella sairas lapsi on tarvetta kulkea tuntitolkulla päivittäin kattomassa uusimpia trendejä..näillä ihmisillä on arvomaailma kohillaan kuule.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pitääkö sairaan lapsen kanssa siis jäädä kotiin neljän seinän sisään jopa vuosiksi jos lapselle ei saa hoitajaa, mikä joissain tapauksissa muuten on hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta? Tai sairaiden ihmisten pysyä kotona ja jättää ostokset toisten hoidettaviksi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:h. Yleensä sairasta lasta ei mihkään ostoskeskuksiin raahata vaan jätetään kotiin toisen hoidettavaks.
Eikä sen toteamiseen tarvita yhtäkään paskantärkeetä tietämätöntä viisastelijaa(todennäkösesti lapsetonta) ,sen tietää tyhmempikin.
Äläkä sano mulle etten tiedä mistä puhun,olen lähes koko ikäni liikkunut NORMAALISTI kehityvammaisen kanssa keräten sääliviä,kummaksuvia ja jopa vihasia katseita!!!
kirjotuksessasi pisti silmiin seuraava "Ja TUSKIN niillä äideillä keillä on todella sairas lapsi on tarvetta kulkea tuntitolkulla päivittäin kattomassa uusimpia trendejä..näillä ihmisillä on arvomaailma kohillaan kuule"
voi nainen hyvä mikäs sinä olet kenenkään arvo-maailmaa arvostelemaan tai määrittämään ???????!!!!!Kyllä sairatten lasten vanhemmat voivat olla fiksuja ja arvot kohdillaan olevia ihmisiä,vaikka tuntitolkulla uusimpia trendejä katselevatkin. Haloo ....pitäähän sitä vanhemienkin pysyä järjissään ja ELÄÄ, Kyllä jotku on niin tekopyhiä että ihan oksettaa.
Niin oli :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:hyvä kirjoitus! :flower: