Tiedättekö, että Raamattu, Jumalan Sana

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
asdfasd
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
tuomitsee ennustelemisen ja noituuden. Ja ennustamalla tai pyytämällä ennustuksia omaan elämäänne, toimitte Jumalan tahtoa vastaan. Mitä ajattelette siitä?
Sitten se tuomitsee. Raamattu tuomitsee monta muutakin asiaa. Onneksi en usko noista mihinkään. :D
Raamattu on Jumalan puhetta meille ihmisille, josta näemme Hänen tahtonsa meitä kohtaan.
Enkö minä siis ole ihminen, jos en usko Jumalaan?
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
tuomitsee ennustelemisen ja noituuden. Ja ennustamalla tai pyytämällä ennustuksia omaan elämäänne, toimitte Jumalan tahtoa vastaan. Mitä ajattelette siitä?
Sitten se tuomitsee. Raamattu tuomitsee monta muutakin asiaa. Onneksi en usko noista mihinkään. :D
Raamattu on Jumalan puhetta meille ihmisille, josta näemme Hänen tahtonsa meitä kohtaan.
Enkö minä siis ole ihminen, jos en usko Jumalaan?
Miten niin? Ei se, ette usko Raamattuun Jumalan Sanana, tarkoita, etteikö se olisi tarkoitettu myös sinullekin!
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
:D En usko jumalaan.
Se, ettet sinä usko Jumalaan, ei tarkoita, etteikö Jumala olisi :).
Se ettet sinä usko hindujen jumaliin, ei tarkoita etteikö niitä olisi =)
En palvo hindujen jumalia, mutta tiedän, että tavallaan ne ovat olemassa. On olemassa henkivallat, ja ne liittyvät niihin.
 
asdfasd
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
tuomitsee ennustelemisen ja noituuden. Ja ennustamalla tai pyytämällä ennustuksia omaan elämäänne, toimitte Jumalan tahtoa vastaan. Mitä ajattelette siitä?
Sitten se tuomitsee. Raamattu tuomitsee monta muutakin asiaa. Onneksi en usko noista mihinkään. :D
Raamattu on Jumalan puhetta meille ihmisille, josta näemme Hänen tahtonsa meitä kohtaan.
Enkö minä siis ole ihminen, jos en usko Jumalaan?
Miten niin? Ei se, ette usko Raamattuun Jumalan Sanana, tarkoita, etteikö se olisi tarkoitettu myös sinullekin!
:D Kuhan kiusin, tuli vain sellainen ajatusmielleyhtymä asiasta toiseen. :D Minä jätän väliin jumalan sanomat, raamatut ja muut ja keskityn olemaan hyvä ihminen. :) Illan jatkoja, nyt pittää mennä tekemään päivän hyvä työ auttamisen muodossa.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
tuomitsee ennustelemisen ja noituuden. Ja ennustamalla tai pyytämällä ennustuksia omaan elämäänne, toimitte Jumalan tahtoa vastaan. Mitä ajattelette siitä?
Sitten se tuomitsee. Raamattu tuomitsee monta muutakin asiaa. Onneksi en usko noista mihinkään. :D
Raamattu on Jumalan puhetta meille ihmisille, josta näemme Hänen tahtonsa meitä kohtaan.
Enkö minä siis ole ihminen, jos en usko Jumalaan?
Miten niin? Ei se, ette usko Raamattuun Jumalan Sanana, tarkoita, etteikö se olisi tarkoitettu myös sinullekin!
:D Kuhan kiusin, tuli vain sellainen ajatusmielleyhtymä asiasta toiseen. :D Minä jätän väliin jumalan sanomat, raamatut ja muut ja keskityn olemaan hyvä ihminen. :) Illan jatkoja, nyt pittää mennä tekemään päivän hyvä työ auttamisen muodossa.
Tosi hiienoa että autat muita:). Hyvät teot eivät kuitenkaan pelasta meitä.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
:D En usko jumalaan.
Se, ettet sinä usko Jumalaan, ei tarkoita, etteikö Jumala olisi :).
Eikä sekään, että sä uskot, tarkoita, että sitä olisi.
Eikä se, että uskot raamatun olevan sanasta sanaan paikkaansapitävää tee siitä sellaista. Rauha meille kaikille.
 
Lapsesi sairastuu syöpään tai vastaavaan sairauteen jonka kulkua on mahdoton tietää etukäteen. Ristitkö kätesi ja kiität herraa vai pyydätkö kenties hoitavalta lääkäriltä ennustetta sairauden kulusta? Turha sanoa että "en minä tuota tarkoittanut" sillä jos kerran raamatussa yksiselitteisesti kielletään ennustukset niin silloin ne kielletään.
 
usko vaan
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Lapsesi sairastuu syöpään tai vastaavaan sairauteen jonka kulkua on mahdoton tietää etukäteen. Ristitkö kätesi ja kiität herraa vai pyydätkö kenties hoitavalta lääkäriltä ennustetta sairauden kulusta? Turha sanoa että "en minä tuota tarkoittanut" sillä jos kerran raamatussa yksiselitteisesti kielletään ennustukset niin silloin ne kielletään.
sanoilla "ennuste" ja "ennustaa esim. korteista tms" on aivan eri merkitys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja usko vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Lapsesi sairastuu syöpään tai vastaavaan sairauteen jonka kulkua on mahdoton tietää etukäteen. Ristitkö kätesi ja kiität herraa vai pyydätkö kenties hoitavalta lääkäriltä ennustetta sairauden kulusta? Turha sanoa että "en minä tuota tarkoittanut" sillä jos kerran raamatussa yksiselitteisesti kielletään ennustukset niin silloin ne kielletään.
sanoilla "ennuste" ja "ennustaa esim. korteista tms" on aivan eri merkitys.
Horoskooppi on ihmisille yleensä harmitonta viihdettä -"tänään sinulla on onnea raha-asioissa" ja ihminen miettii että heh, pitäiskö lotota. Kun on kyse sairaudesta jonka kulkua on mahdotonta ennustaa ja ihminen vaatii lääkäriltä tietoa että "kai siitä edes jotain voi sanoa" niin silloin ei ole kyse harmittomasta viihteestä. Ihminen etsii varmaa tietoa ja lupauksia joita kukaan ei voi varmaksi antaa -aivan sama millä nimellä tätä halutaan kutsua. Kyse on kuitenkin tilanteesta jossa vaaditaan kykyä nähdä varmaksi mitä tulevaisuudessa tapahtuu joten saivarrellahan saa mutta ei se asiaa miksikään muuta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dizzu:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Jos yrität jotakuta käännyttää uskoon,niin turhaa energiaa muhun hukkaat :wave:
Kuule, "energiat" ei tule minusta, vaan Jumala antaa voiman joka päivälle ja minä en ketään käännytä. Vaan Hän kutsuu jokaista parannukseen.
No, annappa "jessen" sitten hoitaa hommansa, ei siinä sitten Petroja tarvita... :whistle:
Siinä kuule tarvitaan niin petroja, tiinoja ja lasseja, sillä Jeesus nimenomaan jätti lähetyskäskyn: "menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..."

Muhammed oli se viimeinen profeetta :attn:
Allah akbar !!! :D ja kuka jeesusta rukoilee rukoilee ihan väärästä suunnasta apua. Jumalaa sitä yhtä ja inoota se Isakin (=Jeesus) rukoili. Mitään ei tehnyt "ihmeitä" jos ei Jumala niin halunnu.

musse tätillä o nälkä tapellaanko? :LOL: :hug: :xmas:

 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Darelbeida:
Alkuperäinen kirjoittaja Dizzu:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Jos yrität jotakuta käännyttää uskoon,niin turhaa energiaa muhun hukkaat :wave:
Kuule, "energiat" ei tule minusta, vaan Jumala antaa voiman joka päivälle ja minä en ketään käännytä. Vaan Hän kutsuu jokaista parannukseen.
No, annappa "jessen" sitten hoitaa hommansa, ei siinä sitten Petroja tarvita... :whistle:
Siinä kuule tarvitaan niin petroja, tiinoja ja lasseja, sillä Jeesus nimenomaan jätti lähetyskäskyn: "menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..."

Muhammed oli se viimeinen profeetta :attn:
Allah akbar !!! :D ja kuka jeesusta rukoilee rukoilee ihan väärästä suunnasta apua. Jumalaa sitä yhtä ja inoota se Isakin (=Jeesus) rukoili. Mitään ei tehnyt "ihmeitä" jos ei Jumala niin halunnu.

musse tätillä o nälkä tapellaanko? :LOL: :hug: :xmas:
tarviitko taustatukee
:kieh: :hug: tuus karvaparran kasvattaja meseen kiitos
 
Mun jumala ei kiellä niitä, mun Jumala hyväksyy ihmisenä kasvamisen, itsensä tiedostamisen ja tietoisuuden laajentamisen vaikka sitten ennustajien avulla. Uskon silti, että jokaisella meillä on valmius siihen yhteyteen eli ennustajia ei siinä mielessä tarvita. Kaiken tarkoitus on kehittyä ja mennä eteenpäin ja löytää totuus. Kirkkohan ja koko kristinusko murenis jos ihmiset uskaltaisivat etsiä sitä totuutta itsestään, siksi se on kiellettyä, jopa muka Jumalan sanan mukaan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
tuomitsee ennustelemisen ja noituuden. Ja ennustamalla tai pyytämällä ennustuksia omaan elämäänne, toimitte Jumalan tahtoa vastaan. Mitä ajattelette siitä?
Minä ajattelen siitä niin, että Jumala/maailmankaikkeus ei tuomitse ennustamista. Eri asia sitte, että kuinka tarpeellista tai hyödyllistä ennustaminen meille on, kun ottaa huomioon sen, että ennustukset on vain suunnitelmia. Eli meillä on valta valita toisinkin. Ennustukset tehdään sen hetkisen energian pohjalta. Meillä on valta muuttaa sitä energiaa. Toiset ennustukset käy toteen, toiset jäävät vain suunnitelmiksi. Jumala kunnioittaa ja rakastaa meitä suuresti. Kuin myös kaikki enkelit (joita itsekin olemme, täällä vain valepukuisia).

 
Aljendo
Miksi pitää tulla tänne suosittelemaan ja mainostamaan oman aatteensa ihanuutta? Jokainen löytää jumalansa, jos on löytääkseen. Ennemmin tuo pakkotyrkky kaikottaa loputkin tulevat hihhulit. Ja tämä palsta koskee lapsia, ei jumalaa ja sen olemassaoloa tai olemassaolemattomuutta. En minäkään ala pauhaamaan esim. sosialismista ja tyrkyttämään aatettani muille. Järkevä ihminen pitää rajat ja kertoo idealismistaan vain niistä kiinnostuneille. Vai onko uskovaiset niin vähissä, että pitää täältä hamstrata ihmisiä` :x
 
Siinä vaiheessa, kun ihminen on henkisesti niin kehittynyt, että kymmenen käskyä ovat hänelle arkipäivää. On samantekevää miten hän on sen tilan saavuttanut ja mihin uskonut. Itse uskon jollakinlailla kristittyjen Jumalaan. Tai lähinnä ymmärrän Jeesuksen oppejen hyvyyden ja merkityksen.
Kirkko lienee aina ollut kehityksen jarru syystä, että maailmanloppu on lähellä ympäristökatastrofin muodossa ja ihmisen oman kuluttavan kekseliäisyyden ansiosta. Ahneus kaiken kattavana voimana.
 

Yhteistyössä