Tiedättekö, että Raamattu, Jumalan Sana

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Tiiäks ap mä uskon ennemmin ennustajiin kun minkäänlaisiin jumaliin. Ennustaja sentään on olemassa :D
niin ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen = Jumala on olemassa.
Jos kykenee luomaan universumin kaltaisen rakenteen ja ymmärtämään sen, kaiken aineen jne.
Täytyy olla meihin verrattuna aivan huikeasti ylempänä oleva tietoisuus.

Sitten kuitenkin luo "omaksi kuvakseen" piirunverran simpanssista eroavan otuksen. :LOL:

Melko huono "piirtäjä" tuo jumala kyllä sitten..

Juuh, ei mene läpi, ihminen on ymmärrykseltään lähempänä virusta kuin tullaista tietoisuutta, melkoista ylenkatsetta jos ihminen ajattelee edes olevansa tuollaisen "kuvajainen".
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ootko lestadiolainen?:)
minä?? Miksi kysyt?
tuli van mieleen.. jotenki kuulostaa aatteet samalta..:)
joo totta puhut. Aatteet on toivottavasti samat. Se on vain harmillista, että lestadiolaisissakaan piireissä ei välttämättä ymmärretä sitä, että usko on jokaisella henkilökohtainen valinta. Eli ihmisen tule syntyä uudesti, ylhäältä (Joh. 3:3). Niin vastaus, en ole lestadiolainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Ei Jumala mitään tai ketään tuomitse. Ihminen niin tekee.
Ihminen? Miten niin?
Miksi Jumala vaivautuisi moiseen? Minkälainen sellainen Jumala olisi, joka antaisi meille vapaan tahdon ja kun me emme tekisi niinkuin hän haluaa, suuttuisi vapaasta tahdostamme ja iskisi meitä salamalla päähän tai kiroaisi meidät kadotukseen. Minä en usko tällaiseen teoriaan. Sinä saat uskoa omaan teoriaasi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Noudatan varovaisuutta näissä asioissa... tunnustellen... mutta asia niin kiehtova, että tahdon olla sen kanssa tekemisissä kuitenkin :)
Ennustelun kanssa siis? Ei kannata leikkiä noilla asioilla.
Niin. Mun henkilökohtainen näkemykseni on, että on olemassa hyviä ja pahoja ennustelijoita, ja jotain siltä väliltä. Onhan itse raamattukin täynnä ennustuksia ja ennustajia ja näitä pidetään jopa pyhinä. Myös on mahdollista "lähettää" hyvää tai huonoa energiaa, Jeesus esim. käytti paljon tätä hyvää energiaa parantamisessa jne. Tätä hyvän energian välittämistä ja hyvällä sydämellä ennustamista en pidä huonona, mutta varovaisuutta on toki noudatettava, koska liikutaan ns. rajamaastoissa... vaikea nähdä selvästi lihallisen ihmisen.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Tiiäks ap mä uskon ennemmin ennustajiin kun minkäänlaisiin jumaliin. Ennustaja sentään on olemassa :D
niin ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen = Jumala on olemassa.
Jos kykenee luomaan universumin kaltaisen rakenteen ja ymmärtämään sen, kaiken aineen jne.
Täytyy olla meihin verrattuna aivan huikeasti ylempänä oleva tietoisuus.

Sitten kuitenkin luo "omaksi kuvakseen" piirunverran simpanssista eroavan otuksen. :LOL:

Melko huono "piirtäjä" tuo jumala kyllä sitten..

Juuh, ei mene läpi, ihminen on ymmärrykseltään lähempänä virusta kuin tullaista tietoisuutta, melkoista ylenkatsetta jos ihminen ajattelee edes olevansa tuollaisen "kuvajainen".
no onpas sulla aika matala kuva itsestäsi. Lähempänä virusta...jooh, no ajatuksensa kullakin.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Noudatan varovaisuutta näissä asioissa... tunnustellen... mutta asia niin kiehtova, että tahdon olla sen kanssa tekemisissä kuitenkin :)
Ennustelun kanssa siis? Ei kannata leikkiä noilla asioilla.
Niin. Mun henkilökohtainen näkemykseni on, että on olemassa hyviä ja pahoja ennustelijoita, ja jotain siltä väliltä. Onhan itse raamattukin täynnä ennustuksia ja ennustajia ja näitä pidetään jopa pyhinä. Myös on mahdollista "lähettää" hyvää tai huonoa energiaa, Jeesus esim. käytti paljon tätä hyvää energiaa parantamisessa jne. Tätä hyvän energian välittämistä ja hyvällä sydämellä ennustamista en pidä huonona, mutta varovaisuutta on toki noudatettava, koska liikutaan ns. rajamaastoissa... vaikea nähdä selvästi lihallisen ihmisen.
Jeesus toimi Pyhässä Hengessä, ei suinkaan missään energiassa. KAIKKI ennustelu on Raamatussa kielletty ja profetointi ja tiedon sanat on aivan eri asia. Ei pidä sotkea asioita.
 
Enkä minäkään kyllä voi suositella muille ennustusten yms kanssa tekemisissä olemista. Liikutaan kuitenkin hämyisillä vesillä. Mutta silti siis itse näin teen, myös muuten henkimaailmat kiehtoo. Pyrin kuitenkin itse olemaan vahvasti sillä "hyvällä puolella".
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Enkä minäkään kyllä voi suositella muille ennustusten yms kanssa tekemisissä olemista. Liikutaan kuitenkin hämyisillä vesillä. Mutta silti siis itse näin teen, myös muuten henkimaailmat kiehtoo. Pyrin kuitenkin itse olemaan vahvasti sillä "hyvällä puolella".
Ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin Jeesuksessa.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Enkä minäkään kyllä voi suositella muille ennustusten yms kanssa tekemisissä olemista. Liikutaan kuitenkin hämyisillä vesillä. Mutta silti siis itse näin teen, myös muuten henkimaailmat kiehtoo. Pyrin kuitenkin itse olemaan vahvasti sillä "hyvällä puolella".
Ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin Jeesuksessa.
mun viestit lähtee jostain syystä automaattisesti tuplana, sori!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Enkä minäkään kyllä voi suositella muille ennustusten yms kanssa tekemisissä olemista. Liikutaan kuitenkin hämyisillä vesillä. Mutta silti siis itse näin teen, myös muuten henkimaailmat kiehtoo. Pyrin kuitenkin itse olemaan vahvasti sillä "hyvällä puolella".
Ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin Jeesuksessa.
Ai... mun käsityksen mukaan meissä ihmisissäkin on hyvä ja paha puoli. Ja kyllä täällä maailmassakin on paljon hyvää. Jumalan luomaa kyllä, mutta silti "itsenäistä"...

Mun mielestä pitää yrittää nähdä ihmisissä, maailmassa, asioissa hyvää. Ei pidä maalata kaikkea mustaksi. Jumalahan on suonut meille kuitenkin paljon hyvää ja kaunista...

 
Eikä tämä siis millään pahalla heitä kohtaan, jotka todella omistavat koko elämänsä Jumalalle. Itseni vaan täytyy saada liikkua ja selvittää ja nähdä ja kokea. Onhan siinä riskinsä, mutta samalla löydän omia rajojani ja pääsen kosketuksiin todellisen minuuteni kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Enkä minäkään kyllä voi suositella muille ennustusten yms kanssa tekemisissä olemista. Liikutaan kuitenkin hämyisillä vesillä. Mutta silti siis itse näin teen, myös muuten henkimaailmat kiehtoo. Pyrin kuitenkin itse olemaan vahvasti sillä "hyvällä puolella".
Ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin Jeesuksessa.
Ai... mun käsityksen mukaan meissä ihmisissäkin on hyvä ja paha puoli. Ja kyllä täällä maailmassakin on paljon hyvää. Jumalan luomaa kyllä, mutta silti "itsenäistä"...

Mun mielestä pitää yrittää nähdä ihmisissä, maailmassa, asioissa hyvää. Ei pidä maalata kaikkea mustaksi. Jumalahan on suonut meille kuitenkin paljon hyvää ja kaunista...
Niin, on Jumalan pilkkaa mennä mollaamaan ihminen pahaksi ja maailma pimeäksi paikaksi.

Pimeys on valon puutetta, ei mitään sen enempää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Enkä minäkään kyllä voi suositella muille ennustusten yms kanssa tekemisissä olemista. Liikutaan kuitenkin hämyisillä vesillä. Mutta silti siis itse näin teen, myös muuten henkimaailmat kiehtoo. Pyrin kuitenkin itse olemaan vahvasti sillä "hyvällä puolella".
Ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin Jeesuksessa.
Ai... mun käsityksen mukaan meissä ihmisissäkin on hyvä ja paha puoli. Ja kyllä täällä maailmassakin on paljon hyvää. Jumalan luomaa kyllä, mutta silti "itsenäistä"...

Mun mielestä pitää yrittää nähdä ihmisissä, maailmassa, asioissa hyvää. Ei pidä maalata kaikkea mustaksi. Jumalahan on suonut meille kuitenkin paljon hyvää ja kaunista...
Niin, on Jumalan pilkkaa mennä mollaamaan ihminen pahaksi ja maailma pimeäksi paikaksi.

Pimeys on valon puutetta, ei mitään sen enempää.
Nyt Petra menee nukkumaan. Raskas päivä takana, muta pärjäilkää! Jatketaan taas toiste.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
no onpas sulla aika matala kuva itsestäsi. Lähempänä virusta...jooh, no ajatuksensa kullakin.
Juuh, ihminen ei edes tiedä mitä aine on, koettaa kyllä selvittää, saatikka että pystyisi varsinaisesti luomaan mitään, yhdistelemään jotakin olemassa olevaa kyllä.
Asuu pienellä planeetalla kaukana linnunradan reunalla, yhdessä tavallisessa galaksissa keskikokoisen auringon alla, eroaa pikkusen simpanssista mutta käyttäytyy kuitenkin melkein samoin kuin lähisukulaisemme.
Hieman isommat aivot, kuitenkaan eivät mitenkään paljoa poikkeavat, molemmat pystyvät ymmärtämään käsitteitä, ilmeisesti jopa tiedostamaan itsensä ja mitä tuossa jokin aika sitten jostakin lukaisin, sori ei lähdettä, niin myös simpanssi pystyy suunnittelemaan tekojaan ja ymmärtämään valintojen vaikutuksia, joten aika samassa ollaan.

Sitten tuo tietoisuus olisi luonut kaiken tuon mikä on tämän pallon ulkopuolella, aivan valtava rakenne mustine aukkoineen, tähti järjestelmineen jne..
Tuollaisen luodakseen täytyy olla aivan huikea tietoisuus, ihminen ei edes pysty käsittämään niitä mittasuhteita ja määriä, saatikka että ymmärtäisi sen toiminnasta muuta kuin kalpean varjon, meitä varten sitten tuo tehty?

Ikävä kyllä olemme lähempänä sitä virusta kuin tahoa joka tuon luomiseen pystyisi.

Ei oikeastaan mikään matala kuva itsestäni, liiankin korkea varmaan mutta ihmisen vertaaminen sellaiseen tietoisuuteen joka tuohon kykenisi on kyllä aika kaukaa haettua.





 
hmm
miksiköhän täällä ei koskaan ole muslimin tai buddhalaisen aloittamaa samanlaista paasausketjua? oisko niin, että kunnioittavat vähän enemmän jokaisen henkilökohtaista vakaumusta ja näkemystä?
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Tiedättekö, että Raamattu, Jumalan Sana, tuomitsee ennustelemisen ja noituuden. Ja ennustamalla tai pyytämällä ennustuksia omaan elämäänne, toimitte Jumalan tahtoa vastaan. Mitä ajattelette siitä?
Raamattu on pullollaan ennustuksia. Jopa Kristuksen syntymä + siihen liittyvät tunnusmerkit olivat ennustettuja.

Mutta tiedätkö sinä, että Jumala tahtoo itse tuomita meidät?

 

Yhteistyössä