Tiedän että tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide ja että osa mammoista suuttuu tästä...

mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
 
vieras2
Ihanaa että joku uskaltaa sanoa tämän ääneen! Olen täsmälleen samaa mieltä! :wave:
Tosin ylipainon lisäksi olen samaa mieltä tupakasta.

Lapset ja lasten saaminen eivät ole mikään subjektiivinen oikeus.
 
Gluteus maximus
Näin on! T: Lihava

haluan kuitenkin sitten myös tupakoivien ja alkoholistien sekä narkkareiden kustantavan itse hoitonsa!

tuosta alle 3v hoidosta olen kyllä eri mieltä!
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Ihanaa että joku uskaltaa sanoa tämän ääneen! Olen täsmälleen samaa mieltä! :wave:
Tosin ylipainon lisäksi olen samaa mieltä tupakasta.

Lapset ja lasten saaminen eivät ole mikään subjektiivinen oikeus.
no miksei uskaltaisi?
 
MAMIMINÄKIN
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
mutta olen sitä mieltä että
- Jos ei ole varaa, lapsia ei tule hankkia. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa kaikkea!
Ja lapset on oma valinta.
- Masennuslääkkeitä syövien pitäisi hoitaa päänsä kuntoon ennen kuin hankkivat lapsia. Raskaana ollessa EI pidä vetää mitään nappeja naamaansa, ne vaarantavat sikiön terveyden
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
- Jos jompikumpi vanhemmista on kotona syystä tai toisesta, lapsen paikka EI ole virikehoidossa päiväkodissa vaan kotona vanhemman kanssa!
-Alle 3 v. pitää pyrkiä hoitamaan kotona
Täysin samaa mieltä! t. "hiukan" ylipainoinen, koeputkivauvan äiti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Käjessä:
-Ylipainoon pitää puuttua kovemmalla kädellä. Esimerkiksi hedelmöityshoitoja ei pidä antaa kuin normaalipainoisille/hoikille ja ylipainon aiheuttamia sairauksia ei pidä kustantaa kokonaan yhteiskunnan varoista, ylipainoisten omavastuuosuuden pitää olla tuntuva.
Julkisella puolella ei hoitoja aloiteta jos bmi on yli 30-35 että yhden kohdan voit ruksata ;) Näin ainakin PHKS
 
Itse pistän vastaan tuosta "virikehoidosta". Jos vanhemmat lapset (yli 3 v) ovat ollet hoidossa ennen vauvan syntymää, niin uskon heidän kaipaavan muutamana päivänä viikossa muutaman tunnin hoitopäivää oman ikäisten kanssa telmimässä. Täyspäiväinen hoito 5 kertaa viikossa on minunkin mielestäni turhaa.

Myös sairaslomalaisen lapsilla tulee mielestäni olla oikeus päivähoitoon. Jos toinen vanhemmista vaikka masentuu ja on kotona, niin kovalta kuulostaisi, että lapsen on oltava hänen vastuulla toisen vanhemman työssäkäynnin ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
eläpä tupakkaa unoha ja alkoholia ja muita päihteitä... ja jos urheillessa itsensä teloo, niin ite on sekin aiheutettu.
Ja jos ajaa kolarin, niin sekin on, mitäs omistaa auton :D No ei vaiskaa.

Mutta jos vaikka narkkarien pitäisi itse kustantaa ja hankkiutua hoitoon, niin monikohan pääsisi kuiville... :eek:

 
Muutkin kelpaa kuin äiti
Mun poliittisesti epäkorrekti mielipide on, että useimmille yli 3-vuotiaille tekee hemmetin hyvää olla välillä muuallakin kuin äidin helmoissa vauvan imettämistä seuraamassa.
 

Yhteistyössä