Tie miehen sydämeen? Mitä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaemo

Vieras
En yleensä tee ruokaa, vaan mies hoitaa meillä ruuan teon. Nyt haluaisin yllättää miehen kun tulee illalla työmatkalta. Mitä mä teen?

Ei mitään supervaikeaa, vaan jotain kunnon kotiruokaa? Jotain, missä en voi epäonnistua mutta jotakin että mies tietää mun nähneen vaivaa. Ei pastaa. Auttakaahan?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
perunamuussi&lihapullat

Kiitos, mutta mä en pysty perunamuussiin, sitäpaitsi sitä ostan yleensä Kauppahallista. Nyt haluan tarjota jotain ennen näkemätöntä (mikä on varmaan muissa perheissä ihan peruskauraa).

Lihamakaronilaatikko on hyvä ehdotus, mutta se on mieheni bravuuri, tekee tosi hyvää. Eli en halua yrittää "matkia".

Saisko makkaroista jotain luksusruokaa? Mikä se erään Himin pullukan makkarasiili uunissa oli? En itse syö makkaroita, joten jos teen kunnon rasvaista makkararuokaa, niin mies todella tietää mun panneeni parasta.

Jos mulla olis lihaa syövä ukko niin laittaisin sisäfileepihvin, pippurikermakastikkeella, perunat ja raikasta salaattia, punaviiniä, jälkkäriksi espresso ja joku makea rapea. Eikä siis isoa annosta, vaan sellaisen että jää hieman kaipaamaan jotain lisää...

Kun on niin lämmintä niin suosisin jotain kevyttä. Ehkä joku grillikana-caesar-salaatti. Bonuksena ei tule maha niin täyteen, että nukahtais vaan jaksaa antaa hyvää sullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja herkku:
Jos mulla olis lihaa syövä ukko niin laittaisin sisäfileepihvin, pippurikermakastikkeella, perunat ja raikasta salaattia, punaviiniä, jälkkäriksi espresso ja joku makea rapea. Eikä siis isoa annosta, vaan sellaisen että jää hieman kaipaamaan jotain lisää...

Nam. Taidan tehdä just noin. Paitsi että mies saa olutta, kun yleensä meillä on vaan punkkua.

Meillä toimii mun tekemä lasagne. On kuulemma parasta maailmassa :D Siinä on sitten tosi paljon valkosipulia, että kai ne katkut huumaa miehen ja se erehtyy luulemaan sitä joksikin Michelin-ravintolan luomukseksi.

Toinen meillä toimiva juttu on kunnon pihvi lohkoperunoilla ja punaviinikastikkeella. Pihvin kohdalla voi tosin epäonnistua, joten se ei ehkä sitten ap:lle ole hyvä ajatus, jos ei ole kokemusta siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaemo:
Lasagne vois olla hyvä. Jos tekisin jonkun makkararuuan "alkupalaksi"? Mitä voi makkarasta tehdä...?

makkarasalaatti on :p

Mun ehdotus alkupalaksi on salaatti johon tulee:

tomaattiviipaleita, sipulirenkaita, ilmakuivattua kinkkua ja hunajamelonia.

Pihvin osaan paistaa ja salaatteja ja pastoja tehdä. Toisin on noiden kunnon perusruokien kanssa. Ihan hävettää, kun en osaa lihapullia, keittoja, laatikoita tehdä. Tai mistäs sen tietää, kun en ole kokeillut:)

Kiitos vinkeistä! Ollaanhan kaikki tänään ihania miehillemme! Taidanpa mennä trimmaamaan majavani, jotta miehen ilta jatkuu ruuan jälkeen mukavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lasagne vois olla hyvä. Jos tekisin jonkun makkararuuan "alkupalaksi"? Mitä voi makkarasta tehdä...?

Nam! Kiitos. Tuo kuulostaa tosi hyvälle, teen noin.

Auttakaa vielä, miten tehdään itse lohkoperunoita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuo on ihana Välimeren-tyylinen alkupala. :p Ei kannata sekoittaa aineksia, vaan asetella ne laakealle astialle vierekkäin tai limittäin.

Lohkot raa-at perunat, heität ne kulhoon. Sitten kulhoon mausteet, esim. öljy, suola, pippuri, valkosipuli ( se on aika perusvarma mausteyhdistelmä), sekoitat öljy-mauste-seoksen perunalohkoihin, kaadat ne pannulle ja sitten uuniin. Oiskohan noin 200 astetta ja 20 min. Tarkkaile perunoita kunnes ne ovat valmiita ja etteivät ne pääse palamaan.

rosamundaperunoita kuorineen lohkoiks, öljyä, suolaa, timjamia ja valkosipulia lohkojen marinaadiks ja uuniin.

Yhteistyössä