mä kohta pakotan mun miehen veitsi kurkulla tekeen ruokaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SiNiLiLJA

Aktiivinen jäsen
01.04.2009
1 005
0
36
kuolen kateudesta kun todella monen tutun / ystävän / naapurin miehet laittaa ruokaa!! ne pääsee VALMIISEEN PÖYTÄÄN ja voivat vaan nauttia, mä en ikinä ole päässyt valmiiseen pöytään kotonani :(
mulla on kolmee eri vuoroa töissä ja kaksi niistä on sellaisia et tulen miehen jälkeen kotiin ja aina ekana saan alkaa vääntään ruokaa, mies ei koskaan tee mitään. voileivän saattaa tehdä, mut ei mitään oikeeta ruokaa. vetoaa siihen ettei osaa, mut ei halua opetellakaan. jos ei lasta olis niin heittäytyisin ihan idiootiks ja alkaisin väittää et en enää osaa tehdä ruokaa.
oon kade ja kypsä!!!! :ashamed:
ja mä kyllä nautin ruuan laitosta jos ei ole kiire, on ihana tehdä esim.lasagne pitkän kaavan mukaan, mutta sit kun on ihan kuollut työpäivän jälkeen ja hirvee nälkä, niin ei yhtään kiinnosta alkaa tehdä mitään.. :/
aaapuuuvva... :xmas:

rupee tekeee vaa itelles ja lapselle niinkauan ku mieskään ei tee sulle. haha. jos mies ei tee sulle ni sä et tee sille. naisten ei kuulu olla enää 2000-luvulla nyrkin ja hellan välissä. tasa-arvo kunniaan...

Mun mies ei tee juuri koskaan ruokaa. Toisaalta en mäkään tee sit tiettyjä pihahommia joten, eipä tuo mua haittaa. Ties vaikka joutuisin sit niihin hommiin :snotty: Vaikka toki ymmärrän ärsytyksen, valmiiseen pöytään olis kans kiva astella varsinkin työpäivän jälkeen.

Selitä tilanne miehelle ja yritä suostutella hänet tekeen jotian helppoa ruokaa kuten jauhelihakastike aluksi tai makasronilaatikko.Kerrot, että tuntuu kurjalta kun aina, kun tulee töistä niin saa alkaa väsään sapuskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi teet sen ruuan?

koska lapselle se ateria on todella tärkeä ja itselläkin yleensä nälkä siinä vaiheessa.......??

No tee itsellesi ja lapselle vaan.

no aika tyly ratkaisu.... :/
en mä halua tollaiseen ruveta...
nyt vaan korpeaa tää taas kun naapurin kaa soittelin ja se sano et mies kotona vääntää lihapullia ja muusia kun hän pääsee töistä kohta niin on ruoka valmiina :kieh: :D
(tää ei oikeasti ole mikään parisuhdekriisiasia, kunhan jupisen.. :D)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tuo on superhelppo, teet vain sen verran ruokaa että riittää just ja just sulle ja lapsellesi. Täytyy laittaa kova kovaa vasten.

mä väitän et toi vaan kärjistäis tilanteen, mies alkais käydä hesessä, hakis pizzaa, kävis ÄIDILLÄÄN syömässä jnejne..... :whistle:

Tuo on superhelppo, teet vain sen verran ruokaa että riittää just ja just sulle ja lapsellesi. Täytyy laittaa kova kovaa vasten.

mä väitän et toi vaan kärjistäis tilanteen, mies alkais käydä hesessä, hakis pizzaa, kävis ÄIDILLÄÄN syömässä jnejne..... :whistle:

Noin tapahtuis meilläkin :laugh:

No olisiko se oikeastaan mikään huononnus tilanteeseen? Jos kuitenkin on mahdollista, että älyäisikin, mitä ajat takaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

No olisiko se oikeastaan mikään huononnus tilanteeseen? Jos kuitenkin on mahdollista, että älyäisikin, mitä ajat takaa. :)

noi pizzat ja heset alkais kyllä tuntua kukkarossa!! ja terveydessä :whistle:
mä oon yrittäny 3v et laitettais YHDESSÄ ruokaa, et se vaikka pilkkois sipulit tai paistais jauhelihat, mut saattaa sen 5min siinä touhuta ja häviää muihin hommiin... musta olis ihana laittaa yhdessä ruokaa, siemailla siinä samalla lasillinen tai pari viiniä, jutella siinä ruuanlaiton lomassa ja sit nauttia siitä ruuasta yhdessä :heart: mut ei :ashamed:

mä oon yrittäny 3v et laitettais YHDESSÄ ruokaa, et se vaikka pilkkois sipulit tai paistais jauhelihat, mut saattaa sen 5min siinä touhuta ja häviää muihin hommiin... musta olis ihana laittaa yhdessä ruokaa, siemailla siinä samalla lasillinen tai pari viiniä, jutella siinä ruuanlaiton lomassa ja sit nauttia siitä ruuasta yhdessä :heart: mut ei :ashamed:

No joo, olet oikeassa. Mutta semmoinen juttu, että moni (niin mies kuin nainenkin ) ei innostu opettelemaan jotain, jos vieressä ikään kuin vahditaan, että meneekö se sipuli nyt sopiviin kuutioihin, sitä "vahtimista" tulee tehneeksi ihan huomaamattaan, kun itselle se joku juttu nyt sattuu olemaan helppo tai ainakin semmoinen, josta selviytyy. Sinuna minä pyytäisin, että mies oikeasti kuuntelisi, mistä syistä toivot hänen tekevän osansa ruoanlaitosta ja sitten sanoisin, että haluat teidän aluksi vaikka kokeilevan kerta viikkoon miehelle kokkausvuoroa, jolloin et ollenkaan osallistu asiaan, korkeintaan ruokatarvikkeiden hankintaan. Ellei hän siis pyydä neuvoa. Pitää olla paksupäinen ihminen, jollei ymmärrä toivettasi tässä asiassa. Jokainen on ruoanlaiton ajallaan opetellut ja jokainen sen oppii, omalla tavallaan :)

Joo tämä olisi ihanaa. Meillä ei ole lapsia mutta olen ottanut linjan että teen ruokaa vain itselleni. Olen aikani pyytänyt miestä edes auttamaan mutta ilman tulosta. Meillä toimii. Ihmetteli aikansa mutta kerroin etten jaksa aina laittaa ruokaa yksin niin meni hiljaiseksi ja nyt hoitaa oman ruokahuoltonsa. Hornetteja/purkkihernekeitto/nuudelia syö mies nyt työpaikkaruokailun lisäksi. Saa nähdä kauanko jaksaa.

mä en malta odottaa et mun upouus keittiö on tiptopvalmis ja voin pyytää likkakavereita meille, tehdään yhdessä ruokaa, juodaan viiniä, juorutaan ja jutellaan, poltellaan kynttilöitä, saunotaan... :heart: :heart: :heart:

mä en malta odottaa et mun upouus keittiö on tiptopvalmis ja voin pyytää likkakavereita meille, tehdään yhdessä ruokaa, juodaan viiniä, juorutaan ja jutellaan, poltellaan kynttilöitä, saunotaan... :heart: :heart: :heart:

Voisiko tuossa olla avain tilanteeseenne? Tai syy. Että keittiö on sinun? Sinun valtakuntasi? :)

Voisiko tuossa olla avain tilanteeseenne? Tai syy. Että keittiö on sinun? Sinun valtakuntasi? :)

en ole koskaan kokenut, että keittiö olis mitenkään minun valtakuntaani.. en ees aatellu asiaa kun tollai kirjotin.
en oo mikää pirttihirmu joka leipoo ja vouhkaa ruuanlaiton kanssa, musta keittiö on se kodin sydän missä olis kiva jos koko perhe viihtyis.. yksin yritän pitää kiinni edes siitä yhdestä yhteisestä ruokahetkestä, mut ei..
mä olen monesti meistä pyytäny kokkaan mun kans, en ole nipottanut enkä jäpättänyt vaikka se tekee asiat erilailla kun minä, mutta sitä ei kiinnosta. enkä mä voi ketään pakottaa, mutta en jaksais yksin hoitaa tän perheen ruokahuoltoa joka ikinen päivä vuodessa -joulua lukuunottamatta kun pääsen itsekin valmiiseen pöytään.

en ole koskaan kokenut, että keittiö olis mitenkään minun valtakuntaani.. en ees aatellu asiaa kun tollai kirjotin.
en oo mikää pirttihirmu joka leipoo ja vouhkaa ruuanlaiton kanssa, musta keittiö on se kodin sydän missä olis kiva jos koko perhe viihtyis.. yksin yritän pitää kiinni edes siitä yhdestä yhteisestä ruokahetkestä, mut ei..
mä olen monesti meistä pyytäny kokkaan mun kans, en ole nipottanut enkä jäpättänyt vaikka se tekee asiat erilailla kun minä, mutta sitä ei kiinnosta. enkä mä voi ketään pakottaa, mutta en jaksais yksin hoitaa tän perheen ruokahuoltoa joka ikinen päivä vuodessa -joulua lukuunottamatta kun pääsen itsekin valmiiseen pöytään.

Okei, se oli vaan satunnainen sanavalinta. :)

Yhteistyössä