Onnea Soikku ja Carla vauvoista! :flower:
Aurinkoenergialle tsempit tähän uuteen raskauteen!
Mieskätilöstä: Kuten täällä jo muutama kirjottikin, Kättärillä ainakin yks mieskätilö häärää. Esikoisen synnytyksessä se ei varsinaista synnytystä hoitanut, mutta tuli sit siihen loppuun, kun pitää (kai?) olla kaks kätilöö. Ja täytyy kyl sanoo, ettei ainakaan siinä vaiheessa (oma nyytti kainalossa) ollut mitään väliä, kuka siellä jalkovälissä hääräs! Eli jos mulle mieskätilö sattuis tulemaan, en mä sitä poiskaan ajais. Pääasia, että asiansa osaa!
Opiskelijoista: Tossa ekassa synnytyksessä mulla oli myöskin opiskelija mukana (itseasiassa kakskin, kun vuoro vaihtu synnytyksen aikana) ja pidin sitä kyllä tosi hyvänä juttuna. Oli jotenkin turvallisempi olo, kun joku oli seurana koko synnytyksen ajan - tai olihan siis mieskin, mutta se nyt mistään mitään tiedä. Opiskelija ei kyl meitä millään lailla häirinny, oli siinä omissa oloissaan ja seuraili monitoria, haki mulle mehua ja kiikutti jumppapalloa ym. Totta, että noi sisätutkimukset tehtiin kahteen kertaan, mutta eipä tuo mua niin hirveesti häirinny. Meiän esikoinen oli sit ensimmäinen vauva, jonka se toinen opiskelija maailmaan vastaanotti ja navankin sitoi ja aivan ihana napa onkin. Niin ja yks positiivinen juttu tossa opiskelijassa viel oli, et kun se oikee kätilö koko ajan ääneen sitä neuvoi sen synnytyksen aikana, niin itekkin tiesi koko ajan missä mennään!
Täällä kyllä sattuu ja tapahtuu nykyisin koko ajan ja tekstiä tulee ihan tulvimalla. Me lähdetään huomena esikoisen kanssa (taas) mummulareissulle, joten nettipimennossa ollaan taas varmaan maanantaihin asti. Oikein hirvittää, millanen määrä teksitä sitä sillon on luettavana. Ja valmiiks jännittää, onko Nuuskis päässyt jo tositoimiin!!! Mutta kun minusta ei nyt useampaan päivään kuulu, niin se ei siis todellakaan merkitse synnytyksen käynnistymistä. Mähän olen luvannut olla täällä vielä helmikuussa!
Me päästään ton miehen kanssa viikonloppuna nauttimaan kahdestaan hotellilomasta. Meiänhän piti mennä jo joulukuussa, mut sillon toi esikko sairastu, niin nyt yritetään sit uudestaan. Esikoinen menee mummulaan, minne myös kummitätinsä lapsineen tulee hoitoavuksi. (sen verran hakala tapaus, että useampi hoitaja tarvitaan
) Taitaapi tämä viikonloppu olla viimenen piiiiitkään aikaan miehen kanssa kahdestaan.
Mutta nyt hiukan järjestelemään noita esikoisen leluja, niin pääsee huomena hiukan vähemmällä siivouksella. Asunto täytyy taas jättää sellaseen esiteltävään kuntoon!
T: S+kakkosnelonen 37+3