*TheTammikuu2008*

tuiskutuuli: hyvä että pikkuisella kaikki oli kunnossa. Itse jouduin keskiviikkona tekemään liikelaskentaa vauvan hiljaisuuden vuoksi ja illalla sitten käytiin Taysissa näytillä. Kyllä se oman mielenrauhan vuoksi oli ainakin minulle todella tärkeää, kun melkein koko päivän sitä oli miettinyt että onko vauvalla kaikki hyvin. Ja kyllähän sitä itku tuli loppujen lopuksi silmään, kun kotiuduttiin (vaikka kaikki siis oli kunnossa). Oli vaan ollut niin huolestunut pienen puolesta. Ja kuten olen jo aiemmin kirjoittanut niin turhia käyntejä ei olekaan näiden pikkuisten puolesta!

Onnittelut Katjalle, ekomammalle ja PrincessOfAccolle pienistä nyyteistä :flower: . On se niin ihanaa :)

Saaru: kiitos kirjoittamastasi synnytyskertomuksesta. Ei kai niitä voi liikaa lukea ennen synnytystä ;)

Loppukuun odottajiin taidan minäkin kuulua. La 21.1. eli vielä olis 2 viikkoa + 1päivä virallisesti odotettavaa. Pelkäänpä vain että täällä sitä roikutaan vielä viimeisten parissa :whistle: . Itsekin jäin noin 7 viikkoa ennen äippälomaa sairaslomalle supistusten takia, ja nyt tuntuu että ne supistukset on haihtuneet jonnekin kauas pois. Tänään kyllä on tullut joitakin ihan hyviäkin supistuksia, mutta ei näillä vielä synnyttäään päästä :|

Kotiintulovaatteina meillä on tällä hetkellä 50cm body ja housut, välihaalari on kokoa 56cm (melko reilun oloinen). Lisäksi on villasukat, tumput, sukkahousut, myssyjä ja fleecepeitto, Ulkohaalarikin (62cm) on mukanaan tulossa, mutta sitä olen miettinyt että jos pakkasta ei ole paljoakaan niin tarviiko sitä oikeasti laittaa vauva päälle 10-15 min matkaa varten? Auto on varmasti lämmin, mies saa käydä käynnistämässä sen hyvissä ajoin :) Ja ihan ovelle päästään autolla. Pitää vielä siis miettiä mitä kaikkea sitten pukeekaan vauvalle päälle..

Palstailusta: itsekkin kyllä seuraan ahkerasti, kuka on seuraavaksi lähdössä synnärille. Pakko käydä lukemassa monta kertaa päivässä, jos jotain olisi vaikka tapahtunutkin ;) . Itse asiassa oma äitinikin kyselee, että onko siellä teidän palstalla jo saatu vauvoja. Yli-innokas mummi siis tulossa :D

Närästys näyttää palanneen taas :| . Onneksi ainakin toistaiseksi Rennie auttaa pahimpaan vaivaan. Itsellä öisin vaivaa lähinnä nivuskivut. Tuntuu ettei ole mitään toivoa kääntyä toiselle kyljelle / nousta vessaan. Ja usein yöllä on kipua ihan tuossa ylävatsalla, aivan kuin vauva olisi painanut jotenkin normaalia enemmän ko. kohtaan.

Nyt pikkuhiljaa nukkumaan |O

Afu ja mini 37+6
 
Maya: soita uudestaan sinne synnärille, jos vaikka joku toinen kätilö vastaisi. Tai sitten soita aamulla joskus klo 8 aikoihin niin yövuoro on varmasti jo vaihtunut ja uudet kätilöt paikalla. Kyllä vastaus pitää saada kysymykseen, "puhelinpalvelu" on myös yksi heidän työnsä osa-alueesta! Hiivalta tuo sinun vaivasi kyllä kuulostaa, mutta asiaan olisi hyvä saada varmistus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Soikku: Tsemppiä huomiselle :wave:

Käytiin sitten siellä Tyksissä tutustumassa. Kyllä oli ihania vauvoja näkyvissä käytävillä. Kuuteen mennessä syntyneitä vauvoja oli 13 kappaletta. Nyt on kyllä sellainen olo, että itekin voisi pikkuhiljaa synnyttelemään lähteä vaikka pitkähän on vielä tuo odotusaika.

Accohan oli Turusta ja aamusella lähtenyt reissuun... olisi kyllä ollut hauskaa jos olis käytävällä vastaan kävellyt vauva kainalossa...
Meidän poika syntyi 16.40 eli oli niiden joukossa jo mitä siinä taululla synnärillä näkyy niitä sukkia :D
 
Onnea Halinappi, Saaru, Ekomamma, Katja ja POA :flower: Hetken olin vain poissa palstalta ja jo viittä saa onnitella. Mahtavaa! Ei enää uni maistunut, joten täällä taas roikutaan

Maya voimia asian selvittämiseen. Mullakin on otettu näytteet viime viikolla mahdollisen pissatulehduksen vuoksi ja viljely oli siinä rajoilla, että oliko tulehdusta vai ei. Kun ei ollut oireita, niin ottivat sitten neuvolassa vielä uuden näytteen 2 päivän päästä ja kaikki oli kunnossa. Se on ikävää, jos sattuu joku mulkvisti vastaamaan puhelimeen eikä saa apua. Menkää vaan tk:hon heti aamusta, niin helpottaa olo. Ja palautettakkn voi antaa palvelusta. Mä annoin neuvolassa palautetta ensimmäisestä ultrasta, kun lääkäri ei selittänyt mitään ja puhu niin hiljaa, että mies ei kuullut mitään. Lisäksi kohteli miestäni kuin ilmaa. Saimme kyllä myöhemmin hyvää palvelua samaiselta lääkäriltä. Ehkä palaute oli mennyt perille. En ollut kuulemmma ensimmäinen palautteen antaja tästä kyseisestä lääkäristä.

Vähän omaa napaa: Pari päivää ollut jotenkin sellainen epämukava olo. Supistuksiakin tullut, vauva liikkunut kovasti ja poronnut itseään alaspäin niin että kalvot varmaan paukkuu. Mitään limaklönttiä ei ole tullut ja supistuksetkin loppuvat aina viimeistään tunnin jälkeen, joten eiköhän tässä kärvistellä laskettuun asti ainakin.

Raksunaksu 38+0

 
Hoh hoijaa, täällä edelleen yhtenä :LOL: :LOL: Mihinkäs toi meidän Irmeli nyt ois päättänyt yksiöstään lähteä, ei mihinkään. Illalla kyllä jo luulin, et näinköhän yöllä tulee lähtö, oli niin omituinen olo, mutta ei. Alaselkää särki ihan hirveesti ja ainut hyvä oli olla seisovillaan. Mutta sain kuitenkin todella hyvin nukuttua ja täällä sitä nyt sitten normaalissa olotilassa ollaan. Mutta katsotaan jos se eilinen olo jotain enteilisi.

Täällä on niin hiljaista, kun kaikki alkaa siirtyä tuonne vauvojen puolelle. Mä varmaan yksinäni viimeisenä täällä raapustelen :LOL: :LOL:

Mutta nyt pikku kakkosta katsomaan pojan kanssa

Nuuskis ja Irmeli 40+4 (aina vaan isompi HUOH!!!)
 
voi Nuuskis! Josp suaki pian armahdettais.. Mulla ois jaossa makeita suppareita, jos kiinnostaa! Tulee ihan väärään osoitteeseen nämä :headwall: siis mä oon jo synnyttänyt..*hus, muualle*
Meinaatko muka isomman vauvan pykästä ku minä :D

Ei kyllä aikasemmin ole ollut paikat näin kipeenä, mulla kolottaa luissa asti, varmaa johtuu siitä et Aatto oli niin ylhäällä ja laskeutu niin rytinällä et vauhilla antoi lonkka ja lantioluut tilaa. Lonkkia, lantio-, häpyluita jomottaa..sitte vielä nämä supparit!

Saaru ja Aatto
 
Maya kyllä ainakin mulle sanottiin neuvolassa että ihan turvallisesti voi vielä loppumetreilläkin hoitaa hiivaa kotona. Mullahan oli viikko sitten hiiva ja tunkasin sitten sen canesten emätinpuikon ja koska kutina oli niin hillitön niin käytin myös sitä canestenin rasvaa.
Hyvähän se tietysti on käydä tarkistamassa, ettei kyse ole jostain muusta emätintulehduksesta kuin hiivasta. Ja kyllä muokin ihmetyttää tuo sinun saamasi vastaus ä-polilta ja myös terveyskeskuksesta.
Toivottavasti ongelma selviää pian.

Nuuskis mä jo mielestäni kertaalleen lähetin sulle vuoronumeron ja nämä täältä päästä loppuneet supparit, miksiköhän eivät ole tulleet perille. Olisi jo sinun vuorosi!
 
Argh, ei ole kivat noi jälkitilatkaan... Mä odotin kakkosesta muikeempia jälkisuppareita kun ekasta, kun kuulemma pahenevat kerta kerralta, mutta mitä vielä, vähemmällä pääsin kun ekasta. Buranaa meni kyllä molemmista, mutta silti. Saas nähdä miten nyt käy. Supistukset on tosiaan häipyneet täältä jonnekin enemmän tarvitseville... Eikä kolotakaan enää niin kovasti. Lantiossa on kuulemma hyvää tilaa vauvalle, että ehkä se on siellä...

ONNITTELUT ACCOLLEKIN!

T: dinomamma ja etana rv 39.
 
Onnea pikkuisista kaikille :flower:

Kertokaa joku tietävä! Tuolla joku mitäs nytillä oli jo eilen kirjoittanut ruskeesta vuodosta. Vastauksia oli, et vauva oli syntynyt sitten piankin sen vuodon alkamisesta. Mullahan lähti se limatulppa jo viime viikolla. Torstaina kävin polilla, jossa kätilö ronkki kovakouraisesti paikkoja ja sanoi, että voi tulla jotain kuukautismaista vuotoa pari päivää. Ei sen käsittelyn jälkeen tullut mitään. Eilen aamusti alkoi vuotamaan jotain ruskeeta limaa pitkin reisiä, välillä tuli isoja ruskeita könttejäkin. Soitin ehtommaalla jo polillekin, kun sitä jatkui vaan. Siellä käskettiin tulla, jos se ei vuodolle näy loppua. No tietysti se sitten loppui myöhemmin ehtoolla. Nyt se on alkanut sitten taas. Ei kai se nyt enää voi sitä limatulppaa olla? Jos teillä muilla on ollut samaa, mitä tää tarkoittaa?!?

Palstailusta: Neuvolasta ja lähipiiristäkin on tullut aika negatiivista kommenttia, ettei kannattaisi olla tämmöisillä tuomitsevilla palstoilla, kun on raskausaikana muutenkin herkillä. Mielestäni täällä on pikemminkin kannustavaa porukkaa. En ole huomannut sitäkään, että jotkut pelottelisi täällä synnytyksillään ja kaikki olisi raskauteen liittyvä olisi ainoastaan silkkaa paskaa. Vertaistuki täällä on hyvä ja saa muutenkin pika- apua vaivoille ja saa kysyttyä (periaatteessa anonyymisti ) sellaisia stupidoja noviisikysymyksiä, mitä ei välttämättä viitsisi muualta kysyä.

Gorthaur 40+2
 
Huomenta!Tällä kertaa ei ollut syntynyt lisää vauvoja.Nuuskiskin vielä täällä.Sulle ei nyt armoa anneta.Irmeli siis...

Täällä olo ennallaan,jomotusta lantion alueella ja tuntuu tosiaan että vauveli punkee jo alaspäin.katsotaan nyt saako se mitään aikaan lähipäivinä.

HeMa 39+5
 
Gorthaur mä olen jostain lukenut että se rusehtava vuoto liittyy nimenomaan siihen synnytyksen käynnistymiseen. Yritin kovasti etsiäkkin äsken tietoa siitä, mutta enhän mä lahopää enää muista mistä sen tiedon aikoinaan löysin.
Mene ihmeessä äitipolille näytille, jos epäilyttää. Niinkuin täällä kaikki ovat hokeneet, niin turhia käyntejä ei olekkaan!

Mä olen ihan samaa mieltä tästä meidän pinosta, täällä ei kyllä ole ketään tuomittu missään vaiheessa, vaan hyvin kannustetaan ja neuvotaan. Todella hyvin saa vertaistukea ja siitä olen tosi kiitollinen kaikille :flower:

No ilmeisesti ne supistukset jotka jo lähetin Nuuskikselle ovat tulleet taas takaisin. Ihan napakoita suppareita harvakseltaan tosin. Saas nyt nähdä tekevätkö nämäkään mitään. Kävely on muuten aika vaikeaa kun tuntuu että noi häpyluut heiluu joka suuntaan. Kyllä tämä on ihanaa!
 
Huomenta!

Kiitos tsempistä! Soitin aamulla vielä ä-polille ja oikein ystävällinen (vuoro oli tosiaan vaihtunut!!) kätilö siellä vastasi ja selvittelin tuntemuksiani, alavatsakipua ja hiivaepäilyä yms. hänelle, hän kunteli ja kyseli ja kehotti sitten menemään tk:n päivystykseen, jotta selviää onko hiivaa, ja sanoi että laittavat sitten minulle kyllä heti lähetteen ä-polille jos on jotain muutakuin hiivaa tai epäilevät jotakin. Todella hyvää palvelua eiliseen verrattuna!!! Mentiin tk:seen ja siellä mukava lääkäri katsoi alapäähän ja totesi ettei ole hiivaa.. Sanoi että uskoisi vuodon olevan LIMATULPPAA!!! ja sanoi että jos kutittaa ulkoisia osia, tulee vaan suihkutella ja voi laittaa ceridal yms. Olin ihan ällikällä lyöty!! Luulin että limatulppa on selkeä "klöntti", "tulppa", mutta minulla siis tullut paksumpaa vuotoa, ehkä vähän kellertävää (todellakin olisin luullut että valkovuotoa..) välillä runsaammin ja välillä vähemmän runsaammin tällä viikolla.. ilmeisesti tulppa voi irrota myös näin "vuotamalla"??? Mutta täytyy sanoa että ihmettelinkin että onko hiivaa, kun kutinaa ei ollut lainkaan "sisällä", vaan vain ulkoisissa synnyttymissä.. mutta silti vaikea uskoa että limatulppa, kun kuitenkin vaaleaa "tahnaa" "kiinni" ulkoisissa huulissa ja tuossa kun kurkkaa peilillä niin heti siinä nähtävissä... tässä nyt sitten vaan suihkutellaan ja laitellaan cediralia.... KUINKA KAUAN TEILLÄ MENNYT LIMATULPAN IRTOAMISESTA SYNNYTYKSEEN? Katjalla taisi mennä yli viikko?

Ihan sekalaiset ajatukset...Mutta palvelu oli ystävällistä - jos vaan siis pystyn, en enää mene yöpäivystyksiin... tai sitten mulla oli vain tosi huonoa tuuria eilen hoitajien suhteen...

Vatsa on muuten laskeutunut tosi alas, tuntuu että "tyhjää" ylhäällä ja kun istuu, voisi vatsanpäälle tarjoilla pari lasia tai ruokalautasta :)

Kirjoitan lisää myöhemmin... nyt nukkumaan hetkeksi.. jäi vähäiseksi yöunet..

Maya+Aarre 38+0
 
maya:hyvä kun sait avun ja ystävällisemmän palvelun.itsellä tuo limatulppa esikoisen kanssa oli pieni verensekainen klöntti ja sitä limaa tuli sit tytön syntymään asti eli 3 vrk.itsellä limatulpan irtoamisesta alkoi epäsäännölliset supistukset(kipeät) eli siis meni vielä tuo liki 3 vrk ennekuin tyttö oli sylissä :heart:
mulle sanottiin että juokseva lima kertoo kohdunsuun kypsymisestä ja supistukset sitten tosiaan lisää eritystä.

Jaksamisia kaikille!
 
Onnea Acco ja Tytsi88 :flower:

Minä kanssa yhdyn tähän että meillä on täällä hyvä ja kannustava porukka =) Mulle vaan sanottiin neuvolassa että suhtaudu varauksella kaikkeen mitä netistä luet, että siellä on paljon hyvää mutta myös sitä huonoakin juttua. Tämän paikan olen kokenut hyväksi =)

Olipas Mayalle sattunut kurjaa palvelua. Tollanen pistää aina vihaksi, kun juuri noiden ammattihenkilöiden tulisi olla niitä ymmärtäväisiä ja tukea antavia.

Omaan napaan ei mitään uutta eikä mullistavaa.. Illalla vähän supisteli, tuntemuksia alavatsalla oli ja selässä on ollut tähän mennessä pahimmat kivut. Menisköhän mulla nuo supistukset sitten tuonne selän puolelle??

Ihanan näköinen ilma on ja huomiseksi on luvattu LUNTA :D Sitä odotellessa, vois käydä vähän kävelyllä, mutta muuten lököpäivän ajattelin viettää =)

Taustalla roikkuen :wave:

Cattie ja Osku 39+2 :heart:
 
hyvää loppiaista!
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower: (teitä on tullut ryminällä)
ON: perjantaina olin neuvolassa ja siellä kaikki ok paitsi hb 108... Kysyin neukalta että mitä mieltä se on noista matalista sykkeistä että pitääkö paikkaansa ns.tyttö ja poika sykkeet? Hän sanoi että niin on "opetettu" mutta hänen asiakkailla on kyllä tasaisesti sekoittunut,että eikun odottelemaan :) Onko teillä kellään ollut tytöstä matalia sykkeitä (meillä nyt korkeimmillaan 151 )
Eilen vähän illalla nipisteli ja ne tuntui kyllä piikkinä kohdunsuulla mutta loppuivat sitten nukkumaan mennessä että kyllä täällä vielä saa odotella :|
josefiina ja pulla 38+3 (vai neljä )
 
Paljon onnentoivotuksia Katjalle, ekomammalle, PrincessOfAccolle ja tytsi 88:lle!

Kuulostaa lupaavalta Maya 78, ehkä ei kovin kauaa enää kulu kun on nyytti sylissä!

Täällä kärsitään lonkkakivuista, mutta vauva viihtyy masussa sen verran hyvin, ettei anna mitään merkkejä ulostulosta. Ei suppareita, ei limatulppaa, ei mitään... Täytyy toivoa, että oma synnytys alkaa samantien kaikilla mahdollisilla oireilla ilman päivien varotusaikaa, kun "eräpäivä" on huomenna. Pari päivää sen jälkeen jaksaa vielä ihan hyvin, mutta pelkään että sitten menee kärsivällisyys. Kun mitään järkevää ei voi enää tehdä tai suunnitella ja liikkuminenkin on hankalaa. :(

Odotellaan...

Hazelnut rv 39+6
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille!:flower: :flower:
Synnärikertomuksia olisi kiva lukea, kun vaan ehditte ja jaksette niitä kirjoitella. Ymmärrettävää toki on, että teillä vähemmän aikaa täällä palstalla roikkua kun meillä odottavilla...

PALSTAILUSTA: meillä kanssa neuvolasta mainittu, että netistä ei olisi hyvä hakea mitään tietoa. En kyllä tiedä mistä tietoa muuten saisi, meillä ainakin tosi vähän tietoa annetaan neuvolasta ja mulla kun on vielä se "ongelma", että kaikkien sekoilujen jälkeen en oikeen luota siihen terkkaan, niin ei paljon ees huvita siltä mitään kysyä. Totta tietysti on että kaikki netistä löytyvä tieto ei todellakaan pidä paikkaansa, mutta lukee vähän valikoiden.

Muutoinkin täällä palstalla on mukava vaihtaa ajatuksia, kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän samassa tilanteessa vaivojen ja kärsivällisyyden suhteen. HEMA kirjoittikin (jos en muista väärin), että tuntuu kuin täällä kirjoitelevat olisi vanhoja hyviä kavereita, joiden kuulumisia pakko päästä lukemaan heti herättyä ja vielä päivälläkin...


OMAANAPAA: täällä kaikki ennallaan, eilen oli vauvalla selvästi hieman rauhallisempi päivä, kaksi edellistä kun piti sellaista rytkettä mahassa. Liikkeitä kuitenkin tasaisesti pitkin päivää, että ei tarvinu huolestua. Vatsa ilmeisesti "sisäisillä mustelmilla" tuosta missä eniten rytkännyt tai jotain, kaikki sellaiset liikkeet joissa lihaksia joutuu jännittämään tuntuu varsin inhottavalta.

Eilinen päivä menikin miehen synttäreitä viettäessä, syömässä käytiin yhden kaveripariskunnan kanssa ja sitten vielä kotona leffaa katsoessa kakkua ja muita herkkuja. Tänään jos sitten edes koittais syödä vähän terveellisemmin, vaikka pakkohan se loppu kakku on pois syödä! :kieh:

Muutoin ei erityistä ohjelmaa päivälle, ostettiin tosin perjantaina semmonen "mahakipsi" (onko kukaan valmistanut??) jos vaikka sen jaksais askarrella.

Jaksamista kaikille, erityisesti NUUSKIKSELLE postitetaan pikana paljon suppareita!


Maija 37+2

 
Pakko oli tulla vielä kysymään, onko kellään muulla ollut samanlaista "ongelmaa". Mulla on tän päivän aikana nännit kipeytyneet ihan mielettömästi. Rinnat on ihan ok, niissä ei mitään tuntemuksia mutta nännit ovat niin kipeät että en moista kipua muista kokeneeni ihan äkkiseltään. Ihan niinkuin joku tökkisi niitä puukolla edestakaisin ja kipu on siis kokoajan, se ei tunnu hellittävän millään. Suihkuttelin jo rintoja lämpimällä vedelläkin jos yhtään auttaisi, mutta ei mitään. Rintsikoita ei voi kuvitella laittavansa päälle eikä oikein mikään ole hyvä.
Onko tietoa mistä voisi johtua?

ACCOLLE ja TYTSI 88:lle hirmusti onnea :flower:
 
Onnittelut jälleen vauvaantuneille :hug: :hug:

Täällä vihdoinkin niin hyvin nukuttu yö takana, huolimatta siis niistä monista vessa reissuista, nukuin todella hyvin ku ei ollut pitkästä aikaa lonkka eikä issias särkyjä =)
Minä olen kans samaa mieltä täällä palstailusta, että kaikki on kyllä toistensa puolesta "hengessä" mukana, oli sitten hyvää tai hieman pahaa sattunut. Täältä saa ihanasti aina voimia ja varmistusta niihin omiin tuntemuksiin ja sit tietysta nämä nolommat asiat pissa yms jutut, jota ei viitsi aina oikein muilta kysellä niin, parhaitenhan sellainen ymmärtää joka on itse samassa tilanteessa. Joten kiitos kaikille kanssasisarille :hug:

Täälläkin vissiin sitten irtoillut jo pidemmän aikaa sitä limatulppaa, jota siis olen kyllä luullut vaan runsaammaksi valkovuodoksi, silloin tällöin (varmaan nyt viikon sisällä 2) olen pöntönpohjalta pienen limaklöntin pongannut ja aikaisemminkin, mutta ovat lähinnä olleet sellaisia vaalean kellertäviä, eli tota olen luullut sitten valkkariksi. valkkari on tosiaan ollut mula myöskin nykyään sellaista paljon vetisempää.

Oliko sitä vielä jotain, harmittaa aina tuo muiden saama huono palvelu, siittä pitäis vain aina muistaa valittaa...

Piku ja Taavi 37+6 ( hui huomenna jo tasan taas)
 
Täällä edelleen, mutta mihinkäs mä olisin mennyt :LOL: :LOL: SAARU; laitatko pikana ne sun supparit tänne, mä jopa maksan niistä. Kyllä alkaa ihan oikeasti kypsyttää tää tilanne, tänään ei ole supistanut yhtään ja mitään limatulpan kaltasta ei ole lähimaillakaan, joillakin sentään semmoisia merkkejä näkyvissä. No olen kyllä henkisesti jo varautunut siihen sektioon, joten jos tästä joutus nyt lähtee synnyttää se vois tulla järkytyksenä. Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta, yllättävää, mutta vauvan kotiutumisvaatteet olen jo laittanut. Tiistain neukkaankin olen ihan normaalisti menossa, ja se täti varmaan ajattelee et toi se ei halua tota lastansa ikinä synnyttää :LOL: :LOL:

No ainoa hyvä puoli tässä on se, että mun ei ole tarvinnut mitään liikelaskentoja tehdä, Irmeli siihen tahtiin harrastaa jotain karaten ja jumpan sekoitusta. Viime yönäkin heräsin siihen kun kantapäällä tunki niin kipeästi toiseen kylkeen.

Jokos ne hiihdot on alkaneet, taidan siirtyä sohvalle niitä tuijottamaan.

Epätoivo ja Irmeli
 
Nyt pitää kysyä teiltä jos joku osais neuvoa..
Mistäs tietää onko erite jota tulee lapsivettä vai peittojen heilutuksesta johtuvaa eritettä? Oltiin tuossa miehen kanssa kävelyllä ja oven kohdalla tunsin et nyt jotain valuu housuun,ja housut olikin märät, tosin ennen kävelyä heilu peitot,peseydyin kylläkin mutta, nyt mietityttää et oliko toi neste miehen nesteitä vai jopa lapsivettä?Mitään supistuksia tai muita ei kyl ole.
Pitäsköhän mun soitella johonki ja kysellä?

Jenni & Hajis 38+5
 

Yhteistyössä