The Voice Kids ja ruotsinkieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diggaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28937206]Niin on. Ajattelin jo, että kukaan ei sitä valitse ellei ole ainut "kääntyjä", mutta Niilo valitsi.[/QUOTE]

Noh, Mirahan noista paras tähtivalmentaja on. Siis valmentamis-mielessä. Siis joku Krista, mitäs se on ollut musiikkimaailmassa? Vuoden? Ja senkin on ollut pinnalla kun pussaili tyttöä euroviisuissa. Ei varmaan juurikaan osaa eväitä tuolle alalle antaa.

Äh mutta miksi?. Miksi pitää osata puhua ruotsia?. Jos suomalaisista murto-osa ei osaa/halua puhua suomea/englantia, niin velvoittaako se tosiaan koko kansan opettelemaan heidän kielensä.

Ruotsi kielenä on yksinkertaisesti täysin turha. Uskoisin, että paljon hyödyllisempää olisi opiskella lähes mitä muuta kieltä tahansa, enkä mitenkään ymmärrä sitä, että juuri ruotsi on pakollinen koulussa, miksi ihmeessä.

Ja se nyt yksinkertaisesti on idiotismin huippu, että pitää osata ruotsia, mutta kenenkään ei tarvitse osata suomea.
Kouluissa enemmin se ruotsinopetukseen käytetty aika voitaisiin käyttää englannin vielä parempaan oppimiseen, se on kuitenkin kieli, jolla pärjäät lähes missä vain ja olisi hyvä kaikkien sujuvasti myös osata.

Mutta se on tosiaan myös hauska juttu, että itse en tunne juurikaan ihmisiä jotka osaisivat puhua sujuvaa ruotsia vaikka kuinka on koulussa opeteltu.

Eli en näe mitään syytä miksi Elastisen olisi pitänyt puhua ruotsia, jos kokee sen itselleen hankalaksi. Lapset kysyi engalnnin tai ruotsin kieltä puhuttavaksi ja kyllä jokainen järkevä valitsee niistä itsellään paremmin sujuvan, jotta voi oikeasti antaa palautetta, eikä vain tölväistä suustaan sitä ainoaa osattua sanaa.

• Tykkää
Reactions: Data
Minä olen käynyt peruskoulun lisäksi vain 2.5 vuotta ammaattikoulua eikä sielllä ammattikoulussa ollut kuin pari kurssia ruotsia, eli yhteenä olen sitä opiskellut alle 4 vuotta.

Mä saan käyttää ruotsia joka päivä ja en minä oo sitä opiskellu sen enempää ku muutkaan. Täälöäpäin kun asiakaspalvelu on sitä että asiakasta palvellaan jos ei omalla äidinkielellä niin vaikka sillä englannilla mutta se on vasta kolmas vaihtoehto.

Oli aika hassua kun ekaa kertaa tuli venäläinen asiakas kohalle. Ensin koitin puhua englantia mutta huomattiin että asia hoitui paremmin ruotsiks :D

Toisella puolella suomea asia on kai samalla lailla mut venäjäks. Mut ruotsin kieli ei oo hankalaa ollenkaan se on se asennevamma joka vaikeuttaa. Ja sitä meillä suomalaisilla rittää.

[QUOTE="vieras";28937124]Oot nolo ja sulla on paha olla. Äitiskö sua tiputteli tahalleen lattialle kun sinusta noin tyhmä tuli.[/QUOTE]

Älä viitti puolustella hurreja. Kehareiden paapoja.

Siellä tämä diiva Krista on asiantuntiana kun ei eroita edes rokkia räpistä eiikä varmaan tiedä nuoteistakaan mitään käytös todella lapsellista olisi mukava päästä keskustelemaan hänen kanssaan miten se arvioi lasten laulamista kun ei kykene itsekään laulamaan kunnolla.

Yhteistyössä