The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
No juu. Kasviperäinen tuote sekin. Ja sen vähän mitä siitä saattaa dioksiinia olla, siedän kyllä, kuten silakoissakin.

Mä ymmärrän että pitää olla huolissaan niistä ruoista mitä syö päivittäin. Mutta jos jotain maistelee muutaman kerran vuodessa niin vaikka siinä olisi jotain ehkä hieman liikaa niin entäs sit?

Tietty asia erikseen jos on yliherkkä tai ei siedä lainkaan.
Silakkaahan Suomessa saa myydä poikkeusluvalla. Ei sen vaikutukset näykään heti, vaan myöhemmin. Monelta on suoli viety pois, joten ei silloin tule oireitakaan - enkä tarkoita sinua, vaan esimerkiksi päättäjissä voi olla sellaisia:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/04/paaministeri-holkeri-kehotti-suomalaisia-syomaan-silakkaa
Ehkä ala luettelemaan niitä muita tässä nyt. Monet lääkäritkin osallistuvat päätöksentekoon välillisesti...!
 
Vittu että ne voivat olla vakuutusyhtiössä tyhmiä! :LOL:

Mun kaivinkonekuski kolhaisi työmaalla olleen , jonkun toisen, kuormaajaa. Vastuuvakuutukseen laitoin menemään. Ekaksi ne yrittivät siirtää sen liikennevakuutuspuolelle. No ei telakoneessa oo liikennenvakuutusta. Nyt ne kysyelevät "oliko työkone suorittamassa työtehtävää?! No totta kai oli! Kuvittelevatko ne että moiselle kitinäkoneella joku työmaalla ilokseen, vapaa-ajalla, ajelisi?
 
vierailija
Vittu että ne voivat olla vakuutusyhtiössä tyhmiä! :LOL:

Mun kaivinkonekuski kolhaisi työmaalla olleen , jonkun toisen, kuormaajaa. Vastuuvakuutukseen laitoin menemään. Ekaksi ne yrittivät siirtää sen liikennevakuutuspuolelle. No ei telakoneessa oo liikennenvakuutusta. Nyt ne kysyelevät "oliko työkone suorittamassa työtehtävää?! No totta kai oli! Kuvittelevatko ne että moiselle kitinäkoneella joku työmaalla ilokseen, vapaa-ajalla, ajelisi?
Kuin suoraan monsteripiirretyistä:D
Eiku niillä on sarakkeet mitkä on pakko täyttää. Kriteerit täytyy tarkistaa jne... (y)
Harmin paikka, oikeesti, eikä naurun asia ollenkaan:notworthy:
 
vierailija
---ja se sama kalan dioksiini voi olla kanamunissakin, jos ne maistuvat kalalle. Omia aisteja kannattaa käyttää. Luomumunissa sitä makua ei ole ollut ainakaan tähän asti.

Löysin äsken vahingossa mielenkiintoisen keskustelun glysiinistä, mistä mulle tulee migreeni, vaikka sitä olisi vain siinä lakassa, mitä hammaslääkäri laittaa fluorauksessa. Suoraan päähän menee toki sitä kautta, mutta tässä luettavaa.
 
Kuin suoraan monsteripiirretyistä:D
Eiku niillä on sarakkeet mitkä on pakko täyttää. Kriteerit täytyy tarkistaa jne... (y)
Harmin paikka, oikeesti, eikä naurun asia ollenkaan:notworthy:
Lähinnä naurattaa tällä. Ja ehkä hieman jo ärsyttääkin. Mutta onneksi päätöksen jälkeen tulee se "anna palautetta" -lomake niin voin avautua.
 
vierailija
Lähinnä naurattaa tällä. Ja ehkä hieman jo ärsyttääkin. Mutta onneksi päätöksen jälkeen tulee se "anna palautetta" -lomake niin voin avautua.
Mulla tulee mieleen bussi, joka on yhä liikenteessä. Se ei pysähtynyt, vaikka oltiin nostettu käsi ajoissa pystyyn. Epäilin tietysti jarruja ja kuskia vuorotellen. Eikä sitä asiaa lieventänyt sekään, kun lapsi vieressä kysyi, et onko tämä joku horrorbussi - ilman ärrää tuli jotenkin kammottavampana: kaikki rämisi ja kilisi koko matkan. En mene enää siihen kyytiin - ei kuulemmma moni muukaan. Jos sellainen menee katsastuksesta läpi, ihmettelen suuresti:geek:
 
vierailija
Onkohan sielä mettäpaloja josaki, ku oli kuu punasen keltanen yöllä ja aurinko keltasen punanen aamulla. Ei sielä kuitenkaan savu haise.

Titäsköhä se Rättis mittään siitä?
 
Tuli väsymys,mut ei oikein saanu nukuttua päikkäreitä.
Töissä oli muuten kiva & piristävä päivä,mutta viimeiset minuutit oli hässäkkää.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ai nii. Päivän ilmaiskirjasaalis.

John Irving - Vesimies ja Neljäs käsi
Kemal - Tuhannen härän vuori
Tuulen viemää

Jotenkin luulen, että nyt tais matkaan tarttua pari semmoista jotka mulla jo on, mutta se selviää vasta jos joskus saan ne kaipaamani kirjahyllyt aikaiseksi. Ehkä byggaan ne itselleni joululahjaksi.

Ai nii. Sit matkaan tarttui Jorma Parviaisen "Ryhmänjohtajan aapiskirja". Siis rippikoulun "isolle" tehty opaskirja vuodelta -82
Enhän mä sillä mitään tosiaankaan tee, vaan se lähti matkaan ihan nostalgiasyistä. Kas kun Joppe oli mun rippipappini samaisena vuonna. Just katsoin Googlesta niin toimii nykyään Paavalin seurakunnan kirkkoherrana.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Porkkanaa puputan tässä - ovatkin tosi makeita :)

Ihan kipee päivä tänään, tiistaiksi:cautious:
Ensinnäkin - mua kosittiino_O:cautious::ROFLMAO:



No ei oikeesti vaan leikisti, tämmöstä nyt viitti:barefoot:...mutta siis aamulla aikaseen huomattiin ton yhden hilpertin kans että nyt on väki liian kurttuotsaista ja vakavaa - jotain jäynää pitää keksiä:sneaky:(y)... Mulle sanottiin vaan että oo mukana sitten kun...


No, puolenpäivän maissa tuli sopivaa saumaa kun väki tupsahti yllättäen samoille pelipaikoille ja niin tää yks savolainen:D - siis ei oo oikeesti savolainen vaikka vois kyllä olla kun on tommonen vääräleuka(y), enkä millään pahalla siis sano että savolaisjuurien omaavien ei tarvii pahastua muhun:unsure: - heittäytys polvilleen ja loihie sanomaan " oi olet elämäni valo ja silmien häikäisijä ja otsakurttujen aiheuttaja...en voi hetkeäkään olla ilman sinua joten tuletko mulle tiskariksi eli jaatko päiväsi kanssani?.."...:D:D



Mä en ehtiny sanomaan mitään kun eukkolauma (tuonkin sanon ihan nätisti eli kaikella hyvällä, ei tartte kimpaantua, hellästi tarkoitan tuolla:) ) kieku jo korkeelta että mitäääääää???!!!! Milloin mitä tapahtunu ja mitenkä ja ihan oikeestiko ja miten kummassa ja...???!!!! :D:D...pokassa oli piteleminen kun yhet kouhotti ja vallanki silloin, kun yks hokas että eeeeiii tää nyt voi muutes pitääkään paikkaansa kun toi yks vääräleukahan on naimisissa!!!:D



Ja voi kiesus kun me revettiin nauruun:ROFLMAO: kun tajusivat että jekutettiin :D...ton vilpertin vaimokin sitten tuonnempana päivällä tuli sanomaan että vois se mut vaikka ottaakin jalkavaimoks :D...



Ääh, ihan mahtavia ihmisiä joiden kans saan olla tekemisissä jos vaikka välillä kurtturuttuotsailevatkin :)


Ai ni, mä sain kuulla tänään olevani sitten niin ihana:love::D samaiselta vääräleualta ja kaappastiin halittavaksi - no, hyvä kun ei itketä vaikka kovin liioitellaankin (y):D
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Porkkanaa puputan tässä - ovatkin tosi makeita :)

Ihan kipee päivä tänään, tiistaiksi:cautious:
Ensinnäkin - mua kosittiino_O:cautious::ROFLMAO:



No ei oikeesti vaan leikisti, tämmöstä nyt viitti:barefoot:...mutta siis aamulla aikaseen huomattiin ton yhden hilpertin kans että nyt on väki liian kurttuotsaista ja vakavaa - jotain jäynää pitää keksiä:sneaky:(y)... Mulle sanottiin vaan että oo mukana sitten kun...


No, puolenpäivän maissa tuli sopivaa saumaa kun väki tupsahti yllättäen samoille pelipaikoille ja niin tää yks savolainen:D - siis ei oo oikeesti savolainen vaikka vois kyllä olla kun on tommonen vääräleuka(y), enkä millään pahalla siis sano että savolaisjuurien omaavien ei tarvii pahastua muhun:unsure: - heittäytys polvilleen ja loihie sanomaan " oi olet elämäni valo ja silmien häikäisijä ja otsakurttujen aiheuttaja...en voi hetkeäkään olla ilman sinua joten tuletko mulle tiskariksi eli jaatko päiväsi kanssani?.."...:D:D



Mä en ehtiny sanomaan mitään kun eukkolauma (tuonkin sanon ihan nätisti eli kaikella hyvällä, ei tartte kimpaantua, hellästi tarkoitan tuolla:) ) kieku jo korkeelta että mitäääääää???!!!! Milloin mitä tapahtunu ja mitenkä ja ihan oikeestiko ja miten kummassa ja...???!!!! :D:D...pokassa oli piteleminen kun yhet kouhotti ja vallanki silloin, kun yks hokas että eeeeiii tää nyt voi muutes pitääkään paikkaansa kun toi yks vääräleukahan on naimisissa!!!:D



Ja voi kiesus kun me revettiin nauruun:ROFLMAO: kun tajusivat että jekutettiin :D...ton vilpertin vaimokin sitten tuonnempana päivällä tuli sanomaan että vois se mut vaikka ottaakin jalkavaimoks :D...



Ääh, ihan mahtavia ihmisiä joiden kans saan olla tekemisissä jos vaikka välillä kurtturuttuotsailevatkin :)


Ai ni, mä sain kuulla tänään olevani sitten niin ihana:love::D samaiselta vääräleualta ja kaappastiin halittavaksi - no, hyvä kun ei itketä vaikka kovin liioitellaankin (y):D
Awww sulla onkin ollu mukava & ihana päivä :love::love:
 
Porkkanaa puputan tässä - ovatkin tosi makeita :)

Ihan kipee päivä tänään, tiistaiksi:cautious:
Ensinnäkin - mua kosittiino_O:cautious::ROFLMAO:



No ei oikeesti vaan leikisti, tämmöstä nyt viitti:barefoot:...mutta siis aamulla aikaseen huomattiin ton yhden hilpertin kans että nyt on väki liian kurttuotsaista ja vakavaa - jotain jäynää pitää keksiä:sneaky:(y)... Mulle sanottiin vaan että oo mukana sitten kun...


No, puolenpäivän maissa tuli sopivaa saumaa kun väki tupsahti yllättäen samoille pelipaikoille ja niin tää yks savolainen:D - siis ei oo oikeesti savolainen vaikka vois kyllä olla kun on tommonen vääräleuka(y), enkä millään pahalla siis sano että savolaisjuurien omaavien ei tarvii pahastua muhun:unsure: - heittäytys polvilleen ja loihie sanomaan " oi olet elämäni valo ja silmien häikäisijä ja otsakurttujen aiheuttaja...en voi hetkeäkään olla ilman sinua joten tuletko mulle tiskariksi eli jaatko päiväsi kanssani?.."...:D:D



Mä en ehtiny sanomaan mitään kun eukkolauma (tuonkin sanon ihan nätisti eli kaikella hyvällä, ei tartte kimpaantua, hellästi tarkoitan tuolla:) ) kieku jo korkeelta että mitäääääää???!!!! Milloin mitä tapahtunu ja mitenkä ja ihan oikeestiko ja miten kummassa ja...???!!!! :D:D...pokassa oli piteleminen kun yhet kouhotti ja vallanki silloin, kun yks hokas että eeeeiii tää nyt voi muutes pitääkään paikkaansa kun toi yks vääräleukahan on naimisissa!!!:D



Ja voi kiesus kun me revettiin nauruun:ROFLMAO: kun tajusivat että jekutettiin :D...ton vilpertin vaimokin sitten tuonnempana päivällä tuli sanomaan että vois se mut vaikka ottaakin jalkavaimoks :D...



Ääh, ihan mahtavia ihmisiä joiden kans saan olla tekemisissä jos vaikka välillä kurtturuttuotsailevatkin :)


Ai ni, mä sain kuulla tänään olevani sitten niin ihana:love::D samaiselta vääräleualta ja kaappastiin halittavaksi - no, hyvä kun ei itketä vaikka kovin liioitellaankin (y):D
Ihania ihmisiä siellä :D :D

Syöt sitte muutakin kuin porkkanaa ja omenaa tänään!:cautious: Mä olen nyt tunnin ajan yrittänyt syyä tuota omaa (kalaisaa) annostani tuosta lautaselta vaan vieläpä ois puolet jälellä:oops:...no sain mä salaatin sentäs jo alas(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
  • Tykkää
Reactions: Kais
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä