The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
IhQ
Heips!! :wave:
Kerrankin sattui tuuri kun kirjastossa kävästiin. Mie kun "hamstraan" (=ostan jos sattuu vastaan ok-kunnossa sopivaan hintaan) lasten kirjoja (pääasiassa) muutamaakin eri "sarjaa" niin nytpä oli Mauri Kunnaksen Urheilukirja ja 4kpl Muumipeikko-sarjiskirjoja myynnissä, 20cnt/kpl! Arvatkaa meinasinko huutaa...äkkiseltään siellä selailin enkä sen pahempaa vauriota löytänyt kun yhden kirjan pari sivua oli pienesti (1-2cm) reunasta revennyt, teippaamalla siis ihan käyttiskunnossa. Olen iloinen :D
 
IhQ
Meillä on suurin osa lapsen kuvakirjoista ostettu käytettynä. Tykätään lukea ja tyttärellä on paljon kirjoja.
Meil kans on käytettyjä suurin osa, etenkin lasten mutta myös aikuisten kirjoista. Lisäks lainataan kirjastosta, tytöt on nyt hirmu kiinnostuneita eläintietokirjoista ja isompi lukee jo useampisivuisia kirjoja, yleensä tutkii ite "lukemaanopettelevien hyllyn".
 
Viimeksi muokattu:
Heips!! :wave:
Kerrankin sattui tuuri kun kirjastossa kävästiin. Mie kun "hamstraan" (=ostan jos sattuu vastaan ok-kunnossa sopivaan hintaan) lasten kirjoja (pääasiassa) muutamaakin eri "sarjaa" niin nytpä oli Mauri Kunnaksen Urheilukirja ja 4kpl Muumipeikko-sarjiskirjoja myynnissä, 20cnt/kpl! Arvatkaa meinasinko huutaa...äkkiseltään siellä selailin enkä sen pahempaa vauriota löytänyt kun yhden kirjan pari sivua oli pienesti (1-2cm) reunasta revennyt, teippaamalla siis ihan käyttiskunnossa. Olen iloinen :D
Se on ain kivaa kun kirjat pääsee käyttökotiin.

Asiasta oli muuten just hiljattain kahvikirahvin kans puhetta, kun neito ihmetteli, et miten niit kirjastoja kerätään?

Just noin.

Siis jos tahtoo.

Mä en edes tahdo nukkumaluukkuuni ainuttakaan turhaa tavaraa, mut just eilen terkkarissa käydessäni ota-jätä hyllystä mukaani tarttui Puzon Viimeinen kummisetä ja Päätalon Kannaksen lomajuna.

Mulla alkaa olemaan nukkumaluukussani jo useampi hyllymetri minua kiinnostavia kirjoja, joita en o tarkoituksella edes kerännyt, enkä ole ainoastakaan maksanut mitään. Mut en ole voinut jättääkään :ashamed:

Yks pikku pintaremonttini syy on just toi, et saan kirjahyllyt. Ekaks vaan tarttee tehdä toi keittonurkka loppuun, et saa heitettyä antennirasian oikeeseen paikkaan, et sit saa kirjahyllyt fiksuille paikoille. Mut kun mulla ei o kiirettä, niin sit sitä ei o.
 
Mun paheeni on kirjat, ne mitä en itse osta niin saan lahjaksi.
Mulla meni jokunen vuosi sitten hermo siihen et kunnon kirjahyllyä ei tuntunut löytyvän mistään. Ja jos löyty niin ne oli rumia kun penteleet. Piti sit ihan itse moinen nykertää (ja joutuhan sitä jo hiukan laajentamaankin...)
 
Mun paheeni on kirjat, ne mitä en itse osta niin saan lahjaksi.
Mulla meni jokunen vuosi sitten hermo siihen et kunnon kirjahyllyä ei tuntunut löytyvän mistään. Ja jos löyty niin ne oli rumia kun penteleet. Piti sit ihan itse moinen nykertää (ja joutuhan sitä jo hiukan laajentamaankin...)
Lukeminen on hyvä keino orjentoitua hetkeksi ympäröivästä maailmasta kuten kauniit autot ja nopeat naiset :D
 
Meillä on suurin osa lapsen kuvakirjoista ostettu käytettynä. Tykätään lukea ja tyttärellä on paljon kirjoja.
Kirjahan on käytetty sil hetkellä kun sen kassalla maksaa.

Lukuarvo on ajaton.

Erona on vaan se, et jos tahdot tän vuoden Finlandia- palkitun, niin se tarttee käydä ostamassa tai mennä kirjaston jonoon. Mut jos muut lukemattomat kirjat kiinnostaa, niin, sit ei tartte. Niit saa kilohinnalla ilmaiseksi.

Vanhaan tönöön aikanaan raahasin Dumas:n koko tuotannon nahkakantisina versioina joltain kirpparilta kokonaishintaan yksi euro. Ihanan kallista.

Joo, kylhän kirjat toki toimii vaik akustiikkaelementteinä ja siihen tarkoitukseen löytyy taatusti hyllymetreittäin 70- luvun Combi- tietosanakirjoja.

Mut jos mä vaivaudun raahaamaan kirjan kotiini, niin mä luen sen.

Just oli jossain ota- jätä hyllyssä Kunnasta ja Sudenpentujen käsikirjat 1 - 100 tms, mut ei mulla ole niille käyttöä. Jos oisin tienny, et ihkulla on, niin äkkiäkös mä olisin noi laittanu postipakettiin. Ei niit enää ole, joten kotinsa löysivät.
 
Mun paheeni on kirjat, ne mitä en itse osta niin saan lahjaksi.
Mulla meni jokunen vuosi sitten hermo siihen et kunnon kirjahyllyä ei tuntunut löytyvän mistään. Ja jos löyty niin ne oli rumia kun penteleet. Piti sit ihan itse moinen nykertää (ja joutuhan sitä jo hiukan laajentamaankin...)
Mä duunasin kans aikanaan itte.

Liimalevyä, petsiä, vahaa, valurautakannattimet ja yläjyrsin. Kuussenttisillä ruuveilla kiinni hirsiseinään, ni luulis pysyvän. Ei o tietääkseni ainakaan vielä pudonnut. Taatusti näyttää paremmalta ja tuli monta tonnia halvemmaksi kuin käynti ikeassa.
 
IhQ
Ainut mikä on vähän kaivellu, on Mörkyli-kirja, se ensimmäinen painos. Siitä on näköjään jo toinenkin painos tullut kun eka vissiinkin myytiin loppuun eli saisin kyllä ko.kirjan kaupastakin jos tulis hätä. Mutta ei hätää sinällään.

Mutta AK, ei muiden niitä kirjoja tarvi alkaa haalimaan minuu varten..meilläkin tuppaa kämpässä tila olemaan lopussa, pitäis keksiä jotain ennen ku lisää löytöjä tekee :)
Mies ku kerää sarjiksia, ties vaikka minkä nimisiä (en pysy niissä perässä) ja lisäks paria kirja"sarjaa" niin on joka paikka kyl täys.
 
Mä duunasin kans aikanaan itte.

Liimalevyä, petsiä, vahaa, valurautakannattimet ja yläjyrsin. Kuussenttisillä ruuveilla kiinni hirsiseinään, ni luulis pysyvän. Ei o tietääkseni ainakaan vielä pudonnut. Taatusti näyttää paremmalta ja tuli monta tonnia halvemmaksi kuin käynti ikeassa.
Mä käytin vain liimapuulevyjä, petsiä ja lekaharkkoja. Ei kans tullut kalliiks, on helppo muuten muutoissa ja muunneltavuus on aika rajaton.

Ennen paria lisähyllyä otettu kuva
Kuvia 039 - Aijaa.com
 
Mä käytin vain liimapuulevyjä, petsiä ja lekaharkkoja. Ei kans tullut kalliiks, on helppo muuten muutoissa ja muunneltavuus on aika rajaton.
Ennen paria lisähyllyä otettu kuva
Kuvia 039 - Aijaa.com
Jos noi harkot ei o silmänruoan puolesta välttämättömyys, niin sit yks harkko vie hyllymetriltä tommoiset 15% tilaa?

Oli seinä ny mitä materiaalia tahansa (en ala kuvasta arvailemaan), niin siihen voi ripustaa kirjankestäviäkin hyllyjä tukeutumatta lekalla lattiaan.

Meikäläinen kun viimetteeksi hyllyjä teki, niin jokseenkin vastaava idea, et hyllylevyt seinässä, kiitos, nam. Huoneen mitat 5 x 6 m ja korkeus 480, niin siihen sit mahtui jokunen hyllymetri. Ei mulla lekaharkot käyny mielessä, vaan tarpeeks tukeva pulttaus seinään.

No, mun ny ei tartte ottaa niit pois, mut jos exrouvakultani tarttee, ni hommaan ei ruuvinväännintä kummempaa tarvita.
 
ylemmäs viitaten, itse ostan paljon kirjoja kirjaston poistoista. lastenkirja on 50snt/kpl :) ja viimeksi siinä lasten hyllyssä oli nälkäpelit sarjan eka osa, pokkarina enkuks ja 50snt. löytyy siis itsellekin välillä :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä