The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Miusta saa varmasti aika semmoisen välinpitämättömän tai jotenkin kylmän kuvan, just sen takia etten ota osaa keskusteluihin tai muutenkaan pyöri missään piirissä.
Se tosin ei oo syynä vaan ihan vaan uskalluksenpuute, ujous..tiedän kuulostavani tyhmältä kun suuni avaan..
Haluaisin osata olla ihmisten seurassa, etenkin sellaisten joiden kanssa nyt "pitäs pystyä" olemaan tekemisissä, niinkuin nyt nuo opiskelukaverit. Mutta kun ei.
Mä taas vaan en oo koskaan ollut kauheen sosiaalinen... ehkä teininä halus olla enemmän kavereiden kanssa, mutta sillon nyt muutenkin oli aivot vinksallaan :D

Jos saisin valita, että ollako yksin vai ihmisten seurassa, niin 95% ajasta valitsisin olevani mieluummin yksin. Jos siis ei mitään parisuhteita mieti, vaan ihan vaan muiden ihmisten kanssa ajanviettoa. Ja tuntuis vaan vahvistuvan kun ikää tulee enemmän. Vanhana oon varmaankin sitten erakko, ja ihan tyytyväinen elämääni siten :D

Mullon vähän sama juttu, varsinkin siis kun kyseessä jotkut puolitutut ihmiset. Nykysin vaan ajattelen, ettei mun oo mikään pakko mennä tollasiin, jos ei huvita. Niistähän on ilmeisesti tarkoitus nauttia, ja kun en nauti niin minkä takia mennä väkisin sitten. Jos muut pitää mua töykeenä sen takia, kun en osallistu kaikenmaailman turhiin biletyksiin, niin se on niiden ongelma :D. Tulishan siitäkin sitten töykeä mielikuva, vaikka menisinkin. Kun en oo sellanen äänekäs ekstrovertti, joita nykymaailmassa suositaan.
...tietysti jokainen tekee just niin kuin parhaaksi tilanteen näkee :). EIkä tosiaankaan tartte olla mikään joka paikan pölisijä, meitä on onneksi niin erilaisia ihmisiä mikä on vaan rikkaus ja iso sellainen. Mutta - vaikka tunnistaakin itsessään sen ihanan ujon ihmisen, niin voihan sitä osallistua, jos on vähääkään poltetta siihen. Ettei sitten oikeesti isosti lähtis harmittamaan jälkikäteen osallistumattomuus. Ja eihän sitä koskaan tiiä, että jos se porukka ja tilanne oiskin semmonen, että yhtäkkiä sitä huomaakin olevansa keskellä rempseää puheensorinaa ja itekin heittämässä juttua sekaan :)...tai vaan ihan nauttimassa siitä tunnelmasta ja seurasta kuuntelevana osapuolena. Kuuntelemisen taitokin kun on todella tärkeä taito, jota arvostetaan suuresti :).

IhQ
Aika epäsosiaaliseksi miekin itseäni luonnehtisin. En tosiaan ole mikään sosiaalinen, mut tuntuu että pitäis olla. Siis välillä on ihan hirvee ikävä että olis joku kaveri/kavereita, tai ystävä jonka kanssa olla ja hullutella, höpistä ihan mitä vaan ja käydä ulkona.
Mutku ei semmoisia ole.
Välillä sitten on hyvä olla itekseen, tai no niin itekseen kun voi kahden tenavan ollessa läsnä 95% kotonaoloajastani.
Tosin, usein jos/kun jossain ulkona oon kavereiden kanssa, niin sen jälkeen viimestään tulee semmoinen olo että on pakkokin saaha olla ihan rauhassa. Liika hälinä saa stressaantumaan. Eikä siihen tarvita ees kovin pitkäaikaista hälinää.

...no niin..*taiteilee kieli keskellä suuta tarjottimen kanssa*...tässä ois Ihkuselle sitruuna teetä missä lusikallinen sokeria, olepas hyvä....ja Namuselle tavallista teetä sokerilla, ole hyvä...*ojentaa ihanille naisille omat kupit*...

...laitoin muuten tyrkylle tohon banaanisuklaamuffinssejakin, syökää pois, olkaa hyvä, jos vähääkään maistuu...

Ja nyt vähän aikaa turistaan :)

• Tykkää
Reactions: IhQ ja HopeaToffee
Oispa kauheeta joutua johonkin juhliin, jossa ois vieraita ja korkeintaan puolituttuja.
...njoo, oishan se aika perhoskutkuttelevaista kyllä mutta...siinähän sitä sitten tutustuisi, kun kiertelisi ja juttelisi ihmisille :). EIkä siellä tartte olla kuin pari tuttua ihmistä, jotka sitten omalta osaltaa esittelis eteenpäin...toisaalta osaahan sitä sen tehdä itekin ja vaan puikkelehtia menemään ja ottamaan tilanteen tunnelmaa itellensä...

Toki oudossa, vieraassa seurassa sitä jännittää ittensä ihan tärviölle, se nyt on päivänselvä asia, mutta sitten kun pääsee edes jonkun kanssa jutun alkuun, niin...helpottaahan se :).

...tietysti jokainen tekee just niin kuin parhaaksi tilanteen näkee :). EIkä tosiaankaan tartte olla mikään joka paikan pölisijä, meitä on onneksi niin erilaisia ihmisiä mikä on vaan rikkaus ja iso sellainen. Mutta - vaikka tunnistaakin itsessään sen ihanan ujon ihmisen, niin voihan sitä osallistua, jos on vähääkään poltetta siihen. Ettei sitten oikeesti isosti lähtis harmittamaan jälkikäteen osallistumattomuus. Ja eihän sitä koskaan tiiä, että jos se porukka ja tilanne oiskin semmonen, että yhtäkkiä sitä huomaakin olevansa keskellä rempseää puheensorinaa ja itekin heittämässä juttua sekaan :)...tai vaan ihan nauttimassa siitä tunnelmasta ja seurasta kuuntelevana osapuolena. Kuuntelemisen taitokin kun on todella tärkeä taito, jota arvostetaan suuresti :).
No mä en sanois itteeni oikeestaan ujoksi, en vaan oo sosiaalinen. Ne on eri asioita. Eikä mua jälkikäteen harmita mikään, en ees tiennyt että pitäis harmittaa? :D

Tää on ihan kuin minä:

..musta varmaan on saatu semmoinen kuva, että toi ihminen ei oo ikinä hiljaa vaan se on aina hölöttämässä ja pulisemassa jajajaja :snotty: :D...nyt mä sitten paljastan teille, että...eihei pidä paikkaansa. Mä jopa osaan olla hiljaa.

Ja mä osaan jännitellä uusia tilanteita ja kohtaamisia ja ihmisiä, ujonakin osaan olla ja punastella kuin paraskin liikennevalo.

Ja toi yllämainittu rimpsu on ihanankamalaa :D...mutta mä kuitenkin tykkään ihmisten seurasta niin paljon ja koen että mulla on heistä myös isosti opittavaa, niin - heittäydyn sitten mukaan ja haastan itteni :). Ihminen se toinen tuntematon on, ihan kuin mäkin, ei sen kummallisempi mutta - ei kauaa tuntematon, kun aukaisee suunsa ja juttelee :).

No mä en sanois itteeni oikeestaan ujoksi, en vaan oo sosiaalinen. Ne on eri asioita. Eikä mua jälkikäteen harmita mikään, en ees tiennyt että pitäis harmittaa? :D
No kun ei siis tarttekaan harmittaa, jos ei vaikka minnekään lähtenyt, jos se tuntuu itsestään hyvältä :)...olen taas näemmä todella hyvä selittelemään omaa ajatuksen juoksuani :D... Pääasia että on itellensä sinut sen asian kanssa :). Epäsosiaalisuudessakaan kun ei mitään huonoo oo.

Eikä siinä ujoudessakaan. EIkä niin missään :D - tekee kuten oma sydän sanoo.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä