No en tarkoittanut listata mikä on huonosti. Vaan mitä tahtoisit olla että olisit onnellinen. Esim. Työ, uus koti, uus parisuhde, mikä?En viitsi kertoa täällä mitkä asiat ovat huonosti mun elämässä. Ei ole vain yksia asia vaan useampi.
Tai kirjaa jutut ylös ja mieti miten pääset niihin.
Esim. Mä haaveilin isosta kodista, omakotitalosta. Pankki nauroi pihalle kun pyysimme lainaa. Mulla oli velkaa, luottotiedot mennyt, olin työtön... Maksoin velat pikkuhiljaa, siihen meni vuosia. Sain luottotiedot takaisin. Opiskelin uuden ammatin. Ostimme ihan liian pienen osakkeen. Maksoimme kärsivällisesti tätä asuntoa ja remppasimme kaikella rahalla joka yli jäi ruuan ja muun pakollisen jälkeen. Valmistuin ja sain töitä. Myimme osakkeen. Ja nyt pankki antoi lainaa taloon koska on luottotiedot, koska mulla on työ, koska asunnon myynnin myötä meillä on käsiraha taloon. Tämä haave toteutui kymmenessä vuodessa.
Iäkkään ei ole este. 61-vuotias äitini lopetti juuri huonon parisuhteen, muutti eri paikkakunnalle, irtisanoi itsensä raskaasta työstä. On nyt vapaa ja köyhä mutta onnellinen... Nyt hän listaa asioita joita voi vielä tehdä saadakseen paremmat tulot..