The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
En viitsi kertoa täällä mitkä asiat ovat huonosti mun elämässä. Ei ole vain yksia asia vaan useampi.
No en tarkoittanut listata mikä on huonosti. Vaan mitä tahtoisit olla että olisit onnellinen. Esim. Työ, uus koti, uus parisuhde, mikä?

Tai kirjaa jutut ylös ja mieti miten pääset niihin.

Esim. Mä haaveilin isosta kodista, omakotitalosta. Pankki nauroi pihalle kun pyysimme lainaa. Mulla oli velkaa, luottotiedot mennyt, olin työtön... Maksoin velat pikkuhiljaa, siihen meni vuosia. Sain luottotiedot takaisin. Opiskelin uuden ammatin. Ostimme ihan liian pienen osakkeen. Maksoimme kärsivällisesti tätä asuntoa ja remppasimme kaikella rahalla joka yli jäi ruuan ja muun pakollisen jälkeen. Valmistuin ja sain töitä. Myimme osakkeen. Ja nyt pankki antoi lainaa taloon koska on luottotiedot, koska mulla on työ, koska asunnon myynnin myötä meillä on käsiraha taloon. Tämä haave toteutui kymmenessä vuodessa.

Iäkkään ei ole este. 61-vuotias äitini lopetti juuri huonon parisuhteen, muutti eri paikkakunnalle, irtisanoi itsensä raskaasta työstä. On nyt vapaa ja köyhä mutta onnellinen... Nyt hän listaa asioita joita voi vielä tehdä saadakseen paremmat tulot..

Hitsi teidän kanssa! Kaamosko se pistää mielen maahan?!! Kait teijän elämässä jotain hyvää on!!! Camooooon!!! |O
Mulla on kyllä diagnosoitu kaamosmasennus joskus. Monen monta syksyä ja talvea menny huonosti, viime syksy oli tosi hyvä, pitkästä aikaa. Tää syksy on ollu yllättävän hyvä kaikkinee muutoksineen, mutta siitä asti ko oon muuttanu, oon menny ja liihottanu, enkä juurikaan oo kerenny oleen yksin ja rauhassa. Nyt sitte väsymys ja stressi laukas järkyttävän masennus ja ahdistuspuuskan. Enkä oikeen tiiä kestä ois nyt eniten mulle apua tässä tilanteessa, tuntuu ettei kaikki oikeen haluu ymmärtää, ettei se oo mitenkään helppo juttu nostaa itteään ylös taas.

V
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30471042:
Mulla on kyllä diagnosoitu kaamosmasennus joskus. Monen monta syksyä ja talvea menny huonosti, viime syksy oli tosi hyvä, pitkästä aikaa. Tää syksy on ollu yllättävän hyvä kaikkinee muutoksineen, mutta siitä asti ko oon muuttanu, oon menny ja liihottanu, enkä juurikaan oo kerenny oleen yksin ja rauhassa. Nyt sitte väsymys ja stressi laukas järkyttävän masennus ja ahdistuspuuskan. Enkä oikeen tiiä kestä ois nyt eniten mulle apua tässä tilanteessa, tuntuu ettei kaikki oikeen haluu ymmärtää, ettei se oo mitenkään helppo juttu nostaa itteään ylös taas.
Voiko kaamosmasennusta hoitaa. Yliannostus D-vitamiinia, runsaasti c:tä ja rautaa. Kirkasvalohoitoa? Itse lisään valoja joka nurkkaan sitä mukaa kun naapurit siirtyy pelkkään kynttilänvaloon. Ahdistaa jos on pimeää 24/7

Ja ymmärrän hyvin että muutosten keskellä väsyy. Mullakin on ollut tää asunnon myyntihärdelli, uuden etsiminen, muuton järkkääminen, työpaikka vaihtuu viikottain, uusi vauva tulossa... Vaikka kaikki on iloisia asioita niin huomaan olevani ihan puhki!! Kroppa sitten ekana väsyi ja on tulehduksia ja kuumetta. On vaan pakko antaa itselle lupa huilia. Illalla aikasin sänkyyn. Makaan hiljaa sängyssä pimeessä ja yritän vaan tyhjentää mielen ja muistaa että kaikki tasoittuu uomiinsa aikanaan ja että suuret raamit elämässä on kuitenkin hyvin.

V

Voiko kaamosmasennusta hoitaa. Yliannostus D-vitamiinia, runsaasti c:tä ja rautaa. Kirkasvalohoitoa? Itse lisään valoja joka nurkkaan sitä mukaa kun naapurit siirtyy pelkkään kynttilänvaloon. Ahdistaa jos on pimeää 24/7
No jos se pitkittyy ja jatkuu, niin lääkkeillä. Valohoitoa mahdollisesti, mulla ei vaan oo aikaa ja voimia alkaa pelleileen kirkasvalolampuilla.. Mut kyllähän tää tästä taas pikkuhiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30471101:
No jos se pitkittyy ja jatkuu, niin lääkkeillä. Valohoitoa mahdollisesti, mulla ei vaan oo aikaa ja voimia alkaa pelleileen kirkasvalolampuilla.. Mut kyllähän tää tästä taas pikkuhiljaa.
Eikö ne vaan osteta ja laiteta päälle.. Oon vähän pihalla nuista. Luulin et ostetaan kotiin vaan erityisen kirkas lamppu..

Eikö ne vaan osteta ja laiteta päälle.. Oon vähän pihalla nuista. Luulin et ostetaan kotiin vaan erityisen kirkas lamppu..
Ainakin jossain vaiheessa oli, että pitäs herätä aiemmin ja istuskella sen valon ääressä, ennen kun aloittaa päivän puuhat. Oon kans vähän pihalla noista, kun ei oo hetkees tarvinnu miettiä tollasia. Uskoisin myöskin, että tää menee tästä ohitte päivässä tai parissa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä