The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Yleensä nuo ruoka ohjeet on sellasia että esim. Rasvaisella tarkoitetaan grilliruokaa ja sipsiä. Hapamalla sitruunaa ja greippiä. Viljoilla lähinnä ruista. Voit oikeasti syödä kaikkea mistä ei tule oireita. Otat vähän ensin ja jos tuntuu hyvältä, niin kyllä sitä voi sitten syödä.
 
Yleensä nuo ruoka ohjeet on sellasia että esim. Rasvaisella tarkoitetaan grilliruokaa ja sipsiä. Hapamalla sitruunaa ja greippiä. Viljoilla lähinnä ruista. Voit oikeasti syödä kaikkea mistä ei tule oireita. Otat vähän ensin ja jos tuntuu hyvältä, niin kyllä sitä voi sitten syödä.
Kyllä se sano mitä ei saa syödä ja luetteli niitä,en vaan muista kaikkea:D ja ruokaa ei saa tehdä rasvaan. Omenat ja muut happamat tietty kiellettiin. Ja alkomahooli.
No mä taidan vedellä noita mehukeittoja ym ihan suosiolla.
 
Hyh mikä pörrö tuolla kuvassa |O

Mun oma elämä on nyt vähän odottelemassa kun on niin väsy, niin oon hetken vielä palstapimu. Heräsin päikkäreiltä ja mies ilmoittaa että on myynyt tän kämpän. Nyt se viuhtoo ympäri asuntoa miettimässä mitä remppaa ennen myyntiä..

Mä olin, et hitsi! Kauan mä oon nukkunut kun se ehtii tuommoista?? :O
:O aika pitkät päikkärit
 
No niinpä! mää en ala:'(
Miten sellaset joilla oikeesti on joku keliakia tms saa mitään syödäkseen? Mulla nyt onneks näytti keliakia ja laktoosi testit negaa(vai miten se sanotaan) mut nyt kuitenkin oli toivomus et vähentäisin niitäkin et saadaa toi nyt rauhotettua.
Mulle sanottiin myös keliakia kokeiden perusteella että negat olivat... yllätys oli järkyttävä kun reilu puoli vuotta myöhemmin tähystyksessä sanottiin että keliakia on varmasti ja että kokeet eivät olleetkaan negaa. Ja syön kyllä ihan hyvin, toki aluksi meni aikaa totutteluun ja opetteluun :) Mulla PAD lausunnossa sanottiin, että on selvä keliakia, kroonista gastriittia kahdessa eri paikassa ja ohutsuolessa oli jo nähtävillä lymfosytääristä solukkoa ---> syöpä olisi varmaan tullut aika nopeesti, jos ei olisi muun asian takia tähystetty.

Vai olitkos tähystyksessä? Pitäis vissiin kahlata sivuja läpi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;30312473:
Mulle sanottiin myös keliakia kokeiden perusteella että negat olivat... yllätys oli järkyttävä kun reilu puoli vuotta myöhemmin tähystyksessä sanottiin että keliakia on varmasti ja että kokeet eivät olleetkaan negaa. Ja syön kyllä ihan hyvin, toki aluksi meni aikaa totutteluun ja opetteluun :) Mulla PAD lausunnossa sanottiin, että on selvä keliakia, kroonista gastriittia kahdessa eri paikassa ja ohutsuolessa oli jo nähtävillä lymfosytääristä solukkoa ---> syöpä olisi varmaan tullut aika nopeesti, jos ei olisi muun asian takia tähystetty.

Vai olitkos tähystyksessä? Pitäis vissiin kahlata sivuja läpi :)
no kiva nyt sit mietin onko mulla syöpä?!

en ollut kun jos ei nyt rauhotu niin sit tähystetään
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;30312486:
Ei sulla mitään syöpää oo jos mullekaan ei ollu kerinny tuleen, lääkäri meinas, et mulla oli ollu tietämättäni vuosikausia keliakia, mutta ilman oireita sitä oli vaikee saada tietoonsa :D
Mitä ne oireet sit on? mitä helvetin hyötyä tollasista testeistä on jos ne ei näytä oikeeta vastausta...pitääkö mun nyt pyytää uus testi parin kuukauden päästä varuiks? Kun ei ne tähystä jos tää lääke nyt autta rauhottamaan. Mut jos oireet jatkuu senki jälkeen niin sit tähystys. Ja miksei ne mahtanut sanoo mitään siitä helikobakteerista vai mikä se nyt on...voisihan mulla olla sekin...miten se mahdetaan tutkia?
Nyt pelottaa entistä enemmän:(
 
Mitä ne oireet sit on? mitä helvetin hyötyä tollasista testeistä on jos ne ei näytä oikeeta vastausta...pitääkö mun nyt pyytää uus testi parin kuukauden päästä varuiks? Kun ei ne tähystä jos tää lääke nyt autta rauhottamaan. Mut jos oireet jatkuu senki jälkeen niin sit tähystys. Ja miksei ne mahtanut sanoo mitään siitä helikobakteerista vai mikä se nyt on...voisihan mulla olla sekin...miten se mahdetaan tutkia?
Nyt pelottaa entistä enemmän:(
Sig - Älä sinä huoli - YouTube
 
  • Tykkää
Reactions: tinkuliini
Mitä ne oireet sit on? mitä helvetin hyötyä tollasista testeistä on jos ne ei näytä oikeeta vastausta...pitääkö mun nyt pyytää uus testi parin kuukauden päästä varuiks? Kun ei ne tähystä jos tää lääke nyt autta rauhottamaan. Mut jos oireet jatkuu senki jälkeen niin sit tähystys. Ja miksei ne mahtanut sanoo mitään siitä helikobakteerista vai mikä se nyt on...voisihan mulla olla sekin...miten se mahdetaan tutkia?
Nyt pelottaa entistä enemmän:(
Ei sun pelätä tarvi, mulla ei ollut mitään oireita, olin täysin oireeton, mutta nivelkipujen takia halusivat kattoa vielä vatsalaukun ja ohutsuolen. Tuossa tähystyksessähän löytyy sit jos olis helikobakteeria. :hug:

Täältä voit lukasta Keliakialiitto - Oireet/tauti

Muoks* Ja mulla keliakia kokeet olivat näyttäneet positiivista, mutta lääkäri oli niin tyhmä, että sanoi niitä normaaleiksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä