The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Eikös tuollaisia paikkoja voisi löytyä kaupungistakin?
Mä asun kaupungissa ja tämä paikka on kiva kun on rauhallista ja luonto +metsät tosi lähellä.
Tässä lähettyvillä ei ole ainuttakaan isoa kerrostaloa, muutama 3-4 kerroksinen mutta muuten rivitaloa/omakotitaloa.

Tottahan tuokin että asuminen on varmaan kalliimpaa.

Mutta voihan olla että olet enemmän "maalaisihminen" :)
Joo :D Vastoin kaikkia entisiä kuvitelmiani, kyllä näin taitaa olla :rolleyes:

Löytyy kaupungistakin tietty hyviä paikkoja ja rivariasuntoja mut siellä maalla on ihan eri fiilis vaikka kaikki onkin niin välimatkojen päässä.

No niin, aamuavautuminen suoritettu, jos tästä lähtis kauppaan päin hipsimään. Samalla voitais heittää miehen kans aamulenkki ellei tuolla ala satamaan kun harmaata näyttää olevan.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Ei totu.

Mä olen ny kolme vuotta kokeillu kerrostaloelämää. Kait mä olen siin mieles kelpo naapuri, kun en riehu, rällästä tai pidä ääntä. Ryyppään joo, mut mä osaan ryypätä hiljaa.

Mut eipä täällä just muuta voi tehdä kuin odottaa kuolemaa.

Ei totu.
Mä olen kans tosi hiljanen naapuri vois melkeen luulla et tässä asunnossa ei kukaan edes asuis. Ja sit mua itteeni vituttaa kun naapurit metelöi.Ja juu,tiedän että kerrostalossa on elämää jne muuta shaissea mutta sillon kun muutin tähän niin oli ihan eri naapurit ja tosi hiljasta mutta nyt porukka vaihtuu kokoajan ja suurin osa uusista on sellasta parikymppistä jotka sitten bilettää ja viikonloppusin ja arkisin muuten vaan musiikki pauhaa ja huudellaan/riidellään niin et kaikki kuuluu ja sit paiskotaan ovia. Ei kiva. ja kyllä,voisin muuttaa ja olen etsinyt mutta yhtään hyvää kämppää ei ole löytynyt.Tää on tosi siisti ja uudet pelit ja vehkeet niin en mä kovin helposti huonompaan mene.
 
Ei totu.

Mä olen ny kolme vuotta kokeillu kerrostaloelämää. Kait mä olen siin mieles kelpo naapuri, kun en riehu, rällästä tai pidä ääntä. Ryyppään joo, mut mä osaan ryypätä hiljaa.

Mut eipä täällä just muuta voi tehdä kuin odottaa kuolemaa.

Ei totu.
Miksi et itse muuta johonkin toiseen asuntoon?

En itsekään tiedä viihtyisinkö kerrostalossa, tottunut kuitenkin omaan pihaan tässä vuosien aikana. Onhan kerrostalossakin omat hyvät puolensa :)
Mutta jos kerrostalo kutsuisi niin yrittäisin katsella sellaista ettei ympärillä olisi vain pelkkää taloa.

Mutta toisaalta sitten voisin viihtyä ihan keskustassakin :)
Tai ehkä sillain n. 2km päässä.

Ok-talokin olisi ihan jees.

Mutta luulen että mulla vaikuttaisi viihtyvyyteen ympäristö, ei niinkään itse talo.

Enpä tiedä.
 
Ravintolasta
astuin mä vasta
hiukkasen horjahtaen
vain horjuin, mut kaatunut en

Ei kuppilasta
mulle löytynyt pöytää
yritän siis vain kotiini löytää
se vaikeaa on, tiedän sen

Oi minä ihmispolo
Kurkkuun tunkee huono olo
Kotiin matkaa on kilometri
Ei kyytiin huolinut naapurin Petri

Mut Petriltä kyytiä kaipaa mä en
vain kävelen hiukkasen horjahtaen
Kas Petrin kyyti on arvaamaton
ajokuntonsa tuntematon

Tässä mä nyt tallustan
hiljaista kaupunkia katsellen
vaan kivahan se happea saada on
kotikin kohta jo nurkalla on

Oikopolulle astuisinko?
Metsäreitti mua hiukkasen huolettaa
sinne jos kaadun, niin sinne mä maadun
Taksin voisin ottaa
mutta mua janottaa.
Seuraavan baarin kutsun siis kuulen
sinne siis porhallan nyt lailla tuulen

jatkakaa...


jatkakaa
Jjeps
 
IhQ
Mie oon ns. maalta kotosin. (jos tarkkoja ollaan niin elämäni ekat 3v. asuttiin kaupungissa, keskustassa mut sit muutettiin) Lähimmälle tielle tosin oli vain joku 200m mutta muuten sai kyllä olla rauhassa kun mettää oli ympärillä. Vaan oli siellä talvisin pimeetä. Vanhemmat asuu siellä vieläkin.

Sieltä muutinkin sit kaupungin lähiöön, rivitaloon alivuokralaiseks miehen kans ja siitä tähän nykyseen, lähiöön pienkerrostaloon. Pienet pihat, suht vähän porukkaa kuitenkin. On silti rauhallista vaikkei tästäkään oo keskustaan kuin joku kilsa-1½km ehkä.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Mä olen kans tosi hiljanen naapuri vois melkeen luulla et tässä asunnossa ei kukaan edes asuis. Ja sit mua itteeni vituttaa kun naapurit metelöi.Ja juu,tiedän että kerrostalossa on elämää jne muuta shaissea mutta sillon kun muutin tähän niin oli ihan eri naapurit ja tosi hiljasta mutta nyt porukka vaihtuu kokoajan ja suurin osa uusista on sellasta parikymppistä jotka sitten bilettää ja viikonloppusin ja arkisin muuten vaan musiikki pauhaa ja huudellaan/riidellään niin et kaikki kuuluu ja sit paiskotaan ovia. Ei kiva. ja kyllä,voisin muuttaa ja olen etsinyt mutta yhtään hyvää kämppää ei ole löytynyt.Tää on tosi siisti ja uudet pelit ja vehkeet niin en mä kovin helposti huonompaan mene.
Tätä mä vihaan kanssa enkä voi tajuta. Miten jotkut naapurit voi oikeesti kuvitella et heillä on oikeus järjettömään metelöintiin???!
Järkikin sen sanoo et varsinkin kerrostalossa asuessa pitäis kunnioittaa toisia ihmisiä sen verran ettei omalla asumisellaan häiritse muita. Tässäkin talossa elää semmosia ihmisiä jotka kuvittelee varmaan omakotitalossa asuvansa kun meuhkataan niin kovaäänisesti ja just silloin kun siltä tuntuu. Olen tosissani miettiny et mikä antaa joillekin sellasen kuvitelman et heillä on oikeus hillittömään häiriöön?
Ymmärrän toki esim. tuparit tms. joskus mut kun joka fu*king viikonloppu ja viikollakin :mad:

Meillä asuu muuten yläkerrassa jotkut aktiiviset yöeläjät. Ei olla koskaan nähty heitä livenä mut tunnemme heidät siitä et päivällä ovat hiljaa mut sanotaan et ainakin joka toinen yö siirtelevät huonekaluja tai jotain kahden-kolmenkin aikaan yöllä. Monesti ollaan siihen herätty. Mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu? Feng Shui kateissa tjtn?
 
  • Tykkää
Reactions: tinkuliini
IhQ
Meillä on tuossa parin seinän takana yhet tyypit jotka pitää bileitä melkein joka viikonloppu. Musiikki pauhaa ja huutavat sitten sen melun yli...muutaman kerran ovat älynneet lähteä "hiljaisuusajan" tullen jonnekin muualle mut joskus se jatkuu aamuyölle asti. Rappukäytävä raikaa mutta onneks tuos on kaks ovea niin ei sekään pahemmin häiritse.
Mietityttää vaan miten niiden ihan seinän takana tai alakerrassa asuva naapuri jaksaa kuunnella...
 
Meillä on tuossa parin seinän takana yhet tyypit jotka pitää bileitä melkein joka viikonloppu. Musiikki pauhaa ja huutavat sitten sen melun yli...muutaman kerran ovat älynneet lähteä "hiljaisuusajan" tullen jonnekin muualle mut joskus se jatkuu aamuyölle asti. Rappukäytävä raikaa mutta onneks tuos on kaks ovea niin ei sekään pahemmin häiritse.
Mietityttää vaan miten niiden ihan seinän takana tai alakerrassa asuva naapuri jaksaa kuunnella...
Tätä mäkin oon monesti miettiny. Jos meille kuuluu melkein alimmasta kerroksesta vitoseen juhlinta niin mites ne raukkaparat jotka asuu heidän naapurissa/alakerrassa/yläkerrassa? :attn:
 
Ravintolasta
astuin mä vasta
hiukkasen horjahtaen
vain horjuin, mut kaatunut en

Ei kuppilasta
mulle löytynyt pöytää
yritän siis vain kotiini löytää
se vaikeaa on, tiedän sen

Oi minä ihmispolo
Kurkkuun tunkee huono olo
Kotiin matkaa on kilometri
Ei kyytiin huolinut naapurin Petri

Mut Petriltä kyytiä kaipaa mä en
vain kävelen hiukkasen horjahtaen
Kas Petrin kyyti on arvaamaton
ajokuntonsa tuntematon

Tässä mä nyt tallustan
hiljaista kaupunkia katsellen
vaan kivahan se happea saada on
kotikin kohta jo nurkalla on

Oikopolulle astuisinko?
Metsäreitti mua hiukkasen huolettaa
sinne jos kaadun, niin sinne mä maadun
Taksin voisin ottaa
mutta mua janottaa.
Seuraavan baarin kutsun siis kuulen
sinne siis porhallan nyt lailla tuulen

Baariin saavun, meteliä kuulen
karaoke raikaa ja ihmiset nauraa.
Jos tässä hetken istun ja kuuntelen
voi olla että jopa laulaa uskallan.
Vaan minkä laulun laulaisin,
sitäpä tässä mietiskelen.
 
Tätä mä vihaan kanssa enkä voi tajuta. Miten jotkut naapurit voi oikeesti kuvitella et heillä on oikeus järjettömään metelöintiin???!
Järkikin sen sanoo et varsinkin kerrostalossa asuessa pitäis kunnioittaa toisia ihmisiä sen verran ettei omalla asumisellaan häiritse muita. Tässäkin talossa elää semmosia ihmisiä jotka kuvittelee varmaan omakotitalossa asuvansa kun meuhkataan niin kovaäänisesti ja just silloin kun siltä tuntuu. Olen tosissani miettiny et mikä antaa joillekin sellasen kuvitelman et heillä on oikeus hillittömään häiriöön?
Ymmärrän toki esim. tuparit tms. joskus mut kun joka fu*king viikonloppu ja viikollakin :mad:

Meillä asuu muuten yläkerrassa jotkut aktiiviset yöeläjät. Ei olla koskaan nähty heitä livenä mut tunnemme heidät siitä et päivällä ovat hiljaa mut sanotaan et ainakin joka toinen yö siirtelevät huonekaluja tai jotain kahden-kolmenkin aikaan yöllä. Monesti ollaan siihen herätty. Mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu? Feng Shui kateissa tjtn?
Kyllä mäkin ymmärrän et jotkut tuparit tai jos täällä on jotain tapahtumaa mihin porukkaa lähtee ja alotetaan kotona mutta kun tosiaan sillon kun tollasia ole niin meuhkataan ihan hirveesti. Ja tosiaan sillon kun muutin tähän niin täällä oli ihan erilaista,muutama asukas täs talossa on sellasia jotka on asunut täs parikymmentä vuotta,ovat vanhempia ihmisiä ja kyllä nekin on puhunut et nykysin on ihan kamalaa kun metelöidään. Ei noi mölyäjät kyllä kunnioita kanssa asujia yhtään.Kyllä mä ite pyrin elämään niin ettei kenekään tarvitse tulla valittamaan. On tästä muutamaa asukasta kehotettu lähtemään kun naapurit on valittanut ja ovatkin lähteneet mut en tiedä onko loppupeleissä sitten häädetty vai ovatko lähteneet kehotuksesta.
 
Joo, ei meillekään tulis mieleenkään et vietettäs tollasta elämää et häirittäs muita. Meistä ei kyllä kuulu pihaustakaan varmaan muihin asuntoihin, mitä nyt koira haukahtaa välillä kun viereisen talon koiranomistajat ei saa omalle koiralleen mitään kuria vaan antaa räkyttää tuossa pihassa niin et kaikuu varmaan keskustaan asti :D
 
Tätä mäkin oon monesti miettiny. Jos meille kuuluu melkein alimmasta kerroksesta vitoseen juhlinta niin mites ne raukkaparat jotka asuu heidän naapurissa/alakerrassa/yläkerrassa? :attn:
Täällä on niin ohkaset seinät et kuuluu kaikki niin.Normaali äänellä puhe ei nyt ihan selvästi ainakaan kuulu mut pikkasen kovempi ääni niin kuuluu saatikka sit jos volyymitaso on todella korkea. Musiikki on se kauhein,mäkin miettinyt et miten ne seinänaapurit kestää.Tässä kerroksessa ei taida kukaan oikeen mekkaloida tai ehkä toi yks nuorisokämppä mut mun yläkerrassa taitaa olla yks pahimmista. Ja ylimmässä kerroksessa on joku kans joka metelöi,tiedän siitä et sen seinänaapuri on sellanen vanhempi nainen ja se aina juoruu siitä ja monesta muustakin:D
 
Itte asiassa ingenjöörien kans on mahdollista tulla toimeen.
Jurristien kans ei.
robleema ingenjöörin kanssa oli luokkaa tämä (hinnat keksittyjä):

jos kaksi ihmistä ostaa yhdessä 2 maitopurkkia (4 € kpl)ja yhden kermapurkin (1 €) ja saisivat ne yhdessä ostettuna kuvitteellisesti 7 € (ns. paljousalennus)

Niin ei sen setin hinta olisi 3,50 per nuppi jos toinen vaan saa sen kerman.

Ja tosiaankin molemmat säästää siinä vaikka toinen maksaisi täyden hinnan kermasta mutta saa sen maitopurkin sitten halvemmalla kun ostaa yhdessä, kun erikseen molemmat maksaa enemmän jo pelkästään siitä maitopurkista.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä