The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Aika ytimekkäästi tiivistetty. Torni siis voittaa.
Kyllä. Tai ei sen tartte torni olla jos on lattiapinta- alaa.

Aikanaan meillä oli kuivaava Candy. Kyl se oli ihan toimiva laite, mut...
semmoinen pesee kaks kertaa enemmän mitä kuivaa, eli yks pesukerta vaati siihen päälle kaks kuivauskertaa.

Nykyisen nukkumaluukkuni pesutuvassa on vierekkäin kelpo teollisuuspesukone ja vastaava kuivausrumpu. Kalsaripyykille hemmetin hyvä yhdistelmä. Tunnin keikka pesutuvassa ja pyykit kuivana kaappiin. Sitä mukaa kun täs pikkuhiljaa päällivaatteeni vaihtuvat "silittämättä siisti"- versioihin, niin aina vaan paranee.

Raskaamman pyykin, kuten untuvatäkit, -tyynyt, pyyhkeet tms mä olen ihan suosiolla ripustanut kuivaushuoneeseen, vaik kait toi kuivausrumpu nekin hoitais.

LG:stä mitä kyselit, niin ainakin pesureiden puolella noi suoravetomallit on toimivia, mitä mulle on tullut vastaan. Kuivureista ei o kokemuksia.

Valkkaat vaan semmoisen kuivurin, et voit heittää koko koneellisen kerralla, et ei tartte pestyä pyykkiä kuivata useammassa erässä. Paria pykälää järeämpi kone maksaa jokusen lantin enemmän, mut säästää hermoja jatkossa. Usko.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
:heart:
Hassut :D

Mä täällä just pähkäilen että miten mun asumistuen käy kun omistan puolet talosta ainakin vielä tän "harkinta" ajan verran eli me sovittiin n.6kk et katotaan saadaanko parisuhdetta kuntoon vaiko eikö... Saanko mä mitään ku mulla on velkaa? :O
 
kahvikirahvi
Mää en noista velka-asioista tiedä, mut tuli mieleen että sosiaalitoimisto varmaan auttaa asumisessa kun sulla on lapset. Mut soita kelaan ja kysy, ne varmaan osaa neuvoa paremmin.
 
:heart:
Hassut :D

Mä täällä just pähkäilen että miten mun asumistuen käy kun omistan puolet talosta ainakin vielä tän "harkinta" ajan verran eli me sovittiin n.6kk et katotaan saadaanko parisuhdetta kuntoon vaiko eikö... Saanko mä mitään ku mulla on velkaa? :O
eiks sun ukon pidä maksaa sulle vähän vähän vuokraa jos se jää asumaan taloon joka on puoleks sun?
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Muutan lasten kanssa maaliskuun alussa toiseen osotteeseen... Asumusero ja tätä menoa ihan lopullinenki sellanen...
Huolitko halauksen?

:hug:

Eroja on monenlaisia. Ei ne kaikki o huonoja, monet on niit parhaita ratkaisuja, huolimatta siitä, et aina ne sattuu. Aina sattuu ja tapahtuu sanoo ne, joille ei o koskaan sattunu tai tapahtunu, mut kyl mulla on helvetin kipeestä erosta kokemusta.

Jotkut erot on niitä, jois voi vaan ihmetellä, et vasta nytkö ne älys erota. Jotkut erot tulee niille, joilla ruoho aina näyttää vehreämmältä aidan toisella puolella. Eivät vissiin pohjimmiltaan ole parisuhdeihmisiä.

Kaikki erot on omanlaisiaan, eikä ulkopuolelta kattelemalla näe muuta kuin kaatuvat kulissit, jos semmoisia on. Useimmat on silti hirmuisen kipeitä ja sattuvat ainakin johonkin osapuoleen.

Oma eroni on turhan tuore, siit on vasta hiukka vajaat kolme vuotta. Sattuu saatanasti vieläkin, mut hommaa helpottaa hirveesti se, et ex- rouvakultani ratkaisun ymmärrän ja hyväksyn, vaikka en itte siitä tykkääkään.

Ero oli ex- rouvakultani viimeinen kortti pelastaa ittensä ja lapsemme masennustaan viinalla hoitavalta vittumaiselta virkamieheltä. Rohkea nainen ja ihan oikea ratkaisu. Vaikkakin se oli vasta eron jälkeen kun yritin ryypätä itteni hengiltä, mut en joko osannut tai jaksanut.

Lopputulos on se, et ex- rouvakulta on omillaan ja pärjää, lapset voivat hyvin kotonaan ja minä olen yhä hengissä. Ilman eroa näin välttämättä ei olisi.
 
Huolitko halauksen?

:hug:

Eroja on monenlaisia. Ei ne kaikki o huonoja, monet on niit parhaita ratkaisuja, huolimatta siitä, et aina ne sattuu. Aina sattuu ja tapahtuu sanoo ne, joille ei o koskaan sattunu tai tapahtunu, mut kyl mulla on helvetin kipeestä erosta kokemusta.

Jotkut erot on niitä, jois voi vaan ihmetellä, et vasta nytkö ne älys erota. Jotkut erot tulee niille, joilla ruoho aina näyttää vehreämmältä aidan toisella puolella. Eivät vissiin pohjimmiltaan ole parisuhdeihmisiä.

Kaikki erot on omanlaisiaan, eikä ulkopuolelta kattelemalla näe muuta kuin kaatuvat kulissit, jos semmoisia on. Useimmat on silti hirmuisen kipeitä ja sattuvat ainakin johonkin osapuoleen.

Oma eroni on turhan tuore, siit on vasta hiukka vajaat kolme vuotta. Sattuu saatanasti vieläkin, mut hommaa helpottaa hirveesti se, et ex- rouvakultani ratkaisun ymmärrän ja hyväksyn, vaikka en itte siitä tykkääkään.

Ero oli ex- rouvakultani viimeinen kortti pelastaa ittensä ja lapsemme masennustaan viinalla hoitavalta vittumaiselta virkamieheltä. Rohkea nainen ja ihan oikea ratkaisu. Vaikkakin se oli vasta eron jälkeen kun yritin ryypätä itteni hengiltä, mut en joko osannut tai jaksanut.

Lopputulos on se, et ex- rouvakulta on omillaan ja pärjää, lapset voivat hyvin kotonaan ja minä olen yhä hengissä. Ilman eroa näin välttämättä ei olisi.
:hug: ei oo sullakaan helppoa ollut!
Me luojan kiitos saadaan asiat sovittua ja mies auttaa alkuun maksamalla kuluja mm.takuuvuokran jne. Ja se onki tärkeintä kun on lapsia mukana
 
:hug: ei oo sullakaan helppoa ollut!
Me luojan kiitos saadaan asiat sovittua ja mies auttaa alkuun maksamalla kuluja mm.takuuvuokran jne. Ja se onki tärkeintä kun on lapsia mukana
No jos lapsia ei olis, niin tuskin me oltais koskaan edes erottu. Kyl me toisemme oltais kestetty, mut lasten ei tartte kestää kaikkea.

Toi rahapuoli taas...

no...

Asiat joista selviää rahalla on niit halpoja.
 
Voihan miehenpuolikas. Silläkin on tainnu olla rankka viikko, ja herra-minä-selvitän-ja-suren-asiat-itsekseni purkaa pahan olonsa kiukuttelemalla mulle.
Tommoisia me urosotukset ny vaan ollaan.

Ei tietty sais purkaa omaa pahaoloaan kehenkään toiseen. Mä aikanaan purin omaa pahaoloani heittämällä väärällä hetkellä soineen kännykän hirsiseinään. 8" hirsiseinä - Nokia 8210 1 - 0. Tarpeeks lujaa kun heittää. Vieläkin vituttaa, koska ton kännykän kans mä tulin toimeen. Sijaiskärsijä.
 
kahvikirahvi
Tommoisia me urosotukset ny vaan ollaan.

Ei tietty sais purkaa omaa pahaoloaan kehenkään toiseen. Mä aikanaan purin omaa pahaoloani heittämällä väärällä hetkellä soineen kännykän hirsiseinään. 8" hirsiseinä - Nokia 8210 1 - 0. Tarpeeks lujaa kun heittää. Vieläkin vituttaa, koska ton kännykän kans mä tulin toimeen. Sijaiskärsijä.
Mää hakkasin aikanaan nyrkeillä seinää, mut sit kun oli kädet niin turvonnu ettei saanu sormia koukkuun niin tausin lopettaa.

Kyllä mä sen kiukuttelun kestän ja ymmärrän kun ei se oikein osaa käsitellä surua, varsinkaan kun on eka kerta kun joku läheinen on kuollut, vaikka se tuntuukin vähän epäreilulta. Enpä ainakaan ite lähe mukaan tohon kiukutteluun.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä