The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Kielo on myrkyllinen, joten muista se kun käsittelet kasvia. valitse sen juurakon paikka niin, ettei siitä tule mitään sisälle. Ulkona tuulessa se tuoksuu ihanalle eikä tarvitse niittää. Juurakosta laajenee n.5cm joka suuntaan uusia alkuja, joten joku rinteessä oleva kumpu, puiden juurilla viihtyy myös. Sen jälkeen se onkin rauhoitettu(y)
Olen muuten saanut järkyttävät myrkytysoireet kielokimpusta, jonka olin laittanut pieneen suihkutilaan, jossa kävin myös suihkussa. Mies luuli, et on vietävä ensiapuun, mut haki apteekista jotaki nappulaa, mut sillaikaa älysin laittaa sen kimpun muovipussiin ja järjestin ristivedon kaikista ikkunoista ja ovista, oireet häipyivät pois, enkä sitä toista myrkkyä enää tarvinnut. Säikäytti kyllä, mut on meidän pihassa iso kielokumpu, jonka miehen mummo on siihen halunnut aikoinaan istuttaa. Se täytyy haravoida aikaisin keväällä, et ei ne nuput mene pilalle. Se on kyllä niin kaunis kukka ja tuoksuu sopivasti siellä U L K O N A :love:
 
Fantzu
Ai sillä tavalla? Kun kirjoitin saunakutsun harmaana niin sen takia väitetään että olen kirjoittanut täällä koko ajan harmaana? o_O
Entä jos lopetan palstailun ja siirryn kokonaan toiselle foorumille? Sitten te harmaat olette tyytyväisiä. Eikö?
 
Ootko katsonut puutarhaperjantaita? Siinä on ihania juttuja ja tekevät nyt vanhasta pihasta uutta.
Tykkään kaikista sisustus- ja puutarhaohjelmista. Mutta mitään ohjelmaa en ehdi seuraamaan vakkaristi. Mutta tänä keväänä saadaan oma pieni pihapläntti kuntoon. Viime kesänä siihen ei ollut aikaa eikä voimia. Hauska katsoa ensin, mitä sieltä nousee. Rodo pihalla ainakin on.
 
vierailija
Tykkään kaikista sisustus- ja puutarhaohjelmista. Mutta mitään ohjelmaa en ehdi seuraamaan vakkaristi. Mutta tänä keväänä saadaan oma pieni pihapläntti kuntoon. Viime kesänä siihen ei ollut aikaa eikä voimia. Hauska katsoa ensin, mitä sieltä nousee. Rodo pihalla ainakin on.
Se onkin ihana! Muista et ei saa laittaa mitään tuhkaa sille, esimerkiksi mun täytyy aina keväällä muistuttaa miestä siitä, minne niitä tuhkaämpäreitä tyhjentelee talvella:)
Meidän rhodo on viihtynyt hyvin niin, et olen lapioinut näihin aikoihin pehmeää lunta kasvin päälle niin, et se olis mahdolliisimman kauan sen peitossa. Siis vaikka muualta sulaisi lumet, aina sinne Rhodon päälle lisää - kukkii upeasti joka vuosi, vaikka pihan kylmin nurkka on sillä varjossa. Iltamyöhällä vain saa suoraa auringonpaistetta.
 
Se onkin ihana! Muista et ei saa laittaa mitään tuhkaa sille, esimerkiksi mun täytyy aina keväällä muistuttaa miestä siitä, minne niitä tuhkaämpäreitä tyhjentelee talvella:)
Meidän rhodo on viihtynyt hyvin niin, et olen lapioinut näihin aikoihin pehmeää lunta kasvin päälle niin, et se olis mahdolliisimman kauan sen peitossa. Siis vaikka muualta sulaisi lumet, aina sinne Rhodon päälle lisää - kukkii upeasti joka vuosi, vaikka pihan kylmin nurkka on sillä varjossa. Iltamyöhällä vain saa suoraa auringonpaistetta.
Eli lunta päälle, niinkö? Rodo lumilinnaan :D
 
vierailija
Tykkään kaikista sisustus- ja puutarhaohjelmista. Mutta mitään ohjelmaa en ehdi seuraamaan vakkaristi. Mutta tänä keväänä saadaan oma pieni pihapläntti kuntoon. Viime kesänä siihen ei ollut aikaa eikä voimia. Hauska katsoa ensin, mitä sieltä nousee. Rodo pihalla ainakin on.
Hanki heti keväällä erivärisiä Pioneita. Niille ei saa tehdä mitään vuosien varrella, mut ne tukiraudat kannattaa laittaa heti kun maa sulaa, saavat kasvattaa vartensa läpi niistä. Isompi rauta on hyvä, koska nuppuvarret kasvavat todella korkealle. Helpoin kasvi ikinä, ja ihana tuoksu:love:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä