The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Iltawillit...kuumaa kaakaota ja vaahtokarkkeja tuolle yhdelle potilaalle:love:...ja häröilyoleilua:)

Pidä mukavaa iltaa. Rentoile ja hemmottele itseäsi. Ja tuonnempana nukahda pehmoisen kauniisiin uniin. Ja herää onnellisena. Öitä:)*pus*

..ai niin.
Mä en ymmärrä tätä meininkiä. Että tölvitään. Ja ivaillaan. Vellotaan siinä pahassa olossa. Mitä ihmettä se tuo sinulle? Hyvää oloako? Tuskin!

Täällä on hetkittäin mukavaa:). On kiva jutella, viettää aikaa, ottaa etäisyyttä omasta arjestaan. Mutta tällainen pahansuopuus myös karkottaa....mä oon viime aikoina tosissani miettinyt ja ajatellut poistumista. Kokonaan.

Ehkä on tullut aika.

• Tykkää
Reactions: Fantzu
Ongelma on useimmiten siinä että kun ei voi toisen pään sisään nähdä niin ei voi tietää mitä toinen haluaisi ja siksi se paras mitä teet (tai mä teen tai kuka tahansa) voikin olla huono.

Ja lisäksi voi olla niin ettei toinen edes tiedä mitä haluaa...

Vaikeita ovat ihmissuhdekiemurat. Niihin ei oikeasi kannata jäädä kiinni. Energiaa kuluu ihan hukkaan kun pohtii turhia.

Eikä virheistä oikeastaan edes voi oppia kun seuraavaksi edessä on kenties aivan erilainen ihminen.

Ohoh, tulipa taas tuumittua syvällisiä...:alien:
Nii, totta tuo on...musta vaan on tuntunut pitkään että mä taidan olla just sellanen joka pohtii ja miettii ihan liikaa.:oops:..ja sitten on ihan rikkipoikkihalkijapinoon valmis. Ois niin heleppoo kun pystyis vaan syömään suklaata, juomaan kahvia ja nollaamaan ajatuksensa ees toviks.:coffee:

Analysoin liikaa asioita mielessä ja sitten oon ihan eksyksissä ja solmussa kaiken sen keskellä ittekseni:eek:

Mä en ymmärrä tätä meininkiä. Että tölvitään. Ja ivaillaan. Vellotaan siinä pahassa olossa. Mitä ihmettä se tuo sinulle? Hyvää oloako? Tuskin!

Täällä on hetkittäin mukavaa:). On kiva jutella, viettää aikaa, ottaa etäisyyttä omasta arjestaan. Mutta tällainen pahansuopuus myös karkottaa....mä oon viime aikoina tosissani miettinyt ja ajatellut poistumista. Kokonaan.

Ehkä on tullut aika.
Niinpä(n), tuota on miettinyt itekkin...monet kerrat.
Minä en ole päättömästä puhunut sanakaan !
Entä jos mustuisit? Kun ei teistä vierailijoista tiiä kuka on kekä?:unsure:

• Tykkää
Reactions: Kais ja Fantzu
vierailija
Iltawillit...kuumaa kaakaota ja vaahtokarkkeja tuolle yhdelle potilaalle:love:.
Kenelle vaahtokarkkeja:eek::sick::sick::sick::sick::sick:
Liitän tähän mun tuttavan tekstin, jonka hän pyysi kauan sitten, ennen vuotta 2006 ainakin liittämään tiedoksi sairaille - varottava esimerkki, mutta myös toivoksi paremmasta:
"Olen syntynyt 1947. Vuosi oli 1980, kun tulin raskaaksi - ensimmäinen kerta. Lopetin tupakanpolton heti. Kaikki hyvin, ei vieroitusoireita, mutta aloin syödä paljon karamelliä: irtokarkkeja ja vaahtokarkkeja.

Lapsi syntyi, kaikki hyvin. Suoli alkoi reagoida. Menin lääkäriin ja päädyimme peräpukamiin, ja siihen sitten salvaa. Kuukauden kuluttua menin uudelleen, vaiva vain paheni. Pääsin pian sairaalaan, suoli tähystettiin ja varjoainekuvattiin. Krooninen paksusuolentulehdus. Lääkkeeksi salazopyrin 2-5 tablettia päivässä. Kunto oli oikein huonona. Sain kortisoniperäruiskeita 2 erilaista ja muutaman kerran kortisonitabletteja.

Hoito-ohjeet kirjallisena. Ei salaattia, pähkinöitä - ja muistan vielä - ei vaniljasokeria. Listahan on pitkä: ei alkoholia, kahvia.
- jos aiot hankkia lapsia, ota yhteys salazopyriinin vuoksi.
- Resepti - vitamiinin saamiseksi - Multivita
- Ja valmistaudu henkisesti avanteen laittoon.

Sitten opittiin uusi elämä. Senkka normaali 48. Mitään ei voi syödä, mihinkään ei voi mennä. Työhön piti pystyä.

Aamulla ensimmäisenä syöksyminen vessaan. Joskus tuntui, että oksentaa väärinpäin. Verta ja limaa ja taas ja taas vessaan. Ei kestänyt kylmää, villahousuja aina. Alaselkää särki ja kummallista kyllä varpaiden niveliä myös. Tilanne oli joskus, että kuraa on kummassakin lahkeessa...

10 ensimmäistä vuotta oli tuskaa - Te sen tiedätte; ei elokuviin, aina tarkista, missä vessa. Sitten aloitin tupakanpolton uudelleen ja hupsis, suoli alkoi rauhoittua täysin. Kerran kun vaihdoimme Floran Voimariiniin, suoli reagoi hieman. Voimariini pois, kaikki taas hyvin.

Minua on tähystetty paljon - tähystys on helpompaa kuin hammaslääkäri. Täytyy itse auttaa kädellä vatsaa painamalla letkun kulkua.

Kun olin taas kerran tähystyksessä johon tuli kutsu automaattisesti, lääkäri totesi suolen olevan hyvin rauhoittunut ja kun luki papereista minun taas polttavan, kertoi olleensa tupakanpolton vieroitusoirekurssilla. Hänen mielestä tulehdus oli minun kohdalla tupakanpolton vieroitusoire.

Nyt minä elän entistä epäsäännöllistä elämää: käyn töissä 6 pv / viikko 50 h. Lomaa vuodessa 2 viikkoa. Olen yrittäjä. En käytä alkoholia enkä syö irtokarkkia, vain suklaata.

..olen saanut parhaan mahdollisen hoidon, kysymyksiin on vastattu.

Kun minut tähystettiin 2002 syksyllä, lääkäri sanoi: ellei papereista lue, suolesta ei näe - se on ihan terve." Minut on myös siirretty terveyskeskuspotilaaksi ja itse pitää huolehtia tähystys 3 vuoden välein, solumuutosten tarkkailun vuoksi.

Tulehduksen ollessa pahana on katsottava mitä panee suuhunsa: tänään kun syöt, viimeistään huomenna sen kuulee. Hyviä minulle oli tavallinen viili ja hapankaali hyväili vatsaa. Edelleenkin huomaan vältteleväni niitä asioita, jotka silloinj koin pahaksi.

En suosittele kenellekään tupakoinnin uudelleen aloittamista - onhan sitä nikopurkkaa ja kaikkea muuta. Itse en uskalla lopettaa enää, vaikka siitä on oma riesansa.

Niin se pieni vitsi: Voihan pieru. Sekin on nykyään vain ilmaa.
-Anna-Liisa-"

vierailija
:unsure:
Minkä näköinen eläin on kebab, jonka lihaa tulee useinkin syötyä. Kovin pieni se ei voi olla, kun se vartaassa pyörivä lihakimpale on varmaan puolisen metriä korkea ja liekö ainakin 30 cm halkaisijaltaan.

Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, tuo lihakimpale on täyttä lihaa eikä siinä luita tai sidekudoksia ole. Liekö kebab-eläimen paisti vai mikä.

Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? Ja missä tuo eläin asuu, asuuko jossakin luonnonvaraisena vai kasvatetaanko sitä?

vierailija
:unsure:
Minkä näköinen eläin on kebab, jonka lihaa tulee useinkin syötyä. Kovin pieni se ei voi olla, kun se vartaassa pyörivä lihakimpale on varmaan puolisen metriä korkea ja liekö ainakin 30 cm halkaisijaltaan.

Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, tuo lihakimpale on täyttä lihaa eikä siinä luita tai sidekudoksia ole. Liekö kebab-eläimen paisti vai mikä.

Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta? Ja missä tuo eläin asuu, asuuko jossakin luonnonvaraisena vai kasvatetaanko sitä?
http://helsinginmakkaratehdas.fi/tuotteet/doner-kanakebab-195g

vierailija
----Eikä virheistä oikeastaan edes voi oppia kun seuraavaksi edessä on kenties aivan erilainen ihminen.
En tiedä, mistä on kysymys, mut laitoin äsken mun tutun kirjoittaman tekstin, nimenomaan vaahtokarkin takia, en muusta. MUTTA nyt vasta huomasin, et oli mennyt pahemmaksi jonku voiteen käytön jälkeen. Minkä nimisiä on ollut käytössä 1980 aikoihin? Nehän vaihtelee paljon, mut lanoliinista ei ollut koskaan puhetta hänen kans eikä niistä aineista, mitä niissä voi olla jääminä. Olisin kyllä tiennyt jo silloin sen systeemin, mut oli niin monta muuta asiaa mielessä. Täällä siitä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä