The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="FreezeCat";28317801]:hug: - ai saakeli! Se pukkaakin sitten pitemmän kaavan kautta huilitaukoa... Onko miten joutuisa aikataulu eli miten nopeasti pääset leikkuriin?[/QUOTE]

leikataan huomenna puolenpäivän jälkeen, kotiin pääsen luultavasti perjantaina

koipi kipsissä 4-6 viikkoa
 
Mä en oikeasti jaksa mitään tänään. Mullakin on ihan kipeä olo eikä nyt saisi kun huomenna on pääsykokeet ja ylihuomenna menen koulutusasioissa toisaalle...korkeakouluopintoja pitäisi miettiä. Mulla on niin paljon aikaa viime opinnoista, että joudun vissiin avoimeen hakemaan hiukan lisäpojoja :) Jos siis hakeudun korkeakouluun. Mä tosin nyt oikeasti tahtoisin ihan toisen ammatin.
 
"FreezeCat"
Mä en oikeasti jaksa mitään tänään. Mullakin on ihan kipeä olo eikä nyt saisi kun huomenna on pääsykokeet ja ylihuomenna menen koulutusasioissa toisaalle...korkeakouluopintoja pitäisi miettiä. Mulla on niin paljon aikaa viime opinnoista, että joudun vissiin avoimeen hakemaan hiukan lisäpojoja :) Jos siis hakeudun korkeakouluun. Mä tosin nyt oikeasti tahtoisin ihan toisen ammatin.
:hug:...jos et sitten tänään tekiskään mitään, vaan ihan keskittyisit itseesi ja olemiseen...helpottais sitä huomistakin varmasti....mihin peukutan hurjasti :)!! Kuulostaa ihan huipulta! Mitäs haet korkeasti opiskelemaan?
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mä en oikeasti jaksa mitään tänään. Mullakin on ihan kipeä olo eikä nyt saisi kun huomenna on pääsykokeet ja ylihuomenna menen koulutusasioissa toisaalle...korkeakouluopintoja pitäisi miettiä. Mulla on niin paljon aikaa viime opinnoista, että joudun vissiin avoimeen hakemaan hiukan lisäpojoja :) Jos siis hakeudun korkeakouluun. Mä tosin nyt oikeasti tahtoisin ihan toisen ammatin.
mitä opintoja suunnittelet?
 
Nyt huomenna on siis ihan vain pääsykoe nuoriso-ohjaajan koulutukseen. Jos pääsen sinne niin voin työskennellä tulevaisuudessa mieheni kanssa vaikkapa :)
Haen myös nuorisopuolelle muualle mutta tuo koulutus on vain tuolla yhdessä paikassa nämä muut on sitten vähän toisen tyyppisiä.
Korkeakoulutukseen haen ihan omalle alalle mutta en ole vielä jaksanut keskittyä siihen asiaan yhtään. Mun tarvii vähän katsella asioita sen mukaan mitä tuolla Israelissa sitten tekisin ja haluaisin maahanmuuttajien kanssa tehdä hommia tai lasten jotka tulevat sairaalahoitoon Israeliin muualta maailmasta. Kun heidät on hoidettu he lähtevät takaisin omaan maahan.
Nyt jo tekisi mieli lähteä tuonne Israelin ja Syyrian rajalle (sinne avattiin sairaala syyrialaisille). Mies ei ole innostunut asiasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28317982:
Tsemppiä Booty pääsykokeisiin :kiss:

Ruutikselle :hug: saat nauttia sitte kivoista kevät keleistä kotosalla huilaillen, jos pitää jotain positiivista löytää :)
thanks mutta jospa en ihan hirveen kauaa joutuis olemaan kotona
 
"FreezeCat"
Nyt huomenna on siis ihan vain pääsykoe nuoriso-ohjaajan koulutukseen. Jos pääsen sinne niin voin työskennellä tulevaisuudessa mieheni kanssa vaikkapa :)
Haen myös nuorisopuolelle muualle mutta tuo koulutus on vain tuolla yhdessä paikassa nämä muut on sitten vähän toisen tyyppisiä.
Korkeakoulutukseen haen ihan omalle alalle mutta en ole vielä jaksanut keskittyä siihen asiaan yhtään. Mun tarvii vähän katsella asioita sen mukaan mitä tuolla Israelissa sitten tekisin ja haluaisin maahanmuuttajien kanssa tehdä hommia tai lasten jotka tulevat sairaalahoitoon Israeliin muualta maailmasta. Kun heidät on hoidettu he lähtevät takaisin omaan maahan.
Nyt jo tekisi mieli lähteä tuonne Israelin ja Syyrian rajalle (sinne avattiin sairaala syyrialaisille). Mies ei ole innostunut asiasta...
*tyksii tyksii :D*

Kuulostaapas varsin hienolta ja haasteelliseltakin. Ja vaikutat olevan varsin motivoitunut, mitä sitten nyt menetkin opiskelemaan :). Lykkyä kovasti toivottelen, uskon että saat opiskelunäkymiisi selkeyttä ja sitä mitä toivot ja haluat.

Millä aikataululla te olisitte siirtymässä Israeliin? Heti sen jälkeen kun miehesi on valmistunut? Vai onko jo hänen opiskeluidensa puitteissa mahdollista mennä sinne?
 
[QUOTE="FreezeCat";28318004]*tyksii tyksii :D*

Kuulostaapas varsin hienolta ja haasteelliseltakin. Ja vaikutat olevan varsin motivoitunut, mitä sitten nyt menetkin opiskelemaan :). Lykkyä kovasti toivottelen, uskon että saat opiskelunäkymiisi selkeyttä ja sitä mitä toivot ja haluat.

Millä aikataululla te olisitte siirtymässä Israeliin? Heti sen jälkeen kun miehesi on valmistunut? Vai onko jo hänen opiskeluidensa puitteissa mahdollista mennä sinne?[/QUOTE]

Mun kompastuskivi on testit, mä inhoan testejä ja se saattaa aiheuttaa sitten vähän vääriä tulkintoja (testattu on)

Aikataulu on sellainen, että kesällä mies opiskelee antiikin hepreaa ja syksyllä olisi tarkoitus meidän molempien aloittaa nykyheprean opinnot. Israel on kaksikielinen maa joten arabiaakin olisi tarkoitus sen jälkeen vielä ennen lähtöä opiskella. Vuoden päästä hänen pitäisi hakea kaivauksille, eräs suomalainen tutkija on tehnyt todella mullistavan löydön lähellä Gennesaretia ja sinne meidän piti jo tänä kesänä mennä mutta tuo pentu sekoitti pakan.
Mies hakee Hebrew University of Jerusalem joko kolme vuotta ennen valmistumistaan (viimeistään).
 
"FreezeCat"
Mun kompastuskivi on testit, mä inhoan testejä ja se saattaa aiheuttaa sitten vähän vääriä tulkintoja (testattu on)

Aikataulu on sellainen, että kesällä mies opiskelee antiikin hepreaa ja syksyllä olisi tarkoitus meidän molempien aloittaa nykyheprean opinnot. Israel on kaksikielinen maa joten arabiaakin olisi tarkoitus sen jälkeen vielä ennen lähtöä opiskella. Vuoden päästä hänen pitäisi hakea kaivauksille, eräs suomalainen tutkija on tehnyt todella mullistavan löydön lähellä Gennesaretia ja sinne meidän piti jo tänä kesänä mennä mutta tuo pentu sekoitti pakan.
Mies hakee Hebrew University of Jerusalem joko kolme vuotta ennen valmistumistaan (viimeistään).

Joo, noi psykologiset testaukset on kyllä arvaamattomat...mutta eipä niihin oikein muutoin auta vastailla kuin sen oman tietämyksensä ja tuntemuksensa turvin. Jospa nyt oliskin testeissä tuuri myötä!

Hebrean ja arabian kielen opinnot kuulostavat äärettömän mielenkiintoisilta. Ja todellakin olisi hyvä osata edes jotain ns. kättä pitempää paikallisten kielillä, kun sinne menee - helpottaa kummasti sitten sinnekin asettautumista, kun kielellisesti pärjää siellä. Ja kun motivaatio on korkealla ja heti alkuunsa, niin oppiminenkin sujuu helposti :).
 
[QUOTE="FreezeCat";28318085]Joo, noi psykologiset testaukset on kyllä arvaamattomat...mutta eipä niihin oikein muutoin auta vastailla kuin sen oman tietämyksensä ja tuntemuksensa turvin. Jospa nyt oliskin testeissä tuuri myötä!

Hebrean ja arabian kielen opinnot kuulostavat äärettömän mielenkiintoisilta. Ja todellakin olisi hyvä osata edes jotain ns. kättä pitempää paikallisten kielillä, kun sinne menee - helpottaa kummasti sitten sinnekin asettautumista, kun kielellisesti pärjää siellä. Ja kun motivaatio on korkealla ja heti alkuunsa, niin oppiminenkin sujuu helposti :).[/QUOTE]

Siellä on hyvin intensiivinen heprean opetus kun muuttaa maahan. Kaksi viikkoa opintoja ja kykenee tekemään yksin pankkiasioita ja ostoksia ruokakaupassa. Eli siltä osin ei paljon tarvitse ajatella mutta mieluusti opiskelen kunnolla jo täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28318124:
Kyllä mä ainakin koitan täällä kirjotella, mutta kun kukaan ei viitti kommentoida takasin mitään (huomattu monesti) niin sitte se mielenkiinto vaan menee jne...
Samaa huomannut hei...yksinpuhelua paljon :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä