The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Monte Cassino
Kymmenkertaista ylivoimaa vastaan muutamat vihreät pirut eli muutama tuhatta 1.Laskuvarjojääkäridivisioonan sotilasta piti tuota kukkulaa neljän kuukauden ajan. Vastassa kymmenien tuhansien miehien armeija panssareilla ja tykistöllä joka oli jopa sata kertaa isompi.
Puhumattakaan pommituksista joista ensimmäinen oli yli tuhannen pommikoneen pommitus.
Tappiot lopuksi oli liittoutuneilla jopa sataviisitoistatuhatta ja saksalaisilla kaksikymmentä tuhatta. Noin.
 
Monte Cassino


Tappiot lopuksi oli liittoutuneilla jopa sataviisitoistatuhatta ja saksalaisilla kaksikymmentä tuhatta. Noin.
Täytyy olla hel-ve-tin arvokas maapläntti jonka vuoksi kaivetaan satakolkytviistuhatta nuoren miehen hautaa.
Kukas neuvostokenraali se sanoikaan, että suomen sodissa voitettiin just sen verran maata, että voidaan haudata kuolleemme?
 
vierailija
Täytyy olla hel-ve-tin arvokas maapläntti jonka vuoksi kaivetaan satakolkytviistuhatta nuoren miehen hautaa.
Kukas neuvostokenraali se sanoikaan, että suomen sodissa voitettiin just sen verran maata, että voidaan haudata kuolleemme?
Kuolleita ei ollut kuin 40-50 tuhatta liittoutuneilla, kadonneet ja haavoituneet siihen lisäksi. Saksalaisilla kuolleita noin 10-20 tuhatta. Maapläntti niin kuin kutsuit oli siis Monte Cassinon luostari, muutaman hehtaarin kokoinen alue. Mutta tärkeä maastonkohta. Ensin saksalaiset ei sijoittaneet joukkojaansa itse luostariin koska katsoivat sen niin merkitykselliseksi historialliseksi kohteeksi että halusivat jättää luostarin sotatoimien ulkopuolelle. Jenkkien kenraali Clark kuitenkin luuli että saksalaiset olivat miehittäneet luostarin ja komensi yli tuhannen pommikoneen pommituksen sinne. Pommituksen jälkeen saksalaiset katsoivat että ei ole enään historiallista luostaria jäljellä koska jenkit pommitti kaikki matalaksi joten miehittivät muutamalla kymmenellä laskuvarjojääkärillä luostarin rauniot. Taisteluiden kiivaimissa vaiheissa luostarin raunioilla oli jopa toistasataa laskuvarjojääkäriä. Vastassaan tuhansia liittoutuneiden sotilaita. Monista eri kansallisuuksista. Briteillä tietenkin, algerialaisia, ranskalaisia, oliko vielä etelä-afrikkalaisia, ainakin australialaisia ja uusi-seelantilaisia. Jenkkejä kans.

Ja oli se arvokas maapläntti, oli ainut keino liittoutuneilla murtautua Gustav linjan läpi Roomaan. Tai niin liittoutuneet silloin ajatteli.
 
Ai nii epek. Kirjoita ihan vaan omalla nimimerkilläsi.
Just poistin sinut estolistalta.

Ei mulla sua vastaan ole mitään mut milloin homma menee vähäjärkiseksi vänkäämiseksi niin jotain mä teen poistuakseni paikalta.

Ai nii. Kun hommaan ryhdyin niin samalla poistin listalta tinkun ja pojan.

En ittekään muista miksi pojan aikanaan listalle laitoin mutta itteni tuntien mulla on ollut siihen syyni.

Tinku taas ei o koskaan listalle kuulunutkaan, minä tykkään hänestä. En vaan tykkää siitä, että kommenttini toistuvasti aiheuttivat hänelle mielipahaa.

Rättistä vastaan mulla ei o mitään, mä vaan en tahdo nähdä miljoonaa eri tapaa jalkalampun väärinkäytölle kiveksissä.
 
vierailija
Monte Cassino
Kymmenkertaista ylivoimaa vastaan muutamat vihreät pirut eli muutama tuhatta 1.Laskuvarjojääkäridivisioonan sotilasta piti tuota kukkulaa neljän kuukauden ajan. Vastassa kymmenien tuhansien miehien armeija panssareilla ja tykistöllä joka oli jopa sata kertaa isompi.
Puhumattakaan pommituksista joista ensimmäinen oli yli tuhannen pommikoneen pommitus.
Tappiot lopuksi oli liittoutuneilla jopa sataviisitoistatuhatta ja saksalaisilla kaksikymmentä tuhatta. Noin.
muista lääkkeet 7.00.
 
vierailija
Ai nii. Mielipiteeni kaupungissa asumisesta.

Sattumalta täs on asialla se toinen mr. Narttu

Mut on kätevää, että jotkut laulut on tehty valmiiksi niin ei itte tartte.

Pitsilässä ja kuukkelit, aloita taas... Mitä se Bitch sanoi vakoilukamerasta ja jostakin laitteesta, miten ne menee sekaisin? Kenellä? Hänhän kuuntelee omaa ääntään päivät pitkät, mutta onko ketjussa kaikilla niitä välineitä?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä