The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Varoajat on totaalisen pielessä niissä tavallisissa, kun niitä ei kukaan valvo. Luomua valvotaan, mut niiden hinta ON arvokas. Niitä ei vaan monessakaan kaupassa ole myynnissä, kun menee itsepoimintatiloillakin varausten mukaan: edellisenä kesänä varaavat poimimisen, kuka haluaa ne itse kerätä. No, pakastemansikoissa myrkyt ovat voineet puolittua paremmin, mutta saahan niitä luomumansikoita ostaa pakasteena:). Ei ole yhtään huonompia. Yhden kerran olen oksentanut tavalliset torimansikat, eikä ollut kiva pysäyttää autoa nelostien reunaan sen takia:sick:
Parempi kuitenkin oksentaa ulos sellaiset, mitkä ei ole syötäväksi sopivia. Äläkä pilaa mansikoita hillosokerilla:poop: (E407) tai luomusokerilla - siitähän tulee migreeni:ninja:
Annahan taas olla...mulla mitään migreeniä ole, jonkun pitäs valvoa sua kyllä(n)
 
vierailija
Annahan taas olla...mulla mitään migreeniä ole, jonkun pitäs valvoa sua kyllä(n)
Jäi edellisestä pois, mut laitanpa tähän sen mansikoihin liittyvän asian Eviran sivulta. Ne sivut varmaan tyhjätään kohta, kun Evirakin katoaa nykyisessä muodossaan:whistle:
"Kasvinsuojeluaineen käytölle asetetaan tarvittaessa varoaika, jonka aikana kasvin sadonkorjuu on kielletty. Varoajan jälkeen kasvinsuojeluaine on hajonnut tuotteessa joko kokonaan tai niin alhaiselle tasolle, ettei MRL ylity"
 
Ei pitänyt tännään käyvä prismalla,mut kun maito oli loppu ja lähikaupas ei oo yhtä tuotetta mitä tarvihen iltaruokaan,niin kävimpä sitte.

Hirvee kuuma& hiki tuli kun tulin kotiin,on niin kostea& lämmin ilma
Täälläkin on tosi nihkee ilma..mulla tukka hapsottaa sen sataan suuntaan ja eikä pysy ojennuksessa sitten millään..sekin lisää vielä hiostavaa oloa...ja Majurille välihuomautus: En aja kaljuks :D:cautious: ....Ärsyttävä ilma, linnutki on ihan hiljaa ulkona, ihan niinku aina ennen ukonilmaa.
 
Jäi edellisestä pois, mut laitanpa tähän sen mansikoihin liittyvän asian Eviran sivulta. Ne sivut varmaan tyhjätään kohta, kun Evirakin katoaa nykyisessä muodossaan:whistle:
"Kasvinsuojeluaineen käytölle asetetaan tarvittaessa varoaika, jonka aikana kasvin sadonkorjuu on kielletty. Varoajan jälkeen kasvinsuojeluaine on hajonnut tuotteessa joko kokonaan tai niin alhaiselle tasolle, ettei MRL ylity"
Hei mä en oikeesti vä-li-tä näistä sun jutuista joten antaisit nyt olla jo.
 
vierailija
Huomenii!

Sataa. Siis siivouspäivä!
Hei, ootko huomannut, et gluteenittomassa leivässä on sitä:poop: perunakuitua:sick:?
"Vesi,
maissitärkkelys, :poop::sick::sick::sick::sick::sick:
muunnettu tapiokatärkkelys (E1422),
perunajauho,
riisijauho,
sokeri,
melassi,
rypsiöljy,:sick::poop:
siirappi,
perunahiutale,
sokerijuurikaskuitu (neonikotinoidijäämiä ym glyfosaattijäämiä)
pellavansiemenrouhe,
omenakuitu,
suola,
hiiva,
psylliumjauhe,
sakeuttamisaine (E466),
perunakuitu, :sick::sick::sick::poop:
emulgointiaine (E471),
sakeuttamisaine (E412)."

Koodattuja en alkanut tarkistamaan, mutta---:alien::ninja:
 
vierailija
"
E466 - NATRIUMKARBOKSIMETYYLISELLULOOSA, SELLULOOSAKUMI
Lisäaineryhmä
Emulgointi, stabilointi- ja sakeuttamisaineet

Alkuperä ja käyttö
Selluloosaa on kasvien soluseinämissä. Kemiallisesti se on glukoosista rakentunut polysakkaridi. Puhdas selluloosa on valkeaa, kuitumaista, hyvin vettä imevää ainetta. Mikrokiteistä selluloosaa valmistetaan käsittelemällä selluloosaa tai puuvillaa hapolla. Muut aineet ovat selluloosajohdannaisia, ja niitä valmistetaan selluloosasta kemiallisilla menetelmillä. Sakeuttamis- ja stabilointiaineita.Saa käyttää lähes kaikkiin elintarvikkeisiin, joihin saa käyttää lisäaineita. Ei enimmäismäärärajoituksia.

Hyväksyttävä päivittäinen enimmäissaanti (ADI)
Ei ole määritelty"
---eviran sivua muokattu tänään:whistle:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä