The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Kuva: Anne, 38, hämmästeli Seinäjoen outoja liikennemerkkejä – ”Mihin tästä risteyksestä pitäisi ajaa?”

Maamiehenkadun ja Kauppakadun risteyksestä ei olisi saanut kääntyä kumpaankaan suuntaan. Jos olisi ajanut eteenpäin, seinä olisi tullut vastaan. Seinäjoen kaupungin mukaan vasemmanpuoleista liikennemerkkiä oli näpelöity. (KUVA: Anne Laitinen)
Julkaistu: 27.12. 21:22

Kirkkonummelaisen Anne Laitisen ajotuokio Seinäjoen keskustassa sai erikoisen käänteen maanantaiaamulla.
Seinäjoen keskusta on mullin mallin laajojen rakennustöiden takia. Autoilijoiden kärsivällisyys onkin ollut koetuksella, kun kadut ovat tukkeutuneet töiden takia.

Anne Laitinen, 38, havaitsi Seinäjoen keskustan katukuvassa kuitenkin maanantaina jotain hyvin erikoista, kun hän lähestyi Maamiehenkadun ja Kauppakadun risteystä.

Risteyksessä oli liikennemerkit, jotka kielsivät vasemmalle ja oikealle kääntymisen. Eteenpäinkään ei voinut ajaa, sillä vastaan olisi tullut liikerakennuksen seinä.

– Kertokaa nyt maalaiselle, mihin tästä risteyksestä pitäisi ajaa, Laitinen hämmästeli Facebookissa, jonne hän latasi myös kuvan surkuhupaisasta tilanteesta.



Kertokaa nyt maalaiselle, että mihin tästä risteyksestä pitäisi ajaa? Olin kääntymässä vasemmalle, kun Juha sanoi, ettei sinne saa kääntyä. Eikä muuten oikeallekaan. Suoraan ei pääse, tai ainakaan kovin pitkälle. Ja tulin yksisuuntaista tuohon risteykseen. Oon ongelmitta ajellut niin Pariisissa kuin Barcelonassakin, mutta Seinäjoen liikennesääntöjä en vaan ymmärrä.



Jos et näe yllä olevaa Facebook-päivitystä, näet sen täältä.

Laitinen kertoo Ilta-Sanomille, että hän kääntyi risteyksestä lopulta vasemmalle.

– Siitä kuvastakin näkyy, että keskellä on yksisuuntaisen merkki vasemmalle päin, mutta ei siitä olisi varmaan kumpaankaan suuntaan saanut kääntyä, Laitinen naurahtaa.

– Tien pinnassa näkyy jäljet, joiden perusteella joku on kääntynyt myös oikealle päin, Laitinen selvittää.

Hän kertoo ajelleensa muun muassa suurkaupungeissa Pariisissa ja Barcelonassa, eikä koskaan ole ollut vastaavia ongelmia.

– Olen ajellut monessa muussakin Euroopan suurkaupungissa, mutta näin kinkkistä tilannetta ei ole aiemmin tullut vastaan, Lapualta kotoisin oleva Laitinen sanoo.

Seinäjoen kaupungin suunnittelupäällikkö Keijo Kaistila arvelee, että kyseessä on ilkivallanteko.

– Kyse on todennäköisesti ilkivallasta, koska tänään (tiistaina) kello 16.30 kaikki merkit olivat niin kuin pitääkin. Eli kuvassa vasemman puoleinen nuoli osoittaa ihan väärään suuntaan. Sitä pitäisi siis kääntää 90 astetta oikealle.

– Se on siis tarkoitettu niille, jotka tulevat tuolta oikealta, etteivät he käänny yksisuuntaiselta vasemmalle, Kaistila sanoo.

Asiasta uutisoi ensin Seinäjoella ilmestyvä Ilkka-lehti.
Niko Ranta
 
Torkahin ja heräsin äsken siihen kun poika nauroi vieressä ja kysyi ''kenelle sä oikein puhut?'' Olin höpissyt unissani ja tokaissut vihaisena että ''Onks sun ihan pakko'':cautious:
 
Torkahin ja heräsin äsken siihen kun poika nauroi vieressä ja kysyi ''kenelle sä oikein puhut?'' Olin höpissyt unissani ja tokaissut vihaisena että ''Onks sun ihan pakko'':cautious:
Awwww...mun koko kolmikko hopisee enempi vahempi unissaan, varsinkin esikoinen :D...en kylla tiia kehenka lie tulleetkaan kun koko ajan hopisevat, vuorokauden lapensa :oops::D...unissaan kavelyakin on taalla tehty ihan muittenkin edesta, voi morjens vaan... Pojat siinakin kunnostautuneet enempi, "muutama" huono yo aikoinaan ollut kun on saanut olla vahtina etteivat karkaa ulko-ovesta minnekaan...

Ite enaa aika harvakseltaan hopisen unissani ja kohtuu hyvin pysyn sangyssakin, tosin oon onnistunut kylla tipauttamaan itteni tosi vauhdikkaasti kierteella muksahtaen lattialle monesti :D

...kaikkee makin nyt sitten hopisen:cautious::oops:
 
...uliuliuliuliuliuliuliuli....!!!!.....

*ufopaakkonen*

oi hiisi sentaan, meinasko pukata paniikkia??!!..tai siis johan se taalla jo oli ja ihan kauhee, kun en meinannu paasta juutuupiin ollenkaan*aivan kauhuissaan*!!!

Mutta ou jeee - toimii ja naemma nyt tosi hyvin kun basso rytkii niin etta tarinat tuntuu:rolleyes:...kohdillaan on siis soundit :oops::D
 
Awwww...mun koko kolmikko hopisee enempi vahempi unissaan, varsinkin esikoinen :D...en kylla tiia kehenka lie tulleetkaan kun koko ajan hopisevat, vuorokauden lapensa :oops::D...unissaan kavelyakin on taalla tehty ihan muittenkin edesta, voi morjens vaan... Pojat siinakin kunnostautuneet enempi, "muutama" huono yo aikoinaan ollut kun on saanut olla vahtina etteivat karkaa ulko-ovesta minnekaan...

Ite enaa aika harvakseltaan hopisen unissani ja kohtuu hyvin pysyn sangyssakin, tosin oon onnistunut kylla tipauttamaan itteni tosi vauhdikkaasti kierteella muksahtaen lattialle monesti :D

...kaikkee makin nyt sitten hopisen:cautious::oops:
meillä on ollut unissakävelyä ja puhumista myös ja kyllä noi taitavat siinä minuun tulla :D mä olen tosi levoton nukkuja ja saatan hyvinkin herätä aamulla vaikkapa lattialta tai sitten olen sotkeutunut peittoihin niin pahasti etten pääse hetkeen niiden alta pois ollenkaan (ja joo mulla on vähintään 2 peittoa) :D
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
meillä on ollut unissakävelyä ja puhumista myös ja kyllä noi taitavat siinä minuun tulla :D mä olen tosi levoton nukkuja ja saatan hyvinkin herätä aamulla vaikkapa lattialta tai sitten olen sotkeutunut peittoihin niin pahasti etten pääse hetkeen niiden alta pois ollenkaan (ja joo mulla on vähintään 2 peittoa) :D
Oikeesti...aivan liian tutun kuulosta :D

Parhaimmillaan - tai pahimmillaan, miten vaan :D - oon ollu peiton kans niin solmussa etta aamulla kun herasin, niin meinas pukata paniikkia, kun en paassy siita peitosta niin mihinkaan...!! Vaikka kuinka ketturoin ja yritin itteani kammeta ylos, niin kahta kauheempaan solmuun vaan kavin...

...ennen kuin hokasin etta oon onnistunut ujuttautumaan pussilakanan sisaan :D...tosikateva pussilakanapeittomakuupussi :D

Ja - tirpana tekee nyt ihan samoin :D, plus etta kaantyy unissaan nukkumaan vikoperin eli jalat on tyynylla kuin Peppi Pitkatossulla konsanaan :love:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä