The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
eilen oli vapaa päivä, oli myös hirvee väsypäivä. nukkuissa meni päivä, mitä nyt kampaajalla kävin ja pakolliset tiskit tiskasin ja pesukonetta pyöritin. ja ruuan laitoin. no sittenpä tänä aamuna uni loppuikin kello 4.00. voi sit väsyttää kun iltatuurista pääsee, ja yö menee torkkuessa, kun huomenna on aamutuuri. no sit lähenkin kylpylään perjantaina jee
 
Huomenta, viileä aamu
Aamupalat syöty ja hörpin kahvia :coffee:
Pakkailin reppuun kahvimukit ja viellä pitää ruokatarvikkeet ja pullat pakata,sitten siskon luo,kirjastoon,lemmikkikauppaan ja cittariin. Huh
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Katso nyt vettä, kun sen pinnalla oleva vesi painuu pohjaan - sehän on painavinta!
Täytyy korjata heti, kun tuli epäilys, oletko katsonut elohopeamittaria vaiko numeromittaria? Helposti katsoo väärin... Neljä-asteinen vesi on painavinta ja Wikipediakin kertoo siitä:
"Veden lämpötilan vaihdellessa myös sen ominaispaino vaihtelee. Makea vesi on painavinta +4-asteisena. Esimerkiksi kalat ja muut eliöt hyötyvät talvella tästä siten, että vedet eivät jäädy pohjaan asti."
Mulla kiinnostais tietää, miksi just tuo?
 
se että miksi vesi kevenee kun se lämpenee neljästä ylöspäin johtuu lämpölaajenemisesta mutta sitä edes mä en osaa äkikseltään sanoa että miksi se kevenee myös välillä 4=>0. Joisko johtua siitä että siihen alkaa muodostua hiven jäätä?
 
vierailija
se että miksi vesi kevenee kun se lämpenee neljästä ylöspäin johtuu lämpölaajenemisesta mutta sitä edes mä en osaa äkikseltään sanoa että miksi se kevenee myös välillä 4=>0. Joisko johtua siitä että siihen alkaa muodostua hiven jäätä?
No kun jäätymisessä vapautuu lämpöä samalla-----!
Jätin kasvihuoneeseen MUSTAT vesiastiat odottamaan kevättä. Täytyy kai lisätä ruokaöljypullot sinne, et ei jäädy kokonaan. Paljonko vettä tarvis olla? En halua halkaista niitä astioita...
http://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta-poytaan/luonto/kalat/vesi-elinymparistona

Ne lääkejäämät, mitkä ovat painuneet vesistöissä pohjaan, nousee siis ylös nyt? Onko niitä esimerkiksi siioissa paljonkin? Eikö kaloilla ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä