The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Terkkuja löylyhengeltä :)*huiskuttaa*...

...muuten :cautious:...mistä kohtaa ja mitenkä ton saunan pitäs niinku tiäksä helpottaa tota noin jotain random itikan- ja paarmanpuremia niinku o_O??

Nim. Ainakin parikytä uutta paarmapattia selässä ja itikanpatteja en enää etes laske
Kun ottaa kunnon löylyt ja pesee niin kuumalla mitä nahka palamatta kestää - niin ötököiden puremista ei jää kuin muisto.

Mut se tarkoittaa sitä, että saunasta tulee ulos "Sasu Punanen" (Juhani Aho - lastuja)
https://www.biomi.org/aho/lastuja2.html#l6

Mitkään "neitilöylyt" ei itikanpuremiin auta.
 
Kun ottaa kunnon löylyt ja pesee niin kuumalla mitä nahka palamatta kestää - niin ötököiden puremista ei jää kuin muisto.

Mut se tarkoittaa sitä, että saunasta tulee ulos "Sasu Punanen" (Juhani Aho - lastuja)
https://www.biomi.org/aho/lastuja2.html#l6

Mitkään "neitilöylyt" ei itikanpuremiin auta.
Mun lälläspyy- löylyissä ei oo mitn vikaa ja ne auttaa kuule vaivaan kuin vaivaan :cautious:*peukuttaa*:)

Mutta nyt ei tod.ollu mitn lälläspyy- meininkiä, sillä vellokset olivat roimineet saunan ihan tärviöhottispoppikseksi eivätkä etes varoittaneet :mad:...


...en etes sano mikä kohta oli ihan ekana taatusti hyvinkin "Sasu Punaisena"*nolopolona*


Joten....o_O...jokukummanen tässä mättää...*yhyy*
 
Mun lälläspyy- löylyissä ei oo mitn vikaa ja ne auttaa kuule vaivaan kuin vaivaan :cautious:*peukuttaa*:)

Mutta nyt ei tod.ollu mitn lälläspyy- meininkiä, sillä vellokset olivat roimineet saunan ihan tärviöhottispoppikseksi eivätkä etes varoittaneet :mad:...


...en etes sano mikä kohta oli ihan ekana taatusti hyvinkin "Sasu Punaisena"*nolopolona*


Joten....o_O...jokukummanen tässä mättää...*yhyy*
Mä en yhtään tykkää jos sauna on lämmitetty liian kuumaksi.

Ei semmoisessa voi olla.

Mut kun leppoisista löylyistä nauttii ja tosiaan pesee nahkansa niin kuumalla mitä nahka kestää niin itikanpuremat jäi sinne.

Mut siin pitää saunoa eikä istua lämpimässä.
 
24 rapusta kuoritut paljain sormin. Mä söin 18 ja miehelle syötin loput. Keskisormissa näkyy hassuja nahanriekaleita. :confused: Ehkä pitäisi harkita jonkinlaisen työkalun käyttöä tässäkin taiteenlajissa...
 
Mä en yhtään tykkää jos sauna on lämmitetty liian kuumaksi.

Ei semmoisessa voi olla.

Mut kun leppoisista löylyistä nauttii ja tosiaan pesee nahkansa niin kuumalla mitä nahka kestää niin itikanpuremat jäi sinne.

Mut siin pitää saunoa eikä istua lämpimässä.
Kuuma sauna on sillon passeli jos on jäätytyt koko päivän ulkona. Mutt joo, mäkin arvostan eniten niitä leppeitä löylyjä jotka saa silloin kun kiuas alkaa jo hissukseen jäähtyä. Siellä voisi istua tuntitolkulla.
 
Mä en yhtään tykkää jos sauna on lämmitetty liian kuumaksi.

Ei semmoisessa voi olla.

Mut kun leppoisista löylyistä nauttii ja tosiaan pesee nahkansa niin kuumalla mitä nahka kestää niin itikanpuremat jäi sinne.

Mut siin pitää saunoa eikä istua lämpimässä.
Joo, liian kuuma sauna on...liian kuuma sauna.

En tykkää minäkään. Eikä siellä oottele örkkikään että milloin asteet ovat sopivat...

Mutta joo, suihkuvesi tais olla sitten päinhonkia...eli enpä osannut mutta eipä toi yllärinä tullut :)

Sittenpä kärvistelen, onhan tähän jo totuttu...o_O:D
 
Kuuma sauna on sillon passeli jos on jäätytyt koko päivän ulkona. Mutt joo, mäkin arvostan eniten niitä leppeitä löylyjä jotka saa silloin kun kiuas alkaa jo hissukseen jäähtyä. Siellä voisi istua tuntitolkulla.
Jep, lälläspyy- löylyt on nirvanallisia :)

Siellä nauttii niin iho kuin mielikin...ja sinne aika useesti häviää kaikki mielenhapatukset...:)

Syntyy uudelleen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Jep, lälläspyy- löylyt on nirvanallisia :)

Siellä nauttii niin iho kuin mielikin...ja sinne aika useesti häviää kaikki mielenhapatukset...:)

Syntyy uudelleen :)
Jjep. Mut kyl sinne katoaa ne itikanpurematkin.

Ei siin tartte ylilämmitettyä saunaa. Ei semmoisella tee kukaan mitään.

Mut päästäkseen eroon itikanpuremista pitää saunoa nahkansa saunoneeksi.
 
Mulla kn oli noita eestinpoikia duunissa. Niillä oli tapana lämmittää sauna ihan vitsin kuumaksi ja sit mentiin sinne, löylyä ei passannut edes heittää ja aika vikkelään silti alas lauteilta... Kesän jälkeen olivat oppineet meidän tavoille ja sit istuttiinkin löylyissä pari tuntia...

...Ja mulla siiderivatsa senkon kasvoi. :oops:
 
Jjep. Mut kyl sinne katoaa ne itikanpurematkin.

Ei siin tartte ylilämmitettyä saunaa. Ei semmoisella tee kukaan mitään.

Mut päästäkseen eroon itikanpuremista pitää saunoa nahkansa saunoneeksi.
...kyllä mä mun mielestä niissä lälläspyissä osaan saunoa:cautious:...tykkään viipyillä niissä kaikessa rauhassa :)

Mutta jos kerran piti vielä hottispoppasessa suihkussakin käydä, niin...so failed*alapeukutan itelleni*

No. Seuraavaan kertaan sitten :)
 
Okei. Mansikkamaalla on sitten jännäkakkamomenttia.

Mitäs sille sitten teen?

Maa- ampparipesä.
Tukti, mitä ne ovat. Siis ovatko oikeasti ampiaisia vai vaikkapa mantukimalaisia. Meillä noita jälkimmäisiä asustaa saunapolun varressa ja niistä ainoastaan kuningatar pistää ja sekin lentää vain maalis-huhtikuussa kun pajut kukkivat.

Mut jos ovat ampiaisia niin täystuhoa saanee vielä jostain agrimarketista tai vastaavasta.
 
Tukti, mitä ne ovat. Siis ovatko oikeasti ampiaisia vai vaikkapa mantukimalaisia. Meillä noita jälkimmäisiä asustaa saunapolun varressa ja niistä ainoastaan kuningatar pistää ja sekin lentää vain maalis-huhtikuussa kun pajut kukkivat.

Mut jos ovat ampiaisia niin täystuhoa saanee vielä jostain agrimarketista tai vastaavasta.
Siis ketäköhä? Mantukimalaisia?

Multa löytyy näemmä ziljoonittain näitä mustia aukkoja:cautious:...nevöevohööd...

Mun tuurilla mä saan sen kuningattaren sieltä kettuuntuneeksi ja kun en tiiä, että mitenkä hyvin reagoin pistoksiin, niin....

Okei. Häädön saavat.
 
Siis ketäköhä? Mantukimalaisia?

Multa löytyy näemmä ziljoonittain näitä mustia aukkoja:cautious:...nevöevohööd...

Mun tuurilla mä saan sen kuningattaren sieltä kettuuntuneeksi ja kun en tiiä, että mitenkä hyvin reagoin pistoksiin, niin....

Okei. Häädön saavat.
Mun mies on allerginen ampiaisenpistoille. Siksi olen hieman perehtynyt...Jos ne sattuisivat olemaan turvallisia itikoita, niin ne puolustavat reviiriään ja estävät vaarallisimpien pesinnän sinne.

Miltä ne näyttävät?
 
Mun mies on allerginen ampiaisenpistoille. Siksi olen hieman perehtynyt...Jos ne sattuisivat olemaan turvallisia itikoita, niin ne puolustavat reviiriään ja estävät vaarallisimpien pesinnän sinne.

Miltä ne näyttävät?
Öööö...amppareilta?

Ja jotenkin nyt lähden tästä olettamuksesta, että vaikka en paljoo tiiäkään, niin kyllä mä ampparin tunnistan :)


...ja juu, kerran mä oon hyvin herkistynyt jo pelkille itikan pistoille, paarmoista puhumattakaan, niin veikkaisin että amppari sais mut hiljaiseksi. Oikeesti.

Lähteelähtee huspois sukkelasti.
 
Öööö...amppareilta?

Ja jotenkin nyt lähden tästä olettamuksesta, että vaikka en paljoo tiiäkään, niin kyllä mä ampparin tunnistan :)


...ja juu, kerran mä oon hyvin herkistynyt jo pelkille itikan pistoille, paarmoista puhumattakaan, niin veikkaisin että amppari sais mut hiljaiseksi. Oikeesti.

Lähteelähtee huspois sukkelasti.
Kimalainen on joo selkeästi pörreä. Täystuhoa siis suosittelen, kunhan jostain löydät. Meillä oli (eksän kanssa) savupiipussa muinoin mehiläispesä ja sillä nokikolari sen tuhosi.
 
Kimalainen on joo selkeästi pörreä. Täystuhoa siis suosittelen, kunhan jostain löydät. Meillä oli (eksän kanssa) savupiipussa muinoin mehiläispesä ja sillä nokikolari sen tuhosi.
Semmonen hyvin kiukkunen sukkula, noi pörröset surraajat on ihan iisejä tohon puikulaan verrattuna.

Äyh, heitän kaiken toivoni paikalliseen agriin...ja sen jälkeen myös turkishaalariin kun en oo vielä sitä mustikkamettävermettäni hankkinu...
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä