Anteeksi. Tää on ehkä pitkä postaus. Saako ketjuun laittaa tämmöisiä?
Luin iltapäivälehden ja toi tarttui silmään:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016030321206352_uu.shtml
Kaksi samantyyppistä onnettomuutta, mut eri seurauksilla.
Kirjoittavana isänä mä laittaisin kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiittäisin jotain suojelusenkeliä siitä, että ei tartte murehtia neljiä hautajaisia. Siihen nähden 60 päiväsakkoa ja 5 kk ajokieltoa on rikkahippunen jota ei kannata murehtia.
Toi toinen tapaus taas on seurauksiltaan pahempi ja mielestäni tekonakin pahempi, koska rollaatorivanhus ei tosiaankaan hyppää mistään puskasta siihen suojatielle.
Mut onnettomuuksia molemmat eikä onnettomuuksissa ole mitään syytä vaatia kenenkään päätä vadille.
Itte aikanaan kerran narahdin rattijuoppoudesta. Olin aamulla ihan varma, että ei enää voi olla edes hajua. Mut poliisisedän mittari sanoi 0,7. 2500,- maksettavaa ja kortti kolme kuukautta hyllyllä. Periferiassa asuessa se kolme kk sattui.
Nyt jos vetäisin pullon jallua naamariin ja lähtisin huvikseni ajelemaan niin tuomio olis ihan sama.
Paitti että se ajokielto ei tuntuis missään kun bussipysäkki ja juna- asema on ihan nurkalla.
Kun tuomareille on annettu sekä riippumattomuus, että harkintavalta. Niin siihen nähden noi "taulukkotuomiot" ei aina istu mun oikeustajuuni.
Kiitos ja anteeksi.