Aries 78
Eiköhän tuo jo tullut selväksiSiis mua pantiin.
Eiköhän tuo jo tullut selväksiSiis mua pantiin.
Eiköhän tuo jo tullut selväksi
voi kauhee sun kansJos saa udella niin kenen hanuriin sinut tungettiin
Isommilla asemilla voi olla paljon raiteita, ja tietty useampia juniakin. Raiteet on merkitty, ja usein niillä on myös valotaulut joissa lukee siinä olevan junan numero ja määränpää.Mä vaihan hetkeks puheenaihetta ja kysyisin taas niitä junista. Kun en ole koskaan ollut niin, onko siellä raiteilla enemmän kuin yksi eli se lähtevä juna? että tietää mennä oikeeseen ja missä kohtaa sitä junaa on se tieto että tietää olevan oikee juna ettei lähe väärään suuntaan..Tuntuu tyhmältä kysyä tälläsiä mutta kun en tosiaan ole ikinä matkustanut junalla:ashamed: niin ja kuuluttaako ne siellä sitten niitä paikkakuntia? mitäs muuta pitäs tietää kun matkustaa junalla?
Lipussa lukee vaunun numero ja paikka niin voi suoraan hypätä oikeaan vaunuun.Isommilla asemilla voi olla paljon raiteita, ja tietty useampia juniakin. Raiteet on merkitty, ja usein niillä on myös valotaulut joissa lukee siinä olevan junan numero ja määränpää.
Junat kuulutetaan asemalla/aseman pihalla, ja junan sisällä kuulutetaan kun lähestytään asemaa. Junan kyljessä on yleensä kyltit joissa on numero ja määränpää.
Sitä ei tarina kerroMistä kaupungista Tinkuliini on lähdössä?
Konsta leimaa muuten lipun siellä ravintelissakin. Tai näin olen kuullut sanottavantinku, pitkällä junamatkalla on olennaista selvittää heti aluksi missä on ravintelivaunu (voi kysyä vaikka konduktööriltä eli ns konstalta)
sitten kun lippu on leimattu niin salamana sinne ja eimuutaku retkeilyjuomaa nauttimaan
Ravintolavaunussa tulee aika arvokkaaksi jos meinaa rovaniemi-helsinki välin siellä istua ja ottaa oluttatinku, pitkällä junamatkalla on olennaista selvittää heti aluksi missä on ravintelivaunu (voi kysyä vaikka konduktööriltä eli ns konstalta)
sitten kun lippu on leimattu niin salamana sinne ja eimuutaku retkeilyjuomaa nauttimaan
tinku, pitkällä junamatkalla on olennaista selvittää heti aluksi missä on ravintelivaunu (voi kysyä vaikka konduktööriltä eli ns konstalta)
no junamatkailu nyt ei ylipäätään ole köyhille tarkoitettuRavintolavaunussa tulee aika arvokkaaksi jos meinaa rovaniemi-helsinki välin siellä istua ja ottaa olutta
Mä olen ihan paniikissa kun en tiedä yhtään mitä pitää tehdä ja minne mennä...vaikka väittävät et ihan helppoa se on mutta kun revin paniikin tästäkin. Ja järkevämpi mennä junalla kun linkellä mutta kohta meen linkellä kaks kertaa kauemmin ja monella vaihdolla kun pelkään etten osaa toimia sen junan kanssa.Isommilla asemilla voi olla paljon raiteita, ja tietty useampia juniakin. Raiteet on merkitty, ja usein niillä on myös valotaulut joissa lukee siinä olevan junan numero ja määränpää.
Junat kuulutetaan asemalla/aseman pihalla, ja junan sisällä kuulutetaan kun lähestytään asemaa. Junan kyljessä on yleensä kyltit joissa on numero ja määränpää.
yhtälailla dösäasemalla on moniaita dösiä ja siis vaara hypätä vääräänMä olen ihan paniikissa kun en tiedä yhtään mitä pitää tehdä ja minne mennä...vaikka väittävät et ihan helppoa se on mutta kun revin paniikin tästäkin. Ja järkevämpi mennä junalla kun linkellä mutta kohta meen linkellä kaks kertaa kauemmin ja monella vaihdolla kun pelkään etten osaa toimia sen junan kanssa.
Joo katoin hintoja voi kauhee...siihen menee meikäläisen vara säästöt ,ne rahat joita jemmannut tiettyä ostosta varten mutta pakko mikä pakko kun ilmatteeks ei pääse. kerrankos se kirpaisee...no junamatkailu nyt ei ylipäätään ole köyhille tarkoitettu
Menikö se noin?Imma taking grandpa style imma taking grandpa style....
mutta mä olen niin paljon linkellä matkannut elämässäni niin ne menee ku vettä vaan mutta nyt sit pitäs mennä junalla...tai voin linkelläki mennä mutta matka-aika on lähes 7tuntia pidempi ja vaihtojakin olis kai kahesti.enkä tiedä kumpi tulee halvemmaksi kun en ole sitä vielä ehtinyt selvitellä kun tätä juna juttua olen tässä ajatellut.yhtälailla dösäasemalla on moniaita dösiä ja siis vaara hypätä väärään
mut siis junan kyljissä on kyltit missä sanotaan mihin se aikoo mennä
mulla on semmonen käsitys että ennakkoon netistä ostettu lippu olis halvinJoo katoin hintoja voi kauhee...siihen menee meikäläisen vara säästöt ,ne rahat joita jemmannut tiettyä ostosta varten mutta pakko mikä pakko kun ilmatteeks ei pääse. kerrankos se kirpaisee...
Kantsiiko muuten ostaa millanen lippu? ennakko lippu on kai halvempi? mutta miten ne maksut,voiko sen maksaa nettipankin kautta? yhteensuuntaan vai menopaluu halvempi?
Jos osaat mennä bussilla ja monella vaihdolla niin osaat mennä junallakin :hug:Mä olen ihan paniikissa kun en tiedä yhtään mitä pitää tehdä ja minne mennä...vaikka väittävät et ihan helppoa se on mutta kun revin paniikin tästäkin. Ja järkevämpi mennä junalla kun linkellä mutta kohta meen linkellä kaks kertaa kauemmin ja monella vaihdolla kun pelkään etten osaa toimia sen junan kanssa.
mutta sitte jouduttaisiin keksimään loppuillaksi joku muu puheenaihePalsta neuvois paremmin jos ois vähän lisätietoja.