*The Esikoisesta Haaveilevat*

heeippa kaikki kanssasisareni tulin tänneki taas taukoilun jälkee taas höösään :) Vähä kirpasi kun menny nyt puol vuotta tuli tossa täytee kun alotettii yritys täällä on menossa virallisesti se yk 5 kun sillon täällä aloin käymää. Mutta no ei tuo viel niin pitkä aika oo. Aloin popsii tänää Ladyvita plussaa koska on kova vitamiiinin puutos,naama kukkii ja hiukset putoo. En löytäny mitää muuta missä olis kaikkee vitamiinii melkeen... No ainaki tulee raskausajan vitamiinit tutuksi. :D voi olla et se vitamiinin puutoski vaikuttaa ette tärppii käy... Ja enempi käyn tuol pidempää haaveilleis.

Mites ihmisten viikko lähtenyt käyntiin?
 
bb Kiva kuulla sinusta! Toivotaan, että ladyvita tepsii ja plussaat pian! =)

(.) Täällä ekat ovislimat bongattu ja mies lähtee viikonlopuks äijien mökkireissulle.... Ääääh! Toivottavasti ei ovista tapahdu ennen sunnuntaita, että ehtii mies kotiin =)

Mukavaa perjantaita kaikille! =) :flower:
 
JenPen
nibbler Kylläpäs siellä nyt kestää, tosin odottavan aika on pitkä! Mekin kyllä pari kuukautta sitten odotettiin miehen kummipoikaa syntyväski 27 tuntia.... Et kyllä siinä voi tovi vierähtää :D Meet sillai Teho-osasto tyyliin sinne hirveellä touhulla ja paniikilla tuomaan vauvan maailmaan!
Nauratti kun katottiin niitä miehen siskon synnytyskuvia (ei siis mitään ihan itse toiminnasta otettuja) heillä käydessä, niin tuleva äiti oli joka kuvassa aivan jumalaton hymy naamalla ihan ku se olis parasta mitä hän on koskaan päässyt tekemään eikä yhtään sattuis :D Myöhemmin kyllä kerto että sattu aivan jumalattomasti. On huomannu muuten pienen eron kun on nyt kattonu ihan noita livesynnytyksiä tosta Sairaala-sarjasta, ja verrannu niitä johonkin Teho-osaston synnytyksiin ni huh huh... Aika rauhallisesti ja karjumatta se tosielämässä taitaa edetä.

nibbler ja yöperhonen- Koska testaatte?? Aika lupaavia oireita =) Teillä olis kyllä kummallakin aika plussat jo.. :flower:

kaz Pahoittelut sinne :hug: Mennään yhessä seuraavaan kiertoon... :(

ON: Tein testin eilen kp28 Clearbluella kun sen pitäis näyttää 3 päivää ennen menkkojen alkamista. Negahan se tietysti oli. Nyt sit vaan tätiä odottelen, ku tulis vaan pian. Ei kyl mitään sellasia oireita.
 
JenPen
Ai joo mun piti pistää galluppia! :D

Pohdittiin tässä miehen kanssa kerran, että mitkä mielestämme olis hyviä harrastuksia lapselle ja tuli pieniä erimielisyyksiäkin asiasta. Se on tietysti lapsen iste päätettävissä, mutta kuitenkin.. Kysynkin siis, mitä toivoisitte/haluaisitte lapsenne joskus harrastavan?
 
G: ei ainakaan jääkiekkoa. liian kallista ylipäänsä "vähästä ilosta"...sähly olis kiva tai vaikka joku lentopallo. musiikkia ehdottomasti ja se todennäköisesti tulee olemaan "varmatieto", sikälimikäli perheen harrastuksia lapsi jatkaa. haluaisin pienestäpitäen päästää lapsukaiset keittiöön puuhaamaan, niin saisivat oppia myös ruoanlaiton hauskuuden :)
 
JenPenSairaala-sarjan tiistain (4.11) jaksossa oli kyllä huutoa ja kiljumista, jos sitä kaipaat vaikkakin vain lyhyt pätkä näytettiin. :D mutta olikin nopea synnytys muistaakseni ei ehditty puudutusta käyttää.
 
Hei! Haluaisin liittyä joukkoonne. Kirjoittelen myös tuolla KM:n jälkeen kuumeilevissa. :)

Taustoista sen verran, että takana keskeytynyt keskenmeno 9/08, raskaus oli siis ensimmäinen. Nyt menossa kp33, tein testin ja negaahan se näytti. Yrityskerraksi voisi merkitä yk2, vaikka vasta nyt aiotaan kunnolla yrittää. Ikää minulla on 22 vuotta, Vantaalla asustelen avokin kanssa.

Raskauden kaipuu on mieletön, jospa se esikoinen tulla tupsahtaisi pian syliin. :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
jenpen: Toho sairaalasarjan ja teho-osaston eroo voi olla seki et jenkeissä muuten kivunlievitys ei oo ilmasta,toisin kun suomessa et kylä sielki karjutaa. :D Ja toiset huutaa suomessa. ja siitä puheennolles KATSOKAA TÄÄ http://www.youtube.com/watch?v=cwOFbEzz3ko

Ja galluppii miehelle ois tärkeet varmaa et poika alkais pelaa jalkapalloo ja itselleni että ratsastusta tai balettia koska itse niitä harrastanut. Musiikki myös lähellä meidän molempien sydäntä. Mutta lapsen päätettävissä tosiaa.. :)
 
Vivid
Hassua, just toissa päivänä tulin tänne ekaa kertaa kirjotteleen ja mainitsin, että pitkä kierto on menossa, kun pillereiden lopettaminen on sekottanut kropan. Nyt sitten ennen kuin edes ehdittiin aloittaan yk 1:stä, niin ekat luomut hyppäs kehiin :/

Nyt siis täällä ois menossa kp 2/28(-71) ja "todellinen" yk 1.

Tokihan sitä haluis oottaa jo nyt vauvaa, mutta oon mä silti ihan mielissäni noista menkoistakin, sillä ainakin tietää, että kroppa osaa toimia vielä pillerivuosien jälkeenkin.

Nyt pääsee sit tosissaan yrittään! Jipii! Katotaan, miten käy.

baby butterfly: Hyvä toi You Tube- pätkä! Mies pian peruu meiän yritysaikeet, jos näkee sen :D
 
vivid mitä merkkii pillereit sä söit? Mä söi yasmin merkkisiä ja ensin oli ihan normaali 28 päivän kierto sit se pomppas 35 viitee ja rupes normalisoituu siihen 28-31 päivän kieroo ja sitten nyt jäi ovis pois ja tuli 46 kiertopäivää ja itse menkat oli tosi lyhyet verrattuna normaaliin... Toivotaa et ens kierto olis asettumassa sulla. :)
 
Vivid
baby butterfly: Yasmineja kanssa söin. Joo, eihän tässä voi olla yhtään varma, että miten tää kroppa meinaa tästä jatkaa, mutta toivotaan toki, että säännöllisesti. Toissapäivänä en tosin ees tiennyt, että alkaako ne menkat ollenkaan vai pitääkö ne mahdollisesti käynnistää lääkkeiden avulla, että on tää ihan jees näin, vaikka tosiaan mistään säännöllisyydestä ei vielä todellakaan voi puhua...
 
hei vaan tytöt. arvaatkaa mitä. plussat on muuttunu negoiks. eli nyt ku oon testejä tehny ni ne näyttää vaan negaa. eli hyvästi vauva taas......mutta ei näy eikä kuulu tätiäkään......ääääääääääääh!!!!!!!!
 
Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikeus että pillereiden jälkeen toi kierto heittelee enemmänkin. Mä jätin pillerit pois viime joulukuussa ja koko kevät meni tohon, että kierrot oli vähän mitä sattui. Mulla teki keväällä sitä, että pahimmillaan kierron pituus oli vaan 13 päivää. Voitte vaan kuvitella olotilan ku mulla menkat kestää aina sen viikon. Ensin vuotaa 7 päivää, sit 6 päivää väliä ja taas vuotaa 7 päivää. :kieh:

Nyt onneks joku tolkku noissa kierroissakin jo. Tosin tänään ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Yleensä noita tulee pari päivää ennen menkkoja, että saas nähdä mitä meinaa. Menkkojen alkuun kun pitäis vielä reilu viikko olla.
 
katalin mee nyt lääkärii tekee verestä se testi niin selviää. :) älä hermoja raasta sentää!

hippo mullaki yleensä vuotoo seittemä päivää mut nyt oli vaan 3 melko outoo ja ne alko sillee ryminällä et loragti vaan ja sit ne alko. :D ilma mitää oireit ja kp:it oli 46 :D

vivid Aika monelta oon kuullu et just noi yasminet on sekottanu pakkaa aika reippaasti. Muut mikäs tässä kiireenä. Lääkäri sano mulle kun menkat oli 2 viikkoo myöhäs ja negaa et "kyllä ne sielt tulee"
 
tervehdys.!

ensimmäinen päivä uudessa työssä takana ja kivaa oli :) on vaan paikat aivan jumissa nyt :D

nibbler, nuo niskavaivat kuulostavat kyllä tutuilta, huimaus voi toki johtua siitä... mutta ihmetyttää vaan toi vuoto, kun se on niin niukkaa.!

JenPen, eipä siinä testaamisessa kai mitään järkeä ole, kun tuo täti vieraili.... tosin mielestäni se ei kovin normaali kyläily ollut. kai se on vaan lääkärissä käytävä.!!

mukavaa viikonloppua kaikki.!!! :)
 
JenPen
Minnie- Olikse se tapaus missä se synnyttäjä karjas oikeen kunnolla kun lapsi oli tullut ulos? :D

G: Mies toivois ehdottomasti partiota harrastukseksi. Minä taas ratsastusta, jotain musiikkia ja ehkä tanssiakin, jotain iloista ja rentoa =) Lemmikkieläimiä meillä tulee myös olemaan aina, toivon että oppis puuhaamaan niiden kanssa, ottamaan vastuuta ja nauttimaan niiden seurasta. Ja keittiöpuuhiin haluaisin myös lapsen ottaa mukaan.

Mua pelottaa toi baletti ja toisaalta muutkin urheilulajit, onko niistä hirveästi paineita lapselle. Itse en haluaisi että lapsi kokee mitään suorittamisen pakkoa tai sellaista että on pakko olla hyvä. Enkä tytölle mitään ulkonäköpaineita, mitä tuntuu että baletista vois tulla jos ei olekaan ihan luotu siihen lajiin.

yöperhonen- Millasen duunin oot alottanut?? Kiva kun eka päivä meni hyvin =)

babyb Joo mä oon ton videon nähnyki joskus... :D Siel ei tainnu olla rahaa siihen kivunlievitykseen... Saa nähä paljonko siellä ite sit huutaa, ku oon hyvin äänekäs ihminen jo muutenkin B) Toki osa huutaa, mut ite oon ihmetelly miten hiljaa monet on ja miten rauhallista se touhu yleensäkin on kokonaisuudessaan, kun oon nyt noita livesynnytysvideoita kattonu Sairaalasta, Youtubesta ja tosta Kätilöt-ohjelmasta. Jotenkin oon ajatellu että siel on hirvee härdelli päällä, yks huutaa ja muut juoksee edestakas...

Mä lähden viikonlopun viettoon Tampereelle aamutuimaan, hyviä viikonloppuja siis kaikille! :wave:
 
G Poika vois harrastaa jääkiekkoa tai jalkapalloa. Totta kyllä tuokin että jääkiekkoon menee tuhottomasti rahaa. Siskolla on 15-vuotias poika joka pelaa nyt oman ikäluokkansa maajoukkuetasolla ja kyllä se on uskomattomia summia mitä siihen kuluu. Pojan takia koko perhekin muutti pohjanmaalta pääkaupunkiseudulle. Itse harrastin nuorempaa uintia ja uimahyppyjä ja se oli hauskaa. Ne vois olla sellasia tytölle sopivia harrastuksia. Saas nähdä vaan, niin mies tekee molemmista tietokonenörtin! :LOL:

Sit kysymys: Kuinka monta päivää teillä muilla yleensä tuo ovislimailu on teillä kestäny? Mietin täällä sitä just, että ehtiikö mies takas kotiin ennen ovista, kun eilen aamulla tosiaan tuo limailu alkoi... :/
 

Yhteistyössä