*The Esikoisesta Haaveilevat*

täällä oli keskusteltu vaunuista, niin ollaan mietitty joskus, että mahdollisimman kevyet vaunut täytyy olla. ja mielellään yhdistelmät. sitten lähempänä "tarvetta" tietää enemmän, millaisiin lopulta päätyy..

ja kastegalluppiin sen verran, että me ei kasteta kirkossa, vaan sellaisessa paikassa joka on molempien mieleen, esim. kotona tai jossakin muussa viihtyisässä ympäristössä. kummeja tulee 4 tai sitten jopa 5..

G: mitä mieltä te muut olette, montako kummia on "ok" ??
 
JenPen
Galluppiin: Miehen kanssa ollut vähän erimielisyyksiä tosta kastamisesta... Kumpikaan ei olla uskovaisia yhtään, mutta mies kuuluu silti kirkkoon. Hän haluaisi kastaa lapsen koska haluaa perinteen vuoksi kastejuhlan, papin jne. Hänen puolestaan lapsen voisi erottaa kirkosta vaikka seuraavana päivänä. Minua taas ärsyttää, että juhla pidettäisiin ihan vain tavan vuoksi, jos mieskään ei kerran usko mihinkään papin puheisiin yms. En haluaisi kastaa lasta kirkkoon siis.

HappyFeet Mitä vaunuja ite oot miettinyt? Mä oon tosiaan niitä Brion Happyja, mut sit mietin niitä Brio Go-vaunuja myös... Tai yleensäkin joko kolmipyöräsiä tai sellasia missä etupyörät on pienet, jos ne olis ketterämmät. Koiran kanssa kun kuitenkin täytyy lenkkeillä niin olis todella plussaa jos niillä pystyis metsässäkin kulkemaan.

Ai niin, ja täällä tänään kp1 yk5... :'(
 
JenPen
Ai niin kummeista vielä, halutaan kyllä lapselle kummit vaikka olisivatkin sitten ns. epävirallisia kummeja, eikä merkitty mihinkään kirkonkirjoihin... Itse haluaisin parhaan ystäväni, toisen ystäväni miehensä kanssa ja veljeni kummeiksi mutta saa nähdä mihin kompromissiin päädytään kun mun mielestä 4 kummia on aika maksimi. Tiedän kyllä että mies haluais siskonsa ja sen miehen, itseä taas ärsyttäisi ottaa heidät meidän lapselle kummiksi kun nyt heidän esikoisensa kasteessa eivät halunneet minua kummiksi ottamaan vaan pelkästään mieheni, vaikka kaikki muut kummit olivat pariskuntia... Tai siis tiedän, että nimenomaan miehen sisko ei minua kummiksi halunnut, hänen miehensä oli minua ehdottanut.
 
paljon voima :hug: kaikille tippuneille ja muuten vaan sitä tarvitseville..

G: vaunuja en ole miettinyt sen kummemmin..sen näkee sitten mihin päätyy.. hmm.. maks 4 kummia, kuulumme molemmat kirkkoon mut en sit tiedä mimmoset juhlat.. hmm.. seuraava gallup oliki harrastuksiin..enpä ole sitäkää pahemmin miettinyt mut sellainen kuitenni josta lapsi itse pitää.. :)

voimia kaikille ja tsemppiä jännäilijöille.. :)
++++++plussatuulia :whistle:
 
Jenpen :hug: oi ei. uutta puhtia uuteen kiertoon, ehkä tää kierto olis nyt SE :)

ON: syvä vitutus päällä. että mua kyrsii suunnattomasti anoppi! oli kiva istuu siinä neljän lapsettoman kesken, kuuntelemassa ku se rontti kehtaa sanoo jälleen ekrran miten lapset on paskinta mitä sille on ikina sattunu, että ei tartte miettiäkkään mitään lapsia kun ollaan kaikki niin nuoria.. joo-o nuoria häneen verrattuna tottakai, mut on se nyt vittu... (anteeks kielenkäyttö ) ja sitte ku appiukkopuoli aloitti sen keskustelun että "ehkä täs pöydän ääresäki alkaa masut kasvaa kohta" ja oli oikeen ilonen niin sit tää haaska tulee ja avaa sen sanasen arkkunsa josta ei oo mitään hyvää tullu ikinä kenestäkään! kaikista vähiten musta sen jälkeen kun mä päätin ite sisustaa kotini.

aaargh! ja vielä lisäks se että mies soitti isällensä. kuulemma epäilevät keuhkosyöpää. kiva! mis kysy että mitä jos sillä on syöpä, niin mä sanoin että meijän pitää puhua se ympäri että tulee tänne takasi, että syöpähoidot vie niin paljon voimia että ei sitä voi yksin jättää, ku ei se pääse ite hoitaan ihteään. onhan sillä se uus akka mut.. no.. sanotaanko nyt näin että kovin hoitavaa kuvaa se ei ittestään antanu ku ne viimeks oli täällä. varmasti ihmisenä ihan mukava mutta....

ja tää vauvakaan ei oo tulossa ikinä! eipä tietenkään, viisaasti ajateltuna hyvä vaan, niin ei tuu turhia huostaanottoja. siihen se kuitenki menis. ei musta oo mihinkään...
 
Kp 3/28-30. Onneks ei kovin paljon tule. Mut silti kyl harmittaa. Mies on ollut aivan ihana lohduttaja. Itsellä ei vain tahdo usko riittää, et joskus edes raskautuisi. Kyl asia miestäkin koskettaa, mut ajattelee asiat vähän realistisemmin kuin mä. Hän vain sanoo, et kyl meillekin vielä onni kääntyy, niin voi käydä jo tässä uudessa kierrossa. Nyt onneks itselläkin helpottuneempi olo.

Nibbler hug: onpa anoppi puhunut tosi ikävää juttua.

:hug: sitä tarvitseville.
 
Siniviuhka Mulla itellä on 6 kummia/3 pariskuntaa siis. tai emmä oo kattonu et ketkä niistä "oikeita" kummeja on. Ja kyl mä ajattelin et vois vaikka 2 siskoa pyytää ja sitte kaveripariskunnan eli olis 4 kummia ainaki nyt aluks ku siskot ei vielä seurustele. Mutta kyl ne miehet sitte kans on kummeja ku pariutuvat :)

JenPen Mä pistän vaikka linkkiä tähän vaunuihi mitä oon aatellu:

Crescent Classicit on ykkösvaihtoehto. Kevyet ja ihanan näköset, tosin kapee koppa ja aika pienehkö tavarakori mun mielestä, mut siltikin ne ykköset hinnasta huolimatta :D
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3231/pl

Pireus Lux Eva olis ihan kiva, tollasena musta/punasena, vähä mietityttää et onkohan kuinka "laadukkaat" tai en tiiä mut ainaki ois halvempi. En oo livenä nähny näitä:
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3648&show=all

TAKO: Fast Rider Nightwish ois kans ok mitkä voisin hyväksyä, mutta aika painavat vaa. En oo livenä nähny näitäkään kylläkään..
http://www.babytown.fi/products/430

Halit tippuneille ja muutenki maassa oleville :hug:

Pitäs mennä koittaa kellistää toi ukko...
 
JenPen
nibbler Hitto mikä anoppi!! :eek: Aika ikävää puhetta etenkin miehes kannalta ajateltuna, jos oma mutsi tilittää et lapset on pahinta mitä sille on ikinä sattunu... Voi jestas sentään, järki juoksee taas...
Mitä ihmettä, huostaanotto?? Ootko nyt vaan jonkun masennukseen viittaavan mielialan kourissa vai mitä sä höpiset? Eiköhän teidän erittäin odotettu vauva olis hyvissä käsissä synnyttyään... :)

HappyFeet Mä oon kasn miettiny tota hinta-laatusuhdetta, et kuin kestäviä noi edullisemmat vaunut mahtaa olla... Aika isoja hintaeroja niissä kuitenkin, 300 eurollakin sa jo joitakin yhdistelmiä ja sit taas jotkut maksaa lähes 800? :eek: Tykkäsin noista sun linkittämistä Crescenteistä, mut jotenki omaa silmää miellyttää eniten sellaste yksinkertasen näköset, siks just niitä Brioja kattellu. Meidän alakerrassa asuu hienot vaunut (ja siis vauva myös :D ) mut en oo vielä onnistunu näkemään minkä merkkiset ovat... Kyttäsin niitä jo tuolta niitten kellarikopista ennen ku heidän vauva oli edes syntyny.. :whistle:
 
JenPen ja iitu- :hug: ainakin teille ja muillekin tippuneille.

KP, ihana koiruus. :D

nibbler, siis aivan uskomaton anoppi sulla. :eek: Tiiän että jos joskus päästään tuolle omalle anopille raskausuutisia kertomaan, niin se tulee repimään pelihousunsa, mutta ilosta. Se tykkää lapsista yli kaiken ja on jo vuosikaudet toivonut lapsenlapsia. Siks todennäkösesti miehen vanhemmille kerrotaankin vasta viimesten joukossa, jos sitä lasta ikinä saadaan. Ei sitä hössötystä mitä siitä seurais, kestä koko odotusaikaa.

Vaunuasiaa en ole vielä suuremmin miettinyt. Toki vaihtoehtoja kattellut ja pohdiskellut. Perehdyn varmaan niihin tarkemmin sit vasta, jos testi joskus plussaa näyttää. Pääasia että vaunut olis hyvät, kestävät ja ennen kaikkea käytännölliset.

Kummiasiaa olen pohtinut jonkun verran. Ollaan miehen kanssa tyypillisiä suomalaisia. Kumpikin kuuluu kirkkoon, vaikka ei usko mihinkään. Mä olen sitä mieltä että 2-3 kummia riittäis. Haluaisin kummiks sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti haluais lapsen elämässä olla mukana, muutenkin kuin muistamalla just häthätää jouluna ja synttärinä. En edes odota että kummi ostais lapselle mitään lahjoja. Vaan olis siinä lapsen elämässä muuten mukana ja yks niistä tutuista ja turvallisista aikuisista, joihin lapsi vois turvautua hädän tullen ja muutenkin.

Että voikin taas tuntua pitkiltä nää päivät kun odottaa että miten käy tässä kierrossa. Flunssakin meinaa vaivata. Lauantaista lähtien ollut kurkku kipeenä. :/
 
alkaa kyl tuntua että se on tosi paska ihminen.... mieski sano että anoppia ottais vaan päähän jos nyt oisin raskaana, koska sillä ei ois ikinä aikaa käyä kattomassakaan sitä, eihän se enää käy meilläkään ku sillä ei oo aikaa muutaku sille hevoselleen. mä ku luulin että se ei käyny meillä koska se ei saanu päättää meidän asioista...

mä tiedän jo valmiiks että äiti ainaki ois onnellinen vaikka se ei sitä näyttäis, ja isä ois onnellinen ja menis heti kailottaa siitä kaikille, mielellään katolle huutamaan.

mä en sit kerro anopille. jos mä välttelisin sitä sen koko raskausajan, sit joku päivä se tulee käymään "niin täs ois tää britt-marie" :kieh:
 

11.11.2008

Minnie-...................kp 139/30-33.......................(tjottailee)
Terhi82..................kp 117/28..............................yk 3(km jälkeen)
Katie80..................kp 114/30...............................yk 4
Hope22..................kp 102/30...............................yk 2
Heksu76.................kp 99/26...............................yk 1
Humu82..................kp 90/27-33..........................yk 2(yht. yk5)
Zande.....................kp 80/36................................yk?
Kauris-82................kp 77/30................................yk 6
Tytti82.....................kp 65/33................................yk 4
Pinkkimieli...............kp 58/30.................................yk 1
Londiliina85............kp 57/28-30............................yk 2
Marshmallow..........kp 56/23-26.............................yk 4
Kia-85.....................kp 52/......................................yk 3
Ida7........................kp 49/27-29.............................yk 2
Minttuli82................kp 48/23.................................yk 3
Piglet......................kp 47/27-................................(taustailee)
Anu84....................kp 42/27-28............................yk 13

Fancyface...............kp 38/26-28.................................yk?
Empuuu..................kp 37/??......................................yk 2
Nasuli08..................kp 32/28-30.............................yk 3
Santtuli...................kp 30/27-57..............................yk 5

ViutII......................kp 27/27...................................yk 3
MyPoodels..............kp 26/28-58.............................yk 6
Viuhtii.....................kp 26/27...................................yk 3
Hippopotamus80....kp 24/28-32...............................yk 2
Kiharapää...............kp 23/32-35.............................yk 14
Hemuli1981............kp 20/28-38.............................yk 6
Delfis......................kp 20/26-34..............................yk 3

HaLPe.....................kp 19/23-27.............................yk 10
Heinu......................kp 19/26-31.............................yk 13
Mansikkatee...........kp 16/29..................................yk 4
Suhsana.................kp 16/23-24............................. yk 4
Ouska.....................kp 15/33-??.............................yk 8
Happyfeet...............kp 15/32.................................yk 3
Siniviuhka...............kp 13/26-30............................yk 10
Louvre....................kp 13/32-40.............................yk 8
Teddybear82..........kp 12/28-?................................yk 2
Kuumeilija...............kp 10/26-41.............................yk 10
Asty........................kp 10/28-42................................yk?

DeviLiah..................kp -/35....................................yk 4
Yöperhonen-...........kp 8/29....................................yk 10
Nibbler....................kp 7/29.....................................yk 18
Vivid........................kp 6/28.................................yk 1
Kaz..........................kp 5/26-29..............................yk 5
Katalin....................kp 4/28-29................................yk4
Iitu-........................kp 2/32-36................................yk 3
JenPen....................kp 2/28....................................yk 5 (T)
Vauvakuume83.......kp 1/30-35.............................yk 3
Baby Butterfly.........kp -/28-31................................yk 5
Finu........................kp ??/??....................................yk 1
Haaveluja84...........kp ??/??....................................yk ?
Kolmistaan..............kp ??/??...................................yk ?
Mikita......................kp ??/??..................................yk?
Nastimatroona.......kp ??/??...................................yk ?
Mii26......................kp ??/??...................................yk?
 

Yhteistyössä