~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa Tervetuloa vaan, piän sulle sit kotiuseutukierroksen Kotkasta ja Pyhtäästä (asutaan meinaan Pyhtäällä omakotitalossa jo 1,5 vuotta) :) Hih, oot kyllä ihuna, ois ihan mainioo jos päästäs odottajien puolelle huutelee et kummalla on isompa maha ja kumman vaava potki ensin :D :heart: Eli tarkottaako toi nyt käytännössä sitä, että jos siä et pääse harjotteluun niin sillon sun valmistuminenkin myöhästyy sitten puuttuvien harjottelujen takia? Voi räkä jos näin on :S Oi, olisko vähän ihaninta jos oikeesti saisitkii kaksoset sitte, vauvaonnea oikee tuplasti, oioi, tuplaäiti kertaheitolla :) Mut toihan on oikeesti hienoa, et lääkäri oli noin ihana ja kiltti ja asiantunteva :) Ei paljon opiskelijalla varaa ole maksella hoitajien tunarointeja, ihanasti se lääkäri teki :) Oma napa: Sitä miä tässä ihmettelenkii, ku yleensä puolitoista viikkoa ennen menkkoja rinnat kiepytyy mutta nyt ei mitään.. :D Tää on kyllä ihan hölmöä mietiskellä ja pohdiskella asiaa :D Sittenhän se selviää jos täti jää tulematta tai jos se tulee :D Voi meitä, vauvakuumeeseen eksyneitä.. :heart:
Päätetäänkö, et siä plussaat tässä kierrossa ja miä viimeistään ens kierrossa :) Lähen huomen ostaa greippimehua ja foolihappoa ja syötän sitä vielä avokillekkii et alkaa siittiöt lisääntyy :D ja unohtamatta ovulaatiotestejä lisäks :D Hih :heart:

Plussapuhureita :heart:

Sartsa83
Edda Elä muuta sano. Olin kyl aika otettu ja ilonen asiasta. :)

Hempu Voi jehna! Nyt kyl iski kateus. Meki tahotaan niin kovin omakotitaloon ja nyt siä sanot asunees jo 1,5v omassa. Noh! Mie tuun ihastelee sitä sitten sinne. :) :heart: ja juuuu.. kivaa! Pääsee kunnon kiertoajelulle. :) :D ..Niin siis ei se valmistuminen jäis niistä työharjoitteluista kiinni, vaan siitä että kun en opi teoriassa asioita niin en pääsis mistään näytöstä läpi mitä meillä on aihealueittain. Mulla kun ei lukemisella jää mitään päähän! Ei yhtikäs mitään. Kaiken opin käytännössä.

Hehee, joo, vähän ois hyvä ku yhet huutelis tuol odottajien puolella:"Mä tunsin tänään ekan potkun! Mites siä? Joko vaavi heittää kärrynpyörää? :D" ... juu, tuplaäiti ei kuulostaa ollenkaa pahalta. ;) .. pääasia kuitenki on että raskaudun tässä, ei sillä montako siellä sitten asustaa. :) Hehee.. voi sinua.. oot kans kyl samanlainen pohtija noitten oireiden kanssa ku minäki. Hih.. hassua. :D .. ei sitä kuule Hempu taas tiiä mikä siellä mahassa möngertää vai möngertääkö mikään. ;) ... toivon kyllä että alkio siellä alkais pian möngertää ja kasvamaan. ;)

Ainiiiii unohin ostaa greippimehua tänää... mä vetelen jo vitskuja joissa on foolihappoo mut d-vitamiinia pitäs saada lisää. Juu, kasvatat ukolles hirmuset simppamäärät nii johan alkaan poikii pienokaista! :heart:

joku miten ja missä voi sperman tutkituttaa?Mies alkoi pelkäämään että on simpoissa jotain vikaa kun mammalla ei vielä maha pyöreänä,olin hieman vaikeana kun en osannut oikein muuta sano kun ei kai niissä nyt mitään (ei paljoa lohduttanu!!!) ja haluaisi nyt mennä sperman tutkituttaa jos menkat mulla alkaa viikonlopuna.Jos joku tietää niin auttakaa! :(

:attn: Onko teistä kukaan käyttänyt Babyplussan erittäin herkkiä raskaustestejä?? :attn: (ne on siis herkkyydeltään 10)

Rupesin katsomaan tarkemmin tuota tikkua saatuani sillä negan...Ja kyllä siinä sellainen viivanpaikka näkyy. Tosin se on väritön. Olen tehnyt kyseisellä testillä aiemminkin, silloin niissä ei ole näkynyt viivanpaikkaa. Tiedetään, että noilla ei ole juuri merkitystä, mutta tässä yrittää etsiä sitä toivon kipinää vaikka testejä suurennuslasilla katsomalla... :D

Taffo82: Täällä ainakin yksityisellä lääkäriasemalla saa sen tutkittua. Maksaa muistaakseni jotain 60-80 euroa korvausten jälkeen, korjatkaa jos olen väärässä. Muistan tuon lukeneeni jostain.

Sartsa83
Taffo Meillä ukko meni ihan väestöliitolle (muukin yksityinen passaa).. makso tosiaan ton 80e ja 2-3vko kesti suunnilleen vastaukset. :)

Edda sulla on haamuplussa!!!! Varovainen onnentoivotus... kokeilepa huomenna tai parin päivän päästä uudelleen. ;)

Hui, älkää nyt ihmeessä onnitelko vielä...Se oli ihan väritön viiva! Haamuun tarvitaan vähän punertavaa viivaa.

Mekin ollaan mietitty tota sperma-analyysia, en ole kuitenkaan aiheeseen paremmin tutustunut ja mietinkin että miksi se pitää siellä paikan päällä antaa? Eikö voi kotona ruikata johonkin purkkiin ja viedä se sitten sinne tutkittavaksi. Vai pitääkö sen olla niin tuore ettei saa yhtään viivästyä...?

Sartsa83
Edda muistaakseni onnistuu kotonakin ruikkailla ja viedä se sinne sitten mutta kannattaa siitä kysyä. Ja ei sielläkään se nyt niin paha ole, mitä tuo ukkoni on käyny. Kehu väestöliiton (eli yksityisen) tiloja paremmiks suorittaa tämä toimenpide kun hormoonipolin tiloja. Mut enpä usko että estettä ois muuallakin toimenpide suorittaa.

Ja ei se kuule väriä tarvi kun siihen muodostuu jonkinmoinen viiva niin se on sillon viiva. :D ... se vaan kielii siitä että sun elimistössäs ei ole vielä paljoa hcg:tä. Ja siis mehän tässä toivotaan nii kovin sitä plussaa nii siksi intoillaan heti pienistä. Ja varovaisesti vain. ;) :heart:

Taffo täällä Kotkassa kyseltiin vastaavaa tuossa keväällä, niin koko tutkimus (sis. molemmat, miehen ja naiseen) olis tehny sellasen 480 yksityisellä, pelkkä miehen siemennesteentutkimus 60e plus tietty sit se lääkärin vastaanottopalkkio :)

Sartsa voin sanoo, ettei se mitään herkkua oo talvella kun lunta tulee sellaset 30cm ja pitäs töihin päästä ;) Ja nyt kyllä näyttää siltä, et näinkö pystytään laman takia tätä taloa pitämään, kevääseen asti katellaan nyt hiljalleen tilannetta.. :S Mut tervetuloa vaan kovasti :) Heh, miä oon ihan samanlainen, et teoriasta mulle ei jää mitään päähän vaan käytännön kautta opin parhaiten :) Mut toivotaan nyt, että jotain ilmestyis haarjottelupaikan suhteen :) Monta kertaa mulle avokki sanon, että älä nyt liikoja kuvittele ja ite oon sanon, et uskon vasta sitten kun oksennan ekan kerran aamusella ja sen jälkeen teen positiivisen testin :D Mut aina niitä oireita tulee silti tutkittua ja kuviteltua :D Ihan kun ei parempaa tekemistä olis muka :D Joten tältä seisomalta, lähdemme huomenna siun kanssa ostamaan greippimehua ;) Eikös vaan..:D Voin sit kertoo kuinka monta litraa kannoin sitä ja monta pakettia muita pillereitä xD Multivitaa menee jo toista kuukautta..:D :LOL:

Edda varovarovaiset onnittelut haamusta :heart:

Sartsa83
Hempu Mä tiedän! :D Asuin ex-kihlattuni porukoilla vähän aikaan sen kanssa Mikkelissä kun sinne eksyin joskus tuon exäni perään ja opiskeleen. ;) .. siellä siis omakotitalossa sain tehä ihan lumitöitä ja muutenki hoidella pihaa kun asuin niitten nurkissa. :D .. että tuttua puuhaa ja sitä oikeestaan on ikävä.. kaipaa sitä, koska tuo on siihen verrattuna niin pientä että on sitten oma talo, oma piha, oma sitä ja oma tätä. ;) .. tahtoooooo!! Miepä pistän heti kaikki toiveet tuonne talteen että saisitte pitää talonne ja että tämä tilanne tästä helpottuisi jottei tarvitsis taloa myydä pois. :heart: ..saat nauraa mulle livenä sitten kun tuun kattomaan sitä taloa koska tiiän kui mä höngin siinä ku mikäkin sekopää ihastuksissani. :D

Nojuu, toivon todellakin että saan sen harjottelupaikan jostakin.. tai sitte haen sitä koko ajan kunnes löydän ja lähen sitten harjotteluun.. tossa on se hyvä puoli että tota koulutusta pystyy ns. "muuttaan" matkan varrella.. tärkeintä noille on että jokainen työllistyis.. joten.. jos mahdollista löytää harjottelupaikka, siellä voi koittaa sitten työllistyä samalla. :)

Hihiiiii ihan samaa oon sanonu mun miehelle! Ja sitten sitä kuitenki tosiaa kehittelee niitä oireita jostai ja kuvittelee. :LOL: ..et sie voi olla noin kovin samanolonen! Ihan mahotonta! :LOL:

Juu, näin teemme. Pillereitä ja greippimehua! Namskis! ;) ..mulla menee multivitaa jo vissiin jo 6:tta kuukautta. En oo ihan varma. Pitkään oon kuitenki syöny niitä kun eräs raskaana oleva kaverini.. jolla siis nyt kaksi lasta ja muuten sun ikänen. :) sano vaan että raskaus multivitassa on enemmän foolihappoja kun normaalissa et kannattaa alkaa sitäkin syömää.. voi tuottaa tuloksia. ;) ... siispä meikä kipitti apteekkiin ja osti purkin.. ja toisenkin.. ja sitä rataa. ;) .. heh.. koukkuun jäin että heilahti. Nyt tosiaa viä d-vitamiinia tän kaamoksen keskelle ja tuomaa kans lisäpuhtia tähän yritykseen. Silläkin todettu positiivisia vaikutuksia lapsettomiin naisiin. ;)

Hei mä en pysy perässä kun täällä on niin kovasti keskustelua! :eek: Mutta positiivistahan se vaan on. =)

Kiitos kaikille tsempeistä, te ootte mahtavia ihmisiä kaikki! :heart: Tänään on vähän parempi fiilis, välillä tulee kyllä sellainen epätoivo että mitä jos ei sitä kahta viivaa tuu testiin ikinä.. :/ Niin ja välillä ajattelen että mitä jos kuitenkin olenkin raskaana, kun tätiä ei näy ja nännit on kipeänä, mahaa on jo viikon verran juilinut ja väsymys on ankara. Mutta ei saa ajatella niin, koska en oikeesti ole raskaana ja petyn vaan sitten enemmän. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hempu86la:
Siili H Mutta usko pois, kun sitä vähiten odottaa niin tärppää, ihan yllättäen huomaatkin, et hitto, minne se täti jäi ;) Usko pois:) :heart:
Tää vähän nauratti, kun ongelmahan on se että tätiä ei kuulu muttei kuulu kahta viivaakaan. :LOL: :LOL: Mutta tarkoitit hyvää ja sanasi lohduttivat. Kiitos paljon. :heart: :heart: :heart:

Sartsa, sinä ihana nainen. Sä oot mahtava kun jaksat tuota tsemppaamista. Kyllä on mullakin tullut tippa linssiin sun tekstejä lukiessa. :heart: :heart:

Anteeksi taas pessimismini, mutta en kyllä vielä toivota Eddalle onnea, sillä mullakin on tullut tuollaisia viivanpaikkoja parissa kierrossa. Kerran tuli myös haalea punertava viiva, liekö ollut ns. kemiallinen raskaus. Mutta pidän kovasti peukkuja ja isovarpaita ja kaikkia pystyssä, että Eddalla ei olis "turha" viivanpaikka vaan vahvistuis siitä. :heart:

Sartsa83
Siili Sinä senkin ihana pessimisti. :LOL: :hug: :heart: Hyvä että on parempi mieli ja itkustellaan sitte kaikki vuoronperään täällä. :heart: Mikäs sen parempaa ku jakaa tuntoja samanhenkisten ihmisen kanssa. :) Kun tietää että toiset ymmärtää eikä vaan "no höh.. kyllä te vielä sen vauvan saatte kun sen aika on" .. lässyn lää. Meistä jokainen sen tietää, mutta pointti onkin se, miten kovin raskasta se on kuukaudesta toiseen sitä samaa paskaa... toivoo vaan aina tätien jälkee et josko nyt, josko nyt... ja sitten taas pettyy. Mutta siks me ollaan nyt täällä et me voidaan tipahtaa vähän matalemmalta pepulleen ja nousta nopeemmin sieltä ja KUN sitten tämä ihana hetki koittaa ja plussataan, meillä on moooooonia iloitsijoita kanssamme... eikä tartte ajatella kaverin, tutun tms. sanoja."mähän sanoin että te viä joskus sen saatte"

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

kävin äsken facebookissa ja luin taas "ilouutisia": yksi entinen työkaveri, sellainen alkosta ja naisista pitävä ikipoikamies, on vähän aikaa sitten löytänyt löytänyt naisen ja nyt niille tuleekin sitten jo vauva. siis oikeasti, miksi kaikki saa lapsen paitsi me ja te kaikki?!?!?!

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Sartsa83
EI VOI SIILI OLLA TOTTA!?!? Mä kans just hetki sitten näin KOLMEN eri tuttavan lapsuudestani saaneen lapsen. Enkä tienny mitään raskauksistakaan. Sepä se.. muut saman ikäset ja nuoremmatkin vaan raskautuu ja saa helvetti jopa toisenkin!!!!!!!! Mutta me vaan ootetaan sitä ensimmäistäki... vitun vitun vitun vitun vitun vittu!!!! :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Noin. Nyt kun on saanut purkaa, voipi todeta että:"vielä me näytetään koko maailmalle et mekin osataan tulla raskaiksi!" ;) :D

Eikä?!! Oikeasti kaikki on raskaana koko maailmassa paitsi me jotka kökitään tässä pinossa.
Mutta todellakin, vielä me kuljetaan tuolla kaduilla (ja Ikeassa!)ylpeinä isojen masujemme ja suloisten, kauan kaivattujen vauvojemme kanssa. :heart:

Ai niin, vielä paino-/herkkuasiaa. Oon ollut aina aika pienikokoinen, en mikään tosi laiheliini mutta aika pikkuinen kuitenkin. Nyt on tullut painoa nelisen kiloa aika lyhyessä ajassa ja en oo ikinä painanut näin paljoa. Ja tää johtuu ihan vain tän vauvajutun takia.. Tänään päätin etten enää herkuttele, mutta nyt vedän suklaakeksejä naamaan sitä tahtia että hyvä kun en tukehdu. :ashamed: :LOL: :LOL: :LOL:

Yhteistyössä