~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Mä selvisin ainakin eilisestä ilman tiputtelua =) Jännittää kieltämättä aivan sikana. Jos joku vois laittaa mut johonkin koomaan tai tehdä aivoleikkauksen niin että en tajuais mistään mitään ja heräisin lauantaina ihmettelemään menkkojen puuttumista, se olis superihanaa :LOL:

neulainen mulla oli viime kierrossa just ennen menkkoja ihan tajuton raivo-tunne. Yleensä mulla ei sellaista olo ole, mutta silloin meinas lentää astiastot seinään :whistle: Olishan se hienoa jos sun kierrot alkais lyhentyä ja normalisoitua :hug:

taffo voisin jotenkin kuvitella miltä susta tuntuis jos teillä tärppäis taas. Mä olen jo miettinyt valmiiks miten käärisin itseni pumpuliin, makaisin jalat kattoa kohti ja odottaisin ekat kolme kuukautta jos meille plussa tulee. Kun on jo kahdesti kokenut varhaisen km:n, pitää sitä kolmatta (ja neljättä ja kymmenettäkin) jotenkin itsestään selvänä asiana :/ Ei voi oikein edes kuvitella että raskaus vois jatkua siitä plussasta eteenpäin. Hurjasti tsemppiä sulle! :hug:

hipsu kyselit tuosta säännöllisen kierron venymisestä. Mulla oli ennen kellon tarkka kierto (ainakin vuoden ajan), sitten tässä muutama kk sitten kierto on alkanut venymään n. viikolla normaaliin verrattuna. Tässäkin kierrossa ovuloin vasta kp 21, joten tästä kierrosta on tulossa varmaan jotain 34 päivää. Ärsyttävää sinänsä, ovulaation venyminen ei tiedä kovin hyvää, hedelmöittymisen mahdollisuus laskee rajusti jos ovulaatio tapahtuu 21 päivän jälkeen.

Tsempit teille ihanaisille! :hug:

Raitakissa: kiitos että annoit minulle toivoa! Luulin että tämä kierto on jo ihan mennyttä, koska tänään on jo kp 18, eikä ovulaatiosta tietoakaan (edellisessä kierrossa kp 11/15). Eli siis on vielä mahdollista!

Viikonloppu oli ja meni, samoin täti.. onneksi!! Uusi kierto menollaan taas.. Hohhoi! Epätoivo alkaa vallata. Sais oikeesti alkaa suunnitteleen sitä hoitoihin menoa... Ei tästä taida tulla luomuna mitään... :ashamed: :ashamed:

1.3.-10 Maanantai

Jempula........................kp 88/28...........................yk 5
kiharapää.....................kp 88/28-40......................yk 26
Agaetis........................kp 80/27-31........................yk 2

Saana07......................kp 72/26-28.......................yk 6
milean..........................kp 70/28-34?.....................yk 3

Satiini-.........................kp 54/29-32.......................yk 6
PikkuPrinsessa............kp 51/30.............................yk 9
butterFly88..................kp 50/?...............................yk

Elviir-a..........................kp 32/28-31.......................yk 12
hipsu86........................kp 32/28............................yk 1
Ritu82..........................kp 31/28-32.......................yk 2
Raitakissa....................kp 30/28-30.......................yk 6
lillukkainen..................kp 30/19-33........................yk 3

neulainen....................kp 29/53-90 (pillerit jätetty 09/09)
EtanaLilli......................kp 29/30.............................yk 14
Manuliina.....................kp 26/28-31........................yk 6
Ärtsy............................kp 24/30.............................yk 7
yöperhonen-...............kp 21/28..............................yk 26
Jessica-87...................kp 20/?.................................yk 1

Taffo82.......................kp 19/29...............................yk 1
tiuvi.............................kp 18/33...............................yk 8
Anna-79......................kp 18/38...............................yk 2
Dreaming86................kp 18/28...............................yk 2
Tinker Bell...................kp 17/33...............................yk 3
Sinirusko.....................kp 16/30...............................yk 17
Louvre........................kp 11/28-35..........................yk 21

Opaali78.....................kp 9/26-30........................yk 12
Miipeli.........................kp 7/27-36.........................yk 16
Ingu...........................kp 7/28...............................yk 4
esperanzadora..........kp 6/29-31..........................yk 10
HappyFeet.................kp 5/34...............................since 8/2008
kilu09.........................kp 5/28...............................yk 15
Jessie82.....................kp 5/29-31..........................yk ?
HH1979......................kp 4/28-29..........................yk 7
Hempu86la.................kp 4/25-34..........................yk 20
Shih............................kp 3/?.................................yk 2
anu84.........................kp 2/29-32..........................yk 24

hilppa86......................kp........................................yk
aamuhapan korppu.....kp........................................yk 12

Plussanneet 2009:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4

raitakissa: sepä siinä joo jos se kierron muuttuminen siirtää sitä ovuloimistakin ja vaikeuttaa siten raskautumista :/ säännöllinen kierto on kyl niin unelma ku voi vaan olla :) mullakii oli 12 vuotta ja nyt sit vuoden sisäl ruvennu oikkuilemaan muutamalla päivällä..nytki on sit jo kr 32/28 ja mitään vuotoo ei näy, alamahas vaan ilkee painon tunne :( johtuu kai pitkittyneestä kierrosta pyh! alkais nyt se vuoto ni pääsis eroon tästä ihme tunteestakin.tuntuu ku joku seisoin alamahan päällä :( karseeta kelasin jo et mul on joku kasvain jossain tuolla :(

Voi HH rakas kun voisin jotenkin helpottaa sun oloas :hug: .Oletteko olleet jossain tutkimuksissa?mehän käytiin ukon kanssa siellä simppa testeissä ja mä kävin "ronkituttamassa" itseni vaikka meillä "vaan" puoli vuotta yritystä takana.( hätähousu minä ).Sulla kuitenkin tuntuu olevan ihan säännöllinen kierto,niin kuin mullakin mikä on hyvä..Ehkä sun kannattais soittaa jonnekin jos se helpottaisi sun sydäntäs ja kysellä vähän mitä kannattaa tutkia.Meille ainakin sanottiin että mies eka tutkitaan kun mun kierto säännöllinen ja ovuloin normaalisti,mies kun on paljon "helpompi" tutkia,ainoastaan ne simot katsotaan ja tehtaat (=kivekset).Miten sun mies suhtautuu asiaan?Anteeksi jos kyselen liian henk.koht. juttuja mutta ajattelin jos olis jotain apua.. :heart:

Kauhistus ku kp:t on taas pitkällä, miten nyt noin :eek:

Nyt tulee omaa napaa taas vaikka muille jakaa :D
Ovisoireet oli viimeviikolla ihan selkeät ja tulihan sitä touhuiltuakin.
Tikullahan en ovista saa, mutta uskon ennemmin oireisiin kun tikkuun...
..oviksen suhteen...

nyt on sitte nippaillu aika ikävästi alavatsassa (vähän niinq menkkamaisesti) ja mm eilen oli törkeet pahoinvoinnit. En mä autossa koskaan oo voinu lukea esim kirjaa, mutta ei oo ollu koskaan ongelmaa lukea tekstiviestejä ym "lyhyttä".
Eilen käytiin isännän kanssa kavereita tapaamassa ja joka hiton aitomatka jouduttiin avaa ikkunat auki ja ilmastointi päällä ku voin niin pahoin :LOL: Join vettä, ei auttanu, söin mandariinia, ei auttanu.. ruokakaan ei auttanu. Läähätin ja voihkin kaikki ne automatkat jota eilen suoritettiin :D
Lisäks ollu lämmöt alhaalla (jopa alle 36:n) nyt parina iltana kun menny nukkumaan.

Tän hirveen väsyn voin ihan suoraan laittaa johonki kevät väsymykseen. Simahtanu nyt kahtena iltana jo heti yhdeksän jälkeen (normisti menee helposti tuonne yhteen kahteen asti).

Onhan noita oireita taas vaikka muille jakaa, mutta uskohan tässä on alkanu jo mennä :x

Voi HH saat kaiken myötätunnon ja sympatian.. Tiedän niin ton tunteen, liian hyvin.. Eihän se tutkimuksiin ja hoitoihin meno olis kun puhelimen soiton päässä, mut jotenkin sitä ei vaan halua myöntää itelleen, et tarvii apua.. Toivon niin koko sydämestäni sulle voimia ja jaksamista ja että jaksat taas nousta ylös tätin aiheuttamasta pahasta mielestä :hug: Paska täti!!! Hups, anteeks kiroilu.. Ja tosiaan niinkun taffo tuolla jo sanokin, niin eihän sun tartteis ensin passittaa kun miehes tutkimuksiin, siitä on kaikki helpoin lähteä :) Paraskin täällä murmuttamaan asiasta.. :D Voi hanibani, kun voisin jotenkin sun oloa helpottaa :hug: :hug:

tafforakasmuru, kiitos tsempistä :heart: On ihana tietää, että täällä ihmiset myötäelää toisten tunteita ja se jotenkin helpottaa! Niin miäkin olen ajatellu, et jotenkin erilainen side siihen lapseen sitten varmaan syntyy, kun sitä ei ole saanu ns. helpolla.. Voin vaan kuvitella millanen mörkö keskenmeno tulee olemaan sulle uudessa raskaudessa :( Ei siitä helpolla varmasti yli pääse! Jos siltä tuntuu, niin ehkä siun kannattas käydä jossaa vähä juttelemassa siun ajatuksista, niin saa päätä selvemmäks :) Viimeistään sitten kun uus raskaus alkaa.. Saanko kysyä, et miten siun mies suhtautu keskenmenoon, ootteko saanu yhessä puhuttua asiasta? Isoja haleja murunen :heart: :hug:

ON: Avokki kysy eilen, että koska lähetään tutkimuksiin ja samaan hengenvetoon, että oikeestaan ihan hyvä, ettei nyt vielä ole tärpänny, kun taloudellinen tilanne on niin kovilla.. Olipa helpottavaa, toisaalta ymmärrän hänen pointin, kun perheen päänä haluais pystyä olee taloudellisesti vahvoilla, mut kun on lomautettuna niin ei siihen kykene ja miehinen ego kärsii.. Meilläkin kaupungilla on alettu puhumaan hoitajien palkattomista, jos joku haluaa vapaaehtosesti ottaa niin saa ottaa.. Ei oo noita vapaaehtosia ollu..

Kopioin tämän saman tekstini tuolta toisaalta, ei nyt vaan jaksa kirjottaa samaa asiaa kahdesti...:D

Taas heti alkuun: oikein isot voimahalitukset tädin yllättämille :hug:

Pakko oli tulla omaa kuumettaan vähän purkamaan...Siis yleensä mulla alkaa pari päivää ennen varsinaisten menkkojen alkua ihan pieni tuhruilu, joka siis on kestoltaan sen max.2 päivää jonka jälkeen alkaa varsinainen vuoto. Nyt tuli kp:nä 23-25(dpo 10-12) ihan pieni veripisara pyyhkiessä paperiin, vain kerran siis kunakin päivänä. Ja tänään ei mitään. Lisäksi vasenta alavatsaa on nipistellyt välillä voimakkaastikin samaisina päivinä, tänään lähinnä vaan kun olen jonkin oudomman liikkeen tehnyt.
Edelleen olen varautunut täysillä siihen että se tätsykkä sieltä taas tupsahtaa mutta noi oireet on nyt sallinu toivonkin hiukan nostaa päätään...Josko jo nyt?? :heart:

Toivotaan ainakin parasta, tasavertaisesti kaikille =) :D

Taffo Kiitos kannustuksesta ja myötätunnosta. Tiiän että sinuun koskee vielä enemmän ja varmasti ymmärrät miltä minusta tuntuu :heart: :heart: En ole nyt miehelle puhunut yli 2 kuukauteen hoitoihin menosta kun sovittiin että yritetään vielä luomuna. Jossain vaiheessa ajattelin kyllä ottaa asian puheeksi taas. Kyllä hän suostuu hoitoihin/testeihin. Tosin en näe muuta mahdollisuutta jos hän haluaa olla vielä naimisissa kanssani. Minä nimittäin haluan lapsen ja jos ei herralle passaa lähtee tutkimuksiin niin saa sit viettää elämää jonkun muun kanssa! :|

Hempu: Mennään taas samoilla kiertopäivillä. Pahoittelut tädistä sinnekin. Jospa me jo ens kuussa plussattais molemmat :heart: :heart: :whistle: :whistle: Sun mies on ihana kun osaa osallistua itsekin keskusteluihin ettei tarte lypsää tietoo niin kuin meillä. Kyllä te mun oloa helpotatte ihanilla ja kannustavilla sanoillanne. Niillä on iso merkitys mulle kun en kuitenkaan muiden kanssa juuri keskustele tästä epätoivoisesta raskaaksi tulemisen yrittämisestä. En vaan kykene siitä juttelemaan. Tunnen itseni niin epäonnistuneeksi kun lasta ei kuulu eikä näy. Ystäväni ovat joko raskaana tai heillä on jo lapsia. Tunnen itseni niiiiiiiin ulkopuoliseksi etten sanoin voi kuvata :ashamed: :ashamed:

Tää on taas tämmöistä märinää mulla alkukierrosta. Kuten varmaan arvasittekin. Mies on ollut hieman kipeänä ja älyttömän pahalla tuulella. Häneltä ei ole sympatioita ripissyt todellakaan meikän suuntaan. Tuntuu että häntä vituttaa taas ihan kaikki. Olenkin antanut olla omissa oloissa. Pitänee keskustella kunhan on paremmalla tuulella.

Huhtikuussa on ystäväni laskettu aika. Toukokuussa serkkuni LA ja kesäkuussa siskoni LA. Ensin ajattelin että kestän tätä lapsettomuutta paremmin kunhan he synnyttävät, mutta nyt tuntuu että olo vaan pahenee sen jälkeen kun he alkavat hehkuttaa äitiyden onnea. Mä en tiiä miten jaksan sen ja jaksan vielä iloita heidän kanssaan. Käydä läpi 3 ristiäiset ja olla iloinen ja onnellinen?? :ashamed: :ashamed: Hävettää ittiäki omat ajatukset ja tunteet! Paska akka!! Olen koittanut olla miettimättä koko asiaa mutta takaraivossa se jyskyttää koko ajan kuitenkin. EPÄTOIVOISTA!! :headwall: :headwall:

Raitakissa: Plussaa, plussaa puuuuuuuuuuuuuh ++++++++++

Anu84: Itse juon valion greippimehua, se on tuoremehua. Lisäksi syön raskausvitamiineja ja omega3 ja foolihappo-tabuja.

Manuliina: :whistle: :whistle: :whistle: Toivon sulle plussaa kovasti! =)

Neulainen: muru ymmärrän sun lautasen paiskomis-tunteet paremmin kuin hyvin. Itsellänikin epätoivo aina valtaa välillä enkä saa oikein taas elämänlangasta kiinni! Jos vaan paiskot parit iittalat niin jos se helpottais kummasti =D Toivottavasti saat plussan tässä kierrossa. Toivon sitä sulle niiiiiin paljon!!!! +++++++++++++

Ärtsy: Sinne myös kovasti plussatuulia puuuh :whistle: :whistle: Lupaavia oireita!!! =)

Olen kuitenkin ollut ihmeen rauhallinen ja tyyni, enkä oo paljoo itkenytkään. Pelottaa että tää on vaan tyyntä myrskyn edellä ennen kuin romahdan lopullisesti. Nyt on jo havaittavissa etten jaksa oikein taas tehdä mitään. On vaikeeta lähtee kotoa pois. Mullahan ei nyt töitä ole, joten olen kotona suurimman osan ajasta. Koitan huomenna raahata itseni lenkille jos etes vähän piristyisin.

Lauantaina mun pitäis mennä koko päiväksi raskaana olevan serkkuni luokse kuuntelemaan vauva-raskausjuttuja. Olen jo ihan viittä vaille sitä valmis että ilmoitan olevani sairaana. Toisaalta emme ole nähneet kuin jouluna viimeksi, joten olen kait huono sukulainen jos en sinne kylään mene. Voi helvetti että nää on ahdistavia tilanteita!! :headwall: Mun tekis oikeesti vaan hautautua jonnekkin ojaan loppuelämäkseni!! :headwall: :$ Koittakaa kestää, tää on taas näitä alkukierron EpätoivoIskeeNyrkillä-päiviä! :kieh:

Hempu muru,kiitos :heart: mulla on vanhempi sisko joka just sai myös km:n (meillä oli vaan viikko eroa lasketusta ajassa) ja hänen kanssa oon puhunu joka ikinen päivä..On ihanaa kun on joku saman kokenut jonka kanssa puhua.Ja siellä sairaalassa sain kyllä tukea ja ohjeita jos alkaa todella ahdistaa,siellä oli todella ihana henkilökunta.Mies on ottanu asian jopa huonommin kuin minä,ollaan puhuttu asiaa läpi koko ajan ja aina kun se tulee "esiin" jostain jommallekummalle niin ollaan molemmat tuettu toinen toistamme,rakastan häntä ihan älyttömästi :heart: :heart: .Ja tietysti täällä te ihanat olette olleet suurena tukena ja arvostan sitä suuresti!Ihana tuo sinun avokki kun on noin "mukana" ja tukee sinua mahtavasti! :D

HH voimia ja paljon,mä voin vaan kuvitella kuinka kamalaa on nuo kaikki läheisten raskaudet ja synnytykset ym. ei varmasti ole helpoimmasta päästä kuunnella ja kestää kaikki tuo. :( Ja älä yhtään akattele itteäs,nuo tunteet on ihan normaaleja!Mulla nuorempi sisko saa elokuussa vauvan (ei suunniteltu raskaus) ja arvaa kuinka vaikeaa on ollu seurata sitä tän kaiken keskellä,hän on nytkin meillä..mutta kaikista "pahoista" tunteista huolimatta hän on mulle rakas niin siltikin on vaikeaa ja olen TODELLA katkera.. :ashamed: mutta minkäs sitä tunteilleen voi.. :'( Onneksi voidaan täällä palstalla tukea toinen toistamme ja marista rauhassa!Anna tulla vaan!

Manuliina,Ärtsy,Raitakissa ja muut jännäilijät plussapuuuuuhuuuuri!!! :whistle:

Voi Manuliina... :'( :hug: :hug: Tuo toivon elättely taitaa oikeastaan olla se pahin vaihe hommassa, ja sitten kun putoaa korkealta alas.. :ashamed: Tsemppiä ja jaksamista!

hipsu, greippimehu parantaa naisen ovislimoja ja limakalvoja. Siittiöillä on helpompi päästä eteenpäin ja alkiolla parempi mahdollisuus kiinnittyä.

ON: ei tiputtelua vieläkään =)

Joskus syksyllä "ilmoittauduin" tänne, mutta eipä ole tullut kirjoiteltua... Nyt ajattelin oman matkani tähän asti rustata, jos jollekulle olisi apua...

Eli elokuussa jätettiin pillerit pois, ja pari kuukautta meni ihan entiseen malliin. No sitten tuli taasen kuukautiset, kolmannet vissiin pillerien jälkeen, jotka ei sitten loppuneet ollenkaan. Kaks ja puoli viikkoa kesti vuoto. Raskaustestin tein ja hailun plussan sain ja olin ihmeissäni. Labrassa kävin ja sekin koe oli plussa. No ultraan sitten varasin ajan, vaikka epäilin kyllä kovasti kun testejä tein välillä ja aina oli vaan hailu. Sen verran olen näitä keskusteluja lueskellut että yleensä ne tuppaavat vahvistua. No ultra-aika oli sitten loppuvuodesta, ja gyne totesi että ei ole vauvaa, mutta kysta kylläkin. Eli se kysta nosti sitä raskaushormonia, arvo oli 90, kun se siinä vaiheessa "oikeasti" olisi pitänyt olla kymmeniä tuhansia. Testithän huomaa jo jos arvo on n. 20, joten ihmekään jos oli hailuja. Terolut-kuurin sain ja kysta hävisi.

No sitten jatkettiin yrittämistä ja taas tuli kuukautiset ajallaan mutta olivat tosi niukat ja lyhyet. Ajattelin että no jos se kysta vielä kummitteleekin, ja tein taas raskaustestin. Plussa se oli sekin, ja parin päivän päästä oikein vahvakin. Nerokas kun olin niin teinpä kaksi viikkonäytöllistä testiä viikon välein ja eka näytti 2-3 ja toinen 3+. Eli nousussa oli hormooni, ei oikein siis kysta enää voinut olla, vaikka pieni vuoto alkokin taas. Ja taas varasin ultran. No kaksi viikkoa ennen ultraa oli kova kipu vasemmalla puolella alamahassa, päivystyksessä kävin ja nuori miestohtori meinasi ihan käsikopelolla ja pikaisella sisätutkimuksella että keskenmeno, ota särkylääkettä ja odottele. Näin tein, kipu meni pillerillä ohi eikä enää vaivannut. Koko ajan siis oli vuotoa, niukkaa mutta kuitenkin. Välillä ihan pikimustaa...

No kipu palasi viikon päästä. Illalla alko kova kipu, siis ihan siedettävä mutta nukkumaan en pystynyt. Reiteen asti säteili ja alkoi oksettamaan ja huimaan. Soitin päivystykseen ja siellä oli työvuorossa samainen nuori mieslääkäri ja ohjeisti vieläkin että keskenmeno se on, särkylääke vaan taas ja nukkumaan. No kipu helpotti ja sain nukuttua, aamulla ei taas kivusta tietoakaan.

Ultraa en kuitenkaan halunnut perua kun ajattelin että uutta on vaikea saada ja että perun sen lähemmin jos oireet loppuvat. Eivät loppuneet, joten marssin ultraan. No ei siellä vieläkään vauvaa näkynyt, mutta nestettä kyllä. Gyne ihmetteli että mitä se on ja passitti verikokeeseen. Raskaushormoni olikin yli 4300, ja meinasi että vaikuttaa kohdunulkoiselta. Halusi varmistua ja määräsi heti seuraavan päivänä laparoskopian, eli halusi ihan kunnolla kurkistaa mikä mättää. No pieni siellä oli munanjohtimessa, ei mitään suuremmin revenny, verta oli vähän päässy mahaan, joten ottivat veren ja pikkuisen pois, ja munanjohtimen tietty.

Nyt on sitten ekat kuukautiset tuon tähystyksen jälkeen ja loppuviikosta on kontrolli. Toivottavasti saadaan jatkaa pian yrittämistä, enää en usko että kohdunulkonen tulee, vaikka mahdollisuus toki on. Ja tavallaan rauhallinen olo kuitenkin kun kerrastahan se raskaus alko kun kerta heti tärppäs kun kysta oli vaan alta pois.

Että nyt vaan uutta yritystä ja toivottavasti parempi lopputulos! Ja onpahan leikellyllä puolella todistettavasti toimiva munasarja vielä, munanjohdinta ei kai välissä tarvi jos munasoluja joskus tarvii keräillä lapsettomuusjutuissa.

Mutta että kaikki voi olla mahdollista, ite en kyllä luota raskauteen ennekun on lapsi sylissä asti. Siihen asti voi tapahtua mitä vaan.

Raskausoire vielä, huomasin että karkin ja suklaan mieliteko hukku aivan täysin siks aikaa kun raskaana olin. Suolasta vaan teki mieli, sipsiä ym. Yleensä kun vedän kaksin käsin karkkia kun vaan näkösällä on. =)

manuliina voi ei! Suuren suuri hali sinne, ja yritä jaksaa!! :hug:

hipsu greippimehu auttaa paksuntamaan kohdun limakalvoa, ja tietääkseni tekee simpoille muutenkin paremmat oltavat. Ja vaikuttava aine greippimehussa on tietääkseni foolihappo.

HH Voi ei hani! :'( :hug:
:hug:

Mä en ole halunnut sulle puhua niistä hoidoista, koska se tuntuu olevan sulle kova paikka. Mutta kun olette yrittäneet noinkin kauan, niin se mahdollisuus tulla raskaaksi luomuna taitaa olla kovin pieni. Pahoittelen kun joudun sanomaan sen sulle, mutta kulta rakas, menkää sinne hoitoihin! :heart:

Eihän se välttämättä vaadi kuin esim. yhden hormoonilisän jommallekummalle, ja se voi olla siinä. Ei sitä tiedä, te saatatte päästä todella vähälläkin. Ja jos te nyt käytte hakemassa sen lähetteen, niin siinä menee monta kuukautta ennenkuin pääsette edes mihinkään aktiivisiin hoitoihin. Ei sun tartte sitä hävetä, ei todellakaan. Mitä aiemmin sä sinne lääkäriin menet, sitä nopeammin sut autetaan kulta raskaaksi! :heart:

hempula ja teille kulta ihan sama juttu!! Se eka lääkärikäynti terveyskeskuksessa maksaa sen jonkun pari kymppiä, ja sitten olette jonossa. Eihän teidän tarvitse sinne hoitoihin lopulta mennä jos tärppääkin, mutta ainakin olette jonossa, ja teitä tullaan auttamaan. Mä niin haluan teille molemmille sen plussan, mutta tosiaan jo puolen vuoden yrittämisen jälkeenkin ne prosentit tulla raskaaksi alkaa heikentyä jo huomattavasti. Saati, jos yrittää monta vuotta, kuten te :ashamed:

Mä toivon niin kaikille plussia!

).( mulla alkaa huomenna mun ammatillinen kuntoutus, ja jännittää ihan pirusti. Vuoto alkaa varmaan kanssa ihan lähipäivinä, mutta ei se toisaalta haittaa. Alkaapahan ainakin kierto sitten tasaantua. En oleta että oltaisiin plussattu, joten vuotoa odotellessa. :p

2.3.-10 Tiistai

Jempula........................kp 89/28...........................yk 5
kiharapää.....................kp 89/28-40......................yk 26
Agaetis........................kp 81/27-31........................yk 2

Saana07......................kp 73/26-28.......................yk 6
milean..........................kp 71/28-34?.....................yk 3

Satiini-.........................kp 55/29-32.......................yk 6
PikkuPrinsessa............kp 52/30.............................yk 9
butterFly88..................kp 51/?...............................yk

Elviir-a..........................kp 33/28-31.......................yk 12
hipsu86........................kp 33/28............................yk 1
Ritu82..........................kp 32/28-32.......................yk 2
Raitakissa....................kp 31/28-30.......................yk 6
lillukkainen..................kp 31/19-33........................yk 3
neulainen....................kp 30/53-90 (pillerit jätetty 09/09)
EtanaLilli......................kp 30/30.............................yk 14

Ärtsy...........................kp 24/30..............................yk 7
yöperhonen-...............kp 22/28..............................yk 26
Jessica-87...................kp 21/?.................................yk 1
Taffo82.......................kp 20/29...............................yk 1

tiuvi.............................kp 19/33...............................yk 8
Anna-79......................kp 19/38...............................yk 2
Dreaming86................kp 19/28...............................yk 2
Tinker Bell...................kp 18/33...............................yk 3
Sinirusko.....................kp 17/30...............................yk 17
Louvre........................kp 12/28-35..........................yk 21
Opaali78.....................kp 10/26-30..........................yk 12

Miipeli.........................kp 8/27-36.........................yk 16
Ingu...........................kp 8/28...............................yk 4
esperanzadora..........kp 7/29-31..........................yk 10
HappyFeet.................kp 6/34...............................since 8/2008
kilu09.........................kp 6/28...............................yk 15
Jessie82.....................kp 6/29-31..........................yk ?
HH1979......................kp 5/28-29..........................yk 7
Hempu86la.................kp 5/25-34..........................yk 20
Shih............................kp 4/?.................................yk 2
anu84.........................kp 3/29-32..........................yk 24
Manuliina....................kp 1/28-31..........................yk 7

hilppa86......................kp........................................yk
aamuhapan korppu.....kp........................................yk 12

Plussanneet 2009:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4

Siniruskolle onnea inssin johdosta ja plusssssatuulia!!

Manuliinalle ja muille tädin kiusaamille voimahaleja

HH vähän on samoja fiiliksiä..mietityttää toisaalta onnistuuko luomuna mutta en
kyllä ole itsekään valmis vielä menemään tutkimuksiin. Ja voin vaan kuvitella mitä
joudut käymään läpi kun noin lähipiirissä on noinkin monta raskaana samaan aikaan. Ei voi olla helppoa ja kaikki nuo fiilikset on kyllä ihan oikeutettuja vaikkei siltä tunnukaan.

Hempu ihanaa että sinun mies tosiaansanoo mitä ajattelee eikä pidä itellään kaikkea
sinnikkäästi ja anna arvailla niinku eräät!!

Taffo Ihan kamalaa että kumpikin joutui käymään läpi tuon Onneksi saatte kumpikin
tukea toisiltanne.

JA85 kaikkea sitä voiki tapahtua! HUH! Positiivista tosiaan sentään tuo minkä
itsekin mainitsit, että ensimmäisellä "tärppäsi". Toivotaan että plussaat taas heti pian ja kaikki mene putkeen!!

Ja tasaväkisesti plussapuhureita kaikille +++++++++++++++++!!!

Omaa napaa sen verran että (nyt tietty pidätte minuu hulluna..) minulla oli aika ennustajalle. Oon yhden kerran aiemmin tehnyt sen ja sillon tuli aika uskomatonta infoa. Pidin ihan huuhaana koko juttua mutta tosiaan, tiesihän tuo nainen asioita mitä kukaan muu ei voi tietää ja kertoi asioista ilman että itse täytyi sanoa sanaakaan. Soitin tosiaan tuntemattomasta numerosta tuolloin aluksi ja anonyymina. Kun sitte aiemman kerran perusteella kävi mitä nainen sanoi käyvän ja tiesi mitä tiesi..päätin sitte tänään ottaa yhteyttä uudestaan. En luota tosiaankaan kaikkeen mitä mulle sanotaan jne. en ole "helppo". Mutta kyllä tuo taas loi edes hivenen uskoa tähän touhuun. Ja ehkä mä en just nyt tällä hetkellä muuta tarvikaan kun vähän uskoa että pystyy jatkamaan.

Ja että alotin tikuttelun nyt jo eilen vaikka on noin vähän kp:itä.

Kiitos EL päivityksestä! :heart:

JA85 :flower: Nyt vaan plussatuulia teille päin :)

ON: En kovin jaksa kirjoitella,oon aika kaameessa flunssassa. Lukenu oon kaikkien jutut.. :hug: kaikille tädin kylään saaneille ja plussatuulia kaikille!

[/b]Etanalilli[/b] mulla menossa kp 16/? ja yk 1.
Kierronpituutta arvioin tässä matkan varrella..kunhan näkee millaseks muotoutuu pillereiden jälkeen..

Yhteistyössä