Thaimaa siellä matkustaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti08

Vieras
Tuleeko niihin maa tasossa oleviin asuntoihin jotain ötököitä sisälle?
Onko siellä hämähäkkejä ym iljettäviä otuksia (isompi)?

Millaisia rattaita ollut vajaa 2v mukana?

Voiko ihmisiin luottaa siellä? (kun siellä on niitä lapsi sieppaus juttuja ollut)

Mitä et odottanut thaimaasta?

Selvisitkö ilman vatsatauti ym?
Entäs lapset?

Mitä ostit thaimaasta?
Onko ne mitenkä laaduikkaita tavarat/tekstiiilit?

Tulee niitä liskoja sisälle vaikka olis kuinka korkealle, meidän hotellihuone oli 3 vai 4 kerroksessa ja silti tuli.
Meillä ei tosiaan ollut kuin nuo liskot jota ällösin, gekkoja ne tais olla?
Ihmisiin voi luottaa, toki pimeällä ei kannata lähteä niile sivukylille, mutta esim. kuski otettiin meille vaan kadulta ja maksettiin sille.
Selvittiin ilman vatsatautia.
Ostin feikkikamaa, laukkuja, vaatteita.. ei ole laadukkaita, toki aitoa tavaraa löytyy myös mutta niissä on sitten hinnat sen mukaisia. Ja jos ostat aitoa, osta se vain merkkiliikkeestä.
En odottanut että Thaimaassa olis ollut niin trooppista :)

Heps äiti 08.Oltiin thaikuissa helmikuussa ja kyllä siellä ihan turvallista on vaikka riippuu tietysti paljon paikasta mihin on menossa.Hotellissa ja paljon muuallakin on niitä gekkoja eli pieniä sisiliskon näköisiä ötököitä mitkä vaan kiipeilee pitkin seiniä ja syö ötököitä mutta niitäkin näkyy vain iltaisin eli täysin vaarattomia :) Meillä ei itsellä ollut lapsia mukana niin niihin en voi kyl kommentoida mitään..Ja vatsatautia ei oolut niin kauan kun vaa muistaa juoda paljon nestettä eli vettä ja soodavettä niin paljon ku napa vetää :laugh: thaimaassa on edullista vaatteet ym ja ihan kestäviä tavaroita ovat eli ei oikeestaan muuta negatiivista sanottavaa kuin että lentomatka on aikas tuskasen pitkä =)

Onko kukaan lentänyt finnairin suoralla sinne?
Sisältyykö lentoon monta ateriaa?
Onko lentokoneessa jokaisella rivillä telkku?
Miten ajan sai kuluun lasten kanssa koneessa?
Meillä taitaa olla lennot niin et iltapäivästä/illasta lähetään ja ollaan aikaisin aamulla perillä.

Kiitos vastanneille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko kukaan ollut omatoimimatkalla thaimaassa?

En ole muilla matkoilla siella ollutkaan. Ekan kerran olin yli 20 v sitten siella kiertelemassa miehen kanssa 6 vk. Reppu selassa. Nyt Singaporessa asuessa kavimme Thaimaassa useampaan kertaan. Oli jotenkin pettymys palata sinne . Ennen se sentaan oli paratiisi. Vaikka nytkin kavimme vahemman tutuilla saarilla. Isot plussat kumminkin ilmastolle, merelle, ihmisille ja heidan ystavallisyydelle, maa on viela erittain edullinen ja ruoka on taivaallista.

Tuleeko niihin maa tasossa oleviin asuntoihin jotain ötököitä sisälle? Totta mooses tulee
Onko siellä hämähäkkejä ym iljettäviä otuksia (isompi)? On paljon

Millaisia rattaita ollut vajaa 2v mukana? Ei mitään, liinassa kannoin kaikkia neljää

Voiko ihmisiin luottaa siellä? (kun siellä on niitä lapsi sieppaus juttuja ollut) Järki mukana, niin voi

Mitä et odottanut thaimaasta?

Selvisitkö ilman vatsatauti ym? Ei tullut turistiripulia kuin vasta Suomessa
Entäs lapset? Sama juttu

Mitä ostit thaimaasta? Vaikka mitä
Onko ne mitenkä laaduikkaita tavarat/tekstiiilit? On ne mitenkä.

Katso matkustus-osiosta tai hae haku-toiminnolla. Olen matkustellut ja asunut Thaimaassa suht paljon ja kertoillut kokemuksiani täälläkin.

Oon käyny Phuketissa vuosituhannen vaihteessa ja viime kesänä Bangkokissa. Onhan siellä öttiäisiä mut ne liskot ainaki lähtee aika liukkaasti karkuun. Meidän hotellissa Bangkokissa ei ollut ötökän ötökkää missään.

Ihmisiin on voinut aina luottaa vaikka bangkokissa mekin oltiin aikuisten lomalla ja esim. yöllä kuljettiin paljon tuktukeilla ja pikku tuiterissa, eli ois oltu melko helppo huijauskohde. Syöminen, kulkeminen ja juominen on tosi halpaa. Ostoksia voi tehdä mutta me ei sitä rihkamaa ja piraattikamaa kannettu mukana kun ei oo sille tarvetta.

Eka reissulla Phuketissa mulla oli toooosi paha mahatauti ja olin sairaalassa melkeen viikon. Käsihygienia ja esim. salaattien ja muiden tuoretuotteiden välttäminen voi olla ihan viisasta.

Kuuma siellä on, älä ota liikaa vaatetta mukaan.

Varaa itse matkat ja hotelli niin pääset paljon halvemmalla.

Yhteistyössä