Terveellisin rasva leivän päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä käytän voita. Sisältää vaan kermaa, suolaa ja hapatetta. Joissakin rasvoissa on kaikenmaailman säilöntä-, lisä-, ja väriaineita ja tuotteet maistuvatkin kovin teolliselle :( Pyrin muutenkin valmistamaan kaiken ruoan alusta asti itse kun melkein kaikissa tuotteissa on nykyään kaikenlaista "ylimääräistä" joka tavallaan ällöttää.

Ja niin, en ole mikään karppi.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Mitä rasvaa te ostatte kaupasta leivän päälle? Tai mikähän olis oletettavasti terveellisintä?

70% kasvirasva on ihan riittävän terveellinen vaihtoehto leivänpäälle laitettavaksi (esim. keiju).....ruuanlaittoon sitten rypsiöljy...

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Mä käytän voita. Sisältää vaan kermaa, suolaa ja hapatetta. Joissakin rasvoissa on kaikenmaailman säilöntä-, lisä-, ja väriaineita ja tuotteet maistuvatkin kovin teolliselle :( Pyrin muutenkin valmistamaan kaiken ruoan alusta asti itse kun melkein kaikissa tuotteissa on nykyään kaikenlaista "ylimääräistä" joka tavallaan ällöttää.

Ja niin, en ole mikään karppi.
Juu voita syödään täälläkin, samasta syystä.

meilä on yleensä beceliä tai keijua.
Niissä on niitä omega kolmosia ja ovat kolesterolittomia. Näitä meidän pitää syödä, jotta mies pysyy terveenä.

Paistamiseen sitten öljyä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Terveellisimmästä en tiiä, mutta keijua tai floraa meillä laitetaan leivän päälle. Lähisuvussa sen verran sydän- ja verisuonitauteja, ettei voita ainakaan.

Nuo keinotekoiset transrasvat ovat pahimpia myrkkyjä, Schwarztenegger kielsi moiset Jenkeissä! Voi-kylmäpuristettu rypsiöljyseos on aika hyvä, siihen jos lisää vielä camelinaa, niin entistä parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja marleena:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Mitä rasvaa te ostatte kaupasta leivän päälle? Tai mikähän olis oletettavasti terveellisintä?

70% kasvirasva on ihan riittävän terveellinen vaihtoehto leivänpäälle laitettavaksi (esim. keiju).....ruuanlaittoon sitten rypsiöljy...

Onko esim tuo Keiju sitten keinotekoisesti kovetettua? Kun sitä sanotaan, että sellaisia transrasvoja ei saisi ainakaan käyttää. (onkohan mulla käsitteet hukassa)

Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Terveellisimmästä en tiiä, mutta keijua tai floraa meillä laitetaan leivän päälle. Lähisuvussa sen verran sydän- ja verisuonitauteja, ettei voita ainakaan.

Nuo keinotekoiset transrasvat ovat pahimpia myrkkyjä, Schwarztenegger kielsi moiset Jenkeissä! Voi-kylmäpuristettu rypsiöljyseos on aika hyvä, siihen jos lisää vielä camelinaa, niin entistä parempi.

Eli siis on?

Alkuperäinen kirjoittaja marleena:
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:
Voi on paras ja terveellisin :)

No terveellisyydestä voidaan olla montaa mieltä. Ei ainakaan lisäaineita, mutta kovaa rasvaa kylläkin.....kolesterolia kerryttää kyllä

Valita pitää kumminkin... Joku jossain kiteytti että eläinrasvoista kuolet sydäntauteihin ja lisäaineista syöpään, valinta on vapaa :D

Yhteistyössä