Terolut mimmit

aivan ihana runo nallu!

itsellä ollut huomaamatta palstataukoa. ja tehnyt hyvää. en ole ajatellut oikein mitään enkä ketään. tänään lueskelin teidän tekstejä ta laskeskelin omia päiviä. mun toka terohan alkaa tänään.(!!) viimeks odotin puoltoista kuukautta että koskasaaalottaakoskasaaalottaa. ja nyt olin jotenkin siinä uskossa et se olis ehkä joskus ens vkolla. mutta eipä mitään.

talletuksista, ovulaatiosta tai mistään en tiedä mitään. enkä välitäkään. nyt on kesä ja sain maailman kivoimman työn. sitä tässä pakertelen ja nautin kauniista ilmoista ja sateen raikkaudesta. niin ja miehen kainalosta. :) <3

onnea ja iloa teidänkin projekteihin tai palstataukoihin mitä kenelläkin on mielessä. :)
 
Kiitos nallukan ihanista sanoista! Ja tuo runo.. itku silmässä täällä hymyilen. Minusta on ihan hyvä juttu että sait puhuttua vanhempiesi kanssa vauvaprojektistanne. Osaavat nyt ottaa teidät huomioon kun puhuvat veljestäsi. Mikä siinä on että jotku pamahtaa tosta vaan???? aaarg. en tajua. haluaako luonto jotenki "koetella" semmosia ihmisiä jotka ei olis vauvan hankintaan valmiita sillä että ne tulee katseestaki raskaaksi?? en tajua tätä hommaa nyt ollenkaa. pitää laittaa palautetta tonne yläkertaan ;)

Kateus on kyllä niin kamala tunne. Huomenna alotan työt ja tiedän että työpaikalla on kolme naista ison mahan kanssa. huoh. täytyy vaan jaksaa odottaa sitä meidän omaa. enhän mä kenekään toisen vauvaa halua vaan sen joka on meille tarkotettu.

pinna eik ookki mahtavaa ku unohtaa vauvailut hetkeksi? :) hyvä että kuitenki teropäivän muistit!

Mulla on semmonen mukava kutina että joku täältä tänä kesänä plussaa :)
 
Heipsan!! En ookkaa taas muistanu hetkeen täällä pyörähtää ja täten myös unohtanut tänne ilmottaa et miun kierto päätti taas ruveta venymää! Ärsyttääkö...no eipä juuri yhtään!!! x( Alottelin terot lauantaina, katotaan mitä käy! =) Ilmottelen sit ku uus kierto alkaa taas joskus! :)
 
Mulla on Pcos ja mulle määrättiin niihin terolut-lääke vuosi sitten. Käytin lääkettä sen puoli vuotta, mitä lääkäri määräsi, ja kun lopetin lääkityksen menkat katosivat puoleksi vuodeksi.. olisivat varmaan pysyneet kauemminkin poissa mutta aloitin jälleen lääkityksen. Pakkauksessa lukee :" Alkuun 1 tabletti päivässä 10 vuorokautta. Jatkossa 1 tabletti päivässä kierron 15.-24. päivinä." Ensimmäisen kerran kun olen lääkettä käyttänyt, käytin sen 10 pv ja pidin taukoa kaksi viikkoa. Nyt kuitenkin mietin, olenko mennyt ihan oikealla tekniikalla, joten mitä se 15-24 päivinä tarkoittaa, ja kuuluuko välissä olla kahden viikon tauko?
 
Anskutin_ Mie ku sain Terolutit, niin kierto oli siinä vaiheessa kp 60. Alotin Terolutit samana päivänä ja söin sen 10 päivää. Tämän jälkeen alkoi uusi kierto ja aloitin Terolutit kp 15 ja viimeisen söin kp 24 ja vuoto alkoi suunnilleen kp 28.

Ekalla 10 päivän kuurilla saadaan siis vuoto ylipäänsä tulemaan ja sitten aletaan säännöllistämään kiertoa eli aloitat joka kierrossa kp 15 uuden 10 päivän kuurin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas. Nyt on lomat lusittu ja huomenna takas työmaalle. Ei inspaa yhtään. Reissu oli kiva ja rentouttava, lämpöä riitti ja väriäkin sai pintaan. Ehkä tällä nyt taas jaksaa jonkun aikaa töissäkin :)

Tänään kp 29/30, ei menkkoja.. Mutta oon varma, että tän viikon aikana alkaa vuoto. Eilen testasin negan.
 
Sellasta vaan et tero vol kaksi päivä numero 4. Menkat alkoi ?!??! Mitä? En syö enää yhtään. Aivan sama. Mennään sit kuudenkympin kierroilla. Eioo ollu kyllä koko projekti edes mielessä suuremmin viime viikkoina. Tänään vaan maha kramppaillu. Ei kiitos.
 
Hei, onpas täällä hiljaiseloa elelty kun on valuttu toiselle sivulle :)

Missä te Lumis reissasitte? On tainnu mennä ihan ohi se matkan kohde mulla... Me ei päästä tänä kesänä minnekkään. Mulla oli haaveena käydä Tuurin kyläkaupassa tai jossain muualla täällä koto-Suomessa, mutta tais jäädä haaveeksi. Lomaa kun ei nyt ole, ens kesänä sit :)

Mulla on nyt viimeinen tero-kuuri, jännittää et miten alkaa kierrot luonnistua sitten! Nyt en oo juuri ovista testannu, kuten päätinkin. Okei, muutaman tikun olen kokeillut ja viiva on vahvistumaan päin. Mutta ihan hyvä fiilis, kun ei ole tarvinnu stressailla pahemmin. :) Tuo uus työ on vieny ajatukset kokonaan, ei oo paljoa ehtiny kuumeilla.
 
Terolut-mimmien toivelista 18.6.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Ansku83...........................28v........1.........15.......tauko
Sateenkaari85...37/29-42.........27v........1.........12........tauko
lumihiutale92....35/29..............20v........1..........5.........tauko
jenni_noora.......31/28?...........28v........1..........5........4.tero
macy gray.........27/30-32.........32v........2.........30.......tauko
Vici..................25/??...............24.........1.........4........2.tero
Lindu...............25/28...............22v........1.........4.........4.tero
pinna...............23/56...............23v.......1.........9........2.tero
nallukkan..........19/28-32........23v........1........5........3.tero

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Lumihiutale92 dpo18

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
Tilli84


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
Kylläpä on taas aika vierähtäny. Lista elää nyt kesän ajan varmaan vähän omaa elämää. Käyn päivittelemässä ku muistan mut laitetaan se sit kunnolla takas kuosiin syksyllä.

Mullaki alkanu kesätyöt uudessa paikassa ni ei paljoa raskautumista kerkeä ajattelemaan. Hiljaa toivon että nyt kun asiaa ei pahemmin ajattele ni huomaisin yhtäkkiä olevani piiiiitkällä raskaana jo :) Ei oo ollu mitään ovis/menkkatuntemuksia että tuskin niitä menkkoja edes tulee ilman pillereitä mulla. Aika masis fiilis tuli ku aloin ajatteleen koko asiaa. Saa nähä alkaako luomusti pyörimään kierto ollenkaan :(
 
Juilinnat ja tuntemukset alkaneet täällä taas. Lääkkeistä ei tällä kertaa voi johtua, joten tätiä tai plussaa enteilevät. Vaikkaan sitä tätiä, joten antaa testien odotella kaapissa vielä joitakin päiviä. Testaan sitten jos vuotoa ei ala kuulua. Periaatteessa perjantaina voisi olla jo riittävästi päiviä kasassa, mutta koska oviksen ajankohdasta ei ole tietoa, niin en pidä testaamisen kanssa kiirettä. Juhannus vietetään rauhallisissa merkeissä kotosalla, joten juhlinnankaan takia ei tarvitse varmuuden vuoksi tikutella. Vapauttavaa tämmöinen luomuilu. :)

Vauvauutisia on kyllä tupsahdellut. Olisi se kiva, jos meidänkin vuoro viimein tulisi.
 
Olen ensikertalainen täällä, enkä ole varma kuulunko edes tänne, mutta...
Oma kiertoni on epäsäännöllinen ja harva, kp 36-48. Olen tässä pohtinut, että ovuloinko ollenkaan. Mitkä teidän syynne terolutien käytölle ovat, harvat, epäsäännölliset vai ei kuukautisia ollenkaan? Kauanko olitte yrittänyt lasta ennen terolutien aloittamista? Kävittekö yksityisellä vai yleisellä lääkäriasemalla tutkimuksissa?
 
Panzu mulla oli toinen luomukierto 76 päiväinen, seuraavalta kierrolta aloitin Terot ja nyt 3.kuuri. Eli siis pitkään ja epäsäännölliseen kiertoon sain. Kävin ihan terveyskeskuksessa, sain päivystysajan kun mahakivut olivat aikamoisia. Eihän se Terolut varsinaisesti lapsen saantiin vaikuta, kun aiheuttaa vain kuukautiset. Mulla esim. taisi viime kierto olla täysin ovuloimaton (?)

Oon hieman ihmeissäni! Oon siis tän kierron aikaan tikuttanu 5 ovistestiä, joista maanantainen oli jo melko vahva, mutten tulkinnut plussaksi. Nyt sitten tänään tikutin, tulos oli tosi tosi haalea viiva. Oisko se ovis ollut eilen, jos nyt jo on viiva haalennut? Vai onko tikut vaan viallisia.. Eikös sen pitäis periaatteessa vahvistua ovista kohden koko ajan? Varsinaisia ovis-tuntemuksia ei ole ollut, paitsi liukkaus :p Ihmetyttää kyllä.
 
Hui, ollaan pudottu toiselle sivulle jo! :D ihan hyvä vaan ku ollaan kaikki lomafiiliksissä!

MG Kuulostaa hyvältä noi sun oireet!! Nyt vaan peukut pystyyn. Kyllä teidän vuoro olis plussauutisille jo!! :)

Nallukkan Mä sillon alussa ostin noita ovistikkuja ja olin ihan hölmistyny niittten kans ku välillä näytti tummenevan ja sitten haalenevan, just niinku sulla. En siis koskaan saanu tikuilla selkeää ovisplussaa. Nyt tuntuu että ne tikut oli vaan yhtä rahan, ajan ja mielenterveyden haaskausta :D Meinasin tilata ebaystä digitaalisia mut sit ku gyne alko epäillä että en ovuloi ollenkaan ni jätin tilaamatta.

Panzu Tervetuloa joukkoon! :) Mä sain terot avuksi jo parin kk jälkeen eli tosi aikasin kun menkkoja ei kuulunu. Mulla on ennen e-pilsuja ollu toooosi epäsäännöölliset menkat eli saattanu tulla noin 2 vk-4 kk välein. Sillä se gyne mulle sit anto ne. Oon nyt syöny yhteensä kahet terokuurit eli oon alottanu kierron aina alusta teroilla ja ootellu jonnekin kp 50, testannu negan ja alottanu uuden teron. Alotan kolmannen teron tossa parin viikon päästä jos mitään ei tapahdu tässä.

Ansku83 Pahoittelut että jouduit uuteen kiertoon. Mut tästä uuteen nousuun! :)

ON: nyt on ollu pieniä maha/selkätuntemuksia. Oon pyöritelly mielessä et viimeviikolla olis ollu ovis ku oli hurjat halut+limat mut kattoo nyt. Olisin äärimmäisen kiitollinen edes menkoista. Ihana kun on juhannus ja kolmen päivän loma! Mukavaa juhannusta mussukat :)
 
Terolut-mimmien toivelista 22.6.2012[/COLOR]

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Sateenkaari85...41/29-42.........27v........1.........12........tauko
lumihiutale92....39/29..............20v........1..........5.........tauko
jenni_noora.......35/28?...........28v........1..........5........4.tero
macy gray.........31/30-32.........32v........2.........30.......tauko
Vici..................29/??...............24.........1.........4........2.tero
Lindu...............29/28...............22v........1.........4.........4.tero
pinna...............27/56...............23v.......1.........9........2.tero
nallukkan..........23/28-32........23v........1........5........3.tero
Ansku83.......... 1/30-49........28v........1.........16.......terot

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
Tilli84


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
macy gray.........2/30.........32v........2.........31...... .tauko

Tätiähän ne tutun kaavan mukaan tuntuneet oireet olivat, kuten ajattelinkin. En ehtinyt testaillakaan vaikka perjantaille ehdin ajatella varmistustestiä rauhallisesta juhannuksen vietosta huolimatta. Kilpirauhaslääkitys tuplattiin, joten nyt odottelen sen vaikutuksia. Toivottavasti ei ole jo liiankin iso annos. Hoitavalla lääkärillä on kyllä paljon kokemusta näistä asioista, joten osaa varmaankin aika hyvin arvioida kontrolliarvojen perusteella millaisinki uuden annoksen myötä arvot muuttuvat. Toivon lääketasapainon pikaista löytymistä ja olon kohentumista vaikka ei tässä tämän hetkisessäkään tilanteessa enemmälti valittamista ole. T3V on mulla se huonompi arvo ja se ei kuulemma vaikuta niinkään hedelmällisyyteen. TSH on nyt alle 2, joten sen osalta toivoa on. Koitetaan kuitenkin saada alle yhden ja sinne se varmaan meneekin samalla, kun T3V nostellaan ylemmäs.

Kuuluu ihan hyvää. Kesästä nautitaan ja pilkettä on silmäkulmassa. On aika rauhallinen olo tuosta kierron vaihtumisesta huolimatta. Näin tänään haikarapariskunnan. :D Toivottavsti olivat enne vaikka eivät omalla tontilla olleetkaan. :whistle:
 
Nallukkan Me oltiin Egyptissä, Hurghadassa. :)

Täällä elellään jo kp40/29. Kierrot näköjään taas epäsäännöllistymässä. Ottaa niin päästä. Oon tosin jo ottanut teroja tuon 5 päivää ihan omalla päätöksellä, jospa ne menkat sitte tulis ees joskus. Hitto että ärsyttää, ku kierrot venyy tällasiin lukemiin! :( Ja testit negaa. Eipä ollut kauaa hyötyä noista pillereiden käytöstä, kun jäätiin tauolle..
 
Ny tulee vaan omaa avautumista, ottaa niin paljon taas päästä!!!! Ennen perjantain bileitä testasin negan. olihan se ihan oletettavaa mut silti!!! aina siitä tulee vaan monen päivän ahdistus ja paha olo! Menin sitten illalla varmaan just ahdistusta hälventämään juomaan ihan liikaa ja lauantain olin koko päivän hirveässä krapulassa sen nega-ahdistuksen+"me ei saada ikinä vauvaa" itkun kanssa. huoh. en juo enää ikinä. en tee r-testiä enää ikinä. oon tällä hetkellä niin ahdistunu ja surullinen ja huomenna pitäs mennä töihin töllistelemään työkavereitten kasvaneita mahoja. Sanon suoraan että olen heille äärettömän kateellinen. Hyvinä päivinä jaksan kuunnella odotusjuttuja ja valituksia "niin kamalista supistuskivuista" mutta tämmösenä huonona päivänä työpaikalle meno ahdistaa jo etukäteen... huoh.

Vituttaa että oon aina ajatellu että lasten tekeminen on jotenki helppoa. Että sitä saa muutaman kk odotella ja sit se on siinä. Ei draamaa. Miksi mulla on ollu tämmönen ihme harhaluulo???? Ihmiset puhuu niin vähän siitä, jos vauvan tulo on kestäny... tulipa sekavaa asiaa. helpotta kuitenki taas kirjottaa....
 
Mä kävin kp 14 gynellä ultraamassa munasarjoja, et oisko siellä mitään merkkejä ovulaatiosta. No, eipä ollut. Isoin rakkula oli alle 10 mm, kun sen pitäis olla jotain 20mm et ovulaatio tapahtuisi! Joten ens kiertoon sain clomit ovulaatiota aikaansaamaan. Ja jotta ens kierto saadaan käyntiin, syön teroja 10päivän kuurin. Huoh! Mutta jotenkin tuntuu että asiassa päästiin kuitenkin eteenpäin, kun reseptin sain käteen..

Vicille virtuaalihalaus!
 
Vici :hug: Niin, enpä minäkään osannu kuvitella että lapsen saaminen voi kestää. Raskautumisvaikeudet taitaa olla meidän yhteiskunnassa tabu, samoin kuin lapsettomuus. Huomaahan sen omassakin tilanteessa. Kovin moni ei meidänkään projektista tiedä, itseasiassa tästä on kerrottu useammalle kuin alunperin suunniteltiin.

Kyllä musta ehkä himpun verran tuntuu, että se ovis oli silloin viime viikon alussa. Vertasin sitä vahvinta viivaa siihen taannoin saamaani oikeaan ovisplussaan, tosi pieni heitto oli. Vaikkei mahakramppeja ollutkaan, niin saatoinhan silti ovuloida.. Ärsyttävää! Arvelin mennä elokuussa varailemaan jo tk-aikaa, siinä voi mennä useampi kuukausi lekuri-aikaa jonotellessa niin ois ees vuoden lopussa päästy ensi-tutkimuksiin..
 
Voi Hennu, sinä se jaksat meitä tsempata! :heart:

Me ollaan itseasiassa jo aikas monelle kerrottu, et siirrytään hedelmöityshoitoihin. Jotenkin helpompaa ja sopinut meille. Toisaalta helppo ollut kertoa asiasta, kun tiedetään et monella kaverilla ollut hedelmöittymisen tms. kanssa ongelmaa..

Täällä tuttu Tero-oire koholla: oon vähän räjähdysherkkä..
 

Yhteistyössä