Terolut mimmit

Tää kierto on kyllä ollut rennompaa, mutta sorruin nyt kuitenkin testaamaan ovista. Vaikka mulla ei välttämättä sitä tapahdukaan. Muutaman päivän oon testaillut ja viiva on lähtenyt vahvistumaan ja tänään oli jo kontrolliviivan vahvuinen. Eli tänään saatu ovisplussa.
Ovis kyllä hyödynnettiin, kerrankin mies teki seksiin aloitteen! :D Enkä kertonut edes ovulaatiosta. Ehkä se aisti sen? ;) :D

Eli mut saa lisätä jännäilijöihin, dpo-1? niinkö se meni? no, kuitenkin tänään plussa saatu, tai eilen (jos tarkkoja ollaan) kellohan on yli kahdentoista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Mut voi poistaa listalta. En vaan tiedä että mihin ketjuun tässä oikein kuuluisi, tai huvittaako ylipäätänsä kuulua mihinkään ketjuun. Jotenkin semmonen "kuumeilukrapula" päällä etten jaksa. Jotenkin tuntuu niin turhalta vouhottaa jonkun ovistestin haamuilun kanssa ja sitten kohta raskaustestin haamuilun kanssa. Kun kuitenkin voi käydä mitä vain. Tekis mieli heittää kaikki testit helvettiin. Jos joskus vielä raskaaksi tulen niin teen ensimmäisen raskaustestin vasta kun menkat on kuukauden myöhässä. Hyvää jatkoa teille kaikille!
 
NaksuP Jotenki ymmärrän tuota sun fiilistä... varmasti harmittaa ja turhauttaa. eihän kukaan tietäis mitään mistään keskenmenoista jos raskaustestejä ei ois keksitty (varsinkaan niitä herkkiä!) Kaikkea hyvää sinulle naksuliini :) Poistan sut listalta. Sinnehän pääsee aina takas mikäli siltä joskus tuntuu.

Lumis Jännää!!! :)

nallukan pahoittelut menkoista...

ON: Mä oon ekan kerraan piiiitkään aikaan unohtanu tyystin koko yrittämisen ja kp:t yms!! Ompas ollu ihana olo. Se on tää loma. Ja kesä. Ja minäkin sain sen siivouskärpäsen pureman!! :D Oon nyt asennoitunu sillee että kesällä tulee jos on tullakseen ja syksyllä saadaat sit clomit jos siltä tuntuu. Jotenki helpottunu ja vapautu fiilis :)
 
Terolut-mimmien toivelista 1.6.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Tilli84...............34/32............27v........2.........6.........tauko
Ansku83...........32/30.............28v........1.........15.......tauko
Sateenkaari85...30/29-42.........27v........1.........12........tauko
lumihiutale92....18/29..............20v........1..........5.........tauko
jenni_noora.......14/28?...........28v........1..........5........4.tero
macy gray.........10/30-32.........32v........2.........30.......tauko
Vici..................8/??...............24.........1.........4........2.tero
Lindu...............8/28...............22v........1.........4.........4.tero
pinna...............6/56...............23v.......1.........9........2.tero
nallukkan..........2/28-32........23v........1........5........3.tero

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Tilli84 dpo 16
Lumihiutale92 dpo1

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf
Ambrosia85
another


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Korjaan että tänään 1.6. kp2. Eilen oli kp1 :)

Kiitos kaikille tuesta. Olen päättänyt että tässä kierrossa en ovistikuttele tai muuten stressaa. Koitan keskittyä nyt uuteen työhöni, koska siinä on tarpeeksi miettimistä :) Viimeinen Tero kierto taitaa nyt olla, jos ei menkat ala tulla ajallaan niin sitten vaan reseptin uusintaan!

Onko teillä miten tietoa yksityisen puolen hinnoista, jos aletaan tutkia munasarjojen toimintaa ja siemenneste? Vai ootteko käyttäneet ainoastaan kunnallista.. Mietin, että jos saisin työterveyshuollosta edes lähetteen naistentautienpolille sairaalaan, tulisi ehkä siellä halvemmaksi kuin yksityisellä.
 
nallukan Sori, katoin vaan nopeesti enkä tajunnu päivää kattoa! :)

Väestöliiton sivuilta löytyy hinnasto Tutkimusten ja hoitojen hinnat - Väestöliitto Melko kallista hommaa tuo on kyllä yksityisen kautta. Meillä on miehen kans kyllä tosi helppo ku ollaan kumpiki opiskelijoita ni YTHS on lähes ilmanen. Kerranki saa jotain hyötyä irti lukuvuosimaksusta!! :D

Mies kävi tällä viikolla muuten antamassa spermanäytteen ja vastaus tuli ihan just postissa. sperma oli superhyvä!! :D lääkäri käski mennä jo nyt että voidaan mahdollinen clomihoito alottaa sit heti elokuussa. nyt kun mies on parempi ku ok ni tuli itelle vähän semmonen olo et nyt kaikki on kiinni musta. et minä olen nyt tässä se joka ei toimi ja on huono. järkevä puoleni yrittää selittää et eihän se ihan niin ole mutta silti...
 
NiQ
Mä tulin kurkkimaan tänne teidän juttuja, ja oonkin kahlannut alusta saakka pinoa läpi sieltä täältä muutaman sivun verran ja imenyt tietoa sisuksiini :wave:

Mä kun olen ihan pihalla noiden Terolutien kanssa, kun lääkärikin heti sanoi ettei oo koskaa ollu kyseisten lääkkeiden kanssa tekemisissä eikä tiedä niistä mitään, niin en oikein kunnollista ohjeistusta saanut häneltä ko. kuurille. Tilanne on siis tämä, että tammikuusta saakka on ollut pikkukakkonen toiveissa, mutta kuukautiset alkoivat vasta helmikuun lopulla ensimmäisen kerran raskauden jälkeen (vauva 07/11). Eka kierto oli 38 päivää, ja tämä toinen sitten huiteleekin jo tänään kp 60. Sain perhesuunnittelun kautta ajan aika nopeasti lääkärille, kun terveydenhoitajalle valittelin vauvan neuvolakäynnillä näitä kiertojen pituuksia ja kerroin vauvahaaveista. Nyt tästä ensimmäisestä Terolut-kuurista on syömättä vielä 3kpl ja toivon mukaan menkat alkaisi joskus ensi viikolla, että pääsee taas kunnolla yrittämään, ovistikkuja tilasin ison satsin, tosin en kyllä yhtään tiesä milloin niitä pitäisi alkaa testailemaan, kun kierrot on aina ollut pitkiä ja epäsäännöllisiä, esikoisestakin sain ovisplussan vasta kp26 ja haamulainen tuli kp39. Terolutit sain kolmelle kierrokselle.

Tämä on jotenkin niin tylsää, kun koko ajan kuvittelee olevansa raskaana mutta ilmeisesti noiden Terolutien sivuvaikutuksiin kuuluu paljon raskausoireiksi tulkittavia oireita. Mulla on nyt muutaman päivän ollut niin hirveä väsy, että samanlaista muistan olleen viimeksi esikoista odottaessa ihan alussa rv 5-6. Nytkin olen nukkunut 11-12h yössä ja pari tuntia päikkäreitä vielä vauvan kanssa päälle ja siltikin on kovin alavireinen olotila ja koko ajan tekisi mieli kiemurrella peiton alle nukkumaan :D Samoin tämä tissikipu on aika jäätävää...

Onko teillä muilla koko ajan Tero-kuurin syönnin aikana jotain jänniä oireita, vai onkohan tämä nyt vaan jotain ensimmäisen kuurin aikaansaannoksia kun kroppa heräilee (toivottavasti) horroksesta...? Onko jotain kikkakolmosia antaa raskautumisyrityksille Terojen aikana? :)
 
Toisesta pinosta kopioitu :)

Hei vaan!

Ultrassa käyty ja valtakunnassa kaikki hyvin . Mun menkat ja ovikset kulkee ihan omia polkujaan, mutta eipä sillä näköjään väliä ole, koska nyt on menossa 6+2 ja laskettuaika on 26.1

Ensinnäkin ajat sinne gynelle oli melki tunnin myöhässä, mikä ei auttanu mua kyllä yhtään . Ja kylläpä meinas pelottaa kun aluksi gyne oli vaan ihan hiljaa ja katteli sitä ultraruutua. Mutta vahva syke löytyi ja 5,5 mm kokonen kaveri sielää pötkötteli . Mulla hakkaa viäkin sydän ihan hirmusti .

Gyne sano että tuo laskettuaika luultavasti muuttuu, kun viikkoja oli tuon verran. Eli ootellaan sitä viikon 12 ultraa, nii sit saapi varman ajan

Fossiili ja Perillinen 6+2
 
NiQ Mulla oli varsinkin ensimmäiset Terolut-kierrot sellaisia, että oireita oli vaikka mitä; huimausta, kuvotusta, väsymystä, mielialojen heittelyä, masennusta, munasarjojen nippailuja, turvotusta ym. Viimeisimmän Terolut-kuurin söin viime helmikuussa ja silloin ei oikeastaan mitään sivuoireita enää :) Toivottavasti sulla Terolutit auttais kierron säännöllistymiseen ja saisitte pikkukakkosen alulle! :)

Pahoinvoiva Hennu & Möhkö 8+2 (nyt tää aika tuntuu menevän nopeasti!)
 
NiQ
Kiitos Hennu kokemusten vaihdosta! :) Huomenna viimeinen teropäivä ja toivottavasti paukahtaa uusi kierto päälle että saa taas homman rullaamaan :) Mukavaa odotusta sinulle! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Terolut-mimmien toivelista 7.6.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Ansku83...........38/30.............28v........1.........15.......tauko
Sateenkaari85...36/29-42.........27v........1.........12........tauko
lumihiutale92....24/29..............20v........1..........5.........tauko
jenni_noora.......20/28?...........28v........1..........5........4.tero
macy gray.........16/30-32.........32v........2.........30.......tauko
Vici..................14/??...............24.........1.........4........2.tero
Lindu...............14/28...............22v........1.........4.........4.tero
pinna...............12/56...............23v.......1.........9........2.tero
nallukkan..........8/28-32........23v........1........5........3.tero

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Lumihiutale92 dpo7

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
Tilli84


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
Tilli84 Pahoittelut menkoista. Joo ei täällä palstoilla tuu roikuttua nyt kesällä yhtään niin paljon mitä keväällä! Ihan hyvä vaan. Nähdään syksyllä odottajien puolella ;)

NiQ Mulla ei ollu ekasta eikä tästä tokastakaan terolutkuurista oikeen mitään sen kummempia oireita. Ekan kuurin jälkeen menkat alko 4 päivän päästä viimesestä pilleristä ja nyt alko jo kuurin puolessa välissä. Oottelen taas tässä varmaan vielä kuukauden ja jos ei tuu menkkoja/plussaa nii alotan kolmannen kuurin.

Mites Ansku ja Sateenkaari??? Saako laittaa jännäilijöihin? :)

ON: Tänne ei mitään kummempaa. Lomalla ollaan ja ihanaa on. Aika kuluu vaan niin nopsaan. Itelläki tulee varmasti palstataukoja, oikeen yllätyin että edellisestä listapäivityksestäki oli jo lähes viikko!! Joskus keväällä ei menny päivääkään ettenkö olis käyny täällä :D Hyvä vaan jos vauvakuume välillä unohtuu. Oon alkanu jopa miettiin et ei se nii paha oliskaan jos vasta loppu vuodesta tärppäis et kerkeisin olla ens kesän vielä töissä ja saada vähän rahaa tulevaa varten.

Hennu ja Fossiili Ihana kuulla että teillä kaikki hyvin <3
 
Pakko avautua. Ottaa taas niin päähän!!!!! Meidän yks tuttu kävi kylässä, ne on sen on/off tyttöystävän kans saanu puolivuotta sitten vahinkovauvan ja ne mietti pitkään aborttia. Niillä menee huonosti, ne on muuttanu erillleen, tyttö ei oo sisäistäny äidin roolia, on ahdistunu yms. Tuli tosi kurja fiilis heidän puolestaan ja toivon että saavat asiat selvitettyä ja apua jos tarvivat mut SILTI mun eka ajatus oli että miks ne on saanu vahinkovauvan vaikka me oltas ihana rakastava yhdessä pysyvä perhe ja meille ei vaan vauvaa kuulu!?!?!?!?! voi sanonko mikä!! ärsyttää niin paljon. turhauttaa. ja itkettää ja ahdistaa. nyyh. määki haluan.
 
Vici tollanen säätö on kyllä aika turhauttavaa.. :( Tunnen erään lievästi kehitysvammaisen naisen, joka ei halua perustaa perhettä eikä ole vakituisessa parisuhteessa. No hänelle on tehty jo muutama abortti, kun on raskaaksi pamahtanut vahingossa eikä halua tai kykene lasta hoivaamaan. Herää todella itsellekin kysymys, että MIKSI hän tulee vahingossa raskaaksi ja toiset ei yrittämisestä huolimatta.. Mut kyllä se Vici meitäkin vielä onnistaa! :hug:

Mulla nyt sitten äitipuoli arvasi meidän projektista, vaikka en siitä kertonutkaan. Kävin isän ja äitipuolen tykönä tuossa taannoin, ja äiti (lyhennettäköön nyt äidiksi) sit näytti intopinkeenä sitä veljeni ultrakuvaa. Menin ihan sanattomaksi jälleen kerran ja vissiin näytin et purskahdan itkuun. No, äiti sit kysyi ihan suoraan että onko meilläkin jotain työn alla. Isäkin siinä sit istui, mut en voinut sanoa muuta kuin että "kai sen voi jo päätellä". Ja sit puhuttiin hetki siitä, että mua turhauttaa kun veljellä nappasi noin nopeasti ja meillä ei. Toisaalta helpotti kertoa, toisaalta kun on sovittu miehen kans ettei tästä puhuta. No, minkäs teet kun se arvasi. Kuulemma "naiset aistii tällaiset asiat" :D

Loppuun pieni värssy, kaunis sellainen. Meille kaikille.

Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?


Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.


Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?


Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.


Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.


Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.


Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

- tuntematon
 

Yhteistyössä