Terolut mimmit

Hennu86 ja another Kiitos tsempistä ja halauksista. Tänään on jo parempi päivä. Ajattelin illalla soittaa yhdelle tutulle joka on ihan lapsettomuuslääkäri että mitä se asiasta sanoo. Että olisko se sitä mieltä että teroja pitäs kuitenki jatkaa!? En oo sitä viittiny aikasemmin vaivata mut taitaa olla pakko soittaa.Olin jotenki käsittäny että jos menkkoja ei näy ne käynnistetään teroilla ja sit teroja jatketaan 3 kk vaikka ei ovuloiskaan ihan vaan sen takia että vähän heräteltäs omaa kroppaa... oonkohan käsittäny sitte ihan väärin! Hankala tosiaan ku luulis nyt että se mun lääkäri kuitenki osaa asiansa ku on naistentautien erikoislääkäri.

Hennu86 Määki oon ihan hurahtanu liikuntaan nyt ku aurinko taas paistaa! On se niin mahtavaa ku jostain innostuu! Varsinki tollasesta terveellisestä jutusta. Mä oon ihan rakastunut CXWorksiin, combattiin, bodypumppiin, venyttelyyn, spinningiin....jeejee :) Hei tuun infoaan vielä mitä se lapsettomuuslääkäri on mieltä teroluteistä. Eli älä vielä tiputa mua listoilta :)
 
Apua?! Kolme follia, kaikki saman kokoisia, noin 15mm. En tiedä mitä tekisi, yrittäisikö kuitenkin vai odottaisiko seuraavaa kiertoa. Lääkäri sanoi että heidän puolesta ei mitään rajoitteita, vasta kun on vähintään 4 follia niin sitten eri asia.

Kun aikani tivasin, sain nyhdettyä lääkäriltä sen vastauksen että kaksosraskausriski on noin 10% tässä tapauksessa. Sitten mä omassa päässä järkeilin, että jos normaalisti (siis yhdestä munarakkulasta) on vain 25% todennäköisyys että raskaus alkaa, niin eikö mulla hyvällä tuurilla voisi olla 75% mahikset että alkaa yksi kehittyä, ja sitten tietty tuo 10 prossaa että kaksi? Voiko niitä näin järkeillä?

Kun ei tämä vauvanteko niin helppoa ole, että sen takia houkuttaisi tuo tilanne hyödyntää. Eikä se sanottua ole että siltikään tärppää. Eli todennäköisesti ei jätetä tilaisuutta käyttämättä. Mutta mietityttää se silti.

Lisäksi, sain Lugesteronin. Mitä mieltä, kannattaako sitä nyt tähän kiertoon aloittaa, kun jos kaksi tai kolme munarakkulaa puhkeaa, niin niistä kyllä keltarauhashormonia tulee ihan tarpeeksi? Ja myös, jos antaisi luonnon päättää kiinnittyykö yksikään alkio. Etten itse lääkkeillä väkisin yrittäisi. Ehkä silloin jos kaksi hedelmöittyisi, niin luonto sitten saisi päättää että jatkuuko niistä yksi vai kaksi. Sitten se olisi "tarkoitettu".

Onko ihan typerää mietintää? On mun mielestä liian "nirsoa" miettiä ettei uskalla yrittää jos tuleekin kaksoset, koska eihän tässä välttämättä tule yhtään ainoaa vauvaa koskaan enää. Mutta silti... ääähh.. Auttakaa. Ja anteeksi että meni nyt omanapailuksi ihan, kommentoin taas kohta teidän juttuja kunhan saan omat ajatukset kulkemaan.
 
kiitos kaikille tsempistä :) mä en tajuu mun kehoo, mul ei oo koskaan ollu näin runsaat menkat, tulee ku hanast. Mukan tulee jotain kovii lihapaloi. Ei ole hyytymii :eek: onks kellää muulla ollu tällast terolut kuurin jälkee? Rupee jo voimat hupenee ku vuotaa niin kovast ja painokin pudonnu sen myötä. (se on tosin hyvä :D)
 
naksuP onnea folleista! Omakohtasesti ainakin yrittäisin, ja sun järkeilys kuullosti todella hyvält. Pistäkää ihmees peitot pöllyymään vaan ;) kyllä sen kahdenkin kanssa pärjää jos luonto suo :) mä varmaan ite ottaisin kyl lugetkin ja pelaisin varman päälle :) onnea tärppiin :)
 
minnams miulla ainakin ekan terokierron jälkeen tuli aivan hurjan hirän runsas niagara vuoto, seuraavissa kierrossa ei sitten tullutkaan enää! kyllähän se säikäytti! mutta noista palasista en tiiä että mitä lie voisivat olla :/ toivottavasti ei ole huono juttu..

naksup
ensinnäkin: onnea hienosti menneestä folliultrasta :kiss: siellähän kypsyy hyvin munikset!!

mie ainakin ehdottoman varmasti yrittäisin tuossa tilanteessa hedelmöittymään niistä jonkun saada :D todennäköisyyksiä voi aina laskeskella, mutta kuitenkin ne aika häviävän pienii tuppaa oleen nuo tuplien ja triplojen mahdollisuudet! neloset ois jo eri juttu ;)

noista lugeista mie en tiiä, jos follit puhkee niin sittenhän luulis et se riittäis saamaan vuodon aikaan, mutta jos ei puhkeakaan yksikään niin sittenhän se ois hyvä ne luget olla. siis nyt vain oletan että ne toimii samalla tavalla kuin terolut (en tiedä kun en ole semmoisia käyttänyt tms) että voi aloittaa myös myöhempäänkin kuin vain kp15, mutta en siis tiedä.

hennu oooh paljon hienon kuulosii lajeja! onpa kyllä kiva kun sulla on kaveri jonka kanssa käydä tuommoisissa. yksin mennessä on aina vähän isompi riski olla menemättä :D
 
Viimeksi muokattu:
Reissun päällä ollaan vieläkin, vaan en malttanut olla kirjoittelematta :D Pakko täälläkin käydä lukemassa, mitä teille kuuluu. Nyt kp 30/29, menkkoja ei näy eikä kuulu, tänään tehty testi negaa. Jännittää, vaikka tiedänkin, että ne menkat tulee ihan 100% varmasti. :/
 
Tulin pikaisesti kertomaan, että täällä haamuillaan vahvasti :) niin, että mieskin näkee! Oireina juilii vatsaa, dpo6 tuli vaaleanpunasta valkkarii, arat rinnat ja etovaa oloa.. eli perus terokierron oireet, ainoana kummastutti tuo dpo 6 tapahtunut pieni vuoto. Tsemppiä tytöt, minullakin on pco diagnoosi,mutta yritystä melko vähän takana. Älkää vaipuko epätoivoon!
 
  • Tykkää
Reactions: another ja Hennu86
Kiitos mielipiteistänne! :) Mielelläni kuulisin lisää pohdintaa mitä kukin tekisi tuossa tilanteessa. Joskus sitä taisin jo aiemmin kysellä (ehkä se oli etiäinen). Kyllä varmaan sitten yritetään. Ja ehkä tosiaan otan kuitenkin luget mukaan.

Hennu salijumpat on kivoja! Ihan parhautta. :)
minnams mitäköhän ne palaset on...? Voiko olla että se olisi jokin varhainen keskenmeno tms. ja siksi vuotaa noin kovasti? Jos vuoto ei ala hiipumaan parissa päivässä niin mä soittaisin kyllä terkkarille. Ei kuulosta hyvältä. En halua pelotella siis, mutta jos yhtään mietityttää niin kai sitä kysäistä voi joltain ammattilaiselta?
laola Jee! Viivanvahvistumista toivon ma!!
 
Niin ja se piti kertomani, että nyhdin nyt koko rahan edestä tietoa taas gyneltä. Mitä edellisessä kierrossa pähkäilin, että jos limis oli 6,8mm, (johtofolli 14mm) kp9 viimekierrossa, niin onko se päässyt kasvamaan liian paksuksi kun ovis oli kp 17. Ei, vastasi gyne. Limakalvon paksuus ja munarakkulan koko kulkivat kuulemma ihan käsi kädessä. Limakalvon kasvaminen on yksilöllistä, toisilla kasvaa nopeampaa kuin toisilla.

Kysyin myös siitä että jos kp 9 oli 14mm folli, ovis 17 niin onko se folli sitten voinut olla jotain 25-27 mm, eli liian iso? Gyne meinasi että ei. Keho jotenkin jarruttaa follin kasvua ilmeisesti jos ovulaatio tulee myöhemmin tai toisinpäin, eli ovis myöhemmin sitten kun folli on sopivan kokoinen. Näin ymmärsin.

Ja kysyin sitäkin että myöhentääkö vain Lugesteron edessä väistämättä olevaa keskenmenoa (kun niin olen lukenut). Lääkäri meinasi että jos vuoto on tullakseen, se tulee myös lugeista huolimatta todennäköisesti. Ja riippuu sitten tapauskohtaisesti kuinka pitkälle lugeja otetaan positiivisen raskaustestin tultua.

Mukava lääkäri oli, sanoi että hyviä kysymyksiä osaan kysellä. (tiedä sitten että ärsyttikö sitä hiljaa mielessään mun utelut :LOL: no, ainakin sai taas sataselle vastinetta!)
 
Me plussattiin, :) lisään kuvan, kun päästään pääsiäisen vietosta, oli pakko tulla pikaisesti kännykällä kertomaan. Apteekin omalla tänään dpo11 tuli selvät kaksi viivaa testiin. Haamuilin pregcheckillä jo muutama päivä aikaisemmin, mutta tänään testin tulos oli selvä, jos kaikki menee hyvin, niin meille tulee jouluvauva. :) nyt kaikille teille puhaltelen täältä plussatuulia matkaan! Kiitos Another :)
 
Laola Onnittelut!! :heart: Hienoa, että sait jo dpo 11 vahvat viivat apteekin testiin!! Voi että, kunpa joskus iteki sais kokea ton... :) Laitetaanko sut koska plussanneisiin?

another Joo, kaverin kanssa on ollut helpompi aloittaa toi liikkuminen ja on myös se "porkkana" siinä, että kun kerta on sovittu, että mennään, niin sitten mennään :)

NaksuP Vau, 3 johtofollia!! Kyllä teinä yrittäisin saada vauvan/vauvat aluille :) Kolmesta follista voi esim. pari jäädä irtoamatta jne. Hienosti oot gyneltä saanu vastauksii.

lumihiutale Toi odottaminen on ärsyttävintä :( Jospa ovis on ollu myöhemmin?

minnams Ei kuulosta hyvälle : / Varsinkaan toi, että painokin lähtee tippumaan? Ottaisin sinuna lähipäivinä yhteyttä lääkäriin, jos vuoto ei ala helpottamaan. Mullakin pidemmissä kierroissa vuoto oli runsaampaa, kun limakalvo oli tietysti päässy kasvamaan sen verta isoksi. Lisäksi parissa ovulaatiokierrossa vuoto oli vähän runsaampaa, mutta vain sen pari päivää. Nyt edelliset menkat oli tosi helpot.

Vici En tietenkään tiputa :)

ON: Täällä villi veikkaus, että ovis vois tulla tässä kierrossa aikasemmin. Tänään alkanut valkkari pikkuhiljaa lisääntymään ja muniksia pakottaa. Kunhan päästää anoppilasta kotiin, niin täytyy aloittaa tikuttelut :D
 
Viimeksi muokattu:
Terolut-mimmien toivelista 7.4.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............157/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................117/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
Haidippiduu.........34/28...........27v.........1........5.........terot
lumihiutale92......32/29............19v.........1.........3.......2.tero/2.clomi

Laola................30/28-41........23v..........1........3.........3.tero
Ambrosia85.......21/26-30.......26v.........1.......15.......1.clomi/terot
jenni_noora.......20/28?............27v.........1.......3.........3.tero
macy gray.........15/30-34........31v........2........28........OI9

another.............13/28-?...........25v.........1........5. ......1.clomi
NaksuP.............12/28.............28v.........2.........3........2.clomi
Tilli84...............11/20-36?.......27v........2.........5.........tauko
Vici...................10/28.............24v.......1..........2.........2.tero

Fossiili..............9/34..............32v........2........9.........tauko
Hennu86..........8/33..............26v........1........12........tauko
Ansku83..........7/30-31..........28v........1........14.......tauko
minnams..........4/32.............25v.........3........12.......1.tero


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero
Surya.........9.3.......30/23-77........27v......1.lapsi.....yk12.......2. Femar


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

lumihiutale92 dpo 15
Laola dpo 12 plussannut :)


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Huippua Laola tiesin että joku plussaa siltä listalta! :) Onnea!
Hennu täällä sama fiilinki, ovis ehkä toivottavasti aikaisessa. Tänään mulla jo melkein plussa, toivon että huomenna. Jännittää tosin se kolme follia...
lumihiutale pahoittelut ja hali!

Ihan niinkuin ei olisi pähkäiltävää muutenkin, niin tajusin tässä että jos ovis olisi viimeistään maanantaina, niin sitten laskettu aika taitaisi mennä vielä vuoden 2012 puolelle. Ja silloin saisi vuoden 2010 verotuksen mukaan ä-rahan, joka mulla on kaikista paras tienestivuosi ollut. Eihän tuo mitään merkkaa "oikeasti" mutta jos laskettu aika pärähtäisi vaikka 1.1.2013 niin johan olisi ironista! Mutta kunhan edes raskaaksi tulisi. <3
 
Laola Onnea plussasta!!! Voi että, ompa ihanaa! Ihana ku täällä joku plussaa! Hali ja muiskis! :)

Lumis Toiseen ketjuun pistinki jo mut pistän tähänki: Heleja murunen, ehkä se nyt taukokierrosta tärppäis!

NaksuP 3 follia! Juhuu! Minä ainaki niiiiin käyttäsin hyödyksi! Onneaonnea! Jospa se nyt tärppäis!

minnams Oon melkeen kateellinen tosta sun vuodosta ku itekkä oli pelkkää tuhrua! mut joo kannttaa varmaan lääkäriin lähteä jos painoki laskee.

ON: En oo vielä viittiny soittaa sille tuttavalääkärille... Onhan se jollain lailla vähän.. en tiedä. on tää vaan tosi henkilökohtainen asia, että yrittää vauvaa ja tietää että se tulee tod näk. kestämään. no joo..Olipa ihan pääsiäisloma! Totaalisen rentouttavaa vaan olla ja syödä ja hiihdellä ja nauttia auringonpaisteesta. Vähän sai jo rusketustakin! Ahdistus tipotiessään :)
 
Ainii, löysin palstalta tämmösen:

"Itse kävin espoossa vuoden alussa yksityisellä naistentautien lääkärillä joka määräsi lyhyen 10 pv terolut kuurin.

Sitten kesällä soitin lapsettomuus klinikalle (Väestöliitto) ja syyskuussa oli aika. Siellä lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri sanoi että jos lasta haluaa EI terolut kuuria saasyödä, perusteli näin:
Terolut lääkettä käytetään jos halutaan esim kuukautiset ajantasalle mutta jos tarkoitus raskaaksi tuleminen ei missään nimessä, saattaa aiheuttaa munasolun kuolemisen jos lääkkeen ottaa samaan aikaan kun ovuloi! Lääkäri sanoi että ns. tavalliset naistentautien läkärit ei välttämättä tiedä tätä.

Vaasassa kävin lääkärillä (naistentautien erikoislääkäri) kerroin hänelle tästä ja hän taas sanoi että se ei välttämättä ole niin, että se on ikuinen kädenvääntö. Mutta itse uskon ehkä enemmän Lapsettomuus klinikan lääkäriin, joka nimenomaan on erikoistunut lapsettomuuteen."

En nyt halua ketään säikäyttää tällä mutta mitä mieltä olette? Mitä teidän lääkärit on sanonu? Mietin vaan, että olisko tossa syy miksi se mun lääkäri ei määränny mulle lisää teroja vaan haluais alottaa kesällä/syksyllä suoraan ovulaatioon vaikuttavat lääkkeet.
 
Vici mulle kanssa terveyskeskuslääkäri määräsi terot. Sitten kun menin gynelle, hän käski lopettaa terot ja otettiin heti seuraavaan kiertoon clomit. En tiedä miksi. Kerran kysyin häneltä että enkö syö nyt teroja enää ollenkaan, niin gyne melkein huudahti että elä nyt enää niitä teroja tähän sekoita! :D

Ei vieläkään ovista. aaarggh, toivoin että se olisi aiemmin nyt tullut. Pregchekcki monta päivää olleet jo niin tummia että ihan hulluksi tulee kun koittaa verrata niitä kontrolliviivan kanssa. Hermot meni ja ostin sitten digejä. Ei näy hymynaamaa vielä.

Miten Hennulla menee, olit vähän allapäin pari päivää sitten jossain toisessa ketjussa? Onko kaikki ok?
 
Huippua laola, onnittelut plussasta :heart:

Lumihiutale :hug:

ON täällä on mies palannu lomalta ja talletuksia on jo tehty, joka ilta. Alotettava jo varhain :D.
Oli se vaan outoa olla yksin kotona, kun poikakin oli isällään. En tehnynnä juurikaan ruokaa koko viikolla, ku ei ittelle viitti :), mutta en kumminkaan ollu syömättä :D. Mie vaan oleilin, sen enempää stressaamatta. Työt oli/on edelleen ihan hanurista. Mielessä vaan koko ajan työpaikan vaihto, luulen että tää firma on jo nähty ;). Yllättävän hyvä fiilis viime kierron jälkeen. Nyt meen kullan kainaloon, ku se siellä jo oottelee :heart:
 
Terolut-mimmien toivelista 10.4.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............160/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................120/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
Haidippiduu.........37/28...........27v.........1........5.........terot

Ambrosia85.......24/26-30.......26v.........1.......15.......1.clomi/terot
jenni_noora.......23/28?............27v.........1.......3.........3.tero
macy gray.........18/30-34........31v........2........28........OI9
another.............16/28-?...........25v.........1........5. ......1.clomi

NaksuP.............15/28.............28v.........2.........3........2.clomi
Tilli84...............14/20-36?.......27v........2.........5.........tauko
Vici...................13/28.............24v.......1..........2.........2.tero
Fossiili..............12/34............32v........2........9.........tauko

Hennu86..........11/33............26v........1........12........tauko
Ansku83..........10/30-31.......28v........1........14.......tauko
minnams..........7/32............25v.........3........12.......1.tero
lumihiutale92...4/29.............19v.........1.........4.......tauko


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero
Surya.........9.3.......30/23-77........27v......1.lapsi.....yk12.......2. Femar
Laola........6.4.........29/28-41........23v..........1........3.........4.tero


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

NaksuP dpo -1


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12
Omppuf


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
NaksuP Kyllä täältä aina noustaan :) Tuli pääsiäisenä suoritettua sellaset pään nollaukset, että vieläki heikottaa...

ON: Eiköhän se ovisplussa lähipäivinä tuu. Viiva lähteneet vahvistumaan ja keli kostumaan...
 
Fossiili hyvä se on "harjoitella" talletusten tekoa hyvissä ajoin! :)
Hennu ihanaa että oli railakas pääsiäinen sulla!

On: Aijaa.com - 9972747 Eli dpo-1. :)

Muoks. Ei KANNATA tehdä tosiaankaan aamupissasta ovistestiä! Mulla oli pregcheckit loppu, ja vain digejä. Digissä lukee että pitää tehdä niin että virtsa on ollut rakossa väh 4h, ja vuorokauden ajalla ei ole väliä. No, tein heti tänä aamuna herättyä, ja NEGA!! Tuntemuksista päätellen en uskonut sitä, ja marssinkin kauppaan. Kotiin päästyä (kahden kahvikupin jälkeen, mutta 3h pissamatta) tein sitten pregcheckin JA digin, ja molemmat plussaa. Eli negan ja plussan välillä oli vain 3 tuntia. Uskottava se on, aamutestit ei kannata. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
NaksuP Mie sain viime kierrossa liuskatesteihin ja digiin hymynaamat nimenomaan aamulla :) Edellisenä iltapäivänä vielä negat :) Eli kyllä se LH-huippu löytyy, kun sen aika on :) Voi hyvinkin nopeasti nousta riittävälle tasolle :) Mut onnea ovisplussasta!! Toivottavast mie saan tällä viikolla laittaa tänne kans kuvaa...
 
  • Tykkää
Reactions: NaksuP ja another

Yhteistyössä