Tekstiviesteissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kommelluksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kommelluksia?

Vieras
Onko teille sattunut tekstiviestien kanssa kommelluksia tai ""vahinkoja"", joista olisi ollut jälkeenpäin noloja tai hauskoja seurauksia?

Mulle on sattunut parkin kommellusta ihan vähän ajan sisällä.

1. Eräänä iltana mulle soitti kaveri, jonka kanssa minulla oli muutama vuosi sitten pientä vipinää. Olemme saman ison firman eri osastoilla emmekä näe tai puhu edes puhelmessa kuukausiin.

Kaveri esittäytyi lempinimellään ja minä olin aivan äimänä, kun en muistanut ketään sen nimistä lähipiiristäni. No, lopulta tajusin kuka hän on. Hän väitti, että minulta oli tullut tyhjä viesti hänelle ihan äsken ja siksi hän soitti. Mulle tuli tunne, että kaveri oli keksinyt koko jutun voidakseen soittaa minulle. Taisin naureskellakin hänelle hiukan epäuskoisesti. Juteltiin sitten kuitenkin melkein puoli tuntia ja ihan kiva oli kuulla jänen kuulumisiaan.

Minua vaivasi pitkään, miten olisi mahdollista, että minun puhelimestani olisi lähtenyt hänelle viesti, sillä minulla ei ollut hänen numeroaan puhelimeni muistissa enkä ollut lähettänyt kenellekään mitään viestejä ennen hänen puheluaan.

Sitten muistin, että olin poistanut soitettuja numeroita kännykästäni ja samalla touhunnut jotain muuta. Ilmeisesti olin siinä yhteydessä lähettänyt viestin. Olin joskus viikkoja sitten yrittänyt tavoitella tätäkin kaveria erään kiireellisen asian selvittämisen yhteydessä, joten hänen numeronsa oli siksi soitettujen puheluiden luettelossa.

2. Kirjoitin ystäväni miehelle tekstiviestin, kun piti ilmoittaa, milloin menen heidän mökilleen. Kirjoitin viestiin jotain tällaista, että ""Sopiiko treffit Kallisrannan laiturilla lauantaina klo 16?""

Suunnilleen samalla hetkellä, kun lähetin viestin, tajusin, että se menikin pomolleni, jonka nimi on vain yhden kirjaimen erilainen kuin tämän ystävän miehen. Sitten vain äkkiä viesti oikealle vastaanottajalle ja anteeksipyyntöä pomolle väsäämään! Pomo on pari kertaa virnuillut asiasta, mutta huumorilla hän asiaan kuitenkin suhtautui.

Piti lähettää aviomiehelle: ""haluan sinua. miksi suhteemme on molemminpuolista vittuilua?"" yms. ihmissuhdelöpinää.

Se meni kuitenkin miespuoliselle kollegalle, jolta tuli vastaus: ""tämä taisi tulla väärään osoitteeseen tai sitten minulla on erilainen käsitys suhteestamme. ;)""

kerran pienessä humalatilassa lähetin vahingossa isälleni härskin viestin jonka piti mennä kylläkin kaverille. oli se nolo tilanne, ja isäni kylläkin arvasi että viesti tuli väärään paikkaan.

Oli tarkoituksena lähettää tekstivisti esinaiselleni (koska hän ei ollut vastannut puhelimeen aika myähäisenä iltana), että olen sairastunut oksetustautiin. Seuraavana päivänä jatkoin joitakin juttuja töideni järjestelyistä vielä sitä seuraavana päivänä.

No, iltapäivällä puhelimeeni soitti joku mieshenkilö, joka sanoi,että hän on saanut viestejä, joissa puhutaan vatsataudista ja englannin tuntien järjestelyistä. Hän ajatteli vaan ilmoittaa, kun viestit tuntuivat olevan varmaan tärkeitä. Olin tietysti nolona, mutta todella kiitollinen! Juttelimme jonkin tovin matkapuhelimien kömmähdyksistä.

Tänä pivänäkään en tajua, miten viestit menivät väärään numeroon,sillä esinaiseni numero on muistissa kännykässäni ja sillä olen sottanut ennenkin ja viestitellyt, ja aina ennen veistit ovat mennet perille.

Aikoinaan minulla oli salaista säpinää yhden miespuolisen kollegani kanssa, ja juhliessa tuli lähetettyä hieman arveluttavia viestejä hänelle - paitsi sen kerran kun lähetin kollegalle tarkoitetun viestin alaiselleni (joka kaiken kukkuraksi sattui olemaan hyvännäköinen sinkku). Enpä voinut alaiselleni selittää, että ""tarkoitin viestin jollekin, jonka nimi on hyvin lähellä sinun nimeäsi"" kun suhde kolleegaanikin oli salainen ja miehet tunsivat toisensa varsin hyvin. Tämän jälkeen poistin kolleegani numeron puhelimesta ja ajattelin, että jos en ole tarpeeksi selvinpäin, että saan numeron oikein ulkomuistista, niin ei tarvitse viestejäkään lähetellä ;)

Tää ei ole oma mokani, vaan erään palstalaisen. Oli niin hauska moka että on aivan pakko kirjoittaa...

Hänen piti lähettää ex-miehelleen viesti ""Senkin sika! Olet pilannut elämäni."" mutta valitettavasti viesti meni vahingossa hänen kouluikäiselle pojalleen :)

Äitini aikoinaan lähetteli meille silloin teini-ikäisille lapsille viestejä tyyliin ""Kauniita unia kullannuppu"" ja ""Missä äidin nöpönenä seikkailee?"" Pikkuveljelle tarkoitetut viesti lähtivät usein tämän kaverille, jolla oli melkein sama nimi kuin veljellä. Pikkuveli sai kuulla aika usein kavereiltaan, että voisko se teidän äiti olla lähettelemättä niitä viestejä... Onneksi tunsivat äidin sen verran hyvin, ettei tarvinut pelätä syytettä alaikäisten ahdistelusta ;D

Eräälle takavuosien naistutulle tuli lähetettyä varsin irstas tekstiviesti. Ainoa vaan että oikeasti päätyi pikkusiskolle. Ja vielä pahaksi onneksi systeri tuli seuraavana päivänä meikäläisen kämpillä käymään (hänellä oli avaimet kun asusti siellä tuon kesän, itse olin töissä toisaalla), yllättäen meikäläisen naisystävineen ""doggystailaamassa"" eteisen lattialta.

-> ""sen mää vielä kestän että veljen rivo tekstiviesti tulee väärään osoitteeseen, mutta että nähdä isoveli viestin kuvailemassa asenossa viestin kuvailemassa paikassa...""

Joku likka laittoi viestin etten jaksa lukea menen xx rantaan ottamaan aurinkoa. No kiva kiva, mitäpä me sillä tiedolla tehdään täällä satojen kilometrien päässä. Ku ei edes tunneta koko likkaa. Mutta toivottavasti pääsi ylioppilaaksi rannalla makailemalla.

Jotain autokauppaviestiä on joskus tullut. Ei oltu autokauppoja tekemässä joten ei vastattu.

Humalainen ukko soitti ja alkoi komentaa että jokos tulet hakemaan pois täältä baarista. Sanoin että en ja hyvä ettei tullut linjoja pitkin ennenkuin ymmärsi että väärä numero ja vähän turhan pitkä matka. Käskin soittaa omalle muijalleen.

Humalainen tyyppi soitti ja haukkui minut huoraksi. Ihan painokelvotonta tekstiä suolsi jonkin aikaa. En saanut ensin väliin sanottua että väärä numero. Kuuntelin sujuvasti kunnes sain väliin sanottua että ota edes oikea numero ennenkuin alat ventovieraita haukkumaan. Tyyppi oli nolona. Mietin vaan, että aika kamala akka sillä oli varmaan ollut....

Itse lähetin tuossa juuri par viikkoa sitten ystävälleni viestin: ""Tulen asunnollesi kymmeneksi. Merja"" Tänä päivänä en tiedä, kuka viestin sai, ei ainakaan ystäväni, joka oli kuin puulla päähän lyöty, kun ilmestyin ovelle. (Olimme aiemmin sopineet tapaavamme muualla)Toivottavasti en aiheuttanut kenenkään suhteeseen kiemuroita.

Mieheni sai kiihkeitä rakkausviestejä pari peräkkäin ja näytti ne minulle. Ei siinä mitään, mutta kun ne olivat mieheltä...

Eräs aika paha moka on jäänyt mieleen.. Paras ystäväni ja eräs miespuolinen kaverini tapasivat kerran,kun olimme isolla porukalla radalla,ja tyttökaverini kehui kyseistä kundia mukavaksi ym. Taivuttelin heidät lähtemään treffeille, sinkkuja kun silloin molemmat olivat. Naiselliseen tapaan ystäväni tekstasi heti treffien jälkeen minulle,ja kertoi viihtyneensä: mies oli ollut kiva ja kaikin puolin ihana ilmestys.Ajattelin udella heti fiiliksiä myös mieheltä -kertomatta tietenkään,että aioin rapaoroida heti siitä tyyökaverilleni. Jostain syystä viesti ei kuitenkaan lähtenyt,joten vastasin ystäväni viestiin,suunnilleen että ""loistavaa että tykkäsitte toisistanne.. En kai sinulle muuta järjestäisikään kuin laatulihaa! Odotahan kun pääset koeajolle, veikkaan että hauskaa tulee! ;) "". Miehen numero oli jäänyt oletusnumeroksi kännyyni,joten hänellehän se sitten meni... :D Muutamia anteeksipyyntöviestejä sitten lähetin,molemmille. Onneksi he ottivat asian huumorilla,ja mies taisi olla aika tyytyväinenkin... Nykyään katson tarkemmin,kenelle viesti menee.:D

Mulle tuli joku aika sitten viestinä sisällöstä päätellen matkakuvaus Jenkeistä. Viestissä oli vielä terveiset joillekin etunimeltä mainituille henkilöille. Laitoin takasin viestin, että tarkistakaa numero, kun en tunne teitä enkä henkilöitä, joille olette lähettäneet terveisiä.

Mun yhen tutun nimi on lähes sama kuin erään tunnetun kauneusleikkauksia tekevän kirurgin. Kerran tälle kaverille oli soittanut joku nainen, joka oli kovalla touhulle selittänyt, että on joutunut onnettomuuteen ja on äkkiä päästävä plastkakirurgille.

Tämä minun tuttuni oli joka välissä yrittänyt sanoa, että hän ei ole kyseinen kirurgi, mutta nainen oli vaan väittänyt, että numero on oikea, koska hän oli saanut sen numerotiedustelusta.

Lopulta tämä mun tuttu oli sanonut, että saittepa numeron mistä tahansa, joka tapauksessa olette soittanut väärälle henkilölle ja että asia ei etene, vaikka kuinka selitätte väärälle ihmiselle. Lisäksi hän oli kehottanut soittamaan uudelleen numerotiedusteluun ja pyytämään selkeästi ääntäen oikean henkilön numero.

Lopulta nainen oli uskonut ja sitten pyydellyt anteeksikin, kun hädissään ei uskonut, mitä hänelle sanottiin.

Ex-miehelläni on usein hankaluuksia elatusmaksujensa kanssa. Tässä taannoin suivaannuin hänen toimintaansa toden teolla ja laitoin matkaan tiukkasanaisen tekstiviestin, jossa uhkailin ulosottomiehellä jos ei pian maksa elatusmaksu-rästejään. Huomasin kauhukseni vasta seuraavana päivänä laittaneeni viestin esimiehelleni, jonka nimi on hyvin samantapainen ja numero puhelimeni luettelossa siis viereinen... Esimieheni oli juuri tuolloin talvilomalla. Lähetin nolona hänelle viestin jossa pyytelin anteeksi häiriötä ja kyselin tyhjentäisinkö työpöytäni ennen kuin hän palaa lomalta. Asiasta ei koskaan puhuttu mitään :).

Olin kavereiden kanssa baarissa. Oli vähän tylsää. Mieheni oli kaupungilla omien kavereidensa kanssa ja lähettelin hänelle viestejä: ""tylsää, joko mennään kotiin"" ""en jaksa olla enää, mennään"". Tuskaannuin kun hän ei vastannut ja päätin lähteä.
Yksi ystäväni päätti lähteä samalla ja kun pääsimme kadulle hän katsoi kännykkäänsä - kaikki viestit olivat menneet hänelle. :)
Onneksi hän on hyvä ystävä eikä pahastunut vaikka hän olikin ollut muiden lailla minulle tylsää seuraa...

Viime kesänä sain tuntemattomasta numerosta tekstiviestin (ja tuntematttomalta ihmiseltä; tarkastin), jossa ehdotettiin konserttiin menoa tiettynä päivänä. Hassusti sattui vain, että samaisena päivänä oli 50-vuotissyntymäpäiväni. No, en mennyt konserttiin silloin.

Hei! Mun silloinen miesystävä oli omasta mielestään todella vitsikäs,se kirjoitteli mun puhelimella esim. Mun ex miehelle kuinka kaipaan sitä ja rakastan vieläkin. Myös muille miehille joiden numero oli mulla niin laittoi viestejä esim. Yhdelle lakimiehelle meni viesti tähän tyyliin että on ollut sua ikävä koska taas tavataan. Olipa hauskaa vastailla sitten niiden kysymyksiin että mitä tarkoitin,kun en aluksi itse tiennyt koko asiasta mitään. Jotain positiivista kuitenkin kun heitin sen ystävän ulos,ollaan nyt oltu taas ex miehen kanssa vähän yli kolme vuotta yhdessä.

Laitoin kerran silloiselle poikaystävälleni tarkoitetun hellittelyviestin tyttökaverilleni, joka ymmärsi viestin tulleen väärään osoitteeseen.

Kun aikoinaan sain puhelinnumeroni edeltä oli ilmeisesti viettänyt vilkasta seuraelämää, kun miehet vielä kovin pitkään soittelivat perään ja jättivät viestejä. Yksikin tyyppi oli kovin sitkeä ja ei millään meinannut humalassa tajuta, etten ole kyseinen nainen jota hän tavoittelee. Hän lähetteli lemmen viestejä ja vaikka vastasin, etten ole ko. henkilö niin hän vain kuvitteli minun välttelevän häntä. Esim. hän laittoi viestin, että kerroinhan jo viisi vuotta sitten että rakastan sinua. Minä sitten vastasin, että sorry vaan mutta ei tunneta olen 15v. :) Siihen loppuivat viestit silloin.

Laitoin viestin: ""olen tilannut sinulle vauva-lehden"". Luulin lähettäneeni sen juuri äidiksi tulleelle tyttärelleni, mutta pikaistuksissani laitoin sen miesystävälleni, jonka kanssa olin seurustellut vasta jonkin aikaa...

Älkää pitäkö esimiehenne numeroa luettelossa kännyssänne! Mä olen sekoilumestari viesteissä ja en todellakaan pidä pomoni numeroa kännyssä. Kuolisin häpeästä jos sille lähtisi joku pervovitsi, puhumattakaan jos joku ""mä haluan sua niin helvetisti"" viesti vahingossa lähtisi.

Tapasin baarissa entisen kurssikaverini jonka nimen tiesin entuudestaan. Meillä synkkasi hyvin, ja seuraavana päivänä otin numerotiedustelusta hänen numeronsa. Miehen nimi on aika erikoinen, eikä niitä löytynytkään kuin yksi, joten ajattelin että mitään sekaannuksen vaaraa ei ole. Tää viesti nyt meni kuitenkin sen täyskaimalle, väärälle miehelle, jonka kännykästä sen luki ensimmäisenä tän miehen tyttöystävä ja veti hirveät raivarit; tämäkin mies oli ollut yksin baarissa viikonloppuna. Sai siinä sitten selitellä tuolle emännälle, että mun moka. Ikinä en enää sen jälkeen tätä tavoittelemaani miestä nähnyt, eikä hänen nimellään löytynyt muita puhelinnumeroita, joten jäi treffit järjestämättä..