vieras
Lapseni olen saanut 33v ja 37v että tekisin, mutta sitten voisin harkita jos muut lapset ovat isompia että alanko sitä vauva-arkea uudelleen, eli riippuu vain ja ainoastaan siitä.
en koe elämääni vaikeaksi. minusta tämä on kerta kaikkiaan helppoa: koneet pesee pyykit ja tiskit, imuri on ja muita mukavuuslaitteita. en minäkään toisten valintoja määrittele, mutta ihmettelen vain sitä, että nykyään koetaan normaali arki muka niin vaikeaksi ja puhutaan vaipparumbista tms, minä en tajua niitä ollenkaan kun ne eivät ole mitään oikeita ongelmia tai edes vaikeita asioita. töissä on paljon haastavampia ongelmia ja afrikassa paljon vaikeampaa lasten kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Minä mistään vapaudesta puhunut, vaan helppoudesta. En pidä vauvoista yhtä paljon kuin isommista, enkä ulosteista tai muista eritteistä tykkää laisinkaan. Itse olen saavuttanut hyvän paikan nyt, kun kotona on rennompaa. Itse arvostan arjen nautintoja ja leppoisuutta enemmän kuin lisälapsia. Joku muu valitsee toisin. Jaoin vain oman kokemukseni, jota ap minun käsitykseni mukaan pyysikin. En lähde arvottamaan toisten valintoja.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:mullakin on isoja lapsia ja pieniä lapsia. en edelleenkään tajua, miksi tehdään ongelmia pyykistä, vaipoista tms??? entisajan elämään verrattuna aivan lokoisaa tämä nykymeno. toki, itselläni oli niin vaikea lapsuus ja nuoruus, etten voi ottaa ongelmia jostain pyykinpesusta. en koe menettäneeni mitään lasten myötä, varsinkaan vapauttani. mutta meitä ihmisiä on niin erilaisia. siksi tähän ei voikaan kukaan ulkopuolinen antaa absoluuttista vastausta.
Niin mut jos eka lapsi syntynyt 20v, niin eipä siinä ole paljon ollut mahdollisuuksia vapaasti mennä, esim matkustella tms...Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi en ymmärrä:siis nyt en ymmärrä, että mikä oma elämä?
Sain mennä ja tulla nuoruuden ja aikuisuuden alkuvuodet että paljon kokeena koen olevani nyt hyvä äiti, sillä pystyn omistautumaan lapsilleni eikä ole kauheasta tuskaa siitä, että pitäis saada vielä joskus joku oma elämä.
mekin ollaan aina matkustettu lasten kanssa. nuorimmillaan ollu 3kk ikäinen vauva reissussa kanarialla. edelleenkään en koe jääneeni mitään paitsi elämästäni lasten kanssa. päin vastoin. mutta, jos arki koetaan ongelmaksi, niin kannattaa sitten harkita.Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:Ja tohon matkusteluun, niin ollaan tuon 9 kk:n ikäisen nassikan kanssa käyty jo Hollannissa ja Tukholmassa sekä syksyllä lähdetään Italiaan. Kyllä lapsen/lasten kanssa voi matkustella. B)
Minulla suunnilleen sama tilanne, lapsia vain enemmän. Kun on tottunut pikkulapsielämään, ei uusi vauva juuri muutosta tuo. Toisaalta ap:n tilanteessa voisi tulla ajatus, että ehkä ei enää kaikkea alusta. Jos vauvakuume olisi voimakas, niin olen melko varma, että iltatähden lisäksi yritettäis sitten toista, kliseisesti kaveriksi, mutta oikeasti jos on noin iso ikäero, niin tavallaan lapsi muuten kasvaisi ainokaisena. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta sisarussuhteet tuntuu itselleni sen verran tärkeiltä, että varmaan yrittäisin sitten kahta lasta (ainahan ei toiveet toteudu tietenkään). Isommista lapsista olisi varmaan lastenhoitoapuakin, ainakin meillä alkaa jo olla.Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:hmmm, miten lasten kanssa elämäminen ei olisi omaa elämää? itselläni erilainen ajatusmaailma lienee. olin 36 kun nuorimmainen syntyi, esikoinen oli silloin 14v. en ole kokenut missään vaiheessa, ettenkö eläisi omaa elämääni. näihin perheenlisäyskysymyksiin jokainen tietää itse vastauksen, ei kukaan perheen ulkopuolinen.
Mutta sehän ihmisen OMA valinta, jos synnyttää 1. lapsensa kakskymppisenä. Tätä juuri tarkoitin. Mulla ei ollut elämä siinä mallissa tuonikäisenä, että olisi voinut perhettä perustaa tai "halunnut" lapsia. Elin omaa huoletonta elämää ja ajattelin, että lapset ovat tervetulleita myöheminkin, kun on ns. kunnollinen mies löytynyt etc.Alkuperäinen kirjoittaja jennik:Niin mut jos eka lapsi syntynyt 20v, niin eipä siinä ole paljon ollut mahdollisuuksia vapaasti mennä, esim matkustella tms...Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi en ymmärrä:siis nyt en ymmärrä, että mikä oma elämä?
Sain mennä ja tulla nuoruuden ja aikuisuuden alkuvuodet että paljon kokeena koen olevani nyt hyvä äiti, sillä pystyn omistautumaan lapsilleni eikä ole kauheasta tuskaa siitä, että pitäis saada vielä joskus joku oma elämä.
Ymmärrän hyvin, että joku haluaa vähän "omaa elämää" eikä olla 35v vuotta putkeen pienten lasten äitinä... Itellä on jäänyt väliin se, että pääsis miehen kanssa esim reissaamaan kahdestaan ulkomailla ja todellakin toivon, että kun olen 35 niin pääsen mm sellaista silloin harrastamaan, Nyt kuitenkin nautin ihanasta pikkulapsi-ajasta... äiti 22v, toinen lapsi tulossa :heart: